Jeden vlak místo 32 kamionů. Dřevo z Břeclavi do Itálie začalo jezdit po kolejích
Kvůli hmotnosti vlaku nevede trasa přes Semmering, ale Pyhrbahn.
Politické sny o převodu silniční dopravy na koleje a elektromobilitě mívají občas i reálnou podobu a vlaky přebírají náklad kamionům.
Tento týden vyjel poprvé v režii dopravců CityRail, DB Cargo Czechia a InRail z Břeclavi nákladní vlak s 21 vozy naloženými dřevem do Itálie. Náklad dubového dřeva o váze necelých 1 000 tun by ve stejné relaci odvezlo zhruba 32 kamionů. Místo nich byl vlak v celé trase přepraven elektrickou trakcí a tedy bez vypouštěných emisí CO2 a NOx.
Zatímco z Česka stačil na jízdu jen Vectron řady 193 DB, na rakouském sklonově náročném úseku byl vlak tažen tandemem lokomotiv řady 185 DB a 193 DB. Poslední úsek na italském území pak již obstaral sám italský Vectron řady 190.
Do konce roku jsou v plánu ještě dva zkušební vlaky, pokud bude italský zákazník s dodávkami českého dřeva spokojen, bude provoz této nové linky pokračovat i v roce 2022. S ohledem na celkovou hmotnost je vlak místo přes legendární Semmering trasován po tzv. Pyhrnbahn (trať Linz – Selzthal), Klagenfurth a Villach do Itálie.