Jeden pár vlaků o víkendech. Z Budějovic začnou jezdit přímé vlaky na Lipno
RegioPanter na trati Rybník - Lipno (testy říjen 2020). Autor: Jan Chaloupka/České dráhy
Elektrické jednotky by na trati 195 Rybník - Lipno nahradily starou elektrickou lokomotivu řady 210 s vozy řad BDs a patrovými Bdmteeo.
Na trati Rybník – Lipno jezdí stále klasika v podobě žehličky, bédéeska a patráku? Zdali stále toto řazení jezdí na všech vlacích rád bych se tím projel. Děkuji.
Kromě soboty na většině spojů a nedělního obratu 18826/18827 aktuálně jezdí klasiky na všem.
A z Plzně přijela i červená žehlička, dnes jezdila celý den…
Tohle už jezdí v panteru hodně dlouho, každý víkend, jen je to doposud vedeno jako dva spoje. 18802/18826 a 18827/18803. K tomu je na Lipence nasazen každou sobotu panter na celodenní oběh (vždy v lichou hodinu v Rybníku).
Tak tak. Zveřejnění (objevení) Ameriky v jízdním rádu. Ale ulehčí to práci vlakošům, už nebudou muset lidem říkat, že se jede bez přestupu… 🙂
Nevíte někdo, jestli se počítá s timhle vlakem i pro lyžaře (jako tzv.skivlak) a jestli nedojde k jeho rozšíření třeba o ten Jindřichův Hradec nebo Tábor?
Předposlední věta textu:
„Kraj mimo jiné počítá i s přímou linkou Jindřichův Hradec – Lipno, kterou nejspíš spustí v prosinci.“
A umí to otevřít okno? Je tam koženková lavice na vyspávání během šotu?
Vypadá to, že po tom toužíte.
Nekrmme troly.
A vodácké vlaky zaniknou ?
Nezaniknou, akorát pojedou v jiném řazení, než dosud.
Nejsem vodák ,ale kde v paneteru máte místo pro lodě ?
Nevím jak velkou loď potřebujete. Ale kajaky jsem už v Morávii vezl.
Děkuji ,jed jsem se chtěl zeptat.
Pro „vodáky“ vltavské stačí dobytčáky.
nechte bejt, když ještě jezdily JHMD, tak se vodáci při splutí hamerského potoka vozili normálně v dobytčácích (otevřených) a lodě na plošiňácích. podzim, déšť a dobrá nálada, je pravda že v neoprénu se to dá snést docela dobře.
brání vlastně něco tomu do soupravy takovej vagon zařadit? o zájem se nebojím.
§51
(1) Přepravovat osoby v ložném prostoru nákladního automobilu a v ložném prostoru nákladního přívěsu traktoru je zakázáno.
Vlak jede výrazně rychleji než traktor a těžko ukecáte, že vodáci = vojáci.
Nevím ale vloni o prázdninách jel z Lipenky do Budějovic…. Byl pátek odpoledne a jel na něm panter. Bez přestupu v Rybníku
To byl zkušební provoz.
Ten Panter je dvouvozový nebo třívozový? Nástupiště jsou tuším max 80m, tedy zdvojené dvouvozové se tam nevejdou. Jak se plánují letní špičky pokud se jedná pouze o ty dvouvozové?
V JČ jsou pouze dvouvozové.
Pantery na Lipence jsou hezký a líbivý počin. Mnohem lépe by jihočeští konšelé udělali, kdyby raději udělali pořádně jízdní řády. A ne to co je tam teď.
Co byste preferoval?
No mně se zdá odjezd zpět do ČB v 11 h poněkud brzký.
Sice neznám oběhy vozidel na Lipence – vypadá to, že tam jezdí 2 soupravy (zhruba hodinový takt při jízdní době 45 minut – odjezd x.12, y.10, z.8, ž.8, žž.11… to fakt nešlo sjednotit???), tak co kdyby tam ten panter chvíli pendloval namísto jedné soupravy a do ČB vyrazil třeba ve 3 nebo v 5 odpoledne? Nebo ho v So/Ne v těch Budějicích tak nutně potřebují?
Jízdní řády nejsou špatné. Špatná je hlavně absolutní absence nějakého jihočeského integrovaného dopravního systému.
Však snad brzy bude Tábor v PIDu a časem třeba i ČB, Rybník, Lipno a Horní Dvořiště 😉 Proč vymýšlet něco vlastního, když již dnes máme funkční systém pro čtvrtinu republiky?
PID je proti jiným IDS úplná parodie.
A co když je to záměr? V rámci boje proti silniční dopravě neumožnit autobusovým cestujícím nástup do vlaku.
On to postupně polyká IDPK tedy Plzeň od západu, PID od severu a doufám (ale nemám přehled) IDS JMK od východu 🙂 Za mě (pohled ze Sušice): Kdyby to zhltla Plzeň celé, tak nastane krásný čas rozumných spojů po celé Šumavě s přesahem na Vysočinu! (u sebe už to vesměs udělali)
Co jsem se díval, tak přesah IDS JMK do JČ kraje je jedna zóna/obec/linka (Dešná, zóna 877) – tady bych moc pohlcení nečekal. To už má větší/použitelnější přesah VDV (Tábor/Dačice). Ale ani to bych ani náznakem nenazval pohlcením.
Existuje věc která se jmenuje jízdenka jikord+ 250kc na den pro 1+1 a So/ne/+ 2+3, platnost stejná jako jihočeská krajová s tím že e k tomu jsoh autobusy a MHD. Vřele doporučuji, plati od 27h od půlnoci do tří do rána následujícího dne. Měl by ho prodat i průvodci ve vlaku, k jeho velké nelibosti, ať v CD (jejich krajová stojí 209/319 běh.mhd a autobus) nebo JST krajový u Arriva.
Spojení každou hodinu včetně přestupů na EC do Prahy nestačí? V JČ kraji se ty jízdní řády už dost změnily k lepšímu, od dob co do Strakonic jely 3 osobáky za den a do Písku skoro nic přímého…
Jak to dopadlo s nadměrným opotřebením kol v obloucích na této trati?
No asi nijak zle, když jim nevadí ho na tu trať nasadit:)
Byla nastavena vyšší frekvence mazání okolků.
Nebude tam pak problém s kapacitou pro kola? Nakládat kolo do BDs ke sice opruz. ale vejde se jich tam přece jen víc než do pantera.
Na kole se jezdí …
Vlakem se taky jezdí…
Bicykly do autobusu, autobus na vagon, vagon do trajektu a trajekt do plovoucího doku.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Dok#/media/Soubor:Dock_Blohm_und_Voss.JPG
Když si myslím, že už mně NIKDO a NIC nemůže překvapit, stačí chvíle četby v diskusi 😆😆😆
Včera tu probíhaly infarktové stavy, že si ŘSD dovolí uzavřít cyklostezku a najednou by se všichni cyklisti chtěli vozit vlakem 😀
A rozplývali se nad zřízením náhradní dopravy bicyklů mikrobusem ve Švýcarsku.
V Otrokovicích od vlaku tudy: https://mapy.cz/s/johujasote
Jen v Napajedlích je most zavřený pro všecky, tak se musí do vlaku už o zastávku dřív, ve Spytihněvi.
Ano třeba na výlet, například vlakem do Nové Pece a pak na kole podél přehrady na vlak do Lipna. Nebo klidně i delší trasu z bodu A do bodu B.
A jak to kolo do Nové Pece dovezeš? 🙂
Jasně že bude. Do Panteru naloží kolo i výrazně méně fyzicky zdatný cyklista, než do BDs, takže se dost zvýší okruh lidí, kteří budou mít zájem o přepravu kola. Pantery často o letních víkendech nepobírají kola i na mnohem méně turisticky atraktivních tratích. Tady bude kapacita zcela jistě nedostatečná.
Ale zároveň je to trať celkově dost neatraktivní, tj. by mohlo být dost místa mezi sedačkami, když bude vůle…
A na to jste přišel jak? Protože se na sezónu posiluje kapacita? 😉
A kdo si „špatně“ sednul, tak nevystoupí…
To jde, ale často záleží na náladě průvodčího.
Při četnosti vlaků a relativní vzdálenosti od ČB, neřkuli z větší dálky, bych na to třeba s dětmi vsázet nechtěl.
To je naprostý nesmysl. Ale pár sedaček by šlo vymontovat.
Když se nevejde do vlaku , počká si na další spoj . Vždyť přes léto jezdí vlak každou hodinu 😀
Lidí co by si s sebou do vlaku chtěli vzít piano jsou na tom ještě hůř!