Jeden mrtvý a desítky zraněných. Let Singapore Airlines z Londýna zasáhly silné turbulence
Boeing 777-300ER letecké společnosti Singapore Airlines. Foto: Petr Juriš
Letoun Boeing 777-300ER po incidentu nouzově přistál v Bangkoku.
Jízda na dvoukilometrové horské dráze během tří minut. Pro ty co leželi v byznys a first class a byli připoutáni to muselo být boží, pro economy peklo.
Jasně, museli byt hodně rádi když po nich teklo šampaňské a kaviár létal vzduchem
Prosím proč zde píšete tento nesmysl? Každý se může snadno podívat na data z letadla a zjistí, že to není pravda.
No trošku peklo ..https://avherald.com/h?article=518e5d47
Peklo? Prostě silná turbulence v kombinaci s nepřipoutanými lidmi.
A spoustou vytahanych krámů…láhve, notebooky, kde co.
A hlásil kapitán, že to mají všecko schovat, že za chvíli vletí do turbulencí? Jestli to přišlo nečekaně i pro posádku, tak sotva vyčítat cestujícím, že se nepřipravili.
Samozřejmě. Seděl jste někdy v ekonomické třídě na dálkovém letu? Ono tam jaksi není moc odkládacích míst a pro hromadu hodin sezení lidi potřebují nějaké věci.
Asi infarkt: https://x.com/GibisVB/status/1792911458910470220
Taky jsem po celou dobu letu připoután, jen volněji, ale nechápu kolika lidem vždy před startem nebo přistáním musí personál upravovati pás.Nevim jestli nejsou vůbec zapnutí nebo to mají moc volně.
Může být zapnutí vedlejšího pásu, omotání kolem opěrky (vlastní zkušenost).
Když sedím na sedačce, tak jsem připoutaný, i když „Připoutejte se“ nesvítí.
Vždy. Popruhy mám povolené, že o tom pásu vůbec nevím, ale v případě CAT by to rozhodně pomohlo.
Dělají to tak i všichni moji známí a předpokládám, že by to měli dělat i všichni normálni cestujicí.
Jenže když vidíte, jak se mnozí zvedají ze sedaček ještě během pojíždění ke gate, tak o té „normálnosti“ máte pochybnosti stejně jako v každém jiném vzorku obyvatel této planety.
Čímž samozřejmě netvrdím, že znám příčinu a průběh toho, co se stalo.
Když tě trefí vozík, co tlačí letušky, tak ti připoutání nepomůže. Ale taky jsem připoutaný celou dobu letu.
Pokud svítí „Připoutejte se“, tak to platí i pro vozíky s občerstvením 😉
Ne, neplatí. Kolikrát probíhá servis jídla i když svítí nápis a jsou turbulence
Pokud je silná tubulence, tak fakt servis neprobíhá a cabin crew se přikurtuje na svá místa. Pokud servis probíhá, tak je to lehká turbulence i když se to citlivějším může zdát dost silné. 🙂
Před clear air turbulence pak není žádné varování, tam je to těžké.
Neplatí, pokiaľ PIC vyslovene nerozhodne o tom že sa má usadiť aj posádka, servis prebieha ďalej. Tá hranica pri ktorej sa zastavuje servis je nastavená podstatne vyššie ako pre pripútanie cestujúcich.
Ano, o tom vozíku jsem to sám psal v diskusi na jiném webu.
No, nevím podle těch fotek by byl pás asi zbytečný.
To jste usoudil jak? Jako že by těm lidem ten strop sám spadl na hlavu?
Obávám se, že šlo o lidi, kteří ignorovali signál k připoutání se a silně se jim to vymstilo.
Je to dost pravděpodobné. Někdy ale může přijít náhlá turbulence, před kterou piloti nestihnou varovat. Dokud nemáme skoro žádné informace, těžko dělat závěry..
Připoutaný by měl být člověk ideálně během celého letu. Málokdo to ale dělá.
Stejné to máte v autobusech. I když je to povinné, připoutaná je sotva třetina.
Bych čekal, že to bude sotva desetina 😉 Já se poutám a občas vnímám i to, že když mi cvakne pás, tak se někdo otočí a pohledem se ptá: „Co to je za blázna?“.
Ano, ale mohli to být lidé, co šli na záchod, případně se jen šli protáhnout, což na těchto dálkových letech nemůžete někomu vyčítat, pokud je pohyb v daný moment povolen. Jinak samozřejmě připoutání po celou dobu sezení davá jednoznačně smysl.
Vzhledem k tomu co bylo vidět na radu si myslím, že nápis svítil, ale uvidíme až se to vyšetří.
Ne nadarmo letecké společnosti doporučují mít bezpečnostní pásy (volně) zapnuté po celou dobu letu, bez ohledu na délku letu… Na druhou stranu se to stalo cca 2,5 hod před přistáním, takže asi v době, kdy na palubě začal větší pohyb. Je to totiž obvykle doba, kdy se lidé probouzejí, takže více využívají toalety (fronty), připravují se na podávání jídla před příletem atd. Takže pochopitelně bude záležet na tom, co ukáže vyšetření této události, ale právě čas, kdy se to stalo, může vysvětlovat počet zranění a i to nešťasné úmrtí (i když není jasné, zda bylo příčinou zranění cestujícího, nebo jiný… Číst vice »
Já lítám po celou dobu připoutaný – nijak mě to neomezuje, kromě okamžiku, kdy si potřebuji odskočit, přesto zraněný bych mohl být, zvláště u středové uličky, když by něco těžkého vypadlo ze schránky nad sedadlem. A zemřelý, možná na něho něco vypadlo, možná nebyl připoután, možná psychika – zažil jsem také mírně silnější, ne úplně silné turbulence při oblétávání bouřek a i když vím, že letadlo je na to stavěné, a vydrží to, neměl jsem dobrý pocit, co pak někdo, kdo se bojí.
Já mám turbulence celkem rád, je to příjemné zpestření obvykle nudného letu. Ale je pravda, že i když jsem pár silnějších zažil, nikdy to nebyly tak silné, aby slabší povahy začaly křičet, možná bych pak změnil své vnímání.
Asi tak. Bohužel mi velmi dobrý přítel rodiny v mém dětství nepřežil leteckou katastrofu (zfilmována v Sanitce), dlouho mně trvalo než jsem letěl, teď lítám rád, ale v okamžiku silnějších turbulencí bych vzhledem k uvedenému nebyl úplně v klidu, jako jsem dosud.
Stačí si uvědomit, že turbulence jsou normální a že všechna ta poškození způsobili lidé a nikoliv samotná turbulence.
AV Herald píše infarkt, což asi bude celkem pravděpodobné. I když zranění hlav nepřipoutaných bývají ošklivá, většinou zase ne na smrt, prostě potlučení.
Loni jsem zažit přistání v bouřkách, jedno opakování na finále, průlet tím marastem nás pěkně protřásl a vzápětí jsme taky měli medical emergency, protože čísi nervy to nedaly a zkolaboval. Naštěstí jej přivedli zpět k vědomí. přeci jen je to solidní stresová zátěž a někdo se slabším srdcem tu dávku adrenalinu dát nemusí.