Je to NIMBY, sdělil úřad stěžovatelům a umístil obchvat jihočeského Srubce
Obchvat Srubce s tunelem, vizualizace. Pramen: Jihočeský kraj

Součástí obchvatu bude i téměř 300 metrů dlouhý tunel, v délce 1,7 kilometru bude mít obchvat přídatný stoupací pruh.
Obchvat jednoznačně vítám, nicméně pokud nebude současně vyřešen úsek okolo betonárky Betonu Hronek (Ohrazení/Ohrazeníčko), kde jsme, a to zejména u odbočky na Zborov, v období fiákrů, jen posuneme úzké hrdlo dál.
Obchvat se nestaví primárně jako nějaké řešení úzkého hrdla, ale pro zlepšení životního prostředí lidem žijících podél stávající silnice.
Pravda je taková, že budeme mít z ČB prakticky jedním směrem 2 nové silnice: 2. etapa Jižní tangenty MUK Roudné Strážkovice bude bez tunelu a nejspíš dřív hotová, než obchvat Srubce.
SV obchvat Svinů je na spadnutí, ze zmíněného dolu by to tedy šlo v pohodě na tu Tangentu (a D3) tímto směrem, úplně mimo Ledenice i Borovany.
I teď, bez Tagenty, je to pro větší polovinu ČB rychlejší do Borovan přes Strážkovice, tak skoro k čemu ten obchvat stavět…
Zvlášť, pokud se má bourat původně zástavba a ne jen hnusné satelity.
Kromě Borovan existují i Ledenice a odtud lidi do ČB přes Strážkovice fakt jezdit nebudou.
K čemu? Například pro Ledenické. Ti přes Strážkovice jezdit nebudou.
Přesně, jen pro Ledenické – pro městečko s 2.500 obyvateli potřebujeme obchvat s tunelem… To jako vážně?
Celé Novohradsko bude jezdit spodem, dělají se tam obchvaty (Sviny, Žár…), ale na Srubci musí být tunel.
Za mě mrhání penězi. Nejsem ze Srubce 😉
Sviny, Žár a Nové Hrady nejezdily přes Srubec nikdy. Tunel si prosadili Srubečtí, nikoliv Ledeničtí. Ten obchvat je prostě kvůli Srubci, nikoliv kvůli obcím za ním. (Jsem z ČB a obchvat je mi naprosto šumák.)
který má obavy se zaplavování svého pozemku
Má obavy z koho/čeho…
V případě použití předložky s/se by věta zněla: „Má obavy spojené se zaplavováním svého pozemku.“
Tohle často slýchávám i na Radiožurnálu při dopravním zpravodajství…. „ucpaná silnice se Vsetína…. chápu, že jako bývalý učitel jsem na tohle citlivější, ale fakt mě to může rozsápnout, když to slyším.
snad archaismus.
Jestli to nebude jen zbytečná bouře ve sklenici vody. 😉
Za mne je to tedy jen pouhý „tiskařský šotek“ a prosím tímto autora článku o opravu překlepu.
Jízda autem je nejdostupnější v historii. Zvýšit spotřební daň o cca 10kč, ať lidi vylezou z aut a popojdou i pěšky
Nechte se zvolit do parlamentu a prosadte to. Mame demokraci. At nemarnite svuj talent na diskuzich.
Tak kdo z. vás dvou marní talent je otázka. Jde o hodnoty, které může mít každý z nás nastavené poněkud jinak.
A rozhodne demokraticke hlasovani.
Určitě, to rozhodovalo už mnohokráte v historii. Často s tragickým výsledkem.
Mate lepsi napad?
Nic já nekritizuju demokracii jako systém, ale lidskou bezohlednost. Je na čase přemýšlet o tom, jestli je pro nás důležitější být někde o něco dříve a mít co nejvíce dovezeného, nebo začít chránit to, bez čeho se nedá žít. Ten prostor holt není nafukovací a začíná být málo kameniva a písku. Mým nápadem je větší ohleduplnost k těm, co přijdou po nás.
Je hezké, že se o nás chcete takto starat, ale rozhodnutí čím se budeme dopravovat nechte laskavě na každém z nás.
Aha, takže buď názor shodný s vaším, nebo mlčet (s tím jsem se už setkal). O vás se nestarám ani náhodou, nemám k tomu důvod.
Hravně že kritizujete bezohlednost… a hele, jak se mnou nesouhlasí, tak mně nezajímá…
Když napíšu, že se o vás nestarám, neznamená to, že uhýbám před názory.
Ano, proto bych prosil, přestaňte nám nutit asfalt, když chceme jezdit vlakem. A když chceme jezdit vlakem, tak by se měly stavět i koleje. Aby se nestalo, že silničáři diktují lidem, čím mají jezdit. Protože vy sám tvrdíte, že je špatně diktovat lidem – vláčkařům jak jezdit.
Bezohledný jste tal akorát vy, když chcete zdražit dopravu lidem, kteří zkrátka jinou možnost, než jet vlastním autem nemají. Pokud někam na ves jezdí 3 – 4 spoje denně, nemusejí být použitelné z hlediska času.
Sorry, ten příspěvek patří panu „Jméno“.
Takže vše letí vlivem inflace nahoru, veřejná doprava rovněž a tady bude hrát cena benzínu sociální službu?
Díky za knížecí radu, když chci stejk, tak si mám taky vychovat a porazit býka?
Jak jinak byste si to predstavoval? Ze zabusite pestickou a 10 milionu lidi vas poslechne?
Tady na diskuzi diskutuje, to je vše.
To jste asi přestřelil. V úvodním komentáři propagujete zdravý životní styl, se dá tedy očekávat, že si stejk, vzhledem k uhlíkové stopě, nedáte a budete se stravovat v souladu se zásadami, které například hlásá jeden nábytkový řetězec.
https://www.ikea.com/cz/cs/ideas/tips-for-more-sustainable-living/jak-se-snadno-zacit-stravovat-udrzitelneji-pub20a94030/
A co není nejdostupnější v historii? Létání, potraviny, lékařská péče,… taky zdražíme?
Nemám pocit, že by nemocnic nějak extra přibylo, dokonce ani letišť. Zato aut je všude o 1000% více
Lékařská péče se postupně stává méně dostupná a bude to čím dál horší. Lékaři stárnou, noví je plně nenahrazují, navíc začnou přicházet do vyššího věku silné ročníky, takže na klesající počet lékařů bude připadat rostoucí počet pacientů.
Já myslím že pořád máte lepší šanci přežít infarkt nebo rakovinu dnes než před dvaceti lety.
Tak to je účelová slepota, v lepším případě na podvědomé úrovni…
Zdravotnictví a většina dalších oborů nemá ani zdaleka, pokud vůbec, externality, které by se přibližovaly autům.
U toho létání je to asi docela na diskusi a mohlo by to jít ruku v ruce s těmi auty.
Ono to není tak jednoduché. Zdražení nafty povede ke zdražení všech výrobků, protože se všechno vozí na velké vzdálenosti (že je taková koncepce výroby perverzní, je jiná věc – ale nejde to změnit ze dne na den). Sice už tu byly nápady typu „profi nafta“, ale to generuje zase kopec byrokracie jako u dnešní zelené nafty a otevírá prostor pro podvody.
Průměrná přepravní vzdálenost nepřekračuje 50 km a je to tak správně.
„profi“ nafta je SUPER. Na Slovensku natankujete úžasnou „profi červenou železniční“ naftu a v Německu vás zatknou za jízdu na „červenou topnou naftu“. A ta barva v té nádrži vydrží tři měsíce.
Máte ještě nějaké další „pitomé“ nápady?
Jakože za socializmu se nevozila například železná ruda z Ruska 2-3000km vlakem, aby se tu ve slévárnách zpracovala? Uhlí, ropa/nafta, další suroviny?? To valilo po kolejích sem tam a zase zpět, o 106… jediné trošku pozitivní na tom bylo že to valilo po železnici, i když teda ta účinnost tehdejších loko oproti dnešku dost mizerná…
Jo, železná ruda nebo uhlí se dá v pohodě vozit vlakem. Ale třeba u výroby aut je do dost jinak, protože k výrobě jednoho auta jsou potřeba díly od mnoha dodavatelů, často z řady zemí – většina z těch firem na železnici ani není a překládání většinou nedává smysl. Nemluvě o tom, že taková výroba funguje obvykle „just in time“ a už zpoždění v řádu hodin je problém. Je to skoro u veškeré výroby, zdaleka nejen u aut.
A kamiónům s velikými nádržemi to zajistíte jak? Totéž občanům v příhraničních oblastech? Nenápadně upozorňuji, že můj osobní vůz jezdící v oblasti Prahy to má k nejbližší hranici cca 100 km, takže by se mi nevyplatilo tankovat v ČR a z dojezdu 1000 km raději obětovat 200 km a dojet si natankovat za čáru a tím by ČR získala čistou „NULU“.
Já se klidně auta vzdám, přesně v tu chvíli, kdy JIKORD udělá smysluplné spojení k nám do vsi, abych se dostal do města buď autobusem a nebo vlakem. Bohužel autobusy jezdí pro mě ve špatný časy a vlaky u nás staví jen přes týden a to máme zastávku uprostřed vesnice.
Víte, to je bohužel pohled lidí z větších měst. Oni auto v podstatě na běžný provoz nepotřebují, ale to že na vesnic nejezdí pořádné spoje a proto je zde auto nutností, nejsou schopni pochopit
Jaké procento lidí bydlí ve špatně obsluhovaných obcích?
řádově 33%?
Jihočeská parodie na IDS? V podání Kuby a JIKORDU. Bydlím tady a v Ústí nad Labem mám rodinu, jezdím podle volna, tam i na výlety mimo město o víkendu stačí bohatě DUK, v sobotu jsem si po xy letech mohl dát na výletě pivo.
Tady – auto mám tady, ve všední den dopoledne je problém se dostat v rámci okresů JH a ČB v rozumném času tam, zpět. Nemluvím o návštěvě otce ve Svinech. Abych se stihl do večera vrátit tak abych si VHD vzal půl dne dovolené. Jedna cesta 60 km.
Na téma NIMBY. Před lety mě kolega z bývalé práce pozval na grilovačku u příležitosti koupě řadovky v přípražském satelitu. Byli tam i noví sousedi. Jíme a popíjíme a já v jisté fázi zábavy povídám: „Hele, tobě nevadí, že vám tady za pár let povede dálniční okruh Prahy?“. Protože v územním plánu už byl asi 30 let zanesen, těsně za těmi řadovkami. Následné ticho rušil jen klapot padajících čelistí. Abych to zkrátil – nikdo z nich se samozřejmě do toho územního plánu nepodíval. Všichni z nich byli happy jak je ta cena nízká, „dyť je to skoro v Praze a… Číst vice »
A 30 let je zanesen v usporadani 3+3 a všem byla jadná ta šílená intenzita provozu, tak to určitěěě. Rovněž na cenu nemovitosti to nemá vliv.
V původní variantě měl být dálniční okruh Prahy lesní pěšinka pro koloběžky, což? Vás to tedy musí nadnášet.
2+2 nebo 3+3 je rozdíl 50% ale zjevně jste zvyklý na bianco šeky. K čemu jsou EIA, dopravní modely atp. když vše rozhodla čára v mapě před 30 lety?
Ze na D0 bude intenzita znacna a ze provoz bude stoupat, to je jasne kazdemu pricetnemu dospelemu cloveku. Podstatou takovych infrastrukturnich staveb je dlouhodobe planovani a trasovani se nemeni podle toho, kde si jaky jouda koupil parcelu. Jine vedeni trasy stejne neexistuje. A nebo vlastne kdekoliv krome kolem meho domu. Takze NIMBY. Ze vy jste take jeden z tech, co se nepodivali do uzemniho planu…
Proč by provoz na D0 stoupal? Lidé přece budou brzo jezdit novou VRT, rychlodráhou na letiště, metrem D, létat z jiných letiš než Ruzyně, které se neustále budují…
Chybí jakýkoli koncept – chceme tedy dálnice 3+3, VRT, náklady na kolejích, nebo co vlastně? Zatím se buduje od všeho kousek, koncept 0.
Lidi budou jezdit VRT a provoz nebude stoupat? To je hodně optimistický pohled. I klasický rychlík je dnes při dopravě 2+ lidi dražší než auto, natož rychlovlaky.
Zde na tomto webu často slyšíme o dopravní indukci. Já se k ní vyjadřuji málo, nicméně nyní to zase zkusím. Vynechám stav D1 před Prahou, kudy již dlouhá léta jezdím do práce, nyní se zaměřím na „pěší indukci“.
Loni, v roce 2024 byl postaven chodník mezi obcemi Strančice a Všechromy na přivaděči k D1. Před jeho postavením jsem na silnici potkal tak jednoho pěšího za týden. Nyní při ranní jízdě do práce (cca 8:20 – 8:30) potkám denně 3 – 5 pěších na chodníku.
Kde se tito lidé najednou vzali? Zahodili auta nebo nově prostě vznikli?
Zase jeden kdo miluje „kouzelná slova“… jakože když se udělá koncept, tak ten zařídí že lidé budou se dopravovat podle konceptu??
Fajn, predikujte D0 k roku 2070. Bude stále 3+3 nebo 8+8 jako v USA? Totiž 3+3 bylo v době plánu D0 stejně utopické jako dnes 8+8
Predikujte, smele do toho!
Prdlajs leda, jde o intenzitu dopravy a ne o počet pruhů, to je jen velice orientačně…
Na cenu nemovitosti to vliv rozhodně má. Schopný a věci znalý kupec si tuto informaci zjistí a proto si nemovitost u plánovaného obchvatu/okruhu nekoupí. Dům u průtahu obcí bude zcela jistě levnější než ten samý dům na okraji v klidné části
Nesmíte tolik věřit tomu co kdo říká, lepší je se dívat na to co kdo dělá. Obce vždycky rostou podél kvalitní dopravní infrastruktury. Napřed to byly řeky, pak cesty, pak chvilku železnice a dnes jsou to kvalitní silnice a ve velkých městech MHD. On vám totiž skoro každý koho se zeptáte řekne že chce bydlet někde mimo civilizaci kde je klid a spousta místa, skoro každý vám řekne že nechce „pod okny“ dálnici, železnici, tramvaj atd. ale když pak dojde na nákup tak si uvědomí že musí jezdit do práce, na nákupy, děti potřebují do školy a tiché bydlení mimo… Číst vice »
Znám dost lidí kteří si třeba dům poblíž obchvatu třeba i koupí, pokud bude „patřičně“ slevněná. Ušetřené peníze investuje do zlepšení zvukové izolace, a emise… silnice která se ještě nezačala stavět v době dokončení bude produkovat stále klesající objem emisí. Dneska už do ovzduší nevypouštíme tetraetyl olovo, jako za socializmu…
Přesně. 2+2 mi nevadí, naopak to vyhledávám. 3+3 v žádném případě.
/sarcasm/
Je to je tak, lidem chybí logické myšlení…
A ještě více ohledulnost.
oprava: ohleduplnost
Podobných příhod mají dostatek pojišťováci. „Výhodný“ nákup levného domu a pak velké překvapení, když pojišťovna odmítne pojistit proti povodni, protože nemovitost stojí v záplavové zóně. Kdo by se díval do mapy, když ta nabídka byla tak výhodná a realiťák říkal, že když nepodepíšou hned, tak za dveřmi stojí dalších pět zájemců.
Květnice?
Ne
Strádající kolem silnice si nakoupili levné parcely a nyní chtějí přesunout silnici ke staré zástavbě kolem Dobrovodské. Je pravda, že tam byla přeložka plánovaná, ale díky developerům, kteří rozšířili své zisky tím, že ve spolupráci s obcí posunuli plánovaný obchvat o několik desítek metrů na sever došlo k znehodnocení původních nemovitostí, které zde stojí více než sto let. Proti původnímu vedení obchvatu jsme námitky neměli, ale když se kvůli zisku vyvolených ničí dědictví generací, je něco špatně. Navíc za Srubcem se obchvat mění v ospalou silničku bez středového pruhu. Ano, doprava stoupla, ale proč? Na přirozené spojnici, novohradské vyrostl nad… Číst vice »
Za obchvatem Srubce je plánován obchvat Ledenic.
Sjezdy v Novohradské a v Hlinsku se nepostavili kvůli normám, protože by byly moc blízko sebe.
Kde jsou levné parcely? Cena parcely je dopravou ovlivněna minimálně, rozhoduje kvalita širší lokality a parametry pozemku.
Odříznuti od dálnice? To znamená že oni už někdy připojení byli a pak jim to někdo sebral? Proč tomu nevěřím…
Je to státem placená přístupová silnice z D3 pro důl na živec v Borovanech. Sníží se tím náklady a dopad vlivu na prostředí pro důl. Důl bude provozovat zahraniční s.r.o. !
A co by se změnilo, kdyby to byla tuzemská s.r.o.? Daně by šly jinam?
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1095913550-nedej-se/224562248410003/ všimněte si cen při prodeji
Aha, ale já myslel, že těžaři využívají železnici. A ono je asi výhodnější úplně nová komunikace z peněz daňových poplatníků. A v rámci utajení, není plánovaná silnice zakreslena v mapách, takže další bouda na občany z dílny ODS.
Obchvat Borovan je plánovaný několik let, jedinne co teď padlo do médií že pokud ten obchvat nebude postavený tak budou Borovany tu těžbu blokovat.
V územním plánu zakreslena je.
Takže vjezd bude pouze s povolení městského úřadu nebo pro dopravní obsluhu. A povolení se bude vydávat pouze zaměstnancům toho tfuj tfuj dolu?
Nikdo jiný tedy tu novou silnici nebude moct využívat?
Chápu to tedy správně?
Otázkou je, zda to to má reálné využití i pro někoho jiného. Když mi ze státního postavíte bazén, taky občas nechám někoho se přijet vykoupat.
A vy jste kdo?
Jedna z postizenych NIMBY
Já jsem ta , co s původním trasou souhlasila, přestože nám šla přes pozemek..Ale když se pak povolila stavba do cesty obchvatu a obchvat se přiblížil tak, že nám zbouraji dům, který moje rodina má 125 let a všichni to tam miluji. Čtu to o levných pozemcích. A co nemovitost u silnice tu si majitel nepořidil levně?
Všechny doly zrušit!!! A nebo jinak! Nařídit jim výstavbu desítek kilometrů silnic druhé třídy v celém okrese kde se důl nachází!! A pak nezapomenout protestoval proti drahým cenám ;))
Stačilo by těžaře donutit využívat železnici. Jako v lomu Kosov u Jihlavy. Buď budete vozit vlakem, nebo nebudete těžit vůbec.
No jistě.
A když budete potřebovat Tatru štěrku do sousední vesnice?
Z dolu vlakem na nádraží Borovany a pak tatrou po silnici. To půjde za měsíc vypapirovat a cena dopravy bude o řád dražší než štěrk 😀
To je málo složité. Z lomu vlakem na nádraží, pak do přístavu, lodí kolem světa a až to přijde z druhé strany tak naložit na Tatru a k zákazníkovi. A pokud byste byl frajer, tak rovnou napíšete z nádraží Borovany raketou na měsíc a po přistání teprve ne Tatrou, ale pěšky s kyblíkama k zákazníkovi.
Já jsem rozhodně pro dotaci letecké přepravy štěrku…
A taky proti tomu, že se tou silnicí jen ničí příroda a vznikne dopravní indukce, mají to vozit na cargokolech! 🙂
Vážená paní, takto vypadá jeden úsek „hlavní“ silnice II/ 157 v Borovanech u kostela.
https://mapy.com/cs/zakladni?q=borovany&source=muni&id=540&pid=73625655&newest=0&yaw=0.146&fov=1.571&pitch=0.134&x=14.6429927&y=48.8979330&ds=2&z=18&ovl=8
Co když je to jeden z významnějších důvodů stavby obchvatu města, stejně jako třeba v Trhových Svinech?
Pořad „Nedej se“, na který odkazujete, nepovažuji za objektivní, nestranný. Podle mého názoru je jednostranně angažovaný.
Říká jednostranně angažovaný člověk. 😁😉
skvělá práce stavebního úřadu! perfektně argumentované námitky účastníků řízení, gratuluji
…a tak to má být.
A ta integrovaná doprava s využitím zadrátované železnice tedy bude? Pro cestující dále na sever už je také téměř dobetonováno…
Jojo na http://www.jikord.cz už jsou návrhy nových jízdních řádů a vypadají velice použitelně. Třeba v Borovanech je uděláno docela dost návaznosti na vlaky. A co je hlavní tak se do docela dost obci bude jezdit i o víkendu, byť třeba 3x denně.
Zlepšení to určitě je, ale jinak ten návrh nic moc. Ani jedno přeshraniční spojení do Rakouska, Plzeňský kraj taky prakticky nepropojen. Na 225 se osobní dopravy už asi nikdy nedočkáme…
Rakousko by mělo být v další fázi alespoň přes sezónu. Plzeňský kraj je celkem propojen skrz jejich linky. Na 225 Jčk deklaroval že pokud by byla objednávka z kraje Vysočina tak tam vlaky objedná, jinak to nemá naprázdno po Stojčín nemá cenu.
Přeshraniční spojení do Rakouska je myšleno od Borovan? Tam jsou přestupy ve Velenicích, to mi nepřijde jako velký problém, spíš bych to znovu protáhl bez přestupu na druhou stranu do Strakonic, ať můžu ze severu přijet přímo na jižní zastávku a naopak. U spojení Plzeň – CB – Brno by spíš než přidávání osobáků nejvíce pomohlo zahuštění R11 na hodinový interval v celé trase.
Ne, různé autobusy kolem Lipna či Nové Bystřice. Ty vlaky že Strakonic do Velenic naprimo jezdí, je to vždy ten v lichou hodinu z Budějc, jen je to v jř pomocí přímých vozů. R11 mezi ČB a Plzní je v hodinovce plánovaná po modernizaci tratě, druhá větev aneb budoucí R31 tam ta dvouhodina stačí.
Přesně jako obchvat Havířova. Desítky let je naplánován a když spěje k realizaci, tak se najednou ozývají ti, co si okolo něj po revoluci postavili domy.
Je skvělé, že nějaký orgán konečně použil správný termín na neodůvodněné námitky – tedy NIMBY.
Zas na druhou stranu doufám, že od teď nebude vypořádání všech námitek postaveno pouze na „protože NIMBY“.🤔
To je pouze odůvodnění úřadu, kdyby to použil soud, tak je to něco jiného, ale v tomto případě to nějaký precedent moc není.
Koupili si levný pozemek, protože podle územního plánu za ním má vést silnice…
A nebo naletěli realitkám, které slibovali, že ta cesta je jen v plánu, ale realizovat se nikdy přece nebude.
Tohle je ostatně jeden z kořenů (zdánlivě téměř nepochopitelného) NIMBYsmu v bytové výstavbě. Developer Vám prodá krásný výhled do krajiny, nechá si za něj zaplatit – a ejhle: o pět let později Vám pod okny začne chystat další etapu projektu…
A on někdo brání těm zájemcům o bydlení se víc informovat, případně předpokládat? Územní plány obcí jsou dostupné.
To, že se bude na vedlejším pozemku realizovat další stavba nemusí vyplívat z územního plánu přece, tam najdete jen typologicky dané pozemky (obytná-smíšená, výrobní-smíšená apod). To, že se tam bude stavět se mohou lidé dozvědět jedině z úřední desky obce ve vztahu k jednotlivým druhům realizačních povolení. Takže z ÚP vyčtete jen potenciální možnost zástavby.
Realiťákům se nesmí věřit ani pozdrav.
Když někdo takovému nesmyslu věří, tak má holt smůlu. Určitě bych se na něco takového neptal realiťáka.
To je jako ptát se v áčkách na to, jestli je to auto v perfektním stavu.. kdo tomuhle naletí, měl by se ptát svých rodičů, proč to zapomněli vychovat, ne žádat po státu nápravu a škodit celé společnosti.
A je to někde písemně? Bylo by zajímavé žalovat realitku za klamavou reklamu a chtít náhradu (snížení ceny nemovitosti nebo nemovitost která se víc podobá inzerované)
300m tunel, to je pro mě takový „mírně rozšířený zelený most“, to zní celkem dobře a nemuselo by to stát majlant…
Držím palce.
Tak 300 m dlouhý silniční tunel rozhodně bude pořádně drahá záležitost a to následně i na provoz a údržbu. Čekal bych, že zvolí co nejvíce povrchovou variantu se zmíněným „mírně rozšířeným zeleným mostem“, ale tak cca 60 m. Zas tak obrovský provoz tam přece jen není.
Ale je tam taky docela kopcovitý terén… to je jeden z důvodů použití tunelu.
300 m tunel není most. Zejména v poddolovaném území. Víte jak je dlouhý Hřebeč?
354m…
Tento obchvat uleví obyvatelům okolo současné silnice, ale přitíží obyvatelům u trasy obchvatu, a zabrání výstavbě v této lokalitě. Čili je k ničemu.
Jakože je lepší „nějak“ přestěhovat baráky z návsi (kde jsou řádově 5m od silnice) někam „na kraj lesa“, něž vést silnici 20-50m a více (částečně i hloubkově) od citelně menšího počtu baráků (které mmch. jsou z 95% mladší 10ti let a tedy celkem dobře věděli „do čeho jdou“)?
A to „zabrání výstavbě“ ono existuje něco jako „právo se rozšiřovat navždy“? Co když místo dojde mnohem prozaičtější metodou – dorazí na hranici výstavby sousední vesnice…?
Tak ono jde také spíš o to, že varianta z druhé strany Srubce by byla kratší a měla menší převýšení. Ale šla by zase přes pozemky paní starostky… 🤷
„řádově 5m od silnice“
Tušíte význam slova „řádově“, nebo jen papouškujete jeho chybné nadužívání ve veřejném prostoru ve smyslu „přibližně“ ?!
Mínusáři zjevně taky netuší.
Ano, správně technicky by „řádově“ mělo znamena že to není víc jak 50m ani míň než 0.5m… hovorově se to používá poněkud volněji. Jsem rád že jsem mohl pomoci…
Ono ani tak nejde o to, že to zasáhne někoho a někoho ne, ale pokud by se postavil obchvat z druhé strany Srubce, byl by kratší a s menším převýšením. Ovšem tam má pozemky starostka…
Trasa je v horní části už před 20 let prakticky stejná, starostka ne.
Naši před 20 lety stavěli s vědomím o budoucím obchvatu. Po nich se zastavěly hektary polí podél obchvatu novostavbami. Kdo z nich si teď stěžuje, byl pěkně naivní! Jakmile se něco podaří protlačit do UP, tak už se těžko stane, že by se koridor obchvatu přestěhoval na druhou stranu obce.
Podívejte se na územní plán před deseti lety a zjistíte, že se s požehnáním paní starostky za ANO (nyní starostové a nezávislí) posunula silnice tak, aby na její jižní straně vznikly lukrativní pozemky za cenu znehodnocení stávajících nemovitostí
Snad s požehnáním zastupitelstva, které bylo zvolené ve svobodných volbách, ne?
OK, změnu vidím – v 2010 byl koridor blíže k zástavbě [ https://www.srubec.cz/assets/File.ashx?id_org=15313&id_dokumenty=7307 ] versus akt: [ https://www.srubec.cz/assets/File.ashx?id_org=15313&id_dokumenty=7307 ].
A ano, vidím, že to přetne statek se sadem a pastvinami napůl. Ostatní na tom vydělají – i od stávající zástavby bude dál.
oprava linku na UP z 2010
[ https://www.srubec.cz/assets/File.ashx?id_org=15313&id_dokumenty=2137 ]
Tak to je jasné, aby se pak nemohlo říkat, že starostka vydělala na prodeji pozemků majlant tak to raději postaví na druhé straně.
To opravdu dává smysl. 🤦♂️
Mohl byste trošku čmrknout do mapy kudy „druhou stranou“ máte na mysli?
https://mapy.com/s/becukezubo
to je častý problém, u nás v okolí vyrostla za posledních 10-15 let doslova sídliště novostaveb v těsné blízkosti plánovaného obchvatu, často organizovaná výstavba firem . Nalákali lidi na fotky zeleného prostoru a ti lidé se zjevně nekoukli na územní plán a neseznámili se s tím, že tam tudy půjde buď přeložka silnice na Kolín nebo rovnou okruh kolem Prahy , případně dnes říkají “ že tomu nevěřili , že to někdy bude“ . Pak přijde den kdy tam začnou dělat průzkumné vrty a volají se “ Děti země na pomoc“ …
Přesně takové prozření zažili někteří majitelé bytů v Hořovicích v novostavbách u nemocnice, když se po desítkách let průtahů konečně začal stavět obchvat. Už v době, kdy se bytovky teprve začínaly prodávat a stavět, i portál mapy.cz zobrazoval budoucí trasu obchvatu. A teď jsou tam někteří v šoku, jak blízko domu jim to vede. Přitom nebylo třeba ani zkoumat územní plán nebo ptát se na úřadě – stačilo se podívat do mapy… naštěstí už to blokovat nemůžou, ale nadávají, kudy chodí…
Ehm, už když se naši stěhovali na Srubec před 20 lety, byl trasovaný prakticky stejně – minimálně v horním úseku. Dům našich byl asi 200m od něj poslední stavba směrem k lesu. Za 20 let se překvapivě Srubec rozrostl o několik hektarů novostaveb v pásu od nich směrem k obchvatu a podél něj. O co tady jde jiného, než o lidskou blbost a NIMBY???