Je libo rychlovlak? „Bazar“ Deutsche Bahn začal prodávat jednotky ICE

Jednotka ICE 406 nabízená k prodeji. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 406 nabízená k prodeji. Foto: Deutsche Bahn

DB jednotky stáhla loni z mezinárodních spojení.

Odebírat
Upozornit na
guest
63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
troglj

ČD by z toho mohly udělat ICE Praha-Dresden-Frankfurt, i když nevím, zda je schválené i pro ČR. Každopádně takové spojení tu chybí a využila by se i vmax na trase Leipzig-Frankfurt.

Ing. Vladimír Bílý

Maximální rychlost na DC je jen 220 a ještě jsou s tím potíže. Za kačku to bude drahé bo ten servisní plán bude ranec. Aby se to uživilo, bude to potřebovat natočit 3000 km denně z cestujícími ochotnými platit v průměru 5Kč/km, takže těžko někam výrazně jinam, než to jezdilo do teď. Fakt nevím, komu to chtějí prodat. Spíše to jen zkouší před tím, než to půjde do šrotu.

Twix

A existují vůbec nějaké normálněrozchodné DC tratě s rychlostí nad 220? Ono to mělo v Belgii omezení na 250 obecně (tam jsou VRT úseky na 25 kV), nevím jak to tam mají ICE nasazované dnes.

milanek

Tak možná z toho půjdou někde na východě (v ČR) vypreparovat jen vozy.

VRTjecesta

A když jsem psal před lety o ICE 3 přebarvených na modro/žluto/černo, tak se mi smáli, že jako že ne.
A je to tady…

Robert Pražák

A je to, vzhledem k napájecím soustavám, použitelné v Česku?

VRTjecesta

Ano

Jarda

ale s problémy, kvůli kterým se vyřazují..ale tak vrt snad bude jen střídavina

Nose Peak

Se doladí. Peršingy taky chcípaly už v Českym Brodu…

Tomáš

Doba, kdy v ČR vyjede první vysokorychlostní souprava se blíží – pomalu, ale možná jistě. Zatím jsem nezaznamenal, že by se řešil tendr na nákup/vývoj apod. Vzhledem k tomu, jak dlouho vše trvá by mě zajímalo, co bude na VRT jezdit?

Flek

ČD zatím vypadá, že bude chtít v svých Siemenes soupravách. Ona doba dlouhých 320km/h useků se opravdu ještě několik desítek let neblíží lol.

Kolejový doktor

Tohle se líbí Leoexpress

libcha

Taky je otázka, na kterém konkrétně stejnosměru jsou ty naznačované problémy. Jestli to někdo vůbec koupí, tak bych to spíš čekal na nějaký low-cost v tom Německu a okolí, než nové projekty ve východní Evropě. S nákupem už dost vyježděných rychlovlaků mají snad zkušenosti jen Řekové.

Nose Peak

Na 1,5 kV.

Dan Krámek

Belgie?

Twix

Tak jestli 1,5 kV, bude to Nizozemsko. Tam vlaky ICE žádnou VRTku nevyužívají (ačkoliv ve vnitru jsou příplatkové) a celou cestu do Amsterdamu jedou pod stejnosměrem. Zato v Belgii jedou pod 3 kV pouze v okolí Bruselu, v okolí Liège a pak od konce VRTky před hranicemi až do stanice Aachen Hbf.

Robert Pražák

Takže by to mohli koupit na Bechyňku.

Zlámalík

A protože je to dost dlouhé, stačilo by to tam zaparkovat a udělat průchozí.

Dušan

Jasně, vykuchané naklápění navždy vypnuto a Vmax místo 250 omezeno na 160 km/h. Takové střepy, co tady místo V=320 km/h budou jezdit Vmax=160 km/h tady vážně chceme ? Asi ne, co ?

tarten

Tyjo, čekal jsem vyslovenou záplavu příspěvků milovníků bazošů a šroťáků a ono kde nic tu nic! Fakt je vůbec nikdo nechce přelepit ani na žluto…? 😀 Koukám, že mnoho diskutujících má rozum, jsem opravdu překvapen.

Kamil238

Říkáš nažluto? Že by konečně dorazil ten slibovaný Highjet se šesti třídami? 😀

Fandík

Několikrát jsem jel s ICE a musím fakt říct, že to jsou velice pohodlná vozidla. Kdybych to měl porovnat s něčím, co nám jezdí v Čechách, tak to jsou Pendolina. Ale uměl bych si to představit třeba na trati DĚČÍN-PRAHA-OSTRAVA 🙂

Jan

Z pohledu cestujících je to hezké vozidlo, z pohledu provozovatele už podstatě méně…

Zaměstnanec

Tak CD to muzou koupit za Pendolina a jeste by zvysily uroven cestovani 😆

Mnich

Taky mě napadlo, že jako doplněk k 680 na Ostravu by nebyly špatné

Robert Pražák

Napájecí soustava říká ne.

Svojšín

Tak mi 30 deka zabalte

Robert Pražák

Je to 38 dkg. Můžu to tak nechat?😀

El Grego

Za půl roku to uvádíme Česku na bohemizaci 😂 typuji že pár nejmenovaný firem tu je co by to udělali 😀

Smutny pohled

Za brejlovec ideál.

jfp

Ale musely by bejt dva, aby to jelo tech 200. To sou prece klasicke pocty uzivane v preshranicnim styku. Eine Erzika einmal, ein hundert. Eine Erzika, zweimal, zwei hundert.

mgr.pavel

Jednotky dle DB „ideální na mezinárodní spojení“, takže je DB nasazuje jen v Německu a chce se jich zbavit?

Aha 🙂

Jan

Tak nějak se musí snažit to prodat. Úplně jim ten úkol nezávidím…

David

Jde to tahat za Traxxem?

Bernard L.

To je z deště pod děravý okap…

tarten

Tahat snad jo, ale zavírat dveře…?

Avlaky

Ceny jsou tuším zveřejněny pro registrované uživatele (minimálně u vagonu a jednotek to tak je, ne?)

Ten Ten Ten

Snad ten inzerát Albertovi neunikl.

Avlaky

Koupí, opraví, přelakuje – a pak za pulroku bude prodávat kvuli nevyužitelnosti

tarten

Vidíte to moc černě. To by bylo, aby se na tom nedal do PIDu postavit spěšňák na nějaký hrad za úhradu 998 Kč/km.

a8n

Píše o Albertovi, ne o Bohoušovi.

jfp

Klub Zeleznicnich ICEstovatelu?

Martin

Jsem tu jen pro šotonávrhy, kde by to u nás bylo nejlepší. Tak sem s nimi 😀

Ten Ten Ten

Brno-Dolní nádraží – BVV.

kuna

Kolešovka v čele s Mikádem.
Nebo CykloHráček do Slaného
🙂

Dan Krámek

Bechyňka.

Motýl Emanuel

Kojetín – Tovačov

2101

Plzeň-ČB-Wien, ale samozřejmě kupovat to je ekonomický nesmysl 😀

Petr

Tam kde se to objevilo již ve vizualizaci staveb. 😀

Primářek

Krkonošské metro

tarten

Staroslavný rychlík Paříž – Dobříš. Zatím by stačilo zprovoznit a hned vyhlásit výluku Dobříš – Vrané a Hlavák – Paříž. Prostá elektrifikace zbytku se snad povede, takže je to naprosto reálný byznysplán. 😀

tarten

Druhý stylový námět: z Malého Berlína do (na) Buben. To se bude otvírat již velmi brzy.

Adam Ř

Když se spojí tři, tak ani nebude potřeba jezdit, protože zaberou celou délku úseku. Což je praktické, protože moc dobře jezdit nebudou

alxt

Náhrada za 810 😀

JanM

Ostrava-Opava místo Panteru

Tomáš

No Česka ideální!

mic

Vzhledem ke stejnosměrným problémům asi jen na rameno Plzeň-ČB-JI-HB-Brno … :o)))

Šťur

SC Rožmberk

jfp

Spojeni, kde zitra (dojet) znamena vcera (vyjet). Ale v Bosne takhle jezdi talgo podobne ultra rychle za plechacem (no dobre rikaji mu koncar, ale je to podobny strep, a to talgo snad dokonce koupili jako funglovku), Plzen-CB-Jihlava-Brno by mohla rozsirit sit balkanskych PRT s VRT jednotkama at se prasi za koncarem).

Nose Peak

Na přímej spoj Praha – Bechyně jak dělaný 🙂

libcha

To spíš Bad Schandau – Bechyně, aby to byla mezinárodní trasa a aby se využily všechny systémy.

Zaerikk

Neplánuje RegioJet provoz v Německu? …

Richard

Když nechtějí Němci už provozovat, tak by to měli koupit sousedé nejlépe ÖBB a provozovat to po bývalém Rakousko-Uherském bloku ÖBB SpeedJet-SuperJet ve spolupráci třeba s MÁV(ti hodně kupují ex.DB vozy). Jsem za nákup ICE3old pod ÖBB-MÁV, kéž by došlo i na ICE 1 – ICE 2 kam jinam s nimi? SNCF má svoje TGV, na Ukrajinu nesmysl, Polsko možná PKP. ÖBB je náhodou mnohem lepší ve službách než nějaký DB BAHN(x- odřeknutých spojů, x- nepřevzatých EC v Děčíně apod.). Škoda že DB neprodaly Arrivu holding přímo pod ÖBB. Rakušané mi připadají ve veřejných službách super, hodně fandím Rakušanům v… Číst vice »