Je libo rychlovlak? „Bazar“ Deutsche Bahn začal prodávat jednotky ICE

Jednotka ICE 406 nabízená k prodeji. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 406 nabízená k prodeji. Foto: Deutsche Bahn

DB jednotky stáhla loni z mezinárodních spojení.

Odebírat
Upozornit na
guest
101 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Happy

Někdo příčetný si tohle fakt nekoupí… I za odvoz drahé…

tarten

S příčetností bych to tak úplně nespojoval, tak staré to zas není. Ale pochybuju, že to někomu U NÁS vyjde jako výhoda.

Tomāš

A co je na nich vlastně tak poruchového? Jen se ptám, nevím.

Petr Frýdlant

Problémy se softwarem, poruchy spřáhel Scharfenberg. Praskliny ve vnějších oknech a nosičích zavazadel. Problémy s vlakovými toaletami. Selhání některých klimatizačních systémů. Problémy s dvojkolí a problémy s brzdami za deště a sněhu a další..

Michal Němčanský

Tak asi největší průser ICE3 se stal 9.7.2008 Při odjezdu z Köln Hbf – prostě se za jízdy zlomila náprava! Štěstí v neštěstí toto bylo v malé rychlosti po odjezdu vlaku. Stát se to někde předtím v rychlosti nad 200 atd. tak se mohla stát katastrofa jako Eschede! https://web.archive.org/web/20191109081726/https://www.eisenbahn-unfalluntersuchung.de/SharedDocs/Downloads/EUB/Untersuchungsberichte/2008/120_Koeln_Hbf.pdf;jsessionid=CEFA1FB5733E41087E79427984B87364.live21303?__blob=publicationFile&v=3
Nápravy jsou samozřejmě vyměněny…

M.Z.

Únavové trhliny jsou problém, zbytek problémů má každý vlak na světě… Kromě souprav R9, kde jsou germaniové polovodiče a kadí se na koleje…

Dálnice

Doufám, že to koupí České Dráhy.
A Bohemizaci by pro ČD mohla provést firma ŽOS ZVOLEN, ta má s Bohemizací ojetin z Německa bohaté zkušenosti.

Kuzma

Myslím, že za rok to začne ve žlutých barvách kmitat do Ostravy ,😅

Filkoo

Cítím že RegioJet nebo Leo budou velcí zájemci 🤭🤭🤣

troglj

ČD by z toho mohly udělat ICE Praha-Dresden-Frankfurt, i když nevím, zda je schválené i pro ČR. Každopádně takové spojení tu chybí a využila by se i vmax na trase Leipzig-Frankfurt.

Twix

Spíš jen Leipzig – Erfurt, to je jediný VRT úsek, zbytek trasy bohatě pokryje i maximální rychlost toho „pomalého“ ICE-T, co tam jezdí dnes. Ale jo, protažení této linky do Prahy by se velmi hodilo, dobře by to i časově proložilo Berlinery.

Zapa

Já bych byl hrozně rád, kdyby ČD třeba něco vyhrály u nás doma a nepouštěly se do něčeho takového. DB se toho zbavují z uvedených příčin a zrovna ČD to budou zachraňovat….

tarten

Všechny nové vlaky skrz Krušné hory musí počkat na Krušnohorský tunel.

zyx

Není úplně nutné. Pokud se najde ekonomický zájem a volná kapacita, může to jezdit klidně kolem Labe, stejně jako před zprovozněním Leipzig/Halle – Erfurt – Nürnberg jezdily ICE údolím Salle a přes Thüringer Wald.

tarten

Žádná kapacita se nenajde, německé obce to v žádném případě nedovolí.

LEW EL3

Yes, requested train paths (from RegioJet I guess, but I´m not sure) in the Elbe valley were rejected for 2025/26.

tarten

Ano, to RegioJet byl odmítnut. Prošel jen Euro Sleeper, co jede u Labe mimo špičku i mimo noc.

Jakub P

A tam se kapacita fakt nenajde…

Ing. Vladimír Bílý

Maximální rychlost na DC je jen 220 a ještě jsou s tím potíže. Za kačku to bude drahé bo ten servisní plán bude ranec. Aby se to uživilo, bude to potřebovat natočit 3000 km denně z cestujícími ochotnými platit v průměru 5Kč/km, takže těžko někam výrazně jinam, než to jezdilo do teď. Fakt nevím, komu to chtějí prodat. Spíše to jen zkouší před tím, než to půjde do šrotu.

Twix

A existují vůbec nějaké normálněrozchodné DC tratě s rychlostí nad 220? Ono to mělo v Belgii omezení na 250 obecně (tam jsou VRT úseky na 25 kV), nevím jak to tam mají ICE nasazované dnes.

Jan

Řím – Florencie se jezdí 250km/h pod 3kV. Ale vzhledem k tomu, že další italské VRT jsou už na 25kV, tak to asi úplně dobrý napad nebyl.

Alibaba

Tady je především problém na 1,5 kV, kdy přenášené proudy už není schopen pantograf přenášet. A Francouzy když zkoušeli jezdit touto tychlostí a vyšší, tak prý měli problém rozlišit odběr od zkratu.

milanek

Tak možná z toho půjdou někde na východě (v ČR) vypreparovat jen vozy.

Robert Šalda

Vypreparování vozů si dovedu představit maximálně z jednotek ICE 1 a 2. Z těchto souprav s distribuovaným pohonem určitě nee…

VRTjecesta

A když jsem psal před lety o ICE 3 přebarvených na modro/žluto/černo, tak se mi smáli, že jako že ne.
A je to tady…

tarten

Je to tady? Kde? Já se směju pořád, že kupovat takovéhle vykopávky z minulého tisíciletí je krávovina. A na zprovozňování něčeho novějšího o podobné rychlosti je pro vnitrostát ještě deset let čas.

VRTjecesta

Tehdy to bylo v rámci debat o VRT. Prej co by to tom jezdilo. Že v Plzni žádný rychlovak vyrobit neumějí. Tak jsem psal, že v roce 2030+ budou až někdy do roku 2050 jezdit na žluto přetřená ICE.

Robert Pražák

A je to, vzhledem k napájecím soustavám, použitelné v Česku?

VRTjecesta

Ano

Jarda

ale s problémy, kvůli kterým se vyřazují..ale tak vrt snad bude jen střídavina

Nose Peak

Se doladí. Peršingy taky chcípaly už v Českym Brodu…

tarten

To ale byly nové.

Zapa

Jako že si to tu někdo pořídí na sklad a bude čekat na VRT a konverzi Prahy?

Tomáš

Doba, kdy v ČR vyjede první vysokorychlostní souprava se blíží – pomalu, ale možná jistě. Zatím jsem nezaznamenal, že by se řešil tendr na nákup/vývoj apod. Vzhledem k tomu, jak dlouho vše trvá by mě zajímalo, co bude na VRT jezdit?

Flek

ČD zatím vypadá, že bude chtít v svých Siemenes soupravách. Ona doba dlouhých 320km/h useků se opravdu ještě několik desítek let neblíží lol.

tarten

Pokud by šlo o názvosloví, tak vysokorychlostní souprava tu jezdí už přes dvacet let.

Jakub P

Ze začátku a nejspíš dlouhého začátku to budou jen sem tam nějaké části. Na to asi nedává smysl kupovat rovnou vysokorychlostní jednotky, když po tom půjde jezdit něčím jako Comfort Jety s maximálkou 230. Ten rozdíl nebude zpočátku velký.

Aby se vyplatilo tu jezdit vysloveně VRT jednotkami, bude muset být hotová většina trasy na některým lákavým mezinárodním tahu (a případný vynechaný kousky budou muset být kompatibilní) nebo v podstatě celá trasa Praha-Brno nebo Praha-Ostrava

tarten

Ty části ze začátku nebudou tak malé. V roce označovaném symbolickým číslem „2035“ mají být hotové už 2/3 z Praha – Brno – Ostrava.Pokud by to i na té zbylé třetině vypadalo tak nějak na dobré cestě, koupě něčeho nového na 320 by už tehdy zřejmě stála za to. Teda samozřejmě s rozjetím koupě několik let předem…

Jakub P

Nevím, to mi přijde, že se furt bavíme o zrychleních z dnešních 3-3,5 hodiny na 2,5 (netrakční jednotka s Vectronem nebo jiná jednotka na 230-250) versus 2 hodiny (jednotka na 320).

Bude se do toho někomu z dopravců chtít? Spolehnout se na termíny SŽ a objednávat tak dopředu tak drahej vlak. Jestli si radši neřeknou, že když bude SZ nad očekávání rychlá, při našich vzdálenostech to furt s něčím s maximálkou kolem těch 230-250 nebude vůbec marný a s 250+ počkaj, až to bude na spadnutí opravdu celý, nebo až to bude využitelný i na mezinárodní linky.

Kolejový doktor

Tohle se líbí Leoexpress

libcha

Taky je otázka, na kterém konkrétně stejnosměru jsou ty naznačované problémy. Jestli to někdo vůbec koupí, tak bych to spíš čekal na nějaký low-cost v tom Německu a okolí, než nové projekty ve východní Evropě. S nákupem už dost vyježděných rychlovlaků mají snad zkušenosti jen Řekové.

Nose Peak

Na 1,5 kV.

Dan Krámek

Belgie?

Twix

Tak jestli 1,5 kV, bude to Nizozemsko. Tam vlaky ICE žádnou VRTku nevyužívají (ačkoliv ve vnitru jsou příplatkové) a celou cestu do Amsterdamu jedou pod stejnosměrem. Zato v Belgii jedou pod 3 kV pouze v okolí Bruselu, v okolí Liège a pak od konce VRTky před hranicemi až do stanice Aachen Hbf.

Robert Pražák

Takže by to mohli koupit na Bechyňku.

Zlámalík

A protože je to dost dlouhé, stačilo by to tam zaparkovat a udělat průchozí.

Dušan

Jasně, vykuchané naklápění navždy vypnuto a Vmax místo 250 omezeno na 160 km/h. Takové střepy, co tady místo V=320 km/h budou jezdit Vmax=160 km/h tady vážně chceme ? Asi ne, co ?

Nose Peak

Když to bude modrý a se svícou z mikrovlnky – chceme! A když to bude žlutý s koláčem za 10 Kč – ještě víc chceme!

tarten

U modrých se to zjevně vyvíjí jiným směrem.

Michal Němčanský

No ono to není nákup v pravém slova smyslu protože ty řecké dráhy patří nějak pod FS. A právě FS tam tak nějak udali svoji část flotily ex Cisalpino ETR470 – vozidla jsou předělaná z 15kV 16,7HzAC+3kVDC na 25kV50Hz a pravděpodobně už neklopí. Podotýkám že SBB se pokoušely svoji část ETR470 prodat, nakonec je sešrotovali. Viz článek např. zde: https://zdopravy.cz/trenitalia-ukoncila-provoz-pendolin-etr-470-jezdit-budou-v-recku-70642/ Celé to Cisalpino byla pro SBB tak trochu noční můra a fiasko právě díky nespolehlivosti ETR470.

tarten

Tyjo, čekal jsem vyslovenou záplavu příspěvků milovníků bazošů a šroťáků a ono kde nic tu nic! Fakt je vůbec nikdo nechce přelepit ani na žluto…? 😀 Koukám, že mnoho diskutujících má rozum, jsem opravdu překvapen.

Kamil238

Říkáš nažluto? Že by konečně dorazil ten slibovaný Highjet se šesti třídami? 😀

Fandík

Několikrát jsem jel s ICE a musím fakt říct, že to jsou velice pohodlná vozidla. Kdybych to měl porovnat s něčím, co nám jezdí v Čechách, tak to jsou Pendolina. Ale uměl bych si to představit třeba na trati DĚČÍN-PRAHA-OSTRAVA 🙂

Jan

Z pohledu cestujících je to hezké vozidlo, z pohledu provozovatele už podstatě méně…

Gajda

Ale pokud to skončí na východ od Berlína, což lze předpokládat, pokud to neprodaj Flixu nebo někomu podobnýmu, tak to bude první vlak na víc jak 300 v té zemi, i když během jeho života už se tam asi tak rychle neprojede. Ale na letáčky a do reklamy to svý kouzlo mít bude. A když soukromníl bude mít vlak na 300+ a národní ne, kouzlo marketingu se násobí. Takže by ty peníze někdo dát i mohl.

Zaměstnanec

Tak CD to muzou koupit za Pendolina a jeste by zvysily uroven cestovani 😆

Mnich

Taky mě napadlo, že jako doplněk k 680 na Ostravu by nebyly špatné

Robert Pražák

Napájecí soustava říká ne.

Robert Šalda

Napájecí systém neříká sice ne, ale když to má na stejnosměru takové problémy, že se toho DB raději zbaví, tak by to pro jiné provozovatele, ty z ČR nevyjímaje, byl asi očistec…

Svojšín

Tak mi 30 deka zabalte

Robert Pražák

Je to 38 dkg. Můžu to tak nechat?😀

El Grego

Za půl roku to uvádíme Česku na bohemizaci 😂 typuji že pár nejmenovaný firem tu je co by to udělali 😀

Smutny pohled

Za brejlovec ideál.

jfp

Ale musely by bejt dva, aby to jelo tech 200. To sou prece klasicke pocty uzivane v preshranicnim styku. Eine Erzika einmal, ein hundert. Eine Erzika, zweimal, zwei hundert.

mgr.pavel

Jednotky dle DB „ideální na mezinárodní spojení“, takže je DB nasazuje jen v Německu a chce se jich zbavit?

Aha 🙂

Jan

Tak nějak se musí snažit to prodat. Úplně jim ten úkol nezávidím…

Jira

Nechtějí aby dopadli jako v tom vtipu – špatně o slonikovi mluvíš, takhle ho neprodáš 🙂

David

Jde to tahat za Traxxem?

Bernard L.

To je z deště pod děravý okap…

tarten

Tahat snad jo, ale zavírat dveře…?

Avlaky

Ceny jsou tuším zveřejněny pro registrované uživatele (minimálně u vagonu a jednotek to tak je, ne?)

Ten Ten Ten

Snad ten inzerát Albertovi neunikl.

Avlaky

Koupí, opraví, přelakuje – a pak za pulroku bude prodávat kvuli nevyužitelnosti

tarten

Vidíte to moc černě. To by bylo, aby se na tom nedal do PIDu postavit spěšňák na nějaký hrad za úhradu 998 Kč/km.

a8n

Píše o Albertovi, ne o Bohoušovi.

jfp

Klub Zeleznicnich ICEstovatelu?

Martin

Jsem tu jen pro šotonávrhy, kde by to u nás bylo nejlepší. Tak sem s nimi 😀

Ten Ten Ten

Brno-Dolní nádraží – BVV.

kuna

Kolešovka v čele s Mikádem.
Nebo CykloHráček do Slaného
🙂

Dan Krámek

Bechyňka.

Motýl Emanuel

Kojetín – Tovačov

2101

Plzeň-ČB-Wien, ale samozřejmě kupovat to je ekonomický nesmysl 😀

Petr

Tam kde se to objevilo již ve vizualizaci staveb. 😀

Primářek

Krkonošské metro

tarten

Staroslavný rychlík Paříž – Dobříš. Zatím by stačilo zprovoznit a hned vyhlásit výluku Dobříš – Vrané a Hlavák – Paříž. Prostá elektrifikace zbytku se snad povede, takže je to naprosto reálný byznysplán. 😀

tarten

Druhý stylový námět: z Malého Berlína do (na) Buben. To se bude otvírat již velmi brzy.

Adam Ř

Když se spojí tři, tak ani nebude potřeba jezdit, protože zaberou celou délku úseku. Což je praktické, protože moc dobře jezdit nebudou

alxt

Náhrada za 810 😀

JanM

Ostrava-Opava místo Panteru

X 1

Odpárat řídící vozy. Vykuchat distribuovaný pohon z vozů. Dát jeden Vectron MS do čela, na druhý konec dieselový Vectron. Poladit HW a SW.
A máme ideální soupravy na Bavorské expresy Praha – Mnichov. 😄

JanM

Oproti tyrkysovým Béčkům by to byl pokrok

Tomáš

No Česka ideální!

mic

Vzhledem ke stejnosměrným problémům asi jen na rameno Plzeň-ČB-JI-HB-Brno … :o)))

Šťur

SC Rožmberk

jfp

Spojeni, kde zitra (dojet) znamena vcera (vyjet). Ale v Bosne takhle jezdi talgo podobne ultra rychle za plechacem (no dobre rikaji mu koncar, ale je to podobny strep, a to talgo snad dokonce koupili jako funglovku), Plzen-CB-Jihlava-Brno by mohla rozsirit sit balkanskych PRT s VRT jednotkama at se prasi za koncarem).

Nose Peak

Já to úplně vidím, vyvalený na splítce za Hradcem v odbočce na Bystřici 🙂

Nose Peak

Na přímej spoj Praha – Bechyně jak dělaný 🙂

libcha

To spíš Bad Schandau – Bechyně, aby to byla mezinárodní trasa a aby se využily všechny systémy.

Zaerikk

Neplánuje RegioJet provoz v Německu? …

Richard

Když nechtějí Němci už provozovat, tak by to měli koupit sousedé nejlépe ÖBB a provozovat to po bývalém Rakousko-Uherském bloku ÖBB SpeedJet-SuperJet ve spolupráci třeba s MÁV(ti hodně kupují ex.DB vozy). Jsem za nákup ICE3old pod ÖBB-MÁV, kéž by došlo i na ICE 1 – ICE 2 kam jinam s nimi? SNCF má svoje TGV, na Ukrajinu nesmysl, Polsko možná PKP. ÖBB je náhodou mnohem lepší ve službách než nějaký DB BAHN(x- odřeknutých spojů, x- nepřevzatých EC v Děčíně apod.). Škoda že DB neprodaly Arrivu holding přímo pod ÖBB. Rakušané mi připadají ve veřejných službách super, hodně fandím Rakušanům v… Číst vice »

spag

Kdyby DB nevlastnilo i samotné železnice (na kterých si udržuje monopol) tak už tam dávno jezdí. Pak bych se žlutým ICE ani nedivil 😀