Je libo rychlovlak? „Bazar“ Deutsche Bahn začal prodávat jednotky ICE
Jednotka ICE 406 nabízená k prodeji. Foto: Deutsche Bahn

DB jednotky stáhla loni z mezinárodních spojení.
DB jednotky stáhla loni z mezinárodních spojení.
ČD by z toho mohly udělat ICE Praha-Dresden-Frankfurt, i když nevím, zda je schválené i pro ČR. Každopádně takové spojení tu chybí a využila by se i vmax na trase Leipzig-Frankfurt.
Maximální rychlost na DC je jen 220 a ještě jsou s tím potíže. Za kačku to bude drahé bo ten servisní plán bude ranec. Aby se to uživilo, bude to potřebovat natočit 3000 km denně z cestujícími ochotnými platit v průměru 5Kč/km, takže těžko někam výrazně jinam, než to jezdilo do teď. Fakt nevím, komu to chtějí prodat. Spíše to jen zkouší před tím, než to půjde do šrotu.
A existují vůbec nějaké normálněrozchodné DC tratě s rychlostí nad 220? Ono to mělo v Belgii omezení na 250 obecně (tam jsou VRT úseky na 25 kV), nevím jak to tam mají ICE nasazované dnes.
Tak možná z toho půjdou někde na východě (v ČR) vypreparovat jen vozy.
A když jsem psal před lety o ICE 3 přebarvených na modro/žluto/černo, tak se mi smáli, že jako že ne.
A je to tady…
A je to, vzhledem k napájecím soustavám, použitelné v Česku?
Ano
ale s problémy, kvůli kterým se vyřazují..ale tak vrt snad bude jen střídavina
Se doladí. Peršingy taky chcípaly už v Českym Brodu…
Doba, kdy v ČR vyjede první vysokorychlostní souprava se blíží – pomalu, ale možná jistě. Zatím jsem nezaznamenal, že by se řešil tendr na nákup/vývoj apod. Vzhledem k tomu, jak dlouho vše trvá by mě zajímalo, co bude na VRT jezdit?
ČD zatím vypadá, že bude chtít v svých Siemenes soupravách. Ona doba dlouhých 320km/h useků se opravdu ještě několik desítek let neblíží lol.
Tohle se líbí Leoexpress
Taky je otázka, na kterém konkrétně stejnosměru jsou ty naznačované problémy. Jestli to někdo vůbec koupí, tak bych to spíš čekal na nějaký low-cost v tom Německu a okolí, než nové projekty ve východní Evropě. S nákupem už dost vyježděných rychlovlaků mají snad zkušenosti jen Řekové.
Na 1,5 kV.
Belgie?
Tak jestli 1,5 kV, bude to Nizozemsko. Tam vlaky ICE žádnou VRTku nevyužívají (ačkoliv ve vnitru jsou příplatkové) a celou cestu do Amsterdamu jedou pod stejnosměrem. Zato v Belgii jedou pod 3 kV pouze v okolí Bruselu, v okolí Liège a pak od konce VRTky před hranicemi až do stanice Aachen Hbf.
Takže by to mohli koupit na Bechyňku.
A protože je to dost dlouhé, stačilo by to tam zaparkovat a udělat průchozí.
Jasně, vykuchané naklápění navždy vypnuto a Vmax místo 250 omezeno na 160 km/h. Takové střepy, co tady místo V=320 km/h budou jezdit Vmax=160 km/h tady vážně chceme ? Asi ne, co ?
Tyjo, čekal jsem vyslovenou záplavu příspěvků milovníků bazošů a šroťáků a ono kde nic tu nic! Fakt je vůbec nikdo nechce přelepit ani na žluto…? 😀 Koukám, že mnoho diskutujících má rozum, jsem opravdu překvapen.
Říkáš nažluto? Že by konečně dorazil ten slibovaný Highjet se šesti třídami? 😀
Několikrát jsem jel s ICE a musím fakt říct, že to jsou velice pohodlná vozidla. Kdybych to měl porovnat s něčím, co nám jezdí v Čechách, tak to jsou Pendolina. Ale uměl bych si to představit třeba na trati DĚČÍN-PRAHA-OSTRAVA 🙂
Z pohledu cestujících je to hezké vozidlo, z pohledu provozovatele už podstatě méně…
Tak CD to muzou koupit za Pendolina a jeste by zvysily uroven cestovani 😆
Taky mě napadlo, že jako doplněk k 680 na Ostravu by nebyly špatné
Napájecí soustava říká ne.
Tak mi 30 deka zabalte
Je to 38 dkg. Můžu to tak nechat?😀
Za půl roku to uvádíme Česku na bohemizaci 😂 typuji že pár nejmenovaný firem tu je co by to udělali 😀
Za brejlovec ideál.
Ale musely by bejt dva, aby to jelo tech 200. To sou prece klasicke pocty uzivane v preshranicnim styku. Eine Erzika einmal, ein hundert. Eine Erzika, zweimal, zwei hundert.
Jednotky dle DB „ideální na mezinárodní spojení“, takže je DB nasazuje jen v Německu a chce se jich zbavit?
Aha 🙂
Tak nějak se musí snažit to prodat. Úplně jim ten úkol nezávidím…
Jde to tahat za Traxxem?
To je z deště pod děravý okap…
Tahat snad jo, ale zavírat dveře…?
Ceny jsou tuším zveřejněny pro registrované uživatele (minimálně u vagonu a jednotek to tak je, ne?)
Snad ten inzerát Albertovi neunikl.
Koupí, opraví, přelakuje – a pak za pulroku bude prodávat kvuli nevyužitelnosti
Vidíte to moc černě. To by bylo, aby se na tom nedal do PIDu postavit spěšňák na nějaký hrad za úhradu 998 Kč/km.
Píše o Albertovi, ne o Bohoušovi.
Klub Zeleznicnich ICEstovatelu?
Jsem tu jen pro šotonávrhy, kde by to u nás bylo nejlepší. Tak sem s nimi 😀
Brno-Dolní nádraží – BVV.
Kolešovka v čele s Mikádem.
Nebo CykloHráček do Slaného
🙂
Bechyňka.
Kojetín – Tovačov
Plzeň-ČB-Wien, ale samozřejmě kupovat to je ekonomický nesmysl 😀
Tam kde se to objevilo již ve vizualizaci staveb. 😀
Krkonošské metro
Staroslavný rychlík Paříž – Dobříš. Zatím by stačilo zprovoznit a hned vyhlásit výluku Dobříš – Vrané a Hlavák – Paříž. Prostá elektrifikace zbytku se snad povede, takže je to naprosto reálný byznysplán. 😀
Druhý stylový námět: z Malého Berlína do (na) Buben. To se bude otvírat již velmi brzy.
Když se spojí tři, tak ani nebude potřeba jezdit, protože zaberou celou délku úseku. Což je praktické, protože moc dobře jezdit nebudou
Náhrada za 810 😀
Ostrava-Opava místo Panteru
Odpárat řídící vozy. Vykuchat distribuovaný pohon z vozů. Dát jeden Vectron MS do čela, na druhý konec dieselový Vectron. Poladit HW a SW.
A máme ideální soupravy na Bavorské expresy Praha – Mnichov. 😄
No Česka ideální!
Vzhledem ke stejnosměrným problémům asi jen na rameno Plzeň-ČB-JI-HB-Brno … :o)))
SC Rožmberk
Spojeni, kde zitra (dojet) znamena vcera (vyjet). Ale v Bosne takhle jezdi talgo podobne ultra rychle za plechacem (no dobre rikaji mu koncar, ale je to podobny strep, a to talgo snad dokonce koupili jako funglovku), Plzen-CB-Jihlava-Brno by mohla rozsirit sit balkanskych PRT s VRT jednotkama at se prasi za koncarem).
Na přímej spoj Praha – Bechyně jak dělaný 🙂
To spíš Bad Schandau – Bechyně, aby to byla mezinárodní trasa a aby se využily všechny systémy.
Neplánuje RegioJet provoz v Německu? …
Když nechtějí Němci už provozovat, tak by to měli koupit sousedé nejlépe ÖBB a provozovat to po bývalém Rakousko-Uherském bloku ÖBB SpeedJet-SuperJet ve spolupráci třeba s MÁV(ti hodně kupují ex.DB vozy). Jsem za nákup ICE3old pod ÖBB-MÁV, kéž by došlo i na ICE 1 – ICE 2 kam jinam s nimi? SNCF má svoje TGV, na Ukrajinu nesmysl, Polsko možná PKP. ÖBB je náhodou mnohem lepší ve službách než nějaký DB BAHN(x- odřeknutých spojů, x- nepřevzatých EC v Děčíně apod.). Škoda že DB neprodaly Arrivu holding přímo pod ÖBB. Rakušané mi připadají ve veřejných službách super, hodně fandím Rakušanům v… Číst vice »