Je libo lokomotivu? ČD Cargo prodává 26 starých nepotřebných strojů
Elektrická lokomotiva ČD Cargo na prodej. Pramen: ČD Cargo
Nejdražší z celého souboru je legendární Bardotka za více než pět milionů
Nejdražší z celého souboru je legendární Bardotka za více než pět milionů
5 mega za Zamráču ve šrotovém stavu?a dalších 5 do ni nasypu,výhodna koupě🙂😁
Jaká porád bardotka?!Vzdycky MRACOUN
Bardotka, Ceckatá, Zamráča, těch přezdívek je.
Mračoun jsem teda ještě nikdy neslyšel.
Mimochodem, vždycky se jednalo o přezdívky ženskoho rodu ;-).
Zrovna se na FB ve skupině „Strojvedoucí“ baví, že v ČDC nemají čím jezdit!
Což vrak 751 bez motoru fakt nevyřeší.
Pokud to nemá motor, nevadí, „podnikatel“ co má na D10 odstavené letadlo, a starou tramvaj, to koupí, také to tam postaví a bude z toho kebab, ten motor nepotřebuje.
Ať žije smetiště na D10 !!!!!
Spíš nemaj firy
Fíry, asi jak které PJ, někde lítají 50 hodin přesčasu měsíčně (např. Díky kůrovci) a jinde je fírů pomalu nadstav a jsou rádi, že udělají normu.
A zrovna se na FB ve skupině „Strojvedoucí“ baví, že nemají čím jezdit!
Jaký pán, takový krám.
Kauza 388 tomu nasazuje korunu.
Hlavně, se odstavily 730 a místo toho se pak na posunu honí 742. Viz. přístav Mělník 2ks, potom to chybí někde jinde. A to je se vším, jestli si někdo myslí, že při té údržbě nové lokomotivy něco vydrží, je na velkém omylu.
730 je otřesný mašina ,jich není žádná škoda. Cargo koupilo nové mašiny ,takže by jich mnelo být dost.
Tak v nedávném minulosti jen na Mělníku 2xbangle, jednou pusa na vexly v přístavu a podruhé pusa s dřevěnou na nádraží.
Jo to není chyba masiny
Ne to začíná pomalu v chybě systému, kde nejsou rukavice (posunovaci), má se občas stíhat nemožné. To nejde popsat to se musí zažít. Tyhle problémy se, ale táhnou cargem delší dobu. A končí to tukancem, i když v těchto případech trochu větším.
Otřesená byla hlavně údržba všech 730. Protože se až na vyjímky zrovna do této řady nedala ani koruna. Protože se pořád tvrdilo, že to jsou zánovní stroje a ještě tolik nepotřebují. Ano, ve srovnání třeba se 751 se jednalo o „zánovní“ stroje o 20 let mladší. Jenže ejhle, najednou jim bylo 30 let a nesáhnuto na ně, zatímco u 751 třeba už proběhla třetí, pátá generálka. To je celé !!
Všimnou si, že se jedná hlavně o lokomotivy určené pro posun a manipulační vlaky. Segment nákladní dopravy, který jde pomalu do kytek.
A které? Maximálně tak 110/210, které jsou ale limitovány trolejí a hodí se spíš na posun do velkých nádraží.
Čmelák, Barča…
Ano, zamračená je typický posunova lok. 😂😂
Typická pro manipuláky, takže i pro posun.
Nevědět co s penězi, tak bych hned bral nějakou 731.
731 je třeba stále ,velice povedené mašinky.
Myslíte? zeptej te se strojvedoucích co na tom jezdí.co vám řeknou.
Nemusím.. jo ale taky se o ně musí starat dílna
Já teda na 731 jezdil a nedám na ně dopustit. Na posun jedna z nejlepších našich mašin. Je z toho výhled, má EDB, je o něco těžší než kocour, ale zase se míň smeká. na těch co sem jezdil, tak všechny s nezávislým naftovým topením. Pro posunovače lepší „plošinky“ než u 742. A závady v zásadě žádný. Kromě takových běžných spotřebních. A to nám 731 i 742 udržovalo ČD, pač SOKV široko daleko žádný a 731 byla méně poruchová. Samozřejmě, není to mašina na trať, ale na posun, případně nějaký Mn do vedlejší stanice úplně ideální. Jak řikám, na posun… Číst vice »
V létě je v ní horko jako ve skleníku a v zimě je v ní zima.sedečky původní .velice nepohodlné jako nekde v čekárně za socialismu.751 nebo 742 daleko lepší stroje
My sme měli na všech nezávislé topení a klimatizaci a nové sedačky (opěrky rukou, nastavitelná zádová opěrka, odpružené), takže pohoda. V zimě sem na 731 seděl jen v tričku s dlouhým rukávem i když byl sníh a pár stupnů pod nulou, tak to bufik krásně vytopil. V létě klimoška, jako neudělal z toho mrazák, ale bylo tam příjemně.
Já na ní ocenuju naprosto fantastické najíždění na vozy pomocí EDB,to o nových 742.7 říct nemohu.
Výhled z 731 lepší,víc místa na stanovišť,topí to dobře,už mají některé kusy i Klímu.742 na trať ..dejme tomu , teď došla nějaká z czloko s Klímou a mikrovlnnou , sedačka původní.
ÖBB má 2070. Svezl jsem se na ní. Zřejmě slušnej oddíl, no.
Tu neznám
Trochu mě překvapilo, že cargo má ve stavu nějakou 121.
Ty už dávno dojezdily naštěstí, střepy.
Zde hrozí nebezpečí, že lokomotivu koupí nějací soukromníci a budou ČD Cargu konkurovat.
No to je opravdu nebezpečí… zvlášť pro zákazníka.
Nebudou, bez ETCS si ani neprdnou.
maximálně s těmi 749/751 na svoz kalamitního dřeva pokud bude vyřešeno zajíždění do stanic na tratích s ETCS
Utíkejte před fabriku Siemensu a Bombardieru, že nemají prodávat nové lokomotivy nikomu jinému než ČD Cargo.
Tak spousta soukromých dopravců funguje vlastně jen na takových vyřazených starých strojích…
Zdravím ty, které trochu rozumím lokomotivám. Je z nabídky lokomotiv k odkupu nějaká, která se vyplatí koupit, opravit/modernizovat a provozovat? Nebo je celá nabídka zajímavá spíš pro firmy, které obchodují s železným šrotem. Staré vyřazené nepojízdné autobusy si občas kupují hasiči nebo jiné záchranné složky pro svá cvičení. Je to praxe i u lokomotiv? Napadá vás
koho ty nepojízdné stroje mohou zaujmout? Děkuji
Tak pokud ta mašina není úplně vykuchana ano. Na cvičení ..to nevim
Mě napadá jedině koupit to na díly na opravu jiné mašiny po vážné nehodě a ze dvou poskládat jednu.
??????? Dobrý joke.
Všechno to koupí Radim a dá do provozního stavu, fandím mu
Proč by to kupoval?
Byl jednou jeden Velký nákladní dopravce, který neměl na trhu skoro žádnou konkurenci. Měl však několik nadbytečných lokomotiv a tak je výhodně prodal. Začínající soukromí dopravci po nich skočili, jako slepice po flusu, protože do té doby měli jen pár motorových, dříve vlečkových lokomotiv. Ty nadbytečné si opravili a dravě se vrhli na trh a přebrali část výkonů Velkému dopravci. Ten měl tím pádem opět pár nadbytečných lokomotiv, které opět výhodně prodal a tentokrát přidal i personál, který propustil pro nadbytečnost. A tak to šlo pořád dál, zazvonil zvonec a pohádky i Velkému dopravci je konec.
proboha nejdřív si zjistěte jak y lokomotivy vypadají a pak něco pište…
Nemáte rád pohádky. To se pozná. A on si někdo ty mašiny koupí jen tak pro srandu? Nenechá si je opravit a nebude s nimi jezdit. Aha, tak jo.
No některé by model vyrobit znovu protoze jsou to vraky. S té předchozí nabídky se ty mašiny nepřidaly takže?
To je napsáno česky?
Hrozně.
Asi potřebujete nový monitor, protože my ostatní v článku vidíme „Jde o nekompletní stroje, které jsou dlouhodobě odstavené a jejichž opětovné uvedení do provozu by bylo pro nás nerentabilní,“
Vy zase neumíte číst. Pohádka začíná: Byl jednou jeden.,………… Takže se vrací do historie a můj názor je takový, že si prvotní konkurenci vytvořily České dráhy samy umožněním přístupu soukromým dopravcům k lokomotivám bývalých ČSD. Ostatně ti chudší je provozují dodnes. Brejlovce, banglády, pár čmeláků, bardotek, 121 atd. Prozíravý podnikatel by to nedopustil.
Prozíravý podnikatel..jestli by nechtěl platit za udržování provozuschopnosti nepotřebných strojů, má jen dvě možnosti. Buď „1“prodat jinému dopravci, nebo „2“ se ztrátou proti variantě 1šrot. V případě státní firmy taky bonus trestního stíhání
Asi by měli ustanovit zákon, že nikdo kromě vyjmenovaných společností nesmí provozovat drážní dopravu. To zcela jistě pomůže rozvoji především dálkové kontejnerové dopravy z námořních přístavů … po silnici.
Společnost neřeší nějaké blaho silnicí nebo ekologie, i když se tím může propragovat, ale hlavně svého zisku, ten bude nižší, pokud by někdo posiloval konkurenci. Většinou se to ale dělá tak, že ty lokomotivy prodávají se smluvním zákazem komerčního prodeje po české síti, ale on je železniční trh v Polsku taky dost velký…
*zákazem komerčního provozu
Zákon určitě ne, ale jen magor si sám podporuje svou konkurenci. Nebo je v tom záměr.
Jak by si všichni přítomní měly uvědomit, že dřív bylo jen ČSAD, žádný soukromník,jak jistě všichni znalý situace při pohledu z okna na D1zjistí,že moc vozidel po cestě z Ovy do Phy z podniku ČSAD nepotká.Taky kupovaly vraky z podniků státních, a kde je dnes ČSAD?
Ten příběh zdá se podobný…….
Dotaz laika: Jak se tak dostane stejnosměrná 110 do Břeclavi? Byl s ní nějaký záměr?
Jako vagón, odtáhne ji tam jiná mašina.
Břeclavské depo je jedno z míst soustředění šrotu ČD-Cargo.
Díky
Vrtulníkem přece, to dá rozum…
Až bude kanál D-O-L, tak přbiude další možnost :-). Inu, bude konkurence i zde 🙂
Řekl bych že po kolejích…
Jo, dík, to je jasné že ne po vodě:-) Spíš mi šlo o ten záměr..
A není to bývalá 210?, za ní stojí torzo zřejmě laminátky.
751 144-7 je vybrakovaný vrak, který nemá ani cenu šrotu (protože se tam musí odvézt a naporcovat).
Zbytek na tom nebude o moc líp (vč. ostravských čmeláků).
No ale o to je levnější! 😀
No jako, nejlevnější lokomotivou zde je Královéhradecký brejlovec, který je na tom taky opravdu zle a divím se, že jej tam Cargo neposlalo už dávno, myšleno jak do prodeje, tak do šrotu.
Ty čmeláky jsou asi „určitě“ pro třebovskou firmu kvůli rámům, že jo?
Z dokumentu výše plyne, že ČDC již nejspíše odpískalo modernizaci na řadu 218, když stroje pro ně určené prodávají, nebo je současný počet provozních 218tek v ČB dostatečný?
Na řadu 218 to nejspíš chce jako základ nějakou provozní 210 a ne vrak.
To je akce mrtvá už mnoho let.
Jakto ? Dvě mašiny se udělaly .. ale informací je jinak málo.
Dvě mašiny se udělaly snad už před 10 lety.. To dnes už nic neříká, pokud se udělaly jen dvě a 10 let nic, je to mrtvé…
218 je jedna, tuším provozní, a druhá se tvoří. Poslední dobou se v ní opravdu něco děje…
zejména kvůli legislativním překážkám.
šotonápad: Tu žehličku ř. 210 zrekonstruovat, vybavit dálkovým řízením a přivěšovat jako hnací stroj za rychlíky Brno – Jihlava, aby to alepoň pod kopec jelo elektricky. 😀
Při výkonu „jezevce“ zbytečná investice.
* „žehličky“
Jezevce. Žehlička je stejnosměrná, střídavým se (přinejmenším na západě) říká jezevec.
V jižních Čechách tomuto stroji také říkáme žehlička.
Na míň vytížených spojích, by prostě ti dva lidi jeli na stanovišti…
Na deseti promilích stoupání horko těžko jede strojově 80 km/h. Je prostě udělaná pro něco jiného…
Spíš s tou rekonstrukcí ty žehličky vybavit baterkami, aby měly trochu variabilnější použití.
Myslíte upravit ji na akumulátorové?
Jojo, je krásné snít. Šoto snít 😉
To není takový nesmysl jak si myslíte. Obdobnou lokomotivu má CZLOKO ve svém „teoretickém“ portfoliu. Teoretickém proto, že v nabídce ji mají, ale zatím žádnou nevyrobili. CZLOKO vyrábí spoustu nových lokomotiv tak, že je postaví na starém rámu… Tady by se to přímo nabízelo.
Zustanme nohama na zemi 😀