Japonské ANA posílí na letech do Evropy, obnoví linku do Vídně
Boeing 787 Dreamliner letecké společnosti All Nippon Airways ve Vídni. Zdroj: Flughafen Wien
ANA budou již druhým dopravcem na trase Tokio - Vídeň, od srpna nabídnou tři lety týdně.
Protože Praha má jedny z nejvyšších poplatků, proto sem nelétají. A LOT – proč si Čedok pronajímá na chartery LOT – lepší ceny. Smartwings a letiště Praha to už asi nedoženou.
Zajímalo by mě, jaký máte zdroj těch „jedněch z nejvyšších poplatků“? Letiště Praha tvrdí, že se s poplatky drží přibližně na průměru okolních srovnatelných letišť. Já jsem si nedávno pro ověření jejich tvrzení zkusil spočítat podle ceníků poplatků (jsou veřejně dostupné na stránkách letišť) jeden takový průlet plně obsazené B737-900 o běžné konfiguraci (85 t MTOW, 189 cestujících), a to bez hlukových poplatků, které zavisejí na různých faktorech, a bez různých pobídkových programů. A to na letišítích v Praze, Budapešti a Vídni. Všemi omílaná „levnější“ Vídeň je o 20 % dražší než Praha. Budapešť je dražší o cca 5 %.… Číst vice »
Máte pravdu, pokud jde o publikované ceny, tak Praha zdaleka není nejdražší, ale s tímto názorem tady budete mít problém :-), protože Praha=drahota je velmi zakořeněný názor. Otázkou je, jak si PRG stojí při uplatnění různých incentivních pobídek. Pokud jde o BTS, tak například přistávací poplatky jsou mnohem vyšší než v PRG, stejně tak terminální navigace, na kterou se při těchto diskusích velmi často zapomíná. Jediné, co má BTS zatím levnější, je taxa (ale nastoupili cestu rychlého navyšování).
Tak to je tím, že si lidi vytípavají akční ceny LC dopravců, kterí třeba zrovna ve Vídni docela soupeří o pozice. Pak si člověk zkusí najít Tokio z Vídně, když se mu zdá Praha moc drahá a ono je to z Vídně ještě dražší. 🙂
Vídeň posiluje , ale co Praha ? Jak je to s těmi novými linkami , které ředitel p.Pos sliboval v době svého znovu zvolení na post ?? Zlaté oči, které ty linky uvidí…
Současné ceny letenek do Japonska jsou opravdu dost vysoko, tak to navýšení nabídky opravdu potřebuje.
Jo, jo.
A Tokio – Praha ani ťuk.
Když existuje spojení Tokya s Vídní a Varšavou (LOT), tak to blízká Praha asi vzhledem k tomu, že v ní jste z Vídně za 3,5 hodiny asi nevyjde no…je pro mě ale obří záhadou, že nefunguje alespoň linka z Prahy do Hanoje, ze známých důvodů. Co jiného v českých podmínkách by mělo vyjít, než dálkovka do Vietnamu, kde je Praha v obrovské výhodě vůči okolním metropolím (obří vietnamská komunita)?
Ten Vietnam taky nechápu. Tam přece musí být poptávka tak nějak po celý rok.
Poptávka je, ale je extrémně citlivá na cenu.
V průměru kolem 2800-2900 cestujících měsíčně, průměr za období leden 2022-prosinec 2023.
A jaký je vůbec důvod takovýchto komických nápadů, že by seriózní aerolinky měli zájem o mezikontinentální spojení na nějaká náhodná regionální letiště v Evropě? Tomu pražskému by hodně pomohlo, kdyby si uvědomilo, jakou ligu hraje, a v rámci podobně velkých a důležitých letišť, ať už Wroclaw, Krakow, Hamburg, Edinburgh se zaměřilo na to, co je jeho účelem (vzhledem ke spádovému regionu, který končí někde na Vysočině), a sice alespoň dvakrát denně spojení na významné evropské hub-y, nějaký point-to-point po Evropě, a pak koupáci. Na víc už nemá a nebude mít. Bohužel, časy, kdy to šlo změnit, jsou dávno pryč, stejně… Číst vice »
Ano, ta doba je ale pryč desítky let spolu se síťovým dopravcem. Kdysi Praha byla velký středoevropský HUB s linkami do Ameriky, Kanady, Dálný východ – dříve ještě i dokonce do takových destinací jako Bangkok, Jakarta, Bombaj, Dilí, Manila. Co by za to tehdy dala taková Varšava. Dnes se karta obrací o 180 stupňů. To je velký paradox.
Neviem či je to paradox, LOT bol proste lepšie manažovaný. ČSA bohužiaľ ušiel vlak a je veľmi nepravdepodobné že teraz niekto vybuduje nového sieťového dopravcu v Prahe od nuly, akokoľvek by som si to želal.
Ano, je to tak. Představa, že dnes lítá přímá linka Praha – Singapur je z kategorie šílenství, kdysi běžná věc. Ano, LOT se podařilo přetavit v moderní evropskou společnost dobře reagující na měnící se podmínky. To čeští státní manažeři (jak překvapivé) nedokázali.
No, nebyl, také byl svého času před krachem, ale Poláci věděli, že ma smysl to udržet, protože mít domácího dopravce, který zajistí spojení se světem, je předpoklad úspěšného fungování ekonomiky. Což se při 40 milionovém trhu také lépe obhajuje.
Naprosto souhlas, at si to uz konecne uvedomi.
Na druhou stranu, KE i CI zájem o Prahu mají.
Zcela urcite hraje velkou roli to, ze Viden je hub *A a Austrian muze linku nafeedovat ze vsech koutu Evropy.
Mame tohle v Praze? Nemame.
Tak máme tady skvělý, nejlepší a vychvalovávaný Smartwings. Nebo on snad něco takového jako Austrian nenabízí? Jo aha, feedovat Pepiky k moři na to je dobrý až dost 😀
Já fakt nevím, ale není to trochu hloupé srovnání? Smartwings jsou od jejich založení (resp. od založení TS) charterový dopravce, jako třeba Condor, TUI, HiFly a spousta dalších a klasické linky jako spousta z nedělá. Je to jiný segment. Nechápu co je na tom zvící k přehnaně ironickému tónu.
To je jako kritizovat zájezdového autokarového doprvace, že nejezdí linky.
Tak samozřejmě, to je mi známo. Jen narážím na to neustálé vychvalování tohoto spolku, který je dobrý jen na dovolenou u moře a v našem státě nemá bohužel konkurenci. Líbit se to může jen těm, kdo s tím k tomu moři letí a nebo na to kouká na Ruzyni z vyhlídky.
Tak jistě, ale domácí linkový dopravce, už tak vychtlý, nedal COVID a teď dost opatrně stagnuje (do jisté míry chápu s postbankrotovými účty a důvěrou bank), s tím se nedá nic dělat. Třeba se ještě vzchopí.
Je to SmartWings, vzdy si najdou nejakou spinu … a kdyz ne tak pripomenou Veseleho a hejtuje se dal …
Smartwings jsou charter, ale třeba ČSA procitnou z hibernace a neco vymyslí.
Vše závisí na dodávkách A220 a také zda CITIC prodá podíl Israir. Číňané do Smartwings neinvestují vůbec nic. Všechno táhne česká strana. Od Izraelců se dá předpokládat že peníze posílat budou a proto co Smartwings ušetří, může investovat do ČSA.
Teorie hezká, ale má pár drobných ale…
– Smartwings nejsou vlastníky ČSA
– Jaké peníze by měl Israir posílat do smartwingsu, pokud bude jeho spoluvlastníkem? Tok peněz bývá přesně opačný – z firmy k podílníkovi … a proto se firmy (a podíly v nich) kupují. Ano, israir tam může nějaké peníze jako investici poslat navíc, ale od toho pak samozřejmě očekává , že se mu investice jaksi bude vracet.
Kdo je ted vlastnik CSA? Uz je vlastnil kde kdo tak se v tom nevyznam. Dik
Oi .. malá mea culpla, smartwinjgs tam ve skutečnosti menší podíl ještě má, a majoritu (70%) má Prague City Air, což je Šimáně – Vik.
nicmene žil jsem v presvedceni, ze prague city air ma celou čsa.
Diky
Číňané totiž nejsou investor. Je to pozůstatek po bankrotu CEFC který slízl státní konglomerát CITIC a tyhle investice jsou zjevně pod jejich rozlišovací schopnost.