Jančurův nový plán. Do deseti let chce předstihnout České dráhy
Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJet
RegioJet se podle svého majitele zaměří již jen na pořizování nových vlaků.
RegioJet se podle svého majitele zaměří již jen na pořizování nových vlaků.
Jančura je chytřejší než České dráhy, proto je může zničit.
Myslím že by to chtělo taky nové depo😅
Předstihnout v čem? V dluzích firmy? 😀
Snad k tomu nikdy nedojde. Co ale dělá MD pro svůj podnik, co kdyby tak chtěli naopak oni posílit roli ČD a něco pro to udělat?
To vše ovlivní strany co jsou zrovna u moci si myslím, pětikoalice není asi moc moc kamarád s tím státním, radši to přihrají soukromníkům.
A proto ČD začaly ztrácet už za vlády anonistů se socany. A úplně nejvíc ztrácely v Ústeckém kraji, když ho vedli komunisté.
Pane ušatá, vzhledem k tomu, že firma ČD za 20 let své existence nejenže nevyplatila ani korunu dividend svému vlastníkovi (=nám občanům), nýbrže se brutálně zadlužila (=brutto závazky Skupiny ČD v létě přesáhly 130 miliard Kč), tak z mého pohledu občana je firma ČD nanic. 20 let existence stačilo. Ideálně ji rozprodat, resp. poslat do insolvence, poté, co stát si „bezplatně“ vezme do výše základního kapitálu např. pozemky z firmy ČD … mluvím o obecném principu, že vlastník vloží majetek do firmy a po čase vlastník si může (ale nemusí) si nějaký majetek z firmy vzít zpět nepeněžně. Lužnou a… Číst vice »
Pane Ech, stát je tu od toho, aby zajišťoval strategické záležitosti a na to si volíme ty nejlepší a nejschopnější z nás a na těch je, aby to plnili. Jedním z těch strategických oborů jr doprava. Takže stát má pak svého dopravce (a je správné, že ho má a má mít, nikoliv, že vše budou svými zájmy ovládat soukromí dopravci) a dopravní koncepci, která má být dokonalá, protože ji přeci vytvářejí pouze a jen odborníci a nenechají se ničím ovlivnit. A teď to hlavní, pro vás asi ne dost pochopitelné. Stát má jednak podporovat a rozvíjet ve všech směrech železnici,… Číst vice »
To co popisujete si můžete ukázat na příkladu státního výrobce Letov.
Ve druhé polovině 30. let ta firma byla na zavření a nakonec se tak stalo = vlastní vývoj, údržba a modernizace produktů byl zrušen úplně a z výrobních divizí zbyl zlomek, které se přeorientovaly na low-level produkty).
Prostě se to přežilo.
Žvanil přestává být již delší čas v realitě. Strmý dlouhodobý pád v kvalitě, nulový výhled na nové vozy, plná pusa blábolů a plánů, hra na majitele úspěšné firmy. Jenže naše republika je malá. Otroka u něj už dělá druhá generace lidí. Všichni tito vědí jaká navoněná bída to je. Cenově už rozhodně mnohdy přes čáru (hovořím teď zvlášť o Pha-Ova). Rozumný člověk jede autem (protože se z Ostravy večer zpátky do Prahy nedostane) a kdo musí jet vlakem, má ještě možnost volby. Nikdy jsem nebyl zastánce ČD, ale příkladně na této trase jsou resp. ještě budou lepší.
Takže místo monopolu CD, bude monopol RJ? No dobre, ale můj názor je, že pokud je stát většinovým, nebo vyhradnim vlastníkem akcií v nějaké firmě, tak se má starat, aby vydelavala. A to CD i CEZ jsou. Jenomže stat, na ně dlabe, hlavně na CD. Tím nejsem proti konkurenci, ale takhle se změní jenom barvy a nic jiného. To že regionálnu objednávají kraje vím, proto taky myslím, že to mělo zůstat na státu a přes koordinátory to spravovat s kraji. To je můj názor. Pokud chcete odpovídat, tak bez invektiv. Děkuji.
To zkoušeli od dráhy založení a nevedlo to nikam. Navíc ČD platili co si řekli a byla to bída. Horší to být nemůže a navíc je to levnější.
Vždyť stát se snaží nastolit normální pořádky. A výsledek = spousta stávkujících učitelů, kterým se nelíbí učit 30 děti ve třídě a mít 8 hodinovou pracovní dobu 11 měsíců v roce. Podobně zavládnou normální pořádky i v ČD, neboť absolutně nedává smysl, aby na pozici kde stačí vyučení a roční kurz byla mzda na úrovni mzdy doktorů, kteří musí studovat/školit se 4x déle než oni co řídí vlaky na vedlejších tratích. Ponechme stranou tu odpovědnost lékařů, která je násobně vyšší. Když si srovnám jak asi náročné je řídit auto na okrsce oproti vlaku na vedlejší trati, tak řidič auta musí… Číst vice »
Už nežijeme v tržním prostředí, kdy velikost platu se řídí nabídkou a poptávkou? Teď budeme určovat plat na základě délky studia?
Naprosto s Vámi souhlasím. Ať rozhodne trh. Nepokřivený dotacemi.
Dálkové vlaky o 10 či 15 vagonech sem tam posílí na úkor aut. Na vedlejších tratích vlaky vysublimují a zůstane-li něco, tak patrně akorát nákladní doprava v režimu privátní vlečky.
Není třeba rvát každoročně 100 miliard dotací a daňových úlev do železnice, když letecká doprava skoro nic podobného nepotřebuje.
To asi o té dopravě moc nevíte. Tam je tolik úlev, že byste se divil. Rozhodně si na sebe sama nevydělá, obdobně jako silniční doprava.
Zbytečné vysvětlování, vždyť je to Axel.
No jo, ale když mně to už občas nedá.
A ještě maličkost – kde jste vzal těch 100 milkard???? Dotace do osboní železniční dopravy je max. ročně kolem 12 miliard a nejsem si jistý, že to už dokonce není méně. Navíc si zjistěte ale, jaké jsou v podstatě dotace do silniční dopravy ( i když se tomu dotace neříká) – kde jde skutečně o stovky miliard – jen se o tom jaksi nemluví a nepočítá. A proto musí být ty dotace do dopravy železniční, protože nemůžeme dotovat silnice a likvidovat kvůli tomu železnici, i když to mnozí chtějí. Pokud tomu nevěříte, musíte jít do skutečných podkladů o ekonomice v… Číst vice »
tak si sám spočítejte celkovou částku dotací a daňových úlev do železnice.
12 miliard je zcela a naprosto lživý odhad. To jste čerpal z aprílového čísla?
Zrovna v Ústeckém kraji se doprava velmi zlepšila od dob centralizace.
Dojíždím z Teplic do Ústí na celoroční jízdenku DÚK za 9030 Kč a neřeším jakým dopravním prostředkem (dnes ráno autobusem 488, odpoledne se vrátím vlakem) nebo s jakým dopravcem. Jezdí to, čeká na sebe a má to integrované jízdné. Funkční a uživatelsky přístupný systém za slušnou cenu.
Jak stát umí vydělávat, jsme skvěle viděli na České poště, kterou Babišova vláda (ministr Hamáček) přivedla do obřích ztrát a na pokraj krachu.
To zas není tak velký cíl.
Dvě poznámky:1) konkurence je všude potřeba, 2) každý člověk si může přát cokoliv.
Trochu mimo, ale souvislost nějaká je. Zajímalo by mě jestli už někdy někoho napadl jaký je to rozpor když jdete po městě a na sloupu vidíte směrový ukazatel na němž je napsáno „Nádraží ČD“. Možná většina lidí se nad tím ani nějak zvlášť nezamyslí, ale někoho může při to m pohledu napadnout, že by to chtělo jaksi přeznačit. To když ono nádraží leží na trati kde spoje ČD vůbec nejezdí a jezdí tam výhradně Arriva.
…nebo jiný dopravce. Navíc nádraží v současné době již není záležitost Českých drah, ale Správy železnic. Vím, že je to detail, ale … Možná by úplně stačilo aby na té ceduli bylo jen „Nádraží“
Což je taky na nic, protože ne všude je autobusák na stejném místě jako vlakáč… „Nádraží bus“ a „Nádraží vlak“ nebo tak něco by to chtělo
To je alespoň v případě této cedule vyřešeno, protože na té ceduli je vlevo parní mašinka a zatím jsem snad ani takovou ceduli co by ukazovala směr k autobusovému nádraží neviděl. Pokud by taková byla stačil by tam obrázek autobusu.
No jasné… já jsem blb, vždyť to vím 😀
O tom nepochybuji. Člověk může vědět, ale v daný okamžik nemusí jen vzpomenout 😉
Hlavně to nádraží patří Správě železnic a podle mě by tam mělo být napsáno „vlakové nádraží“ jako jinde ve světě
Dobrý den..mohl byste prosím, napsat, kde jste tento směrový ukazatel?
Například zde: https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=85925732&newest=1&yaw=4.600&fov=0.568&pitch=0.123&x=13.7041748&y=50.6931407&z=17
I to víte, že mohl. Tak jdeme na to:
Malá Skála
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=86695105&newest=1&yaw=2.781&fov=0.945&pitch=-0.068&x=15.1920458&y=50.6362562&z=16
Železný Brod
https://www.cd.cz/stanice/5456582
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=87167497&newest=1&yaw=0.129&fov=0.412&pitch=0.045&x=15.2622189&y=50.6391123&z=17
Semily
(jen dvě namátkou) https://www.cd.cz/stanice/5456590
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=91402885&newest=1&yaw=3.811&fov=0.575&pitch=-0.108&x=15.3247139&y=50.6059852&z=19
+
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=91506534&newest=1&yaw=4.073&fov=0.687&pitch=-0.138&x=15.3267117&y=50.6016174&z=19
Srará Paka
(tady by se to dalo pochopit, protože tady ČD jezdí)
https://www.cd.cz/stanice/5456640
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=82224944&newest=1&yaw=3.187&fov=0.459&pitch=-0.002&x=15.4906352&y=50.5146923&z=17
Plzeň
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=102482172&newest=1&yaw=3.328&fov=0.460&pitch=-0.048&x=13.3756242&y=49.7434843&z=19
Velmi se bavím na pláčem některých diskutujících. Ano, údržba vozů ze strany RJ je dělaná s delšími intervaly než u vozů ČD, ale kromě šotoušů, to pro většinu lidí nehraje tolik roli. Co je pro mě naprosto zásadní a RJ v tom vždy vítězí je přístup k zákazníkovi. Kolikrát se mi s ČD stalo, že místo vozu s klimatizací, zásuvkami atd, přijely Béčka. Náhrada? Žádná, protože průvodčí se takticky vozu vyhne, ale i kdyby, tak člověk dostane 30 kč po tom, co se bude dlouho hádat (sic!). U RJ člověk dostane férovou kompenzaci. Navíc to RJ narozdíl od ČD dává… Číst vice »
No… Řvoucí steward co se mucká se stewardkou a s obracejícími oči v sloup když něco člověk chce? Nic moc přístup teda (ano, stalo se mi to vícekrát). Béčka jezdí jen jako náhrady (pokud tam nejsou normálně řazena furt), když se něco stane, u RJ nejede NIC nebo bus (taky bez zásuvek/klimy). ČD změnu řazení dávají taky dopředu vědět, stačí mít zadarmo aplikaci „Můj vlak“ a nebo se mrknout na aktuality na web (cd.cz/vlak) nebo se zeptat na pokladně/ČD centru, „bába“ za okýnkem do toho taky vidí. S 30kč chodí a automaticky to tisknou resp. teď už ne, pokud člověk… Číst vice »
Buď jste z jiného světa nebo od RJ.
jistě, jedeme-li do Chorvatska nebo i do Liberce s autobusem stejné firmy. Pro nás starší je to jízda snů, zvláště při nastupování
Jaký občerstvení – jednou jim nefunguje lednička, pak se nedá platit kartou?
To se bude muset hodně snažit. ČD zatím zvedá kvalitu a RJ pomalu upadá. Jinak mu určitě přeji podnikatelské úspěchy, protože kdyby tu nebyl tak jezdíme stále na kožence.
koženka je stále top
Jančura IMHO spíše počítá s tím, že do 3, nejpozději do 10 let se projeví finanční kondice ČD, potažmo finanční kondice Správy železnic.
A nedivím se mu, když se podívám na osud jiných „Českých“ (aerolinií, plavby, pošty,…)
K čemu je Vám „zvedající se kvalita“, když rozhodujícím kritériem je cena?
Přeji mu to, byť s vědomím všech nedokonalostí služeb v jeho vlacích. Člověk ale názory mění, a zvláště poté, co musí absolvovat cestu ve voze s nefunkčním topením. Nálada je ve vagonu (č. 369) mizerná, vůči národnímu dopravci (spoj č. 663) vyloženě nepřátelská – bohužel šotouši a exaltovaní majitelé bílých rukaviček již zmrzli, takže náš národní dopravce ztratil veškeré obhájce.
Já to vidím asi takhle. Jako cestující pokud pojedete po roce 2026 osobním vlakem z Ústí do Chomutova, tak nic nepoznáte. Ano, nejspíš pojedete novou jednotkou, která bude polepená zelenou fólií…. To je vše. Vše ostatní bude uvnitř, páč první dojem udělá vždy zaměstnanec dané firmy, ať Regiojetu, ČD atd. Jinak vlak odvede vždy stejnou službu. Pokud pojedete ale jako zaměstnanec tu danou trasu, tak už to poznáte. Poznáte to jak na výplatní pásce, tak i na tom jak se k Vám onen zaměstnavatel chová. Za mě osobně jeden z nejhorších benefitů u Regiojetu byla výplata na konci měsíce… A… Číst vice »
Ja si dokonce pamatuju, jak mi penize u Regiojetu neprisly na konci dalsiho mesice, ale az na zacatku toho nasledujiciho!
Uz bych pod Radimem Jancurou fakt pracovat nechtel.
Tak pokud nebude udržovat ty jednotky, tak má nedosažitelný plán.
Špína,staré vagony se zašlými sedačkami,zpoždění a hlavně pravidelné rušení vagónů i celých spojů večer,nebo i hodinu před odjezdem ….trasa OV – Pha,komunikace a reklamace na infolince hrozná,tragedie jménem RJ !!!
Já si to nemyslím.
Na co člověku je, že mu vrátí jízdné, když potřebuje jet?
Reklamace u RJ jsem měl vždycky obratem. Poslední reklamace u ČD trvala 3 měsíce. A to bylo na vrácení peněz za vlak, kterej nejel..
No vidíte a já vracel minulou neděli jízdenku ČD a v úterý jsem měl prachy
Abych nekritizoval jen vlaky – jednou jsem s Jančurou jel do Vídně autobusem. Z Florence ve 3:45 a protože nás obsluha nechtěla pustit do odbavovací haly, drali jsme se přes několik desítek bezdomovců. Ale odjezd a jízda do Rakouska vcelku v pohodě. Ovšem přijetí na místě nazvaném „Bustation Wien U-Bahn“ by mělo být varováním. Jestli si někdo pamatujete na náhradní dopravu v 70. a 80. letech, tak to tomu bylo podobné. Navíc stanice ležela u nákupního centra, informace ve formě čtrnáctipalcového monitoru, dvě lavičky a to bylo vše. Přijel žlutý autobus, my nastoupili a do km 88 D1 bylo vše… Číst vice »
Jen více a rychleji soukromého kapitálu. RJ, Leo, Arriva, GWT, atd. I ČD bylo dokopáno se zadlužit až na limit a přestat mít hlavní flotilu dobytčáky 55 let starých. V tom napomohlo odcentralizování státu na regionálce na kraje, atd. Po té to stránce si nemá český zákazník dnes co stěžovat. I kdyby RJ byl špinavý zahušťuje konkurenci, která asi není taková ostrá ještě. Zanedbání a monopol ČD bylo obří v ČR a nějaký čas to bude chtít. Výzvy jsou zcela jinde, začít kopat do SŽ, aby místo vysloužilých ajzboňáků a jiných, přišli kvalitní manažeři a začali tu společnost řídit. Protože… Číst vice »
Tak hodně ale opravdu hodně štěstí s náborem zaměstnanců.
Nedělní chvilka šotopoezie…
Jančura má podobný přínos pro železnici jako Ryanair pro letectví. Je dobře, že zde jsou, ale běda kdyby získali přes 50% trhu.
S dovolením, opravím Vás. Patří tam minulý čas. Jančura měl podobný přínos. Teď už jen hrabe a hrabe a na kvalitu kašle. Dělá lowcost službu se vším všudy. Bohužel 🙁
Ryanair taky
Škoda, že není v plánu taky umýt ty vlaky, kterými jezdí.
Teď jsem koukal ráno na jeden spoj, který měl na voze ve špíně vyobrazený několikrát znak Renaultu a s vedle stojícím stevardem to ani nehnulo. Já za něj nekopu, tak mi to bylo šumák, ale jako zaměstnanci by mi to vadilo. Ale jak říkám, já za ně nekopu.
jako zaměstnanci jim vadí to, že u RJ musí dělat… Na renaulta je to tam totiž celé.
Kdyby měli konečně taky pořádně depo, garážovým stylem nelze dělat údržbu do nekonečna. To je zatím ta kapsa ze které se ubírá, aby se sypalo do jiné… Tj. Nákup nových strojů a expanze na úkor kvality…
Čistota souprav není ani otázka vlastního depa. ČD myčku mají a za úplatu umyjí i cizí vlak.
No tak doufám, že RJ část zisků obětuje na lepší lidské a materiální zálohy pro případ výpadků. Jinak má česká železnice další vážný problém, až si zase převelí chybějící kapacity ze závazkové dopravy na výletní vlaky do Chorvatska a kdo ví kam…
Hahaha, po dlouhé týdny nejlepší vtip, co jsem slyšel… děkuji!
Dopadlo to dobře, vyhrál spolehlivější. Několikrát se mi stalo při cestě z Čech na Moravu, že všechny expresy ČD měly zpoždění, zatímco Regiojet jel. A taky se i v Ústeckém kraji ČD chvastaly, jak pořídily pro regionální dopravu nové Regiopantery, a jak jsem měl jet do Ústí nad Labem, přijel Pershing se starými Honeckery Bdmtee, samozřejmě s pidisedadly. A ne jen jednou. Takže ČD právem dostaly VALE!!!
To bude v Ústeckém kraji ráj. Navždy skončí zpoždění.
Ale co když se potom z tak krásného dopravce stane taky moloch, až bude mít všechnu dopravu?
Až budou TEĎ nově jednotky něco najeto a budou podstupovat vyvazovací opravy, jsem zvědav co přijede….asi Bobina s bůhví čím
Za zpoždění ale může minimálně v 95% případů SŽ, takže to, že jel RJ včas byla spíš hodně velká náhoda. Mi sice taky občas připadá že SŽ pouští prioritně RJ a LE a Pendolino a až pak „ostatní Ex“ ale to může být jenom můj dojem
To bohužel není dojem, to je trapný fakt. Proč? Zeptejte se na MD, proč tomu tak je a proč pomalejší RJ pak brzdí rychlejší ČD. Pak se nedivte, že vznikne zpoždění…
Ptal jsem se SŽ ale překvapivě to bylo bez odpovědi. No co, život prostě není fér. Jo a jen tak pro pořádek, nikdo nebrzdí nikoho, GVD je udělaný stejně na 140km/h, jen ČD pak nekrátí zpoždění
Asi takhle, je mi úplně jedno kdo bude největší dopravce na českých kolejích, modrej, žlutej, černej nebo tyrkysovej….. prašť jako uhoď. Železnice je jen jeden z možných, nikoliv jediný způsob dopravy a když někam jedu vlakem zajímá mě jestli to jede tam kam potřebuji, nebo kdy tam potřebuji jet. Kdo (buď ten co vyhrál soutěž, nebo ten, který mi nabídne nejlepší čas) mě tam odveze je mi naprosto jedno. To ostatně platí pro jakýkoliv jiný druh veřejné dopravy. Ale vážně nevím co v případě, že se mu to náhodou povede bude dělat většina zdejších diskutujících vážně nevím, ale dost by… Číst vice »
Po zoufalých zkušenostech se žlutými vlaky už mi opravdu není jedno, s kým jedu. Jejich spolehlivost, čistota, servis… je to levné a tomu to odpovídá. A já nejsem dost bohatý na to, abych kupoval levné věci.
Vy možná ne, erár zcela jistě ano. A to je o co tu běží.
Jel jsem v týdnu na R23, když vlak dojel, nebylo skoro poznat jakou má barvu, takto špinavou soupravu jsem už dlouho neviděl. Vůz 1. třídy brzdil s ohlušujícím hukotem….
Do švestek!
Jezis to jsou kydy. Trapny a obehrany
Trošku nechápu, proč se zde odhadujete. Zkuste se zamyslet, zdali tento článek nemůže být placená reklama !!!??? Nic víc, nic míň. Hlavně po mně nechtějte důkaz nebo zdroje.
Je to tzv. Public Relations, který je běžnou součástí medií, Je jen na redakci, zda takové články uveřejňuje. Rozhodně se vás nebudou ptát na to, jestli jej mohou čas od času zveřejnit nebo ne. To jste pořádně přehnal.
Placené články jsou zde označené jako komerční sdělení. Lháři, šiřitelé konspirací jsou trvale blokováni. Konec hlášení.
Ale no tak, pane Sůro, za žluté tady lobujete odjakživa tak okatě, že to až bolí. Vy je máte tak moc rád, že za to ani nechcete peníze. Konec hlášení.
Karle, nez neco napisete, zkuste si skocit do pujcovny mozku
A jseš Kájo schopnej rozeznat kopání za větší konkurenci a kopání konkrétně za Jančuru? Zvonku to tak nevyzerá…
Titulek článku mě pobavil.Hned vzápětí po přečtení článku mě napadá přirovnání leda tak na svatého Dindy… Dovolím si tvrdit názor, že vzrůstající kvantita vozidel nezajišťuje u RJ zejména v posledních letech zvyšování kvality cestování, spíš reálný opak.Dopravce neumí zajistit se zvyšujícím se počtem spojů a vozidel rovněž paralelní navýšení kvalitních podmínek základního provozu, má značné rezervy zejména v technologické a personální potřebě…
Super, takže prozatím vyhrává regiojet, zajímá seněkdo o stav zaměstnanců v regiojetu, jak tam žijí, pracují a jak je s nimiž zacházeno, nikde nemají zázemí, nikoho nezajímá dodržování lidských práv a svobod, jednoduše zaměstnanci u regiojetu jsou brání jako podřadný druh a co víc, odmítají vše o kolo tohoto tématu, mohu popisovat to jak zde najimali agenturní zaměstnance kteří byli nezodpovedni, ani pomalu nevěděli co je to klika od dveří, člověk aby se bál kdy se něco stane jejich nezodpovědností a lehkomyslností, osobně jen popisuji co se u regiojetu děje za zvěrstva, a ano i žid v koncentračním táboře se… Číst vice »
S těmi Židy je to poněkud ujeté.
Jančura dlouhodobě sází na levnou pracovní sílu. Na druhou stranu nikdo nebrání zaměstnancům Regiojetu založit si odbory nebo odejít ke konkurenci. Poptávka po železničářích všeho druhu pořád je a v jiných profesích jakbysmet.
Ta Koloťukova závěrečná poznámka je skutečně velmi silně „chucpe“!
Ale jinak: jste si skutečně tak jistý, že „nikdo nebrání zaměstnancům Regiojetu založit si odbory“? Aby totiž jejich členové nebyli třeba velmi rychle donuceni právě „odejít ke konkurenci“ …
Odbory v RegioJetu jsou, konkrétně Federace strojvůdců.
Podle zákona jim v tom nikdo bránit nemůže. A existují různé způsoby, jak si to zaměstnanci mohou pojistit. Jako dobrá případová studie, jak se v takovém případě odboráři mohou bránit podrazům všeho druhu ze strany majitelů a vedení, může posloužit stávkový boj odborářů ve slovenské papírně Mondi SCP Ružomberok v letech 2004 – 2005. Jedním z výsledků stávky bylo, že nadnárodní vedení skupiny Mondi (se sídlem v Jihoafrické republice) nakonec odvolalo ředitele papírny (rakouského státního příslušníka) z funkce.
Je důležité podotknout, že se jednalo o rakouského státního příslušníka, to je tak v duchu majora Zemana.
Jinak Mondi nemá centrálu v JAR, ale 250 km vzdušnou čarou od Ružomberku…
Ze zákona nikdo nemůže. Ale – odbočím do letecké dopravy – zeptejte se zaměstnanců Smartwings/Travel Service, jak je to u nich s odbory…
tím že roznášíš ve vagónech kafe a bagety nejsi železničář…
Minimálně k tomu mají nějaké povědomí o jízdním řádu, přípojích, zpoždění, službách apod. Nebo ne?
Ale ani žluté kolo by se nehnulo bez strojvedoucích, vlakvedoucích (kteří musí znát hafo předpisů), techniků v zázemí, dispečerů apod.
A kdo to je?
Stevard nemusí mít zkoušku na teamleadera (cca vlakvedoucí), ale co jiného by byl, mež železničár?
U CSD se taky kdysi rozlišovaly pozice průvodčí a vlakvedoucí.
Pozor Regiojet má i pozici takzvaný “pověřený stevard” – což ve výsledku z vás udělá takového “vlakvedoucího” bez zkoušky
Tyto pozice a jejich pojmenování je zcela absurdní
To ještě neznamená, že se nemohou stát členy odborů. „U dráhy“ funguje 11 odborových organizací, takže mají z čeho vybírat.
U soukromníka odbory…vy jste vážně srandista
Srandista je spíš člověk, který z lenosti zjistit si skutečný stav použil nesprávný odhad…
To se židem v koncentráku se vám opravdu nepovedlo….. blijící smajlík
Souhlas, jsem tím úplně šokovaný, přidávám blijící smajlík
Vojtechu,, vy jste drsoň.
Brání někdo zaměstnancům založit odbory? Mohou se brát za svá práva. To by je ovšem nesměl jako zde v diskuzi zastupovat někdo, kdo shazuje jiné lidi a je přitom antisemita.
On je někdo nutí i RJ pracovat?
Chyba zaměstnaců, že se nedokážou zorganizovat.
Viděl jsem „fírcimru“ RegioJetu v Maloměřicích za dob státních postrků.
Nebylo to sice nic supermoderního, ale na převléknutí při nástupu/konci směny, ohřátí oběda případně na nějaké kratší čekání to stačilo.
Jéé, musejí pracivat co? Blby. V kapitalismu to tak chodi. Nebo ze by je tam nekdo drzel nasilim?
Od kdy se v Mukranu vyrábějí nové vlaky? Přehlédl jsem nějakou horkou novinku? Navíc Česká Třebová je mnohem blíž a výběr je taky slušný…
Opravdu, to je výsměch české veřejnosti. Jen když si vzpomenu na problémy s R23. K věcem mají přístup, že „jsme soukromá firma, my nemusíme“. Na kraji to chtějí dotáhnout jako s autobusy nebo co? Ideální poměr je půl na půl, opět to zachází do extrémů. Říkal jsem už to kdysí, že veškeré tyto věci jsou dopředu připravené. Tak ještě od MD R20 a Jančura bude mít na peníze to nejlukrativnější v kraji. Dříve platilo, že konkurence přináší kvalitnější služby, dnes už tomu povětšinou ve výkonu veřejné služby není.
Četl jste ten článek? Co s tím má společného kraj?
Vtipný číst ty komenty o tom, jaká je to utopie a ať si nejdříve uklidí ve stávajících vlacích.
Ale jen málo lidi si dokáže připustit, kde skonči ČD za 10let. Pokud to bude přebujelý aparát se spousty trafikami pro neschopné lidi. Zadlužující se firma, která už nebude mít co prodávat, maximáně své výdělečné firmy. Jestli nedojde k nějaké razatní změně ve fungování ČD, tak k tomu cíli nebude RJ potřebovat zas až tolik nových vagónů.
Tyhle apokalypticke vize jsem četl a slýchával už před 10, 20 lety. A kde nic tu nic. Ten článek je jen přebraná tisková zpráva a pojednává o plánech někoho, ne osudu jiných.
Tohle je pořád dost optimistická vize, není to tak dávno, kdy tady jeden „expert“ strašil krachem ČD v horizontu týdnů až měsíců.
Sám Jančura měl velkolepé plány, jak budou jeho vlaky jezdit přes půl Evropy. Dnes je rád, že má aspoň spoje do Přemyšle.
Jestli bude obratově větší ČD nebo jiný dopravce… (největším dopravcem dneska je automobilová spolujízda rozdrobená mezi spoustu dopravců jako např. Uber, a poté následuje DP Praha a SmartWings)
Ono to záleží na rychlosti s jakou budou odumírat jednotlivé železniční linky, zejména na vedlejších tratích jako např. přes Jihlavu nebo okolo Č. Budějovic nebo v MSK. Do pěti let předpokládám už bude uklizen nepořádek po předcích.
Echtovní lokálky nekomentuji, neboť čirý nesmysl to byl už před půlstoletím.
Nárůst předpokládám v okolí Prahy, ale v tomto regionu patrně ČD nedosáhne na nové vlaky, kvůli své finanční kondici.
Vždycky za vše mohou ti před námi, že…?
Vždycky ne.
Ale po ropné krizi (1973), se stalo čirým nesmyslem provozovat zastávkovou venkovskou dopravu pomocí dvakrát až třikrát těžší techniky (a bez rekuperace) po řepařské/dřevařské železniční trati trasované úplně mimo náves vyžadující spoustu posunovačů, když byl k dispozici ŠL11 nebo https://pl.wikipedia.org/wiki/Berliet_PR100 (viz Jelcz 110 v Polsku)
RegioJet je totalni katastrofa. Vlaky vypadaji jak odnekud z Balkanu. To jsou na tom CD skutecne o dost lip
Bohužel, soutěže tohle nezohledňují, takže Balkán možná opravdu zvítězí. Chtěli jsme moderní železnici 21. století, dostaneme zase tradiční východní bordel. Zrovna když se ČD konečně začaly dost zvedat…
Každý dopravce má lepší i horší vozidla. Třeba taková R11 je Balkán v podání ČD.
Nerozporuju, že ČD nemají taky šroty. Bee z Labí by mohly vyprávět. Ale z mé osobní zkušenosti má Jančura na úrovni jen ty nové Pesy a i tam je otázka, jak při jejich údržbe budou vypadat po pár letech. I na jeho komerčních linkách má notoricky nefungující a špinavé toalety a to i v relativně nových Astrách.
Vozy řady B z „EC“ Ostravan by mohly ještě lépe vyprávět
R11 je čistokrevný Balkán i z hlediska infrastruktury, tam to tak nějak zapadá 😀
Jenže čd je vyřazuje, rj kupuje
Skutečné soutěže (ne tzv. poptávková řízení) požadovaly nová vozidla na soubor linek v Libereckém kraji, stalo se.
Skutečná soutěž požadovala nová vozidla na lince Beroun – Plzeň – Klatovy, stalo se.
U části tzv. poptávkových řízení byla požadována nízkopodlažnost (tuším že např. na souboru pro Králicko).
Tzn. nemáte tak docel pravdu.
Jak na kterých linkách, taková linka Krušnohor s novými InterJety je ve srovnání s linkou Labe (jedoucí po stejné trati) jako porovnání socialistického a západního vlaku před revolucí.
Třeba takový záchody na Os z Valmezu do Hranic…..
A přitom před pár lety to bylo úplně naopak…
Jel jsem Pesou – ELfem několikrát tady u nás v ÚK a mám pocit, že proti Panterům je to poněkud línější vozidlo. Je to jen pocit nebo technická realita?
A co kapacita? Budou jezdit ve špičce zdvojenně nebo nakoupí delší vlaky? Současné Elfy stačí na ty vedlejší tratě i s rezervou, ale na U1 nebo U3 ve špičce by to bylo fatálně málo…
Buď pocit a nebo to bude adhezí, strojvedoucím apod. Já mám zkušenost s Pesou Elf a Panterem přesně opačnou.
Oproti Panterům i jednou tolik hlučnější
No to určitě ne.
Na U1 a další tratě jsou požadováy krajem vlaky o kapacitě přes 200 sedadel ve špičce. Takže dvojité, nebo delší vlaky. Současné Elfy mají také málo dveří, takže nové mudou mít dvakrát tolik dveří.
Zdvojování by dávalo provozní smysl, byla by to úspora mimo špičku. I když na U1 jezdí celkem plné vlaky i v době, kdy bych to osobně úplně nečekal, třeba teď v neděli kolem oběda nebo v pracovní dny k večeru, kdy by člověk čekal dojíždějící tak z Prahy, ale ne z ÚL. Což je samozřejmě dobře 🙂
Tak to silně pochybuju. To už by teď musel po krajích buď vlastnit, nebo budovat zázemí. Navíc tenhle nárust neutáhne jen s elektrickýma jednotkama. A až dojdou páteřní tratě, tak to začne být zajímavý. Na lokálkách, nebo slabších tratích je nárust ujetých km minimální, ovšem personálu je potřeba stejně.
Vždyť v Ústeckém kraji RJ jezdí právě na těch „slabších“ tratích.
A personálu tam má víc než na stejných výkonech měly ČD, a.s., protože na t-073 a t-131 jezdily ČD bez průvodčích, zato RJÚK tam jezdí s průvodčími.
Se stevardy. A i ti tam mnohdy nejsou, protože chybí personál.
Zázemí je ten poslední problém.
Zcela naopak. Špatné, nebo žádné zázemí (stavby i lidé) se velmi rychle podepisují na kvalitě a spolehlivosti provozu.
Dnes už lze jen domýšlet, jak by se to celé asi vyvíjelo, kdyby kraje/MD už okolo toho roku 2009 soutěžily a ne že tehdy šmahem nabagrovaly výkony na 10 let do rukou ČD, a.s.
Takže několik soukromých dopravců, pokud vůbec chtěli mít výkony v železniční dopravě, šlo cestou dálkové komerce. I když O.K., R. Jančura to plánoval už okolo roku 2007 tak jako tak (tehdy s předpokladem úplně nových dálkových jednotek).
Myslím, že je to nereálné z několika objektivních důvodů.
• Na trhu nepůsobí jen dva dopravci a ostatní dopravci zcela jistě nevyklidi pozice jen tak. Reálně se může dostat někam lehce přes 20%
•Většina soutěží proběhla v nedávné době a tedy jsou na dlouhé roky zasmluvneny. Nebo jaké velké soutěže se připravují?
• Na spousty výkonů jsou nasazovany nové vlaky a nemyslím si, že objednatele budou za deset/patnáct let chtít zase požadovat nové jednotky. To by bylo hodně neekonomicke.
1) počet mezi dopravci může být třeba Arriva 20 %, ČD 30 %, GWTR 10 %, LE 5 %, Regiojet 31 %, ostatní 4 %. 2) spoustu nové pořízených jednotek budou ČD v případě neúspěchu v soutěžích předávat vítězným dopravcům dle smluv 3) odstavne plochy se dají většinou využít ve stanicích, depa vybudovat jako se chystá Regiojet v Měcholupech, pronajmout od ČD jako GWTR ve Volarech, koupit nebo si najmout externí firmu 4) budou se soutěžit některé rychlikove tratě, provoz vlaků v jihomoravském kraji a od roku 2029 končí hodně smluv s kraji a soutěže budou povinné, již to nepůjde… Číst vice »
Spousty nových jednotek předávat? Promiňte, ale těch jednotek by zase tolik nebylo.. něco Středočeský kraj. Královéhradecký kraj obří modernizace – vše ČD. Pardubický kraj bude taky velká modernizace – vše ČD. Jihočeský kraj v elektrické trakci vše nové a vše ČD. Olomoucký kraj elektrická trakce vše nové a vše ČD. Nové vozy na dálkovku vše ČD. A takto by se dalo pokračovat.. Navíc v tom kde ČD s RJ prohrála, tak o tolik dražší zase nebyla a nebo byla, ale nabízela nové jednotky. Kraje budou těžko požadovat vše nové a ve spoustu krajích budou mít ČD zánovní a částečně odepsané… Číst vice »
A co prohra ČD s Arrivou v Plzni? Nesmíte zapomínat, že díky úspěchu v Plzeňském kraji vstoupí Arriva do elektrické trakce a zvýší konkurenci i v tomto segmentu.
Ta už proběhla.. takže o tom už se co týče budoucnosti nemusíme bavit.. a v druhé uspělo ČD. Nikde jinde moc jednotek na případné předávání není.. kromě toho Středočeského.
Jinak ta výchozí pozice ČD minimálně v regionální dopravě bude ve velké části republiky dobrá – díky modernizaci. Ve zbytku uvidíme, ale i tam alespoň někde ČD vyhraje, takže opravdu i za deset let budou jedničky na trhu. Pana Jančuru sice uznávám, že to tenkrát na železnici rozvířil a snaží se i teď, ale být větší než ČD za deset let je vlhký sen..
Zas tak jednoduché to být nemusí. Arriva i LE v poslední době získaly silný investory a když budou chtít, můžou nový vlaky nabídnout levněji než ČD ojetiny.
Čím míň výkonů budou ČD mít, tím víc je bude zatěžovat živení toho jejich byrokratickýho aparátu. Nějaký zeštíhlení a zefektivnění ČD určitě odbory nedopustí.
On ten aparát řídí firmu mající cca 20 000 zaměstnanců, ukažte mi jinou firmu s takovým objemem lidí řízenou ze 3 kanclů.. Nepopírám, že se nějaké postradatelné místo nenajde, ale že by to mělo výraznější vliv, v obratech té firmy, že by se to promítalo na cenu km ujetý jejich vlakem? Tomu někdo snad ani věřit nemůžete…
Jasně, odbory budou bojovat o přebytečné úředníky až do celkového vykrvácení firmy, aby jejich funkcionáři jako poslední zhasli.
Všechno jde když se chce. Poku na nějakém kraji budou chtít dopravu nabagrovat opět tomu stejnému dopravci tak vždycky se dá soutěž vypsat tak, aby se nikdo jiný než stávající dopravce nebyl schopen kvalifikovat (třeba tím že soutěž vypíšete v šibeničním termínu a na všechny výkony současně). Jo a proslýchají serůzné věci, třeba že „se zařídí“ aby ČD dostaly nové 15ti leté smlouvy na trasy, kde nasadily Interjety/Comfortjety. Sorry jako. PS: ten člověk u ČD co podepíše smlouvu podle které se ČD v případě prohry musí vzdát souprav pořízených za vlastní peníze bez dotací pouze za nějakou účetní zůstatkovou cenu… Číst vice »
Teoreticky ano, jenže v Ústeckém kraji bylo potřeba 23 jednotek, Regiojet koupi všechny nové, ČD stačilo koupit 16 jednotek a použít sedm z části odeslaných regiopanterů a stejně prohrál.
No,pokud takovou smlouvu nepodepíše ČD,tak ji podepíše někdo jiný. Zjevně stále nechápete systém,v kterém jsou vypisovány dotace na vozidla.
Ty jo, fascinuje me, jak jsou tady vsichni najednou odbornici na dopravu a placici modri sotousci, jako kdyz je nekdo pripravuje o hracku. Jancura vse vybudoval od nuly, nesl podnikatelske riziko kdyz nakupoval prvni zlute autobusy a vsichni jsme obdivovali tu uzasnou nadheru a skok ze spinavych rezavych Karos do luxusnich novych autobusu, mohli si konecne zajit behem jizdy na toaletu a ne to drzet, ze nam male praskl mocak. A potom se vrhnul na vlaky, jeste vetsi riziko, do toho bojoval s agresivni konkurenci, byrokracii, covidem i Flixhnusem. A my? Abych byli radi, ze v tak malicke zeni se… Číst vice »
Takže jen proto, že někdo nevybudoval velkou firmu, tak nemůže poukázat na nedostatky a upadající kvalitu, která v poslední době je u RJ standardem? To je dost podivná logika. A já teda raději ten Flixbus se kterým jsem ještě neměl žádné problémy, naopak naposledy žlutý RJ do Písku byl pěkný humus.
Tak ze jezdite Flixhnusem o vas lecos svedci
A proč bych nejezdil, když jsem s ním neměl nikdy problém? Vždy mě dostal do cíle spolehlivě. Navíc tam kam jsem s ním jel naposledy, žlutý ani nejezdí. To jen svědčí o vaši velké omezenosti.
A proč se v Regiojetu člověk v buse musí cítit jako v lowcost letadle? A ve Flixbusu naprosto normálně nestísněně? 🙂
Už to svědčí o tom, že žluťák nenávidí své zákazníky, chce po nich jen peníze, peníze a peníze..
Nechcete si oba vzít prášky?
Problemem je, ze zatimco ze zacatku prave oslnoval svou kvalitou, tak nyni je to presne naopak a silne pokulhava za CD. Jeho vlaky vypadaji jak uplny dobytcinec. Jednou jsem udelal tu chybu, ze jsem z Vidne jel misto RailJetem, jeho zlutym Regiojetem…a samozrejme-vlak spinavy a jeste nefungovala klimatizace v letnich vedrech. Katastrofa. Jeho kvalita muze asi stacit nekde na Balkane, ale tady v civilizovane zemi nema co delat.
No vidite a ja udelal chybu a jel misto RJ zlutym autobusem z Brna Raijetem CD a malelm jsem se pozvracel, spina a smrad
Zlutakem jsem jel 4krat. Z toho jednou beg obsluhy jakkoliv tam měla být, dvakrát v létě bez funkční klimatizace. A jednou hodně unavenou špinavou exDB jedničkou.
Na tečku vše.
K tomu railjetu – může se stát vselicos, např. Smradlaveho cestujícího těžko dopravce ovlivní- ale nejspíš lzete. Jezdím tím cca 100krat ročně a vše v pořádku.
Tento chlap a jeho tým je naprosto neschopný řešit jakékoliv problémy ať už v personálu, tak v bezpečnosti vlaků anebo v jejich technické údržbě, když člověk pak vezme v potaz naprosto neproškolený a neschopný personál díky kterému je stát okrádán na dotovaném jízdném… Tak to už je opravdu za hranou, tento dopravce by na naší železniční síti neměl co dělat! S autobusy to uměl, ale v poslední době to jde taky rapidně dolů… PS: Na RJ jsem se několikrát obrátil s problémy v hodně směrech které mají, a odporují buď zákonům anebo předpisům na dráze… Zpětná vazba byla vždy „omlouváme… Číst vice »
A ja mam zase vsechny kladne. Zkuste se obratit s reklamaci treba Flixhnus a uvidite
To stejný, samozřejmě.. Pro tyhle společnosti je zákazník otravný hmyz.
“ Abych byli radi, ze v tak malicke zeni se nasel nekdo, kdo vybudoval takovou firmu, znamou i okolnich zemich, tak jen frfnate a prejete mu to nejhorsi. Kolik z vas tady dokazalo neco podobneho co?“ Tohle už fakt snad nikdo nemůže myslet vážně… Pokud jsem teda té zpotvořené češtině dokázal porozumět, tak přesně v těchto větách je schovaná mentalita té části zdejší populace, která na sobě nechá štípat dříví a neuhne, i když by mohla… Jako platící zákazník mám právo na služby odpovídající ceně a je mi (dámy prominou) úplně u prdele, jakým jazykem jejich poskytovatel mluví. Jediné, co… Číst vice »
Na tento blabol choreho mozecku ani nema smysl reagovat
S hankem se dá mnohdy nesouhlasit, je ale alespoň logicky konzistentní.
Z vašeho je cítit jediné…obdiv malickeho človíčka ke svemu vzoru a guruovi a jeho zbozsteni. S tímhle hodně štěstí…
Já si myslím, že Regiojet nebude 1 na české železnici a určitě nepředstihne ČD. Regiojetu spíš zajímá více elektrické výkony než motorové. ČD má daleko lepší služby než regiojet a hlavně jsou čistší než regiojet.
O motorovou trakci se postará Arriva a GWTR. A mimochodem u rychliků v motorové trakci má již nyní Arriva většinu, jednu linku provozuje GWTR, jednu ČD.
ČD mají R10, R11B, R18 a R27.
O tom, kdo bude největší na železnici, rozhodnou politici.
Nastesti to na vas netalezi
Ale lepší služby jsou úplně k ničemu, když objednavatele zajímá pouze cena. A to Jančura to dobře ví, a podle toho to tak vypadá. Stojí to sice za velké hnědé, ale je to levnější a to je to, co rozhoduje.
Velký benefit rozšiřování RJ je poškození pijavic napojených na ČD, například výrobců vlaku od kterých nakupují pouze ČD. Škoda že něco podobného nemůže nastat i v dopravních podnicích.
Který výrobce vyrábí vlaky jen pro ČD ?
…pan Jančura je prostě týpek, je to borezzz
Ten ať se raději do ničeho nes….. Jeden můj známý před časem pracoval u Student Agency na vysoké manažerské pozici, Jančura prý o něm říká že je jeho kamarád. Odešel kvůli neschopnému vedení, u jedné autobusové linky která byla výdělečná blbě spočítali režijní náklady a tak ji zrušily. Další problém byl to že když Jančura začal mluvit o vstupu do železniční dopravy, tak se obrovsky začal zhoršovat stav autobusů. Není to dlouho kdy Jančura po známém chtěl aby se vrátil, ale on odmítl a říká že už nikdy více.
Prý prý….už jen ten váš příběh je takový celý jedna paní povídala….nebyl to náhodou ten jak všude roznášel že neplatí výluky?
Znám jiného…vydržel tam 3 měsíce. Ono je s mikromanazerem Jancurou s jeho moresy fakt těžké vyjit
A ktera vydelecna autobusova libka to vyla, ze ji pan Jancura tedy zrusil?
souhlas.. u něho nedělat
…dokažte jen zlomek toho, co v tomto ranku dokázal pan Jančura, pak to ostatní zhodnotí a uvidíme…
Když je vlak špinavý tak na to můžu poukázat i když nevlastním vago ani v TT.
Takže obvyklý argumentacni uhyb někam…v zásadě útok ad personam. Jdete nekam
RJ zrušil několik autobusových linek v době největšího konkurenčního tlaku Flixbusu, kdy se v té době (vlivem přetáhnutí části cestujících Flixbusem) měnily spíše tržby než náklady.
Navíc některé režijní náklady se zrušením té které linky neušetří, tzn. případné „blbě spočítat“ může být sporné.
Navíc, i ČD, a.s., předvedly zajímavé počítání nákladů (a to nejen režijních, ale i přímých) – v roce 2006 při kalkulaci na rychlíky Pardubice – Liberec a Plzeň – Most s údajně tehdy již účetně odepsanými, byť tehdy teprve 9 let starými, „rakvemi“.
Vytsoka manazerska pozice je snad to vedeni, ne?
Úplně si nemyslím, že vyměnit jeden skoro monopol za druhý je šťastné. Obzvláště, když už teď je jak na komerčních linkách i závazkových RJ vidět výrazný pokles kvality služeb už jen při jeho současném podílu na trhu. Jeho linky začínají silně připomínat ČD před rokem 2010, tohle v celé ČR asi opravdu jako cestující nechci.
Tak mluví že už bude brát jen nové tak si asi toho všiml ne? Horšího jak 810 u ČD není už nic.
810 jezdí .. protože si to objedná kraj.. a od prosince jich bude jen 40ks.. takže
A proč také ne, když je to levné a na krátké vzdálenosti odpovídající a a vyhovující a po částečných rekonstrukcích se tam sedí a jezdí i lépe než v těch nových či předělaných a levných vozech ze zahraničí.
Že to bude nové je k ničemu, když bude kulhat údržba a čistota. Viz třeba vozy Astra, že?
I nové se musí uklízet a mýt, toho si asi ale nevšiml.
No, začal slibně, ale pýcha předchází pád …
Aj keby mal regiojet len polovicu trhu, bude to menej monopol, ako ked mali CD 100%. Ak sa uplne nezmeni koncept, vitazom sutazi bude vzdy len jeden dopravca, ktory si bude robit to, co mu zmluva/objednavatel dovoli.
Možná by měl vyhlásit konkurs na úklidové firmy. Má v těch vlacích nehorázný bordel.
Ten člověk zestárl a zblbnul. Nic proti podobným plánům a vyhlášením, ale neměly by být v tak ostrém rozporu s realitou jeho komerčních i většiny závazkových výkonů.
Žádný sankce dopravci. Pokud nepojede vlak kohokoliv, tak taxík a vše na účet dopravce nebo kraje. Oni si to pak rozmysli.
To by bylo hodně zajímavá věc i v dnešní situaci s ČD, a.s., které jsou schopny vyhnat na taxík i lidi zdržené 1 – 2 h vlivem poruchy lokomotivy či (ze strany Dobré správy chybujcího) zab. zař. a nechat je ten taxík kompletně zaplatit ze svého s tím, že jim ho proplatí, ale jen zpětně (tzn. cestující musí mít ty peníze v tu chvíli k dispozici; když ne hotově, tak aspoň „na kartě“) a jen 1500 Kč za taxi (ne za osobu, ale za vozidlo!).
No to by bylo na trati Ostrava-Frýdlant n.O. veselo. Nechcete si to rozmyslet radši vy?😅
Ukažte mi někoho z kraje, kdo vypočte zalohu? Nikdo. Takže rozhoduje cena a zaloha téměř 0. Takže smlouvě pomlčme
Česky by to nešlo?
Chcete říct, že lidé na odboru dopravy rozumí železnici méně než prodavač rohlíků Martin Hurajčík, poslušný člen ANO, t.č. ve funkci ředitele zodpovědného v ČD i za Ústecký kraj a tedy i zodpovědný za tuto nabídku?)
Jančura si vzal velké soucto . To ,že šel pod cenu ,není legrace zaplatit zaměstnance . Další věc pochybuji ,že tak dobře zaplatí zaměstnance ,kteří přijdou od Čd . Říká se ,že moc dobře neplatí Jančura a proto se to tam mění personál.
Vzhledem k tomu, že se propouští všude a progresívní neokomunistické politice nerůstu bude mít zaměstnanců dostatek.
Přišel sis alespoň důležitě, když jsi to psal.? 😄
Ja myslim, ze to napsal pravdive
Pokud někdo připomíná komance, tak je to pitomost s buresem. Všem včetně dáme a neřešíme odkud. Nakonec všem vše sebereme.
Vůči blade mám vše možné. Ale z neokomunismu bych je fakt nepodeziral
Asi tak
Ještě jsi zapomněl na neomarxisty, Sorose a ilumináty.
Co to blabolis? Jaka neokomunisticka politika? Soudruhu, vy jste úchylkar. Do Jáchymova pochodem v chod.
Zaměstnanci od ČD, organizovaní v odborech jsou to poslední, co by Jančura chtěl. S takovým materiálem se low cost dělat nedá.
A odkud si představujete, že ty zaměstnance sežene ? Přijme do výcviku 120 nových lidí a rok budou dělat výcvik na strojvedoucí, nebo vysaje strojvedoucí od jiných dopravců mimo ČD ?
Ne ze rika, tak to je. Mohu porovnavat sam praci u Regiojetu i CD a penize bohudik lepsi u CD. Pracovni podminky vsak 100krat lepsi u CD, Jancura se k zamestancum chova vylozene jako HOVADO.
A kdo u Regiojetu pracoval, casto to potvrdi tez.
Tak kny ty soutěže jsou mnohdy soutěži v oskubani zaměstnanců. Ale pst to už nevypadá tak sexy, šetřit erarni prachy na úkor fyru a stiplistku
RJ pořídí 23 jednotek pro provoz v ÚK. Turnusově potřeba je 22 jednotek. Takže záloha 1 jednotka. NAD forever. 😡😡
Jedni rezervní jednotku má současných spojích. A požadavky na počet záložních jednotek je součástí smlouvy.
Kolik by jich tam melo byt? Leo jezdí bez niceho. Snad ty soupravy mají 99.9% nasaditelnost, jinak je to na servis.
Nemají 99 procentní nasaditelnost, protože pořád jezdí jako náhrada motorák. Ze 7 motoráků jezdí 5.
ČD už dávno nemá mnohdy žádnou zálohu a rok co rok je to horší. Takže bych tímto neoperoval.
Zrovna Děčín, Ústí a Rumburk zálohy mají.
jsou menší ale pořád jsou , valmez , Bohumín Suchdol .. ve Frýdku je náhradní souprava..
Kde nemají zálohy?
Mě vždycky dostane kolik se tady objeví inspektorů čistoty ve žlutých vlacích. Vozí se v tom lidi, někteří jsou špinavý.. kdyby se v tom vozili lentilky je to od čokolády. Od žen bych podobnou diskuzi čekal ale od můžu bych předpokládal spíš debatu jestli měli na palubě studené pivo, kolik stálo a jestli byla pěkná vlakoška.
Sorry, vlak ale nemá být socka.
Tak si kupte jedničku.
Radši si koupím auto.
Vy ho ještě nemáte?
Řeknu to takto – i obyčejná RegioNova z venku i zevnitř působí čistší, než dálková souprava RegioJetu, která v celé délce vypadá, jako by se právě vrátila z rallye Dakar.
No a co? 🙂 Většině cestujících to evidentně nevadí, ti preferují nízkou cenu, kafe zdarma, a levné žrádlo ve vlaku. To že se to nelíbí několika estétům není důvod k tomu, aby to provozovatel řešil. Nutí někdo cestující tím žlutým jezdit? Ne. Mají alternativu? Mají. Takže o čem je řeč? 🙂
A že jsem tak smělý, jaká je alternativa mezi Brnem a Bohumínem?
Auto :-))) Kolikrát jste posílali stížnost na kvalitu objednateli? Nulakrát…
Já to posílal šestkrát a pak jsem to vzdal. Kvalita šla po mých stížnostech spíš dolů, max zůstala stejná. Nemá cenu plýtvat čas… Kdyby aspoň nějak odpověděli, třeba stylem „tak tím nejezdi a neotravuj“. Ani to ne.
Jako by se u Časem Dojedem dalo jíst z podlahy, tyhle debaty vážně nikam nevedou…
Promiňte, ale tak hnusný vagón co jsem viděl u Jančury jsem u ČD nikdy nezažil. 😉 Ta špína byla normálně zažraná do sedačky.
Já tim jel jednou na Slovensku a z tý krátký cesty jsem dost zmaten. První, co mě zarazilo, byla tma. Ale ne kvůli noční době, ale asi kvůli špíně na oknech. A spící lidi po vlaku, kteří mě připomínali cestující ve vlacích Excelsior přijíždějící po dlouhé noci do Lovosic druhou třídou. Potom mě překvapilo, že mě vedl steward přes celý narvaný vlak mě někam usadit. Ale nejdříve se začal věnovat někomu jinému a trvalo mu to asi deset minut. Tzn. že z 45minutové cesty jsem nakonec seděl asi 25 minut a to ještě ve voze, kde procházela evidentně velice namyšlená… Číst vice »
uklid u ČD funguje.. u RJ evidentně neví co to je
Hlavní problém je v tom, že RJ má naprosto neschopně nastavené obraty souprav, vím že přijíždí s více než hodinovým zpožděním, tak dám na obrat hodinu. Tady je ta výhoda toho, že v ČD pracují schopní lidé, a že ty obraty jsou všude nastavené normálně
To jste ted nastval modre sotouse, podivejte co jste dostal mracounu 😄😄😄😄
Něco lepšího než osobní rádoby urážky byste tam neměl?
Pokud většinu cestovních nákladů hradí někdo jiný než cestující výši jízdného, tak to lze považovat za sociální službu poskytovanou objednatelem dopravy (MD, kraj).
Vetsinou v tom socky jedou co ocekavaji byznys tridu za low cost prachy
Tím by se ta diskuze fakt pozvedla 🙂 Přijde mi že zrovna tohle je většině cestujících ukradené.
Je pravda, že u Vás v Brně se čistota nikdy moc neřešila a nabídka služeb pro zákazníky už vůbec ne. Takže je pochopitelné, že Vás odlišné kvalitativní požadavky od zbytku republiky fascinují.
Tyhle kydy fakt baštím. Jako vy v Brně, vy v Praze, vy v Ostravě. Pokud máte o něco vyšší IQ než tykev, pak jistě víte, že blbci jsou rovnoměrně rozmístěni po celém území. A vy jste odkud?
Navíc, některé jiné osoby naopak kritizují Jihomoravský kraj za údajně příliš tvrdé podmínky aktuálního VŘ na elektrické vlakové výkony v JMK.
Říká se tomu nadhled. Tomu co vy evidentně postrádáte. A pokud někdo obhajuje špínu ve vlacích a chronickou neschopnost pokrýt vlastní nabídku jídel u Regiojetu, což je Brněnská firma a nick má Rejpal z Brna, tak bych řekl, že si o podobný komentář přímo říká. Btw. já jsem z Olomouce. Brňáci nás často za díru.
Právě proto, že nadhled mám, nikoho neškatulkuji podle toho, kde bydlí, nebo odkud pochází.
Pořád jste to nepochopil. Já taky ne, ale rád si z někoho udělám srandu. To je celkem dost zásadní rozdíl.
Ne každý je polozvířecí primitiv.
No jo, překvapení, že není každej vidlák, co je urvanej z piva a slintá nad průvodčí..
Ty bys radši slintal nad vlakošem co
Poslední varování.
To bylo dost hloupe a nevhodne
Ta projekce svých vlastních bolístek do ostatních lidí je ale ňuňu. 😀 Ti, co přisuzují sexuální preference tímhle invazivním stylem pak po setmění vedle spící manželky žhaví aplikace jako Grindr (nebo navštěvují tématické místnosti na amatérech) a pak se s ostatními ,,diskrétními“ muži shází na bizarních místech. Všichni naprosto stejný vzorec chování. 😀 Přitom je rok 2023, doba pokročila, tak se za sebe nestyďte. 😉
Linka R8 je totální odpad.
Nebo ten hnůj na R23.
Kvantita přehlušila kvalitu. Víc není co dodat.
ECM se u RJ nejspíš dodržuje přepsáním dat na papíře, což si ČD nedovolí.
Obdobně si ČDC nedovolí dělat prasarny jako u Unida, viz reporty z dřívějška
Fňuky fňuk. Vzlyky vzlyk.
To je ale hodnotný příspěvek 😀
ČD kvůli ECM dva roky a beztrestně nedodržuje řazení souprav a lanovku na Ještěd provozovaly taky hodně podivně.
Bez neprůstřelných důkazů jsou tohle pomluvy od drážních odborářů.
S ČD, a.s., od loňského roku řeším jistý právní problém. A od jejich právního oddělení se mi dostalo mj. zajímavých odpovědí, např. na dotaz, na jakou vzdálenost jsou cestující povinni slyšet píšťalku průvodčího před odjezdem, tak jde o vzdálenost odpovídající počtu vlakvedoucích a počtu vozů, reálně tedy u max. 5vozové soupravy jde o vzdálenost až 130 m, pokud průvodčí je u posledních dveří soupravy, zato cestující je v prvních dveřích ve směru jízdy. To vše v situaci, kdy starší vozy tohoto dopravce nemají žádnou zvukovou signalizaci před zavíráním dveří, ani žádnou fotobuňku, která by v tomto zavření dveří zabránila pokud… Číst vice »
A vzali v úvahu vedle stojící zdroj zvuku (lokomotiva, hluk ze silnice, souběžné hlášení st. rozhlasu, atd)?
Jak víte, že beztrestně?
Pokud vím, na dotovaných linkách pokutu dostávají (pokud je podnět) a u komerčních je nikdo trestat nemůže.
Hodně lidí sklopí hlavu, protože mají obavy, že by se mohli stát terčem pomluv a zlých pohledů a místo podnětu pojedou autem nebo budou žít ve víře, že příště se to nestane.
AŽD také, přinejmenším zpočátku, měla jevy jako např. nasazení své 810 namísto svého Sprintera. Nějakou dobu taky měli zapůjčeného Sprintera od GWTR.
Tzn. stejné věci jaké jsou některými diskutujícími vytýkány směrem k RJ(ÚK) či Arrivě (a stejné věci, které se přitom týkají i ČD, a.s.).
Ale pak nakoupili další 2 (nad rámec požadavků smlouvy!). To je u RJ sprosté slovo.
O.K., proto jsem psal „přinejmenším zpočátku“.
O těch dvou dalších Sprinterech vím.
A to vše pořád s (v rámci okolností) docela příznivou letošní nákladovou cenou (od které se odečítají tržby) cca 132 Kč/km na Švestkové dráze a 81 Kč/km na spojích do Chotiměře.
I v té 810 byl funkční internet a stejný servis, jako ve Sprinteru
Kulturní válka 488. díl, redakce dobře ví čím při neděli oživit skomírající diskuse. Já si běžím pro popcorn a ČD ultras pro synonymický slovník…
PepeLaugh TeaTime
Na začátku byl RJ o třídu, dvě lepší, než ČD. Dnes už prostě není. Bez kafe zadax, bez popcornu, bez slovníku.
Ale donutil ty Času Dost se trochu začít snažit…
A za to jim patří VELIKÝ DÍK!!!
V článku se píše, že v UK nasadí Pesa Elf.eu. V magazínu na K-reportu bylo, že se bude jednat o nástupce Elf.eu, tedy Regio160 (vypadající stejně jako RegioFox, akorát elektrický). Co je tedy aktuálnější informace? Děkuji.
Jedna se o zakazku na tu elektrickou pater. Jednotky budou elektricke, jeden z pozadavku myslim i.
Elf.eu tvrdí RegioJet.
RJ, je za mě smutnej příklad degradace. Na začátku to byl skvělej produkt, vozy byly čistý, voňavý (rok 2013, nebo kolik to bylo). O pár let později podobný vůz, méně voňávý, klima off. Na cestu Praha Olomouc v létě nic moc. Vloni cesta Litoměřice Ústí, vůz se starým interiérem, špína zvenku i uvnitř. Za mě je RJ nejhorším dopravcem v ČR. Na druhou stranu má u mě plus za jednotky od Pesy! Oproti Panterům je to nebe a dudy (srovnávám první generaci ústeckých/InterP vs. krakovský jednotky, co jezdí na letiště).
Evidentně češi chtějí kafe zdarma, špinavý vlak jim nevadí, to je důvod proč to funguje. Dokud budou takové vlaky plné není důvod to měnit.
A pak je tu i cena – Jancura ma velmi casto jízdenky levnejsi nez CD ci Leos – logicky mu tedy jezdi vlaky nacpane.
Ani jeden z nich neživí celý barák na nábřeží plný zbytečných osob ….
A myslíte, že v Regiojetu obyčejní zaměstnanci neživí někoho nahoře? 😀
živí. ale neživí tam žádné zoufalce typu Hurajčík, co se k ČD přisáli jen na základě vhodné stranické knížky. a že jich tam je:-)
Voňavost RJ jsem měl tu čest okusit hned při prvni jizde s nim (jinak RJ nevyužívám, jezdi jinym směrem) z Usti do Kolina a zrovna byl pokažený záchod. Tu vůni sladkeho smradu si budu dlooho pamatovat.
Dokud tím lidi na komerčních spojích jezdí, asi nemá důvod něco vylepšovat.
Já opustil RJ po omezení servisu a do Ostravy jezdím pendolinem, přestože je to oproti Xmz konstitřas. Ale jde o jediný konzistentní produkt tímhle směrem.
Spíš by se měl zaměřit na údržbu a čistotu vlaků tam už ČD překonal.
On to slovo nezná ale lol
Proč? Češi chtějí kafe zdarma, ne čistý vlak.
Jak kdo.
97 vs. 3 % evidentně podle plných žlutých vlaků
Také doufám že se mu to nepovede. V jeho pozici si dokážu představit LeoExpress se stabilním zástupcem – Renfe. To že on často ani neví jak objednat NAD je kapitola sama o sobě. Špína, špatná údržba, vlaky kde není ani pitome tlačítko na znamení. Autobusy jsou v pořádku, s těmi problém nemám. Pak tu jsou jeho vlaky kde dlouhodobě neplní známky kvality. Takže spíš doufám že se propadne do propadliště dějin než na pozici kdy je větší než ČD:)))
No tak ve špatné údržbě a ve špíně je už dávno předběhl. Mám pocit, že se role otočily. RJ aspiruje na dobu tak před rokem 2010. A jde mu to čím dál tím líp. :-/
Jančura má hlavně dobré kontakty a svoje lidi na správných místech. Je pravděpodobné že jednu svoji krysu má i přímo na GŘ ČD, odkud mu donáší důvěrné informace. Každý je úplatný a lidi na GŘ stejně vědí že po volbách budou odejiti, takže jim to může být jedno. To se pak zakázky získávají snadno. Sorry jako.
Když víte o koho jde, přestaňte tady zvracet a kontaktujte OČTŘ.
Má teď na ministerstvu financí dobrý příklad, jak se tady s whistleblowery pěkně po bolševicku zachází, tak se určitě podle tvé rady zařídí.
Přestaňte tupě žvástat, OČTŘ jsou od toho aby konaly. Vy jen máte tupé pindy.
Argumentační faul.
TO můžete podat i anonymně, vy faule. 🙂
Další argumentační faul. Jestli ti to ještě nikdo neřekl, tak se tu chováš jako dobytek.
Nastuduj si TrŘ a pak tady kydej ty svoje hnoje.
Ale to nic nemění na tom, že dotyčnému oznamovateli bylo zrušeno jeho pracovní místo.
Umíte číst?
Ano, ano soudruzi tak dlouho hledali vnitřního nepřítele až skončili na smetišti dějin. Stačí se poučit…
Každý je úplatný… Proč urážíte i poctivé zaměstnance?
Haha….😂😂… předčít..možná tak ve zpožděních, bordelu ve vlaku a šrotech…má k tomu dobře nakročeno…. Měl by ještě změnit logo – místo Čekej Dlouho a Čekej Ještě Déle…. A koupit pár hnusných, žlutých šrotů typu Regionova..ani by nemusel měnit nátěr.
Fandím mu. Rozjet to z nuly už jen do tohoto stavu je famózní pocin. Až půjde do důchodu snad vymyslí odpovídající převod aby toto zdárně pokračovalo a zdárně se vyvíjelo 👍
Rozjet to z nuly famózní počin je. Famózní není ale současná úroveň kvality poskytovaných služeb.
A kolik jste toho dokazal vy v zivote?
To jako že každý platící zákazník nemá za své peníze nárok na bezvadné zboží a služby, dokud nepředvede, co dokázal v životě, nejlépe přímo v branži prodávajícího?
Až si přijdete k nám do banky otevřít účet a treba pak někdy nepůjde bankovnictví, tak se vás můžu taky optat kolik jste už naprogramoval bankovnictví a založil bank?
Vaše argumentace je extrémně slabá až ubohá
A odnášejí to obyčejní cestující a podnikatel se nám za zády směje. Nebo spíš je to psychopat jako politici a ten si vůbec neuvědomuje, že škodí.
Mluvka Jančura, do 10 let předstihnout ČD je utopie. To ví rozhodně i on. Slibovat pouze nové vlakové soupravy je v současné době, při nedostatečné produkci výrobců, též nereálné. Vždyť to RegioJet v ústeckém kraji nezvládl již při převzetí dopravy na tratích Ústí n. L. Střekov-Děčín a Ústí n. L.-Bílina, kdy také sliboval nové soupravy, a cestující na ně čekaly dva roky. Tak si počkáme, s čím RegioJet vyjede v ústeckém kraji od prosince 2026.
V tom Ústeckém kraji je ale zase nesliboval hned od začátku. Tam měl odklad. Pak do toho tedy ještě padnul Covid.
Přesně tak. Ostatně co jiného se dalo čekat, když si Ústecký kraj „vzpomněl“ na vypršení 10letých smluv s ČD jen cca rok (?) před jejich koncem. Ale v tomto jsou nastejno i úplně všechny kraje. Snad žádný nezačal už někdy okolo roku 2015 vypisovat soutěž na dalších 10 – 15 let s účinností od 12/2019. Ani např. Kraj Vysočina, který věděl, že od těch samých 12/2019 chce (i tak o cca 3 roky později oproti původním předpokladům) spustit nový IDS (i tak nakonec učinil až od 1. 3. 2020 a ani si nebyl schopen pohlídat přednostní platnost tarifu VDV ve… Číst vice »
Mluvíte mi z duše. Na východě Čech taky pokladní o výhodách tarifu IREDO decentně pomlčí a čeká co vy. Docela mi jako občasnému cestujícímu trvalo, než jsem to prokoukl…
Já jsem v jednom Os vlaku v Kraji Vysočina před cca 3 lety zažil, že jsem řekl „v integrovaném tarifu“ + poté název cílové stanice, a pokladní mi začala vydávat jízdenku dle tarifu ČD. Když už mi ji předala, tak jsem řekl, že jsem říkal „v integrovaném tarifu“. A ona na to, že jsem měl říct „védévé“…
To, že si musí výslovně říci znamená, že se ho pokladní nezeptá, zda chce tarif ČD nebo Vysočinský? A dále, když je to tedy nastaveno takto, jak to je s neverbální informovaností – jsou na viditelném místě upozornění, že cestující si může vybrat ze dvou tarifů a o vybraný si výslovně říci?
Snáď Pesa to nezvládla, nie? To tie jednotky vyrábal priamo RJ?
Ale když to nezvládá výrobce pro ČD, tak je to vina dopravce. Proč ne v případě RJ?
Při současném stavu věcí se obávám, že se mu to bohužel podaří.
Někdo to třeba nevnímá tak tragicky…
Ti, co tím nejezdí? Běžné cestující asi nemyslíte, co?
Chápu, že výměna elektrické páteře severu zaživa bolí, ale zkuste být nad věcí…
Nejdřív, ať Regiojet předvede, že mu jde o cestující. Špína, arogance, lež (a zpozdění) je vizitkou dopravce. Tohle nemůže dopadnout dobře.
Kdokoli starší 15 let si všechny tyto atributy pamatuje v monopolním podání ČD. Dneska si aspoň můžu vybrat která ta špína je menší…
Na 90% tratích jezdí jen jeden dopravce, takže si oč nevyberete.
Ale Regiojet to dokázal. Platí si to sám, za zpoždění ne vždy nese vinu, komunikuje a při problému kompenzuje. A platí mu to (vyjma závazku) PLATÍCÍ cestující. S čistotou pravda polevil . A když soutěž nevyhraje RJ tak někdo jiný. ČD bez podrazu, finty nebo provaru s takto nasazeným systémem a přebujelostí vlastně ani reálně konkurovat nemohou.
Nelžete prosím. RegioJet si za zpoždění v hodně případech může sám kvůli nedostatečnému času na obraty, 1 vlak soustavně přenáší zpoždění na ty další a takový problém má společnost už několik let, a nikoho nenapadlo to řešit.
A co se týká platících cestujících, tak to si děláte srandu doufám… Viděl jste někdy kontrolu jízdních dokladů u RJ? Žádná kontrola dokladů opravňujících cestující na slevu neprobíhá (jak stanovuje ministerstvo). I kdyby jste si ve 40 letech koupil jízdenku na studentskou slevu, tak to nikdo řešit nebude a doplatí to za takové lidi stát…. a takových lidí s nimi nejezdí málo!
No, právě, ale když se nad tím zamyslíte, nebo máte zkušenosti s ježděním pouze vlaky už 40 let, budete se na to koukat asi spíš dost tragicky, co se tu začalo dít za absurdity a celkové zhoršení. A to připomínám, že fakt na svět nekoukám zase tak negativně.
ČD na Jadran nikdy nepojedou: Praha – Wroclaw akorát sliby. Praha – Gyor – Budapest taky nemusí. A pak se diví, že je objednatelé + cestující nemusí?
Sorry ale na Praha – Wroclaw – Gdynia, ČD od příštího jízdního řádu nasadí 4 vlaky denně.
V objednávce MD, nikoliv jako tržní produkt.
Pro dopravce je i objednávka MD tržní produkt, navíc pravidla vynosnejsi.
Který příští, to tu bylo mockrát ?
Tohle mi nějak nevychází… RegioJet vyhrává hlavně z důvodu že nabízí levné nabídky, kterých dosahuje např. levnějšími jednotkami, menší údržbou (příklad R23 nebo i dokonce IC RJ) a nebo ne moc dobrým zázemím či záloh. A to tedy hlavně z důvodu že dosud pořizoval starší vozy od DB nebo právě levnější Pesy. Znamená to že podkud pan Jančura chce předstihnout ČD a to pouze s novými vozi, tak zažijeme v příštích 10ti letech extrémní pokles kvality?
Bohužel objednatelé chtějí pouze co nejnižší cenu. A když člověk vidí jak má MD totálně na háku co třeba předvádí Arriva na lince R26, tak naděje na nějaké zlepšení asi není.
Chtějí co nejnižší cenu při souběžném dodržování nastavených kvalitativních podmínek.
Mmch. co předvádí Arriva na R26? Díky za odpověď.
Třeba chronické nedodržování jízdních dob. Ty jejich škopky nezvládnou ani jízdní doby původně pro 854 + Bdtn.
Souběžné dodržování kvalitativních podmínek? To je v podání RJ utopie. Viz vlaky Brno-Ostrava nebo kdesi v Polabí, třeba.
Co Arriva neplní na R26? Sice to mívá zpoždění ale nevím jak moc je to vinou dopravce. ČD tam v posledním roce velmi často posílaly brejlovce+BDs+Bt bez jakýchkoliv služeb či informačního systému.
Právě ta zpoždění daná tím, že jim to prostě nejede. Což na té jednokolejce pravidelně způsobuje rozklad grafikonu.
To, že dopravce není schopen kvůli nevhodným vozidlům jezdit podle jízdnního řádu považuji za opravdu zásadní nedostatek.
100% souhlas, vlastní zkušenost.
Poslední rok jezdily 854+Bdtn(někdy 2x)+někdy řídící vůz s plošinou (pracovní dny). Nehořely, jako 845. Služba= jídelní vůz do Příbrami ? Jezdil jsem Po-Pá do práce.
Když Pesa splní požadavky a udělá stejnou službu, tak proč brát předraženej Schadewerk ?
Blýská se na žluté časy…
Zprivatizujte ČD, dokud mají zakázky a nějakou hodnotu. Jinak dopadnou jako Česká pošta.
To by zhlediska daňových poplatníků mělo logiku.
Otázkou je, kdo by chtěl ČD, a.s., koupit.
ČD mají pořád Cargo, VÚZ a Telematiku. K tomu nemovitosti.
Což ale jsou dílčí divize, jejichž případný prodej je něco jiného než prodej celých mateřských ČD, a.s.
Privatizace ČD kupujicimu moc smyslu nedává. jednodušší je pár let počkat na presoutezeni. V tomto stavu jsou nekonkurenceschopne. Otázkou jen je, kolik to bude stát daňové poplatníky.
Nějak si nevybavuji žádné plusy ČD oproti ČP… pokud to tedy bylo myšleno takto. Možná mají víc nemovitostí..?
Ve věci případného prodeje je plusem, že jde o obchodní společnost (a.s.). Česká pošta je dosud s.p., který by v takovéto podobě nemohl být prodán – nejprve by muselo dojít k transformaci na a.s.
Však to k tomu směřuje, viz Balíkovna.
Pošta dopadla tak, jak dopadla, kvůli kombinaci politické objednávky a blbosti vedení.
Dopadla tak protože její hlavní činnost nevyužívá ani pět procent populace. Vlakama se jezdit bude dál.
Slepice – vejce. Upadly dřív její služby a proto je lidi přestali využívat nebo naopak?
Těch 5% prosím doložit.
Jako že byste dál posílal dopisy, korespoňdáky a telegramy, kdyby fungovala pošta jako dřív?
Já jsem třeba na poště brigádničil v letech 2008-2013 a ten objem poštovích zasílek klesal každoročně o 20% a to už byl v té době minimálně na polovině dřívějšího množství.
Stát poštu odpálil definitivně datovkama
Tak určitě když je provozuje pošta a stát jí za to platí. :-))
Do švestek!! 🙂
Uz to neni vtipne…. spis trapne. 🙂
Tak jestli se bavíme o katastrofálním stavu vlaků, špíně, neúdržbě, neustálém zpoždění, fluktuaci lidí a celkovém brutálním snížení kvality, tak na to není potřeba 10 let, v tom RegioJet předběhl všechny včetně ČD už teď.
To jsou, bohužel, plody zpackané pseudoliberalizace na český způsob, který někteří blázni považují za pokrok a zlepšení, ba dokonce za jedinou správnou cestu…
Pokud by se, nedej bože, tento zvrácený jančurákův “fever dream” naplnil, bude to primárně obrovská ostuda a selhání státu, jako vlastníka železničního dopravce, kterého nedokáže zefektivnit, nebo alespoň zajistit rámec “soutěží”, který bude spravedlivý a podrobné bude řešit všechny podrobnosti závazku, ne jen cenu, což, jak v praxi vidíme, je cesta do pekel.
mají recht pane vachmajstr 😉
Mě fascinuje, jak spoustu lidí řeší snížení kvality služeb u Regiojetu, přitom Regiojet generuje zisk, což by bez cestujících nebylo možné, zejména v nedotované dopravě. Fakt, že ČD díky nákupu nových jednotek a vagónů zvýšili svou kvalitu je zřejmý, ale jsou trasy, kde je úroveň stále špatná. Jsou vlivem dopravce a požadavky objednatelů. To platí pro většinu dopravců v ČR. To co bude dělat do budoucna rozdíly budou pořizovací ceny vlaků včetně provozních nákladů, schopnost zajistit servis a zaměstnance. A když vidím, že ČD kupují soupravy s lokomotivy Vectron za 120 milionů Kč a comfortjety s cenou vagónů přes 60… Číst vice »
Pokud bude vše jen na co nejnižší cenu, tak to také podle toho bude vypadat… Levné a kvalitní dohromady moc nejde. A je otázka jestli chceme low-cost dopravu (kterou ale finále pojede jen ten, kdo bude muset), nebo o něco dražší, ale kvalitnější (která má šanci přitáhnout další cestující).
Potenciál využití veřejné dopravy ale spočívá i v dalších atributech jako je cestovní rychlost, četnost spojení atd. Fakt to není jen o soupravách. Ostatně viz Ústecký kraj a nové soupravy RJ, které jedoucí v mizerném 2h taktu bez posílení ve špičce + navíc s ohledem na všednodenní začínání jízdy „na okraji města“ (Střekov) mají pramalý potenciál převzetí dalších cestujících. Nebo (ať dám i příklad od národního dopravce) např. Panteři na trase HB – ZR při souběžném umístění zastávek převážně daleko od sídel + v situaci, kdy v pracovní dny odpoledne jede Os vlak ze ZR směr HB před 16. h… Číst vice »
** Ten 2h takt bez posílení ve špičce myšlen samozřejmě „jen“ pro t-073 (na ostatních tratích RJ ÚK to posílení ve špičce na žádoucí 1h takt je).
A to je právě o té dopravní politice. Pokud MD bude mít záměr železnici držet v tom low-costu a tímto takto nepřímo odhánět tu většinu lidí, co kvalitu na železnici očekávají, pak podle této dopravní politiky tito lidé zákonitě ve své většině logicky skončí na silnicích.
Však činnost MD nenapovídá tomu, že by měli o železnici jako celek zájem, spíš o její postupnou likvidaci. VRT a koridory toho moc neřeší
Viděl jste někdy vnitřek jakéhokoliv odpadkového koše v RJ? Jestli ano, jste šťastný muž jestli Vám z toho do týdne nezplesnivěly oči a nedostal jste z toho tuberkulózu.
Záleží jakou třídou a jaké spoje jezdíte. Když jsem naposledy jel Regiojetem bylo to Pesou v Ústeckém kraji a jednotky byli čisté i koše. Je Teda pravda je, že počet cestujících na trase Ústí nad Labem západ – Děčín po pravém břehu Labe je v jednotkách cestujících, takže tam nepořádek ani být nemůže.
Vy jste viděl účetní závěrky, které mimochodem RJ/SA nepředkládá, i když mu to ukládá zákon, že tvrdite, že je v zisku? Nebo věříte slovům jednoho člověka, který lze kam vejde?
Kdo chce najde: https://regiojet.cz/o-nas/pro-investory
Už od června t. r. je to i tam kde to má být – v Obchodním rejstříku: https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=77228113&subjektId=583192&spis=687090
Mmch. ČD, a.s., tam obdobnou zprávu za rok 2022 zaslaly až 9. 11. t. r.
Kdo ví, jestli je to pravdivé…
Právoplatně má být účetní závěrka zveřejněna v obchodním rejstříku, což RJ nedělá, ač mu to zákon ukládá. Bohužel to úřady evidentně buď nevymáhají, nebo je výše ukládaných pokut podobně úsměvná, jako u smluv s objednateli.
Na svém webu, nota bene v sekci “pro investory”, si může nalhat milionů, kolik chce…
Výroční zpráva za rok 2022 založena v rejstříku 19.6. Kde konkrétně je problém?
účetní závěrky jsou zveřejněné a dostupné. Za lhaní samozřejmě následuje vaše expedice do míst, kam patříte. Nashle.
Jančura umí marketing. Budu parafrázovat jednoho velkého českého streamera (nebudu jmenovat), co jednou řekl na streamu: „Vlakem jsem sice už deset let nejel, ale kdybych musel jet tak jedině s RegioJetem, protože Český Dráhy to je humus.“ A tenhle mindset bych řekl že má nemalá část populace.
Koukněte se na rozvoj linek v nedotované dopravě. Regiojet od začátku covidu vymyslel vlaky do Chorvatska v létě a kvůli válce jezdi do Přemyšlu na polsko – ukrajinské hranici.
Rozvoj pro příští rok bude Praha – Berlín, noční vlak z Premyšlu do Německa.
Jaký produkt vymysleli ČD, na základě zájmu cestujících za posledních deset let, který provozují není v nějaké objednávce. Přitom některé vlaky mají dobré, které by šli využít.
Doprava v závazku veřejné služby potřebuje vymýšlet nějaké „produkty“?
Tyhle Jančurovy „produkty“ mají přímý negativní dopad na fungování závazkových linek RegioJetu, kde pak občas jezdí šrot, občas mají desítky minut zpoždění, někdy vlak ani nejede. Pro téma tohoto článku to není žádná ukázka skillu, ale naopak velké mínus!
Tak ono se není čemu divit, když veškerá média brojí už od revoluce proti státním drahám a zohledňují soukromníky. Tzn. že většinová společnost, která absolutně o hloubce jednotlivých věcí nějak moc nepřemýšlí, automaticky bere jako TOP Žluťáka a jako dno ČD (ČSD).
A proč tím všichni jezdíte? Kafe zdarma levné žrádlo.. a ještě generuje zisk. .-) Tenhle byznys model v Česku prostě fungovat bude, není důvod nic měnit.
Pokud ovšem se nezmění požadavky cestujících anebo to nezačnou takto dělat i ostatní dopravci.