Zaveďte výhradní provoz ETCS, vyzval Jančura Slováky. Tamní tratě budou do té doby rizikové

Bratislava hlavná stanica a vlak RegioJetu v čele s lokomotivou Bombardier Traxx MS2. Foto: RegioJetBratislava hlavná stanica a vlak RegioJetu v čele s lokomotivou Bombardier Traxx MS2. Foto: RegioJet

Železniční provoz na Slovensku je vystaven vážným rizikům, která mohou mít tragické následky, uvedl Jančura.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

To jednak. Zadruhé ale ať se ETCS začne dávat i na další tratě. Klidně L1 nebo L1LS, a klidně zatím jen tam, kde není kód VZ.
Ale neměly by existovat tratě s rychlostí přes 100 (lépe 70-80) km/h, kde to není. Aspoň v okolí pravidelných míst křižování tam, kde je řidší provoz…

Čímž nechci tvrdit, že u nás je situace v pořádku. Ostatně něco naznačuje i to, že při výluce výhradního provozu se bude výhledově jezdit 60 km/h namísto dosavadní stovky (v ČR).

Jan Tichavský

U nás byla ještě před pár lety spousta keců, jak je výhradní provoz v roce 2025 nereálný, příliš rychlý, že to dopravci nestihnou a podobně. No dnes jsme rádi, že ho máme, protože na slovenských příkladech vidíme, jak to dopadá bez něj.

N.N.

Bohužel, taky máme v ČR dva odstrašující příklady. Jeden z Pardubic, kde nebylo dočasně nic a druhý se také stal na trati po velké rekonstrukci, jako zázrakem bez zranění – teď se tam má dávat nové staniční zabzař. Ušetřilo se, drtil by jeden přes zuby.

Ruko

“Ale jistě, beze všeho!” Ozvalo se z ministerstva dopravy a topiči dostali příkaz dávat o lopatu více.

Xapadlo

A černokněžník Zababa se škodolibě usmá. Milé děti.

Xapadlo

Vlak ovšem v té chvíli již přejel výhybku č. 3, a zlé nepěkné ETCS zareagovalo. Ne! Vykřikl Zababa, týchto ľudí musíme vešať! Jak řekli, tak udělali. Druhý den visely na řerdi všechny vlajky.

N.N.

Však podle některých má obšancovaný dokonce i Evropský parlament. Vzpomeňte na plačky, že kvůli Jančurovi se přece soutežení vlaků zavádělo.

Zelo

Úplně nejlepší by bylo, dokonce i nejrychlejší, aby si nejprve Jančura uklidil bordel ve svých firmách a pak teprve ukazoval na ostatní. Tím by šlo začít okamžitě, již zítra.

Xapadlo

Jak souvisí Jančura s bordelem na Slovensku?

xyz

Pokud by to mělo jít už zítra, pak by to i tak byla ukázka toho, že jeho firma dovede fungovat mnohem pružněji než státní „manažer infrastruktury“ na Slovensku, kde by to nešlo „už zítra“. 😀

Jinak jde o argumentační faul, což ale asi víte i vy sám.

Rejpal

Souhlasím s panem Jančurou, ale kde mají podfinancované ZSSK vzít prostředky na vybavení vozidel ETCS. Na Slovensku totiž chybí dlouhodobá koncepce celé železnice ze strany ministerstva dopravy.

Ivan

Nie len ZSSK ale ŽSR. Žiaľ výsledok dlhodobého pofinancovanie a žiadna vízia, stratégia tohto štátu.

Petr David

„Na Slovensku totiž chybí dlouhodobá koncepce celé železnice ze strany ministerstva dopravy.“

Tak to berou Česko přes kopírák!

Horizon

Možno keby menej plakali a viac tie peniaze zháňali.
Tak napríklad eurofondy.
Z fondu CEF nám v období 2014 až 2020 prepadlo 170 miliónov eur.
V tomto období nám hrozí prepadnutie tiež cca 100 miliónov eur.
V OP Slovensko sú ešte peniaze určené na regionálnu železničnú dopravu, ktoré sú stále nehnute.

N.N.

Jednodušší je ale posílat soukromínky pryč, aby do toho nepindali.