Jančura: Strojvedoucí školíme z řidičů autobusů, koupíme dalších 18 lokomotiv

Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJetRadim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJet

Společnost RegioJet začne letos poprvé vozit v tuzemsku cestující i na objednávku státu a krajů. Od prosince spouští provoz v

306 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Poudy

On mě ten Jančura trochu štve, on je někdy debil. Tentokrát dobře zaperlil se státními slevami, to víte že mu to Balšiš slíbil, že je nezruší. Ale stejně jedu s jeho vlakem, když je možnost, protože za mě nejlepší služba a pamatuju si moc dobře na dobu kdy začínal a tyhle body u mě bude mít vždycky. S autobusy taky jezdím s ním, když to jde, FlixBus je mi totiž ještě víc nesympatický než Jančura, v tom má velikou výhodu. Já mu to vlastně i přeju, aby si moc neškrtli, protože to jsou opravdu prasata. A za zácvik fírů z… Číst vice »

Michal

Upadá? V roce 2017 strojvůdců 622 přibylo… https://bit.ly/2NSRUrp

A mám pocit, že jicj teď pracuje rekordní počet…

Skinheads & Punks united

Pořád ale vysoký průměrný věk a i rekordní počet vlaků, který je jasný, že pořád poroste.

noerf

Skinheads & Punks united: Spočtěte si také kolik máte v ČR dopravních škol, jakou mají úroveň a kolik je tam studentů. A když z těchto škol dostane ročně 50 budoucích strojvedoucích budete to považovat za úspěch. A v porovnání z počet nově udělených licencí za rok 2017 jste na 5 % a do důchodu jich mohou zamířit stovky ročně.

Michal

Strojvůdců je něco jako 9500, u ČD 5500, z toho u osobky 3500 lidí. U soukromníků jsou to výrazně menší počty – u Jančury něco jako 150, Arriva a Leoš každej okolo 50. S AWT a Metransem jsme někde okolo 6000 lidí.
Mně by docela zajímalo, a) co jsou zač ty zbylé 3000 – to jsou nějací meloucháři a pracující důchodci? b) co dělá 2000 lidí u Carga, když nákladních vlaků jezdí výrazně méně než osobních, někde (220) se počty liší i o řád.

Apollo17

9500 lidí má licenci strojvedoucího,ale všichni nejezdí.Má ji i náš strojmistr,který už 20 let neřídil vlak,vedoucí,kontroloři vozby,strojvedoucí,kteří dělají něco jiného a licenci si udržují-co kdyby ji potřebovali.

Skinheads & Punks united

1200 fírů starší 65 let, 50 starších 70 let, brigádníků v důchodu tedy hádám taky nebude málo.

noerf

Michal: Teoreticky ještě spousta menších dopravců a strojvůdci na vlečkách tepláren nebo výrobních podniků v rámci areálu.

malý bobeš

tak licenci potřebují třeba „strojvedoucí“ pracovních mechanizmů (včetně MUV )

ketchup1970

Tento citát bych zarámoval: „Nezastírá, že pro firmu bylo velkým impulsem loni státem zavedené slevy pro důchodce a mladší cestující. „Nemyslím, že skončí. Nikdo nebude mít odvahu tohle zrušit. Vidím to opravdu jako dobré opatření,“ říká Jančura.“ Korunové dluhopisy , prodloužená splatnost faktur ad voluntam , a státní podpora „kávy zdarma“, to je ten pravý impulz pro férový konkurenční boj. Od poslechu jeho rozhovoru v duelu s ministrem dopravy SR v RTVS mne je velmi nesympatický. Když někdo tak jako on jízlivě paroduje moji rodnou řeč , aby přidal grády svému projevu, klesá v mých očích do suterénu. Kéž by… Číst vice »

Michal

Croissant si musíte koupit, kečupe. Takže „doprava“ je standard na úrovni hurvínka a cokoliv je navíc, je třeba nějak vyjmout?

ketchup1970

MIchale , croissant si kupuji, a mimochodem i káva v TGV mi moc chutnala..

petr.r

tgv jezdí v česku? Přečti si článek ještě dvakrát.

petr766

A jak vysvětlíte, že i když si odečtu občerstvení atd., tak je u něj jízdenka pořád daleko výhodnější než u ČD nebo konkurečních autobusových dopravců? S výjimkou Flixu, což je ovšem z jiného důvodu? A jak přesně když si koupím jízdenku pro dospělého a dceru, jejíž cena se nijak od zavedení slev nezvýšila, nám nebo dceři stát dotuje to, že dostane láhev vody ve vlaku a já si dám 1-2 kafe?

Jirka

Když nebude na lince Brno – Bohumín třída standart. Že by byli vagony modus wagen 2+1 sedadla v řadě. A třída low cost švýcarské s normálním 2+2 v řadě ?

Kirschner

Tak zelený nátěr svých jednotek bude pan Jančura přece jen ještě nějakou dobu rozdýchávat. 😁😛
No a sociální jízdné pro rentiéry a pány studenty, to byla jeho práce. Těžce u Babiše loboval, aby zlegalizoval a navýšil dotace do své firmy.

Strojvedouci

Koukam zase samej odbornik tady:))

VRT

Po 15 hodinách jen 188 příspěvků v diskuzi? Slabota teda…

petr.r

jak jsem o tym psal, čdákům se udělalo nevolno a zkolabovali.

Paddy

A ty jsi zkolabovanej celou dobu, co se tu snažíš mít rádoby vtipné poznámky

Zapa

On ti myslí bohužel vážně.

petr.r

ano stačí si pročíst zpětně diskuze, někteří nejsou schopni napsat odpověd na diskuzi, tak se snaží to zahrát do ofsajhdu.

TPal.

Pěkný rozhovor. Za mě je trochu škoda, že se autor nezeptal na podrobnější otázky ohledně vozového parku (jak v autobusové tak i v železniční dopravě). V železničním sektoru by mě zajímalo, jestli třeba chystá Jančura nějaké nové vagóny v třídě Relax, kdy vyjede první kupéčkové Bmz-tko v designu od Patrika Kotase, kdy vyjede první Low-cost vagón s lepším interiérem, jak to bude s belgickými vagóny etc.

A.R.

Ten tragéd mi připomíná Babicu: „Když nemáte strojvedoucího, tak tam dejte autobusáka.“

Michal

Já mám pocit, že Jančura poměrně přesně specifikuje podmínky, za jakých je tahle kariérní změna možná. Jestli neimíte číst, nebo je záměrně ignorujete, abyste tady mohl hýkat, je spíš problém na Vaší straně.

Asi byste se srovnateně divil, kdbyste znal pozadí nových strojvedoucích u jiných dopravců.

A.R.

Já problémy fakt nemám. Ale Jančura jich má dost. 😀

petr.r

A.R máte nějaký personální udaje o strojvůdců u čd. Vždyt strojvůdce je lehčí povolání než autobusák.

Paddy

Ty máš zřejmě úplně nejlehčí povolání.
Jinak bys tohle nenapsal.

Paddy

Je vidět, že máš určitě inteligenci na to dělat pilota třeba Boeingu. Je to jednoduche. Je tam autopilot. V této diskuzi nejsou všichni ze zvláštní školy, to budeš muset psát jinam.

petr.r

tak mně dej seznam fírů, co přešli na autobus, já znám jednoho a říká pohodička skončila.

Sandy

Jestli ten strojvedoucí opravdu říkal, že mu pohodička skončla přechodem na autobus, tak se na vlaku neměl niikdy objevit. Asi mu mnoho neříkala odpovědnost, spolehlivost, další vlastní vzdělávání a další.

petr.r

řidič nemá zodpovědnost????? fíra může jíst a pít za jizdy, sledovat mobil. Fíra obsluhuje jen rukama, kdežto řidič aji nohama, fíra nemusí mět širokozorný vidění, nemusí sledovat, jestli ho někdo předjíždí atd. mám pokračovat. Fíra to měl těžký na párách, dnes už ne, vždyt vlak už brzdí na zastávkách skoro sám a jak bude etcs, tak zase bude krůček pro snížení tarifu, který je třeba k doktorům momentálně přehnaný.

MiKi

Koukám, že pán je odborník na slovo vzatý. Hned si vaše moudra vezmu k srdci a zařídím se podle nich. Anebo raději ne, já v provozu reálně pracuji narozdíl od vás, klávesnicového odborníka.

petr.r

jistě a někde se zeptejte, jak se v diskuzi diskutuje, nejdříve ne, potom ano, vy asi nemáte svůj názor, tak napište co jsem napsal blbě a vůbec, můžete o tym přemýšlet a hlavně nebudte ješitný.

Vbb

“ jak bude etcs, tak zase bude krůček pro snížení tarifu,“
Chtěl bych žít v ekonomice, kde ohromné investice do výrobního prostředku znamenají okamžité snížení ceny služby.

Paddy

S petrem.r nejde diskutovat. On žije na Marsu a občas spadne do Zlína. Ředitel galaxie

petr.r

nejsem ředitel galaxie, podívej se na net komu to patří, a jinak, dříve tam jezdilo M. Když tak zavolej 571 118 980.

A.R.

To fakt není.

Zapa

Nerad Vám kazím představy o strojvedoucích, ale i u ČD takoví jsou. On se totiž nikdo strojvedoucím nerodí a vždycky se k tomu nějak musí dopracovat. Co dělal před tím je snad jedno. Pokud projde úspěšně kurzem, tak je to strojvedoucí jako každý jiný.

A.R.

Jo, tomu rozumím, ale jde o něco úplně jiného. Ono i těch autobusáků je málo. Tak nevím, proč zužuje jejich řady.

petr766

Ty jsi fakt zcela mimo…

Barka

Kdo ma vetsi predpoklad pro rizeni vlaku nez autobusak…?Inzenyr,gynekolog nebo snad Vy..?

A.R.

Ne, já ne. Jsem krátkozraký. Jinak dopravě rozumím, mám ji i jako koníčka, z předpisů SŽDC byly u nás na VŠ tři samostatné předměty. Takže k železnici a ke strojvůdcům mám velmi blízko. Ale jak jsem psal, ze zdravotních důvodů nemůžu. Máš snad nějaké předpoklady ty?

Dave

Přeškolení autobusáků na strojvedoucí. Konkurence je vlastně škůdce. Díky, to mi stačí.

Michal

Opět problém s pochopením psaného textu, že? Za škůdce označil jednoho konkrétního konkurenta, který dotuje výrazně podnákladové ceny.

Dispečer

Přesně to samé on dělal např.na lince do Liberce, kde jezdil za korunu …

Michal

Na lince z Liberce jezdil za korunu v relaci Liberec-Praha (z Prahy do Liberce prý ne), když ho konkurent vlastnící autobusák v Liberci nepustil na zastávku.
Nějak netuším, jak moc je to srovnatelná situace s FlixBusem, na první pohled moc ne.

petr766

Obávám se Michale, že když prostě antižlutí pochopit nechtějí, tak nepochopí. Přitom každý, kdo se jen trochu o dopravu zajímá, by mě tyhle věci moc dobře vědět, jak to ve skutečnosti bylo…

petr766

Už zase lež o Liberci? Pak se tu má vést nějaké diskuze na úrovni… A proč teda dostalo v Liberci pokutu ČSAD a ne Jančura, hm?

MiKi

A proč by nemohl ? Je to přece taky soukromník. Ve stejném duchu se pan Jančura taky před nedávnou dobou vyjádřil. A mě jako zákazníka v prvé řádě zajímá cena, kterou zaplatím.

Liboslav

Jančura je klaun.

jerry

Souhlas.

A.R.

Klauna, který není ani k smíchu. A taky nemám rád cirkusy. Už aby se zrušily a Jančura vypadl.

petr766

Já chápu, že šotouškům Jančura nesedí, ale naštěstí většina lidí jsou normální a jsou rádi, že tu (část) veřejné dopravy prošla hlavně díky Jančurovi neuvěřitelným kvalitativním skokem k lepšímu. Bez ohledu na to, že některá jeho vyjádření jsou nebo spíš dříve byla dost na hraně.

Michal

Určitě, nikdo jiný než klaun nevybuduje z nuly a navzdory obstrukcím všech zúčastněných (viz dovoz jinak neexistujících lokomotiv) úspěšného železničního dopravce doposud fungujícího na open-access přístupu.
Jestli vás to mrzí jako zaměstnance ČD, tak vítejte v konkurenčním světě, ve kterém je zbytek země minimálně 25 roků – a to ku prospěchu všech…

noerf

liboslav: Jančura je možná klaun, ale hlavně majitel firmy, jenž je podle přepravených osob na železnici nějvětší nestátní dopravce ve střední evropě (možná v celé evropě), u autobusů na linkách bez objednávky nějvětší dopravce v ČR a druhý největší v Německu. Zatimco ČD od revoluce vyhnali vlaků třetinu cestujících. A bez objednávky jezdí na trase Praha – Ostrava se ztrátou v řádech stamiliónů Kč. Podle posledních údajů před nástupem konkurence dostávali ČD v rámci objednávky od státu dotaci 2,50 Kč/km. A vlaky kategorie SC jezdící na podnikatelské riziko ČD prodělávali 400 miliónů ročně. Od té doby spadla cena na trase… Číst vice »

jerry
petr766

Je to možné. Nicméně o tom, jak změnil pro cestující dopravu k lepšímu, se dohadovat nemusíme, že ne?

a8n

Spíš vzorová ukázka psychopata ve vedoucí pozici.

noerf

a8n: Psychopati vládnou dnešnímu světu. Možná to je jedna z podmínek pro dosažení společenského úspěchu. Druhou, spíše první je určitá míra workoholismu a také umění vybrat si správné podřízené.

Souprava

Velký palec nahoru! Vyrábět nové strojvedoucí místo jejich přetahování, to zaslouží pochvalu. Za cestující děkujeme! Dále chválím za podporu v otázce slev pro seniory a jsem rád, že ač to působí, že autoři tohoto webu je nepodporují, tak to přes svůj odlišný názor necenzurovali. Dle mě tato sleva má smysl, protože to umožňuje lidem mnohem více cestovat a pokud by došly penízem, tak radši odstřelit lokálky (v nich se točí pěkné peníze), než tuto slevu. A kdo namítne, že pak lidé nebudou mít kde tu slevu používat, tak se zeptám? V kolika případech byly lokálky zrušeny bez náhrady busem? Takže… Číst vice »

Hans

Soupravo, my vime ze nesnasis lokalky. Vime ze bys je vsechny zrusil a zachranil tim svet. Neni treba to do zblbnuti psat pod kazdy clanek. Treba pod ten ze Jančura chce školit strojvedoucí z autobusaku…..

Souprava

Jak jste přišel na to, že nesnáším lokálky? Já rád používám vlaky, včetně lokálek. Akorát zároveň říkám pravdu o tom, jak jsou lokálky neekonomické (protože jsou, bus bývá 3-6x levnější, musíte počítat i infra, neb narozdíl od silnic, koleje být nemusí a používají je jen vlaky) a jak v situaci, kdy chybí v některých krajích mnoho autobusových spojů, je absurdní honit motoráčky všude, kde jsou koleje. Ale v tomhle ekonomika nakonec lokálky dožene i beze mě. Jako všude v Evropě/na světě. A tam, kde nejsou spotřební daně z paliv, je celá železniční doprava výrazně řidší, náhoda? Proč to nechcete slyšet?… Číst vice »

Sandy

Dovede si představit, že když jsem jezdil před cca 30 lety na lokálkách s 810.0318-6, tak se moje spotřeba pohybovala okolo 25 litrů na 100 km. Za kolik to tehdy dělal a dnes dělá autobus?
A to druhé, větším využíváním kolejí bychom se dopracovali k lepším silnicím. Koleje jsou snesou podstatně vyšší zatížení než silnice.

petr766

A jak přesně ta lokálka bude mít vliv na méně opotřebované silnice? Když tam jezdí jen ten vláček párkrát za den a v 9 z 10 případů může být nahrazen autobusem a to velmi často pro cestující výhodněji? (Autobus většinou zastavuje v centru obce, vlak velmi často někde „v poli“)

pepin

Dej si ledovou koupel, troubo…

jerry

To by ses divil kam vedou koleje .. O víkendu se někam dostat autobusem je katastrofa po celé republice.

svojsin

To taky není docela pravda, je to kraj od kraje(oblasti) jiný.

noerf

Jerry: při cestě do Velešína, Kaplice či Nových Hradů je cesta vlakem celkem příjemná. Akorát jsem právě v Jakuli (stanice Nové Hrady cca 5 km od obce) zažil několik překvapených turistů, kde se vlastně nacházejí.
U autobusů dálkové autobusy jezdí, regionální omezeně v závislosti na předpokládaném zájmu cestujících.

petr766

Totéž vlakem.

jan

Příklad třeba Ostrava Svinov. Není kde parkovat zdarma, protože si část Svinov všude kolem dala zákazové značky vjezdu mimo obsluhu a reálně kasírují pokuty. U kolem nádraží kasírují jejich městští 24/7. Přestože Svinov jede ze státních daní. Takže na to nádraží, pokud chcete použít ten koridor, často musíte dojet právě tou regionální dráhou(zaparkovat třeba jinde). To samé Břeclav.. Taky milion zákazů atd.. P+R to vůbec neřeší, protože je pouze na den. A já jezdím na víc dnů. Toto samo osobě dost poškozuje vlakovou dopravu.

K.S.

V Břeclavi není hotový prostor před budovou, ten se plánuje až jako návazná stavba na rekonstrukci nádražní budovy. Navíc tam není moc místo na P+R, možná bude nějaké K+R, ale primárně se počítá, pokud se pamatuji s tím že se tam udělá pěší zóna. Holt je to jedno z nejstarších nádraží v zemi a město se k němu nalepilo. Ano, nějaké parkoviště tam je, ale jakékoliv další by muselo být několik set metrů daleko, Nákladiště si taky nemůžete dovolit zrušit, jednak se tam odstavují vagony a jednak se tam skutečně nakládá. Jakékoliv použitelné plochy pro P+R jsou až několik stovek… Číst vice »

Dispečer

Dle názoru mnoha renomovaných ekonomů by se v době konjunktury mělo spíš ukládat na horší časy, než populisticky dotovat tímto způsobem dopravu . A v době krize třeba ty peníze přidat, aby určité skupiny mohly cestovat a trochu té ekonomice pomohly.

jerry

Z autobusaku strojvedoucím to je stejné však ro má všecko kola.. Flexibus je škudce jo? Asi pro tebe ty žlutá pijavice.Flexibus vyzkoušen Brno -Ostrava ,já byl spokojen.Chtěl bych vidět ten zácvik u RegioJetu…Nevím že tomuhle člověku muže někdo věřit.Jak se psalo níže dluží několika společnostem u nás a proto mu nechtějí opravovat vozy.Max. mu vyhovují státní slevy , rýžuje.. Nejdemu o lidi ale o zisk který je na prvním místě.Jo a nejsem zaměstnancem ČD takže zaujatý nejsem, cestuji po republice všemi dopravci.

Vojta

Souhlasim,ze toto reseni neni nejvhodnejsi. Strojvedouci v zacviku,ktery v sobotu projel navestidlo na Smichove,byl uplne mimo a vubec nevedel,ze tam nejake bylo.

noerf

Vojta: Převedeno do lidské řeči: vzhledem k počtu projetych návěstidel na počet ujetých km mají ČD čtyřnásobně větší strojvedoucích, kteří jsou mimo. A strojvedoucí u Regiojetu byl v zácviku, kdežto u ČD jezdí údajně profesionálové. 😉
Není náhodou ta situace taková, že Regiojet ma relativní dostatek strojvedoucích a ČD to řeší přesčasy, diky kterým dochází častěji k únavě a chybám.
Pak záleží na technickém stavu a lokomotiv a posledni dobou mám pocit, že u ČD se pravidelná údržba v některých depech zanedbává.

Mandy

Mám dojem,že na zácvik se chodí ke zkušeným strojvedoucím. Což se v tomto případě moc nepovedlo. Potom jaký zácvikář, takový zácvikant. Já osobně začínám preferovat silnici či chodník bude tam bezpečněji, pomalu aby se člověk bál přejít koleje 🙂
jo a klidně to zase smažte jako nežádoucí.

Vbb

„ty žlutá pijavice“, „Nevím že tomuhle člověku muže někdo věřit.“ “ Nejdemu o lidi ale o zisk“
Z toho plyne jediné: „zaujatý nejsem“ 🙂 🙂 🙂
Hele, ale „Flexibus“ je co, něco jako Flexipas?
Já jsem jel Regiojetem několikrát a byl jsem spokojen. Má to nějakou vypovídací hodnotu?

noerf

Vbb: Podnikání je činnost provozována za účelem zisku.

Vbb

To někde rozporuji? Já jsem jen reagoval na absolutně nezaujatého 🙂 jerryho.

petr766

To je zase snůška žlučovitých keců. Jinak to není „Flexibus“ ale nevadí.

Vojta

Hlavne at vyskoli strojvedouci poradne,aby autobusaci neprojizdeli navestidla jako na krizovatce.

petr.r

normálně tohle je nejlepší rozhovor co vyšel v dějinách zdopravy, Jančura přesně řekl, co můžeme očekávat. Akorát je mně líto tych kopajících čdáků, možná, že ani ten rozhovor nečetli a rovnou pomlouvali, nebot jak píše o tych lokotkách musí tvrdý jádro zkolabovat.

Honza

Jaký školení strojvedoucích? Co za hlody to ten….. vypouští? On nikdy žádný strojvedoucí necvičil, vždycky jen přetáhl za „lepšíma“ podmínkama. Mele pitomosti, jako vždycky, aby dokázal, že on je ten nejlepší…

Honza

Nehledě na to, že už mu dvakrát od Drážního úřadu hrozilo, že mu seberou licenci dopravce. Takže ty jeho hlody jsou naprostý kraviny

Honza

Jsou to informace od lidí, kteří se v tom pohybují. To, že někteří novináři nejsou schopni si takový informace sehnat, nebo spíš nechtějí, je věc jiná

Michal

Spíš to četl to vlevo dole…
I s takovým materiálem musíme pracovat… 🙁

Michal

Tak to je opravdu überargument — vyčítat někomu, že si není schopen sehnat informace, které jste si sám vymyslel…

A.R.

Nakolik Jančuru nesnáším, tak bych taky rád měl něco hmatatelného.

petr.r

nepletete si to s flixbusem? Jestli nezmění do dubna jízdní řády tak tady končí, tohle bylo řečený na přažským czechbusu.

David

Mohl bych prosím informaci, pro ty co na CB nebyli? Co přesně mají změnit na JŘ? Proc jim hrozí odebrání licence?

petr.r

nedodržování přestávek.

noerf

David: v jízdním řádu má být uvedený dopravce nikoliv prodejce jízdenek

svojsin

Známej jezdící busem u Regiojetu mě říkal, že už o tom uvažoval, přejít na lokomotivu, nějaký takový snahy u této společnosti budou i podle jiných řidičů, byť půjde nakonec asi o velicemalé procento, z celkového počtu mašinfírů….

asdf

Nesouhlasím s Jančurou, jak si vychovat strojvedoucí z autobusáků. Je to profese opravdu náročná a odpovědná. Nějaké rychlo kurzy povedou jen k průšvihům do budoucna. Nedovedu si představit doktora internistu, přeškolit ho kurzem na očního specialistu a jako bude dobrý jako ti co to studovali ix let?Kdyby měl podstoupit kdokoliv operaci oka,tak volba operatéra je snad jasná.Strojvedoucí je pro mě ten, co vystuduje příslušnou čtyřletou školu,pak jde na zácvik do dílen a pak na mašinu. Nedávno jsem četl rozhovor s pánem odcházejícím do důchodu po celoživotní práci v dílnách a on jednoznačně vidí rozdíl v mašinfírech, co prošli školou co… Číst vice »

Ilona Zelenáková

přesto, že s Vámi plně souhlasím, má Váš příspěvek jednu velice podstatnou vadu, vystudovaní + zaučení strojvedoucí nejsou a v dohledné době nebudou, takže máme 2 možnosti, přeškolit lidi z jiného oboru nebo se obejít bez strojvedoucích.
Na druhou stranu je nutné si uvědomit, že i přeškolený zaměstnanec může být dobrý zaměstnanec na úrovni, pokud samozřejmě si nemyslí někdo, že přeškolení bude trvat max. 14 dní a ještě při plném turnusu na autobusech, divili by jste se, ale takový pohled má spousta úředníků na Úřadech práce.

asdf

To je právě ono. Vysoutěžit trať za nejnižší cenu nemusí znamenat nejlepší řešení. Co kdyby si ten Jančura nechal vystudovat strojvedoucí někde ve škole? Najednou by byly jeho náklady na zaměstnance někde jinde a nemohl by tratě soutěžit pod cenou.Proto pro vystudované strojvedoucí odpovídající platy. Potom to bude zajímavé řemeslo.

Ilona Zelenáková

pokud platy nebudou v řádechsta tisíců, tak to zajímavé řemeslo nebude nikdy, a věřte, že vím o čem mluvím, vždycky to bude fuj už proto, že je to řemeslo a naše dítě má přeci navíc…

uvědomte si, že to je celospolečenský problém, který Jančuru přesahuje a ten se s tím problémem musí nějak vyrovnat, jako jakýkoliv jiný podnik, bohužel to nesouvisí ani s „nejnižší cenou“.

takže se má jako nabrat třeba 30 lidí, které zaměstnavatel pošle na 4 roky na denní studium do školy?? a do té doby co?? nebudou jezdit vlaky??

V.N.

Je třeba si uvědomit , že dnešní vozidla jsou něco jiného než vozidla před x desítkami let. Tam bylo dobré , že strojvedoucí má praxi z dílen , protože si mohl v případě potřeby někdy něco na mašině opravit . Co si opraví na dnešní mašině ? To je stejné jako s auty. Na ŠKODA 120 K stačilo pár klíčů a šroubovák , ale vyměnit pouhopouhou žárovku u dnešní Oktávky neni nic jednoduchého..

DOMČA

V.N.
Presne – palec nahoru.
– ale to to drtive vetsine zde diskutujicich „Jancurokriklounu“ dkouhodobe naprosto unika – oni na to koukaji pohledem pred x desitkami let – dnesni stroje jsou prospikovany elektronikou na kterou musi byt specialne vyskoleny tym specialistu s kompletni diagnosrikou..
Takze ricum vlaku dneska staci umet vlak rozjet a zabrzdit u u nastupiste – ne pred a ne za.. At se to starejm vyslouzilejm ridicum vlaku libi nebo ne..

Y.K.

ČD si nechávají studovat potenciální strojvedoucí někde ve škole? To jsem ještě neslyšel (podle mě je to naopak, školy mohou nabídnout potenciální strojvedoucí dopravcům).

Komínek

Neslyšet = neznamená není. Stačí použít internet a dohledat a ne se zde divit !

Y.K.

„Internet“ rozhodně nepovažuji za věrohodný zdroj. Slyšet míním od lidí v oboru, pochopitelně. Můžete být tedy konkrétnější? V čem je problém?

Michal
Komínek

To je na netu, to někteří neuznávají, nejsou schopni si dohledat fakta.

Komínek

Aha, takže pokud tam ČD napíše, že mají studenti na vybraných školách nějaké bonusy od ČD vč následné práce, tak to je špatný zdroj? A co vzdělávací institut ČD? Taky fikce? Vážený, nebuďte línej a dohledejte si to…na tom zlém netu !

Panelák

Dobře se dožadujete nějakého nesystémového „znesnadnění“ nástupu jiných dopravců, nicméně kvalifikace strojvedoucího je jasně definována zákonem o dráhách a žádné ix leté studium tam není (a největší problém by v opačném případě nastal u Českých drah, které chrlí rychlokvašky jak na běžícím pásu).

jerry

Nechrlí , mají málo lidí v zácviku.

Tronda

Pozom je divné, že se většina „bum“ v poslední době podařila profesionálům z ČD (Brno, Ronov nad Doubravou), nějak vám zo nesedí. 🙂

DPDP

Mě by zajímalo kolik zkušených strojv.zavinilo MU a kolik z nich byli rychlokvasky…
Jako všude je to o kvalitách člověka a ne o tom jestli umí něco opravit ….
Radši pojedu s nadšeným bývalím autobusákem, než unaveným a otráveným strojv.
A je jedno, jestli lokomotiva bude modrá,zelená nebo žlutá 🙂

V.N.

Sorry , ale to je klasické modrogumní myšlení. Profese strojvedoucího je snad jedinou profesí na železnici , kde zákon přesně specifikuje kvalifikaci takového zaměstnance. U ostatních profesí to je na stanovení konkrétního dopravce či správce kolejí , ale u strojvedoucích to je DANÉ. Tudíž představa, že se zítra přihlásí Jančurovi nějaký průměrný řidič ze základním vzděláním a za měsíc bude jezdit s mašinou je lichá… Toto přeškolení může fungovat pouze u těch nejlepších z nejlepších. Jednak proto , protože zákon pro strojvedoucího nařizuje středoškolské vzdělání a také proto , že strojvedoucí musí vykonat zkoušku u státního orgánu , která dle… Číst vice »

DOMČA

Kez by zde byla vetsina diskutujicich jako je V.N. – bohuzel je to presne opacne…

jerry

Pruměr to je krásné číslo , avšak v praxi uplně k ničemu.

noerf

V.N.: Představa řidičů autobusů mající základní vzdělaní je směšná. Zpravidla jsou minimálně vyučeni. Druhou věcí je, že někteří řidiči autobusů umi německy a mohli by po složení příslušných zkoušek vést vlaky až do Vídně či do budoucna do Německa.

V.N.

Zákon nenařizuje mít řidičům autobusů žádné konkrétní vzdělání. Zákon nařizuje , aby měli řidičák skupiny D , profesák a zdravotní a psychologickou kvalifikaci. TEČKA.
Ani Jančura nemá požadavek na vzdělání u řidiče. To , že mu jezdí i řidiči se střední školou nebo vyučeni …ano , ale podmínka to není.

Dominik

Proč by strojvedoucí nemohl mít více jak nějaký vědec? Když si je zaslouží tak klidně, to že je někdo vědec neznamená že musí brát nutně více jak strojvedoucí. Jinak k vzdělání, stačí technický výuční list, horší je že u maturity není technika vyždována (tam je jedno co je za obor). A ano začínat od píky je kolikrát lepší, hlavně u mlaďáků, kteří si párkrát zahrají train simulátor a myslí si, že jsou strojvedoucími. Takže projít si dílnami, alespoň měsíc je dobré, pak hezky poctivě od posunu se propracovat na další stroje (což bohužel jde víceméně jen u ČD). Co se… Číst vice »

jerry

Souhlas , aspon rok na posunu.

V.N.

Víte o někom s maturitou , kdo bude mít zájem jezdit jako strojvedoucí , přijde k vám a vy mu řeknete dobře…budeš rok na posunu a pak se uvidí ? Už jej neuvidíte… Zase , stará nádražácká klasika… Já jsem studoval dopravní průmyslovku v osmdesátých letech.. chodili jsme na praxe. Dostal jsem se do stanice , kterou tehdy vedl starý , přesluhující přednosta. Ten nemohl pochopit , jak je možné , že osmnáctiletí kluci nastupují k tehdejším ČSD jako výpravčí… protože on kdysi nastoupil k ČSD jako pochůzkář a k profesi výpravčího se dostal až za deset let. No jo… Číst vice »

Dominik

Tak to je potom o prioritách a myšlení člověka, měl jste praxi jako signalista a výpravčí Vám byl málo? A co jste si představoval? Že si před Vámi sednou na zadek, jelikož máte vejšku? Taky jsem taky jednoho takového znal, no moc dlouho v kolektivu nevydržel. Ale získáte, pokud ten člověk chce skutečně dělat fíru, tak půjde klidně i na posun na rok, protože ví, že bude jezdit a upřímně posun je docela náročná činnost, hlavně pokud ji provádíte ve větší stanici. U ČD, SŽDC to je dobrý v tom, že mají platy dle třídy, takže je jedno jestli máte… Číst vice »

V.N.

Vy jste fakt mimo. Dnes to není o tom , že každý třetí kluk chce dělat fíru. Ta doba zde byla před desítkami let. Dnes každý chce dělat úplně jiné profese a o profesi fíry začne uvažovat třeba až časem. To , že jsme byli i se spolužáky tenkrát odmítnuti, kdo si myslíte, že na tom prodělal a vydělal? Já jsem mimo ČD rok po škole vydělával dvojnásobek tehdejší průměrné mzdy. Prodělal jsem ? Ne. Ten kdo prodělal byly tehdejší České dráhy , resp tehdejší soudruzi , kteří měli ve svých kanclech smrádek a teploučko a my jsme pro ně… Číst vice »

Dominik

Není, proto zájem o tuto profesi vzrostl, zvýšil se i počet žadatelů o licenci. Neříkám, doba kdy strojvedoucí byl někdo, je pryč, ale zas taková bída to není. Ano část lidí se k profesi strojvedoucího dostane časem a třeba náhodou, ale většina strojvedoucích jsou kluci a chlapi, kteří o té práci vždy snily. Osobně znám jenom 3 lidi, kteří na fíru šly, že zrovna sháněly a ČD bralo (v době kdy byla povinná maturita). Bývalá železniční průmka v Třebové, Dopravka v Praze či Nové Město na Moravě, to jsem vyjmenoval jen 3 školy z x kam studenti chodí s tím,… Číst vice »

petr766

Ale nemusím „dole“ hnít rok, že…

V.N.

Jasně , někteří si myslí , že profese strojvedoucího je ta nejdůležitější , nejkvalifikovanější a nejnáročnější profese na světě , já si to však nemyslím.

Dominik

Nikdo tu neříká, že profese strojvedoucího je ta nejdůležitější na světě, rozhodně ani nehodlám soudit, která je důležitější a která méně, třeba ve srovnání vědec – strojvedoucí. Jinak, proč by strojvedoucí nemohl mít větší plat jako vědec? Pokud člověk půjde od píky, tak tu profesi bude lépe znát. Normálně zrušit licenci, stejně člověk udělá licenci pak jde na zácvik a pak dělá ještě ZOZ a nechat jenom jednu zkoušku na konci. A rozhodně nikoho nezabije, když bude třeba půl roku (nemusí být zrovna rok, jak navrhuje kolega výše) na posunu, stejně tak dílny nikoho nezabili. Mít kvalitního strojvedoucího to chce… Číst vice »

V.N.

S vámi diskuse nemá moc smysl… proto tento příspěvek bude z mé strany poslední…naštěstí požadavky na kvalifikaci strojvedoucích stanovuje MD svojí vyhláškou (a nikoliv nějaký odborářský spolek) . MD tyto požadavky stanovuje dle obvyklé praxe v okolních zemích. Nezaregistroval jsem , že by zde byla v posledních letech nějaká velká nehoda a jako příčina této nehody byla vyhodnocena nezkušenost strojvedoucího. Proto nějaký třičtvrtě rok výcviku lze považovat za adekvátní dobu. Ale chápu vás…čím tužší požadavky na nováčky , tím vás bude méně , tudíž tím více budete jedineční.. Což by bylo sice dobře pro vás , ale určitě ne pro… Číst vice »

kik

Dovolím si vás maličko opravit – ano, k výcviku pilota opravdu stačí 2 roky, ale začínáte pracovat na pozici druhého pilota… A to máte licenci na jeden určitý typ – v lepším případě na více typů stejného výrobce. Pokud se chcete dostat na pozici kapitána letadla – tedy 1. pilota – musíte mít nalétáno určité min. množství hodin a projít řadou dalších školení a testů, než se na tuto pozici dostanete. Strojvedoucí to má opravdu v některých věcech podstatně jednodušší, alerozhodně bych byl pro to aby se opravdu ty požadavky na jeho kvalifikaci rozhodně nesnižovaly. Určitá doba na pozici něco… Číst vice »

Skinheads & Punks united

Začínat v motoráku na lokálce je řekl bych mnohem lepší začátek, než koukat na druhého fíru na rychlíku.

Y.K.

Absurdní. Za prvé takoví (dopravně studovaní) potenciální strojvedoucí nejsou a zájem jezdit nejeví, takže je nutné se ohlédnout jinde. To je suchá skutečnost. Za druhé odpovědnost vůbec nemá spojitost s tím, jestli někdo trávil roky na dopravní škole nebo ne. To člověk má a nebo nemá, i z dopravky chodí flákači. Celé je to o tom, jestli to dotyčného zajímá nebo ne. Popravdě jsem na razítkománii personalistů poněkud vysazený, protože korporát je schopný zamítnout, řekněme kuchaře, co má celoživotní zájem o vlaky a zná žeeznici dost dobře (ale nemá TU správnou školu), za to vezme úplně neschopného týpka co je… Číst vice »

michal

Vystudovaný strojvedoucí jo? Pobavil jste :))

DOMČA

Asdf; Vas pohled je mimo dnesni realitu.. Ridic vlaku je tam od toho aby masinu rozjel a zabrzdil – nic vic…. De facto tu lokomotivu neridi – je rizena kolejemi a nastavenymi vyhybkami v kolejisti ve stanicich… (narozdil od opravdovych ridicu busu apod na silnici..) Takze ve sve podstate to ani neni ridic – ale jen a pouze rozjizdec a brzdic… Pokud je na stroji zavada znemoznunici bezpecny provoz – odstavi se k diagnistice technikum – ti jsou tam od toho, aby diagnostikovali kde je problem a problem vyresili = opravili… Takovy je dnesni pohled na vec.. A ted do… Číst vice »

Y.K.

1. řidič vlaku neexistuje
2. brzdit přesně těžký vlak je rozhodně větší machrovina než udržet volantem auto na silnici
3. pokud je na stroji závada neumožňující bezpečný provoz, skončí Bobina i TRAXX na dílně (strojvedoucí může zařídit, aby jela když se jí nechce – u jedné mlácením do stykače, u druhé znalostí řídicího systému – ale nebude ani jednu opravovat)

DOMČA

Y.K.
Ad.1 ne ta masina se podle Vas ridi sama…
( no kezby – zatim se na tom nahodne.mistech ma svete usilovne pracuje – tim jednou provzdy odpadnou problemy s ridicema vlaku.. jednoduse uz nebudou potreba )
Samozrejme ze ma „ridice“ – akorad se mu velmi nepresne rika strojvedouci = otrocky preklad z nemciny Maschinfürer
Akorat ze dotycny ten vlak nevede – pouze rozjizdi a brzdi.. Verstanden?

X 1

Domča
Triebfahrzeugführer.

Co tvá poslední návštěva u psychiatra?
Jak vidět moc to nepomáhá.
Měl by sis říct o silnější prášky. Nebo radši rovnou o izolaci.

DOMČA

X1:
Chodim pravidelne a ma to vysledky 🙂
Co tva posledni vyplata „X1“? Stacilo to na poplaceni vsech tvejch pujcek a exekuci?

X 1

Domča
Můj plat, je ve stejné výši, jako plat poslance.
Díky prozíravému domácímu úcetnictví mám splacené dvě hypotéky a tudíž ani exekuce ani půjčky se mne netýkají.

DOMČA

X1: To na tom zas tak dobre nejsi pokud jsi na tom jen jako poslanec – to je hrubym odhadem 80 000 hrubeho??? No to potes koste.. Takze si to „dotahl“ na vyssi level pujcek – hypoteky a leasingy.. Ale porad jsou to jenom dluhy..
To ma k uspesnemu cloveku hodne daleko..
Prima den X1.
Fandim kazdemu ktery( mel dost odvahy zacit na vlastni triko a nemusi nekomu delat vocasa(zamestnamce) a svoji praci mu vydelavat…Radime, Leosi a spousta jinych- Vam vsem palec nahoru!

Dominik

Jo Radimek, který všude brečí, že mu všichni hází klacky pod nohy, to je zdárný příklad.

DOMČA

Ale oni mu v cr hazeli klacky pod nohy a mimo cr v at a de stale hazi pod nohy..

petr.r

a na slovensku ho chtěli zabít nájemním vrahem.

X 1

Domča
Plat. Pracuji v DE. Takže plat Německého poslance.

DOMČA

X1:
Najednou nemeckeho poslance – priste bude americky/cinsky/rusky???? Omg
Tak nam mily X1 prosim sdel kolik je ten priblizny plat nemeckeho poslance (to taky nebude zadna zavratna suma oproti tamnejsim nakladum), co konkretne je naplni tvoji prace, co je to za pozici a u jake je to spolecnosti.. predpokladam ze to bude nejak pozice stylem: „Sbohem lasko ja jedu dal“ od Laufra.

DOMČA

X1 – dovol otazku…
Co na vlaku ridi ridic vlaku kdyz ma drahu pevne danou smerem kolejiste???
Odpoved: Nic – jen rozjizdi a brzdi.. nic vic..

X 1

Domča
Vzhledem k Tvé omezené mozkové kapacitě, by vysvětlování předpisů Českých i zahraničnich, nemělo valného významu.
Doporučuji změnit doktora.

DOMČA

X1-
Tak nam prosim „X1-“ tu mozkovou kapacitu rozsir..
OTAZKA STALE PLATI: Jak ridi vlak ridic vlaku jeho drahu (smer) kdyz smer vlaku jasne pevne urcuje zabudovane kolejiste a vyhybky ve stanicich a zastavkach po kterych vlak jede..? Predem dekujeme za osvetu.

X 1

Domča Kromě mnoha povinností a znalostí, které strojvedoucí musí mít, je i znalost sítě, kde jezdí. Tak kdybych měl jet pouze tam kam mi výpravčí/Fdl či dipečer BZ/CDP, postaví cestu, tak bych občas dovedl vlak na místa, kde nemá co dělat. Zrovna nedávno třeba šturcové nástupiště Dresden Hbf. Ale jsou i jiné špeky. Jako častý případ je postavená cesta pro E-lok na úsek bez trakčního vedení. Stává se to velmi málo, ale stává. Pokud takováto situace nastane a 700m dlouhý nákladní vlak zablokuje takovýmto způsobem železniční uzel, škody jdou do miliónů eur. Takže strojvedoucí je i kontrolou vlakové cesty. Ovšem… Číst vice »

X 1

Domča Kromě mnoha povinností a znalostí, které strojvedoucí musí mít, je i znalost sítě, kde jezdí. Tak kdybych měl jet pouze tam kam mi výpravčí/Fdl či dipečer BZ/CDP, postaví cestu, tak bych občas dovedl vlak na místa, kde nemá co dělat. Zrovna nedávno třeba šturcové nástupiště Dresden Hbf. Ale jsou i jiné špeky. Jako častý případ je postavená cesta pro E-lok na úsek bez trakčního vedení. Stává se to velmi málo, ale stává. Pokud takováto situace nastane a 700m dlouhý nákladní vlak zablokuje takovýmto způsobem železniční uzel, škody jdou do miliónů eur. Takže strojvedoucí je i kontrolou vlakové cesty. Ovšem… Číst vice »

petr.r

ten rozjezd a brždění už je poloautomatický, ale v některých případech třeba elefant na masaryčce to fíra vypnul a jak to skončilo.

Berry

Domča, ty jsi další odborník na hodnocení práce o které nevíš absolutně vůbec nic… Placás totální nesmysly..
🤗

petr.r

tak ji oprav, ale po pravdě, že fíra v moderním vlaku už skoro nic nedělá.

DOMČA

Tak nam rekni v cem je to jinak?
Kdy jsi naposledy rozjizdel loko?

Standa

Jen na okraj. Myšlenka Zrušit slevy a použít peníze na platy je pitomost. Z hlediska dopravce je jedno, kdo tu jízdenku platí, on dostane stejnou částku jako od člověka, co si zaplatí plné jízdné.

Martin K.

Dobrý den, Mám doma dvě auta, 1) Austin Mini r.v. 1989 (spíše hračka) a 2) Renault Grand Modus r.v. 2012. Na Mini si opravím/upravím absolutně vše. Krásně je vše přístupné a jednoduché. Gola sadu nepotřebuji nutně ani na svíčky. Spolehlivost je legendární. Při představě, že s ním pojedu na víkend na druhou stranu republiky a pak budu dělat hlavu motoru mě od těchto cest mnohdy odradí. Na Renaultovi potřebuji k výměně svíček kromě goly, také speciální nářadí a před tím demontovat spoustu plastů. U výměny některých žárovek musím sundat celý přední nárazník a světlo (u Modusu bez „Grand“ to platilo… Číst vice »

DPDP

Pilot musí absolvovat X krát do roka přezkoušení na trenažéru, kde mu imitují fakt těžké závady, to u strojv. není.
A piloti mají v 80% VŠ, takže jsme zase u schopností a kvalitách člověka.

Martin K.

Ano, piloti to mají složitější, proto mají také náročnější výcvik a požadavky na ně kladené, princip je však podobný. Letadla umí v současné době sama vzlétnout, letět, přistát. V letadle bez pilota nikdo sedět asi nechce, byť statisticky je lidský faktor ve většině případů důvodem havárie. Náročnost výcviku je podpořena tím, že v případě havárie letadla se s pravděpodobností blížící se jistotě zahynou všichni na palubě. V případě vlaku je to i v případě těžké havárie velmi nepravděpodobné (Španělsko, Studénka, Eschede).

noerf

Asdf: Na pozici strojvůdce dříve stačil vyuční list, dnes maturita. Školení na dilnach je vcelku mimo, když na Vectronech či Traxxech opravite mimo odborný servis minimum věcí, stejně jako v nové Octavii. Doby, kdy stačila zakladní nářadí (plochý šroubovák, kladivo, klíče 9, 13 na opravu čehokoliv jsou minulostí.
A troufnu si tvrdit, že řídit autobus je v určitém směru (pozornost, součinnost částí těla) náročnější než vlak.

jerry

NEE dříve musela být maturita ted se podmínky zlehčují.

petr.r

dříve maturita nemusela být, dnes je povinná, ale zase opravář zemědělských strojů bez maturity není a kdo má maturitu neumí logicky přemýšlet- jsou to prostě roboti co dělají chyby.

DOMČA

Noerf:
Super komentar – jsem rad ze videte realitu
Obrovsky palec nahoru – mluvite mne z duse..
Ale je tu vetsina tech co jeste neprozreli ..

Mandy

Tady má každý svoji vlastní představu o práci strojvedoucího. Dobré by bylo, kdyby si to každý nějakou dobu zkusil. Stálo by to za to. Názory, rozjede a zastaví se to samo jsou úsměvné. To platí možná tak v metru kde jsou stálé podmínky. Kdo zná ví o čem je řeč.
A navíc myslíte, že strojvedoucí má na starost jen lokomotivu ?
A s tou maturitou si moc jistý nejsem, dnes může dělat strojvedoucího každý s platnou licencí, když ji získá a s osvědčením od dopravce, když ho získá.

Xxx

Dívejte se.. souhlasím.. Osobně mám školu zaměřenou na fíry.. Jsou nějaké požadavky, aby si fíra něco opravil (nové mašiny prakticky zobrazí na displeji, co je špatně a stejně na větší problémy nemůžu sahat), ale hlavní je vědět komu zavolat, když onen sám neví.. Hodně věcí se časem zapomene, ale telefon a vědět komu zavolat je základ.. A dále.. I stáří fíci projíždějí ,,šajby“. Nikomu to nikdy nepřeji, ale tak to je. Dnes, jak má člověk papíry, tak je na něm a jeho osudu, co postupuje a jak se na to cítí. I mladí kluci jsou mnohdy šikovnější..

DOMČA

Jsem rad ze vsechno co tu pisu nam tu vsem potrvrdil i ridic vlaku – velky palec nahoru!!!!!!

Mandy

Ať se ti to líbí nebo nelíbí, ten řidič se stále, pro tebe bohužel, jmenuje strojvedoucí.
Tak je to uvedeno katalogu prací. 🙂

petr.r

Rušňovodič/ka, taky u RJ

Michal

– Analogie s medicínskými obory dost podstatně kulhá, autobusák i strojvůdce jsou středoškolské profese. – Jančura neřekl, že všichni strojvůdci budou rekrutováni z autobusáků, ani že bere každýho autobusáka – takhle to tu z blbosti nebo zlého úmyslu interpretujete. Autobusáci jsou jeden z možných zdrojů lidí, a bere z tohoto zdroje lidi, kteří k tomu mají předpoklady. – Z vašeho příspěvku dost smrdí nějaká zažitá iluze o naprosté unikátnosti provozních drážních profesí. Už byste se mohl smířit s realitou, že tomu tak není, do provozních pozic přichází lidi odevšad (a naopak) – a tohle se děje minimálně od 80. let,… Číst vice »

Asdf

Koukám, že si budu muset změnit nick, někdo mi ho tu krade 😉

Vendulka 75

Oni se trošku ti řidiči na licenci protřídí, tomu věřme,to není silnice, ale dráha. A když jeden fíra vychází cca na milion kč ,to z toho zisku někoho vyškolí,ono není moc kde brát,že jo.A zajímalo by mě ,kolik má vlastních vyškolených strojvedoucích za ty roky, co vyzobavá jen hlavní tratě. A to není silnice, aby ho pustili za týden nebo za dva jezdit.Dvě poznání ve dne a v noci a už pofičí,navíc to budou zprvu motoráři,že ano.A pán jezdí pod drátama,nebo půjdou na Slovensko na zkušenou???Hodně těžké začátky to budou ,kdo to nezná a neví do čeho jde!!!!

Michal

Nechtěla byste si zažádat o KOPku a trochu si odpočinout?

Robo D.

Pán Jančura, čo to tu píšete!!!
V roku 2016 ste mali prejdenie návestidla v polohe stoj :
ŽST Dubnica nad Váhom
ŽST Martin
ŽST Praha hlavní nádraží
V roku 2017
ŽST Komárno
ŽST Bratislava
V roku 2018
ŽST Bratislava jazda proti os.vlaku !!
ŽST Praha Libeň
Mám pokračovať a chcete aj mená rušňovodičov a turnusové skupiny ?!?!

Tronda

Takže v případě státních se nově budou sčítat také projetá návěstidla u ŽSSK a ŽSCS, aby bylo relevantní srovnání, když do tématu taháte Slovensko?

Komínek

Ano, ale jen u dopravce ČD na území SR.

Michal

To bychom toho moc neporovnali, dopravce ČD na území SR prakticky nejezdí.

Pravidelné osobní vlaky se stávají na hranicích vlaky ZSSK. Možná náhodné výstřely typu retro Ostravan jsou výjimka.

Zdeněk

Stále se ještě pan Jančura nepochlubil, kde vezme několik desítek osobních vozů pro linku Bohumín-Brno. Jestli je nakoupí v nějakém německém sekáči kdopak mu je opraví a zrevitalizuje když tady dluží na koho se podívá? Od známého, který pracuje jako ekonom v krnovských dílnách KOS vím, že jim RJ za vozy dluží několik desítek milionů, ti už třeba pro něj nehnou prstem a nebudou jediní…

Josef Petrák

S KOSem spolupracoval RJ snad hned z kraje provozu, 2011, … kdyby ta pohledávka byla tak jasná a firma chtěla, tak na ekonomicky aktivní firmě ty prachy musí vysoudit nebo vymoct už dávno.

UBolt958

Možná by nebylo od věci se zamyslet, proč v Krnově stojí pořád spousta vozů ze Švýcarska a nic se s nima neděje.

Zdeněk

UBolt…správná otázka…patrně to bude proto, že od chvíle co RJ neplatí už dali stopstav na všechny zakázky a vozy deponované v býv. krnovském depu slouží jako zástava pohledávky… 🙂

AAA

A co s nima budou případně dělat, prodají je národnímu?

jerry

AAA: ty seš opravdu mimo.

AAA

Zkus raději odpovědět. Co s takovou propadlou zástavou může udělat?

jerry

Kdyby jen KOS, ale i další.

jan

Musím uznat, že na to, že má Regiojet 10% cestujících je zatím počet projetých navěstidel u RJ asi dobrý. Jsem rád, že strašení zabralo. Zatím..

jan

A máslo na hlavě mají spíše nyní ČD. A otázka, někdy si přepočítám takové ty nějaké dopravce v tabulce, co mají 1, 2 projetí za rok. Ale nikdy sem o nich moc neslyšel.

Michal

Zase Regiojet jezdí na páteřních tratích s nejlepší infrastrukturou – v tomhle smyslu by se snad dal i použít oblíbený OSŽ termín „vyzobávání rozinek“ 🙂

Jezdit někde po nocích bangládou po prdelákovech, ze střílny vyjlížet barvu průsvitky na mechanických návěstidlech, případně posunovat v přetížených a nepřehledných uzlech – to je prostředí mnohem náchylnější k lidským chybám…

Asi správnější srovnání by bylo ČD dálkovka vs. Regiojet, ale takovou statistiku nikdo nevede.

Panelák

Je to srovnání prostě potřeba správněji zfixlovat, aby to vyšlo.

Michal

A co má jakože vyjít?

Panelák

Je třeba dokázat, že Regiojet má víc projetých návěstidel než ČD v poměru k nějakému libovolnému absurdnímu kritériu, když to nevychází ani na počet vlaků, ani na vlkm.

Michal

To vyjde jenom na počet vlaků, proto se o to pokoušel už někdo dřív a byl zastaven. 🙂

IGCT

rekonstrukce peršingů je totální úlet. Snad Jančura udělá rozumné rozhodnutí a půjde raději cestou nových loko.

Michal

Nemusí bejt. Zajímalo by mě, jak o tom uvažuje a jak to spočítá…

IGCT

je to úlet. Vzhledem k tomu, že rekonstrukce je jen dočasné řešení a koncepčně neřeší nic. Stará lokomotiva je pořád stará lokomotiva, i když s novýma střevama. A nemluvě už vůbec o tom, že bude zase brzdit koridory pomalou akcelerací.

Dušan

Jaký úlet ? Takže, když Jančura chce zmodernizovat mašiny 162 na dvousystém 363 pro V = 120 km/h do nákladní dopravy a pronajímat = to je úlet, ale když to samé dělá ČD Cargo a vyblije za „modernizovanou mašinu“ řady 363.5 80 mil. Kč za kus, místo aby si koupili nového Vectrona za cirka 100 mil. Kč za kus, tak to je vynikající strategické rozhodnutí ? To je logika rostoucí trávy na poli:-))

jerry

Dušan:Lokomotivy ř. 162 mají Maximální rychlost 140 km/h.Kde ste zjistil cenu za rekonstrukci loko ř. 363.5 ?

AAA

Jerry: ale ty jančurovo měly původně 120 když je přivezl z Itálie, ne?

IGCT

363.5 jsou taky úlet. Právě kvůli poměru cena/užitná hodnota a životnost. Mašina má starý kastl a mechanickou část. Všecko špatně. Nová mašina je prostě nová. Nemluvě o tom, že DC motory jsou kapitola elektrotechniky sama o sobě.

noerf

Michal: V závislosti na četnosti servisu a jeho nákladech (cena, doba odstávky). A jestliže Vectrony jezdí na servis po 40 000 km a peršhingy po 5 000 nebo 10 000 km, tak je velký rozdíl v četnosti a potřebě náhradních lokomotiv.
Redakce: Pokud vím, měl letos Regiojet zařazovat do provozu čtyři traxxy MS2, které měli být součástí dodávky 8 lokomotiv, to budou realizovat nebo to padlo?

Michal

A netušíte jak je to u 363.5 vs. Vectron?

jerry

noerf: to víte od kud? a srovnáváte staré mašiny s o 30 let mladšíma.

Apollo17

Tak když má 10 162 , servis po 10000 km a ujedou 1000 km/den,bude na prohlídce vždy jedna lok a potřebuje jednu záložní.
Když bude mít 10 Vectronů na ty samé výkony,potřebuje zase jednu záložní lok.každý čtvrtý den.
A po rekonstrukci má ta stará lokomotiva všechno nové,kromě trakčních motorů(kde je navíc na údržbu komutátor a uhlíky).A ty se určitě nevyměňují každých 10 000 km.

petr.r

a co kdyby třeba czloko tam daly AC motory.

Leoš Konečný

Myslím si, že není dobrý kašlat na autobusy a věnovat vše železnici

Michal

A kde říká, že bude na autobusy „kašlat“?

Jirka

Tak skudce, jo? To me pobavilo.:-) To rika clovek, ktery nasadil jizdenky za 1 Kc, kvuli kteremu padla Asiana a jehoz firma byla pak za toto chovani potrestana? To je usmeve.:-) Pan Jancura tady mluvi o skudcich, pritom kaze vodu, ale pije vino…

A vidim, ze lhat co se tyce neprojeti navestidla je u Regiojetu opakovane – totez tvrdil pan Schmidt jako jeho reditel pro CT ve zpravach tez, ze take nic neprojeli…

Jméno

Kdo byl potrestán za jízdenky za 1 Kč?

Leoš Konečný

Prosimte zjisti si fakta a potom mel blaboly. Za korunu jezdil do Liberce protoze ho nepustili na AN a tam trapnou Asianu nezlikvidoval, ta se zlikvidovala sama na Brno, kde jezdil za 50 korun. A nepamatuji si, ze by s Asianou nekdo jezdil, ta proste nemela ksefty a svedla to na SA

jerry

Co na to pan redaktor řekne ted?

Y.K.

Za korunu navíc jezdil jen z Liberce (ne do Liberce), protože nemohl na autobusák a motivoval tak lidi, aby si odjezdové místo našli někde u lampy na ulici. Hned po otevření autobusáku s tím skončil.

Ilona Zelenaková

Jančura dostal pokutu za likvidační ceny vůči Asiane.

IGCT

Kdyby existovala spravedlnost, tak nedostane pokutu, ale platil by majitelům Asiany trvalou rentu To by aspoň mělo účinek.

petr766

Asiana padla vlastní neschopností a egem pana majitele (a v tom si nemají s Jančurou co vyčítat).

Michal

K peršanům je velmi pěkný popis tady: https://bit.ly/2TBcaDo , technicky je přestavba hodnocena velmi pozitivně – je pravda, že v Peršanech je silová elektronika stará čtvrt století… Otázka je jen cena 363.5, která nikde nebyla oficiálně zveřejněna, neoficiálně je to 60 mega za kus, což je vzhledem k ceně nového a 6 MW stroje šílenost, ale pokud ten výkon tak nezbytně nepotřebujete, tak by se za cenu do 50 mega dalo o rekonstrukci přeci jen uvažovat (část z toho by stejně sežrala rekonstrukce peršanu). Co se týče načasování – je to 10 let po Cargonautech, na druhou stranu Jančura má… Číst vice »

noerf

Michal: Otázka je skutečné ceny u Regiojetu, neboť Regiojet repasuje vavony za 12-13 miliónů, ČD za 25 milionů, takže otázka je kolik z té částky 60 milionů odejde bokem.

a8n

Oficiálně jde ve věstníku dohledat.

Komínek

Také může přeškolit kuchaře! I z kuchaře může být dobrý číšník, tedy řidič.

Michal

Mohl byste místo podobných žvástů vysvětlit, co je v principu špatného vybrat mezi tisíci řidiči autobusů pár desítek lidí s nejlepšími předpoklady a udělat z nich strojvůdce?

Oni ne všichni řidiči jsou důchodci v teplákách co jezdí pro Arrivu SORem do Kamenice…

Tronda

Diskutér Komínek dostal takové instrukce z ROH – napsat úderný komentář.

železničář v důchodu

Zatímco vy „úderné komentáře“ píšete přímo sám bez instrukcí, a soustavně …

petr.r

vy se komínka zastáváte? a víte, že všichni fíři jsou vyučení v čem? já znám fíru a je vyučený řezník, druhý elektrikář a třetí opravář źemědělských strojů. A znám ještě opraváře železničních vozidel a ten pro barvocit se nedostal na fíru.

petr766

S tím občerstvením, je jasné, že tam nebude nikdo lítat s kafem z kávovaru, nicméně si dovedu představit, že ve vlaku bude automat na nápoje a nějaké drobné občerstvení podobně jako třeba v panterech. Starat by se o to mohla externí firma a dopravce by měl provize z prodeje.

Martin

A pročpak to tak asi vymyslely ČD, že? Platit z daní kafe jiným odmítám. 🙂

Michal

A platit jiným silnice a dýchat imise z IAD neodmítáš?

železničář v důchodu

„A pročpak to tak asi vymyslely ČD, že?“
Protože „panterem“ žádný minibar projet nemůže – jinak by tam samozřejmě jezdily …

Leoš Konečný

Urcite

petr.r

každý vlak co je nízkopodlažní má přes podvozky schody a tam je ten problém a nevím proč se bavíte o předraženým minibarem, když cestující v astře ví, že vozík přiveze něco k ceně jízdenky.

Tarfix

zpravy.aktualne.cz
Ekonomika tam píše káva a místenky na R 8 zdarma 🙈.Doufám, že mezi takovou Studénkou-Suchdolem to stihne.😁

Roman Svačina

No. Pokud pan Jančura tvrdí, že za poslední tři roky neměl Regiojet před událostí na Smíchově projete navestidlo, tak lže (viz tabulka v odkazu). Pokud je takhle veden celý rozhovor v podobném duchu, tak nelze ničemu věřit. Takže vše při starém.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/02/projetá_návěstidla.jpg

Roman Svačina

Za rok 2018 a 2017 ty dvě projete návěstidla nevím, Třebová byla staršího data a tady v Hoštejně před vánocemi se to ani nevyšetřovalo a po půl hodině RJ jel dál. Ale to bylo taky někdy kolem 2015-16

noerf

Roman Svacina: Pokud si pamatuji tabulky SŽDC tak Regiojet měl v roce 2017 i 2018 projete jedno cestovné návěstidlo ročně.

Ilona Zelenáková

každopádně, i když se velmi nerada zastávám Jančury, jedno návěstidlo za rok je slušný výsledek….
že je to tlučhuba se už dávno ví

Martin

Přepočteno na výkon to už tak slavně nevychází. 🙂

IGCT

přesně tak, v přepočtu na výkon(počet vypravovaných vlaků)…

IGCT

….souhlas s Martin

Michal

Nejsou výkon spíš vlkm než počet vlaků? Jančurův vlak má průměrnou trasu okolo 300 km, osobní vlaky ČD bych čekal někde mezi 50 a 100 km.

IGCT

hnidopišské zpřesnění může být 🙂 Nicméně to nic nemění na skutečnosti, že s vlkm ČD se to nemůže rovnat.

Michal

Tak „hnidopišské zpřesnění“ je takové, že ve vztahu k objemu vlkm projížděly ČD (včetně Carga) červenou 4,75x častěji než Regiojet.

(Z toho nehodlám rozvíjet žádné hlubokomyslné závěry, jen bych Vás rád dovedl k méně ignorantskému přístupu v práci s daty.)

Roman Svačina

Pokud někdo tvrdí že, za poslední 3 roky nic neprojel a data za rok 2018-17 mluví o dvou případech (rok 2016 nevím) tak zvláště v dnešní době je to zvláštní…

ZTP

A kolik najede vlkm Jančura za rok a kolik ČD???? Těch 50 až 10 je nějaký blábol….

ZTP

Omlouvám se, mělo být 100.

Michal

Bylo to těsně pod, máte to líp ve voku.

Michal

50-100 byl můj odhad na jeden vlak a pravda je taková, že průměrná délka trasy vlaku ČD těsně pod 50 km.

Ale při porovnávání počtu nehod nejde o počty vlaků jako o ujetou vzdálenost – celkové vlakokilometry.

Radeck

To určitě je. Ale podívejme se kolik vypraví denně vlaků Regiojet a kolik ČD. To je podobné jako když někdo výše napsal že na to že odvozil 10% cestujících je to dobrý výsledek. Ale 10% cestujích není 10% vlaků. Spíše by to chtělo srovnání na vlakokilometry

Michal

Ano, ČD má ~24x víc vlakokilometrů a 112x víc projetí červené…

Tronda

Jančura jedno a skupina ČD 112? To se tedy mají někteří čím chlubit…

Leoš Konečný

Jedno????? No to je tragedie tedy

petr.r

V té tabulce není jasno odkud je fíra, je tam jen dopravce a všichni víte, že jančura má i externí pracovníky.

ZTP

Tabulka je sice hezká, ale chybí podstatný detail. Objem provozované dopravy, kterou má ČD nejvšší….

Tomáš

„Mimochodem, až do události minulou sobotu jsme tři roky neměly žádné projetí návěsti Stůj.“ Tam pracují samé ženy?

svojsin

Včera mi jedna (už déle žijící)kolegyně popisovala, jak za komárů i v 90 letech slavili MDŽ hlavně chlapi, někdy se z toho nemohli vzpamatovat i dva dny.
Neměli bychom s i nechat tento svátek vzít 🙂

Gogo

Je fakt že to sice byl den žen ale ožrali se vždycky chlapi, my jsme to nazývali mezinárodní den žízně.

železničář v důchodu

„ožrali se vždycky chlapi“
Ne tak docela: já jsem třeba právě včera večer ve vinárně zažil jednu uječenou, která mě opět utvrdila v přesvědčení, že ožralá ženská je nejstrašnější (nejodpornější, atd.) tvor (resp. spíše skoro jen věc) na světě – a všichni chlapi se tam naopak chovali standardně slušně …

Aktivní železničář

„Rozhodujeme se mezi Siemensem a Bombardieren…“ Že by jim konečně došlo, že Traxx MS je krám? Doufám, že se správně rozhodnou.

Cargo

Jak víte, že je Traxx MS krám ? Máte nějaké zkušenosti se stojem ?

Michal

Je to krám, v H0 verzi od Pika se mu zasekává kinematika. 😀

Aktivní železničář

Mám, jezdím s oběma. Nejlepší stroj je 189. Bohužel se už nevyrábí. Nejlepší Bombardýr je 185. Jednoduchá, spolehlivá, blbuvzdorná. Poruchy, se kterými se poslední dobu setkávám na 186, jsem v životě na 193 neviděl. Poslední Vectrony jsou vymazlené. Nový software, sedačka, ze které nebolí záda, a provozní hluk v kabině se hodně ztišil. Když prší, to je panečku jízda se 186. Není to tak dávno, co v Kolíně stálo 7 neschopných 386 a čekalo na nový kompresor. Proto jsem se musel zasmát, když Radim Jančura říká, že se rozhodují, kterou. Místo aby řekl: „Máme obci na 386“. V Rakousku to… Číst vice »

Dušan

To porovnáváte hrušky s jabkama..Vectron je 4 měničová mašina s individuálně poháněnými dvojkolí, kdežto TRAXX je 2 měničovka se skupinovým pohonem a ještě mnohem méně výkonná..to je jak porovnávat bobinu s esem…

Michal

Bobinu s esem, to až tak? 🙂

Josef Petrák

O Traxxy MS se začal RJ zajímat až ve chvíli, kdy se ukázalo, že ani Vectron není takový zázrak…

Ilona Zelenáková

a v čem prosím není Vectron takový zázrak, nesplnil nějaká očekávání?? (tj. měl nějaký problém?)

IGCT

nesplnil očekávání peněz nebo dodací lhůty. Vzhledem k tomu, že koupil ale nákladní loko, tak by se ale Jančura měl tlouct do hlavy krumpáčem. Nikdo soudný nekupuje novou loko určenou pro osobku, která má Vmax 160.

Alex

Je jedno jakýho si koupíš. Vectron jde jednoduše změnit z varianty A0101 (160km/h) na variantu A01 (200km/h)

Josef Petrák

Ve spolehlivosti. Však si projděte šotostatistiky o dochvilnosti IC RJ na Slovensku a všemožné hádky, jak mu tam Vectrony MS kapaly. Může to být subjektivně dané tím, že jim nepapaly třeba stahovačky na tratích ŽSR, ale je to prostě zkušenost RJ, na základě které zkusili i něco jiného než Siemens Vectron.

petr.r

na youtube se dají najít o vectronu dost videí v nesnázích, více jak o 380. Je to technika a mechanici chcou taky žít.

Aktivní železničář

První Vectrony MS střední Evropa mají občas své vrtochy. Sestry 215 nebo 217 regiojetí 214 občas zlobí banalitami. Nicméně fungují. Ale mám dojem, že kvalita šla nahoru. Kdežto u 186 byly největší držáky kusy z Railpoolu cca před 5 roky. U takových 386.021-030 to byla vysloveně 2. jakost. Turecké díly.

Y.K.

Bože dejte si svátek s takovými subjektivními výkřiky. Vectron úspěšně ovládá Evropu, popravdě jsem na něj slyšel jen chválu. TRAXX MS je jistě též špička, Jančura vždycky trochu ždímal dodavatele, aby se předbíhali s cenou a nemá vyhranění na „dvorní dodvatelskou firmu“.

Ilona Zelenáková

a včem je Traxx MS krám, aby nestači na výkony RGJ?

samozřejmě, jsou na světě lepší loko, ale proč by v poměrech RGJ nemohl být plnohodnotnou loko?

Skinheads & Punks united

Protože nová loko na 160 je v naších podmínkách trochu úlet.

X 1

Ne že bych chtěl Jančuru obhajovat.
Ale podívej se s jakou rychlostí se u nás budují tratě na 200km/h a více. Každej kdo trochu rozumí dráze, ti řekne, že to zas takovej úlet není. 😉 ironie.

Jsou na 160, protože má zastaralej ale spolehlivej koncept tlapových motorů. A taky cena Traxx MS vs. Vectron MS, která je u Traxxe asi o 20 milionů nižší.

IGCT

Szdc uz ma vytipovane useky, kde je zajem zrychlovat na 200. Cd uz neporizuji el loko pro dalkovou dopravubs vmax160. Loko se kupuje na desitky let.

X 1

Tak vytipované úseky jsou už 40 let.
Proto si mnozí myslí, že nové lokomotivy s Vmax 160, budou veterány a u nás se teprve uvede do provozu první úsek tratě na 200km/h.

Skinheads & Punks united

Přerov a Bratislava jsou 20.léta, od lokomotivy se očekává 40 let, opravdu si myslíte, že do té doby se nebude zrychlovat? Sám říká, že největší perspektivu vidí v expanzi do zahraničí, tam se 200 nejezdí a nezrychluje?

X 1

Brno – Přerov na 200, poslouchám už asi od 1994. Bratislava je novum. Wien – Breclav. Tam měli Rakušáci nachystynej koncept kapacitní příměstské dráhy na 160 a vrt minimálně na 250. Ale z nezájmu Ceské strany to odpískali a modernizaci nordbahn taky odsunuli. Praha – Berlín na 200. Jen úsekově. Ta má být hotová 2023. Kdyz to dobre půjde. Tunel pod Krušnejma horama 2030. Možná. Víceméně si myslím, že až budou celistvé úseky na 200, tak si taky pořídí na tuto rychlost mašiny. Traxxy potom můžepresunout jinam. Prozatím si tedy myslím, že jde fakt jen o cenu. Ten Traxx je… Číst vice »

Ilona Zelenáková

obávám se, že právě v našich podmínkách, nám bude ještě dlouho stačit 160 hodně bohatě a nebála bych se počítat s jejich využitím klidně na desítky let. vlaků, kde budeme rádi za maximálku (na trati) 140 bude ještě dlouho dost

Aktivní železničář

Stejně to celé bude jen o ceně lokomotivy….

Skinheads & Punks united

Jaké jsou cenové hladiny těchto dvou strojů nebo článek, kde je to lépe popsané?

petr.r

byla tady diskuze o tym, že vectron by byl stejně drahý, kdyby se koupila jen verze do 140.

modrá guma

Do švestek nevydrží.

AAA

Po žních k Turkovi!

Michal

Ten by ho zabil…

X 1

Sice je blbej, ale aspoň umí zpívat. 😉

Michal

Labuda myslím říká „A dobře by udělal!“

MiKi

…..kdy přijde podobný škůdce jako FlixBus……… proč začínám mít pocit, že tento článek není nestranný ?

svojsin

S panem Jančurou ve všem nesouhlasím, např. někde nevidím jako perespektivní dop. prostředek naopak vlak.
Rovněž u Flixbusu vidím i některé docela pozitivní věci, kterých bych se Regiojetu nedoočkal a žlutí evidentně konkurenci rovněž potřebují, nejen ČD…..

To ale není důvod, cenzurovat to, co J Sůrovi Jančura řekl…
Něco jinýho by bylo, kdyby redakce sama záměrně vyvolávala negaci vůči některému z dopravců.

Josef Petrák

Co je pozitivního u Flixbusu?

Josef Petrák

Jo to jo. Škoda, že RJ zároveň Flixbus nenaučil pořádně pracovat s místenkama a normálně dělat storna/výměny jízdenek. To, co předvádí, je otřesné.

svojsin

Např. to, že je tam většinou víc místa na nohy, což je u dálkových linek hodně zásadní pro lidi jako já (193 cm).
Že tam je většinou kvalitní wifi a to není u většiny dopravců dodnes zrovna samozřejmost.
Od jeho nástupu se zkrátil čas, do kdy je možnost „vrátit “ jízdenku a přiměl k podobným krokům i Žlutozlo a Modrozlo.

Navíc Zelenozlo rozšířilo možnosti cestování ve studentských špičkách, což oceňuju asi nejvíc.

Josef Petrák

Wi-fi podle zkušeností mají podobnou. FlixBus ji teď limituje na 150 MB/den. S prostorem souhlas. RJ má zbytečně tlustá sedadla, které zabírají jen místo.

svojsin

Najezdil jsem s oběma hodně a moje zkušenost , co se wifi týká, hovoří pro Flixbus. Uznávám ale jisté zlepšení u Regiojetu….

petr766

Tak Prouza se do RJ obouvá pořád a na rozdíl od Jančury vůbec netuší o čem mluví.

svojsin

Pan Prouza mě přijde mimózní ať mluví o čemkoliv.
Navíc lež evidentně nepovažuje za něco špatnýho…..

A to říkám jako relativně častý zákazník Flixbusu….

Roman Petrlík

deset hodin dopoledne, a žádný nenávistný komentář? v ČR asi „vypnuli internet“ 😀

Tarfix

Protože nic extra neřekl. Jen to, že je king a vše zvládne. K 1.4.musí mít všechny podklady pro MD .Pak budeme chytřejší, ale z toho rozhovoru určitě ne 😀

Tronda

Nevyjede!!!!

Železničář

Zdravím,protože ne vždy jsou články a rozhovory nestranné, tak tady musím uznat,že se redaktor ptal celkem zdravě. Otázek je spousta,já bych se zeptal např na to,proč není schopen zajistit kvalifikovaný personál.Opravdu nejde popírat,že k zaměstnancům se nechová slušně. Jen znovu ,budu se opakovat, ale závazek musí lidi uživit,to není dobrodružství pro studenty,kteří roznesou kafe Tady je modrý dopravce o veliký kus vpřed.

Jméno

S „modrým dopravcem“ jezdím docela často, ale na průvodčích jde vidět tak moc únava, že bych se bál podívat na strojvedoucího, abych raději nevysedl v místě odjezdu a nešel pěšky.

Skinheads & Punks united

Když jezdí jen do velkých měst, tak to myslím na studentech uživit jde, potenciálních brigádníků se tam pohybuje mrak .

Michal

Takže agenturní pozice steward je u ČD něco, z čeho mžete uživit rodinu? Dost pochybuju.

S vlakvedoucím byste měl srovnávat spíš teamleadera a to by měla být pozice srovnatelná s vlakvedoucím ČD, ba ještě odpovědnější kvůli dohledu nad personálem…

petr.r

a není to tím, že článek vyšel v 10hod.?