Jančura rozděluje Student Agency, vyčlení byznys cestovních služeb do nové firmy
Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJet
Radim Jančura po čase opět mění struktury své skupiny Student Agency. Komanditní společnost rozdělí na dvě: nově ke Student Agency
Cokoli udělá Radimi Jančura, tak za to pokaždé schyta. Podle me však si malo kdo uvědomuje, ze to byl on kdo způsobil revoluci v cestování vlakem a či autobusem. Nebýt jeho tak doted jezdíme vlakem s kozenkou, nebo naopak v Pendolinu s místenkou za 200Kc.
Líbivá lež. Lepší vlaky vyžadují větší financování. A když stát více financuje je i na lepší vlaky. „Železnici budeme udržovat ve stavu trvalého chátrání“ – Stráský ODS. Železnice je relikt 19. století. Budoucnost je v silniční dopravě“. Říman – ODS
No jo v roce 2010 stál lístek do Ostravy skoro 600 a ještě na to ČD brali dotace a za rok zjistili, že to jde za 150, bez dotací a ještě je to ziskové. Takový ekonomický zázrak se jen tak nevidí.
A hlavně je potřeba si uvědomit proč je železnice nyní tak popolarni. Je to konkurenčním bojem a hlavně marketingem, který přitáhl lidi co by vlakem nikdy nejeli. Dneska je běžné, ze Mercedesy, BMW ci Cayeny parkující před nádražím, kdekoli v CR. Vůbec se médiím. Vždyť první třída Pendolina je super, Business od RJ taky celkem jde, každopádně nejlepší přepravu co se pohodlí tyče je Leo s kategorii 1+ a ta stojí od 600kc za cestu. Takze pro manažera, majitele firmy celkem nic podstatného, nicméně komfort k nezaplacení. Jezdil jsem vlakem na průmyslovou před patnácti lety a člověk mel při nalupu… Číst vice »
Patriku, ten lístek na vlak do Ostravy u ČD bez jakékoli slevy stál skoro 700 Kč. Jinak naprostá pravda. Před nástupem konkurence ČD prodělávalo a za konkurence jezdí bez dotací za jednu třetinu a vydělávají. Konkurence na koleje měla přijít ještě dříve. Pokud by konkurence nebyla, v čem by jsme jezdili?
Když ona železniční síť není jen Praha – Ostrava nebo Praha – Brno. Dnes to bohužel funguje tak, že to nejlepší jde přednostně na tyto dvě trati a zbytek má smůlu. Takže tam, kde se již začaly objevovat modernější vozy, tam se postupně vrací B (Praha – Plzeň, Praha – ČB apod.)
Jen co vidím tohodle člověka, naskočí mi kopřivka.
Toto transparentní oddělení našich aktivit je nezbytné zejména například z důvodu účasti ve výběrových řízeních na provozování dotovaných vlakových spojů, kde jsme již zaznamenali první úspěchy,“ řekl Ondrůj. Asi jsem hloupej, nebo tomu nerozumím, ale pamatuji si, jak na začátku všude vyřvával, že všem ukáže, jak se dá jezdit i bez „dotací“ a najednou se po létech cpe na „dotované“ tratě.
Jak se dá jezdit bez dotací ukázal na trase Praha – Ostrava. Zájem o linky v závazku deklaroval už dávno.
Jenže tvrdil, že tyto linky bude jezdit bez dotací. Jen co je stát vezme ČD a dá je jemu.
Které? Jste schopen rozeznat rozdíl mezi regionální tratí a spojením Praha – Ostrava či Praha – Brno?
Tvrdil, že všechny. Celou českou železnici. A prý levněji s bez dotací
odkaz, prosím.
Nic takového netvrdil. Mluvil o Expresních linkách a v případě Praha – Brno by to bylo vysvobození z pojízdných konzerv sardinek railjet, kde nejsou sklápěcí sedačky a žádné místo pro nohy.
Jsem, „Žlutý Spasitel“ tvrdil, že všechny rychlíky.
P.S. Klidně můj příspěvek jako „politicky nekorektní“ můžete vymazat.
odkaz, prosím.
Nedělám si archiv novin. Bylo to v době kdy SŽDC odebrala dopravní cestu u dvou párů vlaků (lukrativních) Brno – Praha a dala ji Žlutému Spasiteli.
Takže něco jako Peroutkův článek vlevo dole:)
Když jste zmínil Peroutku, tak četl jste jeho laudatium k Hitlerovým padesátinám?
Jančura toho už nakecal. Divím se, že to nevíte.
Hezky z toho utíkáte. Nicméně stále prosím o ten odkaz
Co si tedy já osobně vzpomínám, bylo to v době, kdy se řešilo Praha – Brno a Jančura si dělal nároky, že má právo převzít tuto linku, protože dokáže ze dne na den převzit vše v ČR a bez dotací. Bylo to součástí nějakého rozhovoru.
Již jsem odpověděl, že archiv novin si nedělám. Ale k vaší radosti si budu archivovat Jančuru.
Až si přečtete mnou zmíněné laudatio pochopíte, že hledat něco vlevo dole je naprosto nadbytečné
Společnost RegioJet Radima Jančury přišla s nezvyklou nabídkou pro ministerstvo dopravy. Ministra Pavla Dobeše firma vyzvala, aby přestali objednávat dálkové spoje Českých drah a dotovat jejich provoz na několika tratích a místo nich nechali na trati zadarmo jezdit žluté vlaky RegioJetu.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/jancura-dobesovi-vyhodte-cd-my-budeme-pro-stat-jezdit-bez-dotaci.A110929_101549_eko-doprava_hro
Některé. Já hledám ten text, kde slíbil, že převezme všechny vlaky zdarma:)
Ale on ještě nedávno opravdu tvrdil, že je schopen ze dne na den převzít prakticky všechno a bez dotací… samozřejmě totální nesmysl.
Toto mlžení Jančury mě vadí, někde se člověk dočte že chtěl prodat část firmy spolu s Leo expresem, ale nabídka se mu zdála nízká, teď mlží i jeho mluvčí.
Podle mě dobu na prodej části firmy už propásl.
Konkurence Kiwi a dalších vyhledávačů je velká, z druhé strany tlačí Flixbus.
Pane Sůra nevíte jak se vyvíjí žaloba na ČD co podal RJ?
Neměli by už orgány ČR či EU k tomu zaujmout nějaké stanovisko?
dobře udělal, tak by se mohla rozdělit i čd aby se nepletly dotace na státní linky s regionálníma a hlavně aby byl zřetelný tok peněz na pendolino.
A čeho byste docílil? Že na Pha – Ostrava prodělávají všichni? Možná by se zjistilo, že pendolino prodělává nejvíc a že ho firma musí dotovat z jiných linek, zdrojů… zjistil byste asi toto, to je opravdu objevení Ameriky. Znovu opakuji – nebýt různých forem podpory státu, podvádění apod., na lince Praha – OVA prodělávají úplně všichni.
A proč, kdo chce, ať si jezdí Jančurou, kdo chce ať si jezdí Pendolínem. To přece Jančura zvládne kvalitou:-)
Když je zadlužená jedna firma, je potřeba založit druhou aby tok peněz zůstal nedotčen.
Lépe bych to neřekl 🙂
Podle tohoto Vašeho tvrzení by už ČD, oddlužené za naše daně v roce 2003, měli založených firem pár desítek.
Já mu držím palce, díky němu nemusím jezdit jen autem, ale i s rodinou bez problémů využívat zase veřejnou dopravu. A prospělo to i ČD ke zlepšení, které by bez konkurence nebylo tak velké. Druhá věc jsou jeho některé (nejen) politické názory, ale kdybych měl vybírat firmy a služby podle toho, jaký tam kdo má názor, tak nemůžu využívat nebo kupovat prakticky nic….
Zrovna ten RGJ osobně (naštěstí, neb taky nesouhlasím se spoustou věcí) používat nemusím, protože zatím vždy existovala alternativa. 🙂
jaká alternativa byla před příchodem RJ?
Vlak, autobus, auto.
čsd, čsad, rvhp-štastný byls.
Před příchodem RJ byla na železnici alternativa(kromě pár lokálek)?
A jaký je jako důvod nejet s ČD? Protože jsou modří?
někdo se tam bojí a už se to tady probíralo, že se jezdí ingognito atd.