Autobusy Cestovní ruch

Jančura rozděluje Student Agency, vyčlení byznys cestovních služeb do nové firmy

Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJet
Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJet

 Radim Jančura po čase opět mění struktury své skupiny Student Agency. Komanditní společnost rozdělí na dvě: nově ke Student Agency k.s. vznikne Student Agency Travel, která pod sebe zahrne byznys s letenkami, zájezdy nebo pracovními pobyty. Zisk Student Agency se v roce 2017 snížil o více než polovinu.

Rozdělení firmy na dvě vyplývá z informací ve sbírce listin obchodního rejstříku, potvrdil jej i mluvčí společnosti Aleš Ondrůj. „Dochází k rozdělení společnosti podle zaměření na jednotlivé podnikatelské aktivity. Reagujeme tak na možnosti dalšího růstu a rozvoje našich činností; upravujeme strukturu, aby co nejlépe a nejtransparentněji odpovídala těmto potřebám,“ uvedl Ondrůj. V původní firmě tak zůstane provoz autobusů.

Pod samotnou Student Agency tak zůstane jen provoz autobusové dopravy pod značkou RegioJet. Ondrůj odmítl komentovat to, že by důvodem rozdělení byla možnost prodat byznys s letenkami a zájezdy, aby se firma mohla soustředit čistě na přepravní byznys. O takové možnosti se spekulovalo během loňského roku.

Prodej letenek a organizace studentských a pracovních pobytů byly první činnosti Student Agency, ke kterým se později nabalily mediálně známější autobusy a vlaky. „Důvodem pro tento krok je transparentní rozdělení podnikání Student Agency na pravidelnou přepravu cestujících (aktuálně poskytovanou pod značkou RegioJet) a na služby v oblasti cestovního ruchu (prodej letenek, dovolených, studijních a pracovních pobytů). Toto transparentní oddělení našich aktivit je nezbytné zejména například z důvodu účasti ve výběrových řízeních na provozování dotovaných vlakových spojů, kde jsme již zaznamenali první úspěchy,“ řekl Ondrůj.

Už na podzim vznikly dvě nové dcery RegioJetu, firmy RegioJet ÚK a RegioJet Pool. První bude zajišťovat dopravu na železnici v Ústeckém kraji, pod druhou mají přejít lokomotivy a vozový park. Student Agency zveřejnila už i výsledky za rok 2017. Jejich publikaci ve sbírce listin nechávala na poslední možný termín podle zákona i kvůli nástupu společnosti FlixBus, která značně ukrojila ze zisků žluté skupiny. Podle výroční zprávy klesl zisk firmy ze 128 na 49 milionů korun. Minulý týden nicméně Radim Jančura v rozhovoru pro ČTK uvedl, že žluté autobusy nástup Flixbusu ustály, podařilo se je dostat zpět do zisku i na vnitrostátních linkách a firma chystá jejich další rozvoj.

40
Diskuze

avatar
7 Komentáře
33 Reakce na komentáře
16 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
17 Autoři komentářů
Jan SůraHans-JurgenjanKylchapKrokous Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vladimir
Host
Vladimir

Cokoli udělá Radimi Jančura, tak za to pokaždé schyta. Podle me však si malo kdo uvědomuje, ze to byl on kdo způsobil revoluci v cestování vlakem a či autobusem. Nebýt jeho tak doted jezdíme vlakem s kozenkou, nebo naopak v Pendolinu s místenkou za 200Kc.

Kylchap
Host
Kylchap

Líbivá lež. Lepší vlaky vyžadují větší financování. A když stát více financuje je i na lepší vlaky. „Železnici budeme udržovat ve stavu trvalého chátrání“ – Stráský ODS. Železnice je relikt 19. století. Budoucnost je v silniční dopravě“. Říman – ODS

Patrik
Host
Patrik

No jo v roce 2010 stál lístek do Ostravy skoro 600 a ještě na to ČD brali dotace a za rok zjistili, že to jde za 150, bez dotací a ještě je to ziskové. Takový ekonomický zázrak se jen tak nevidí.

Vladimir
Host
Vladimir

A hlavně je potřeba si uvědomit proč je železnice nyní tak popolarni. Je to konkurenčním bojem a hlavně marketingem, který přitáhl lidi co by vlakem nikdy nejeli. Dneska je běžné, ze Mercedesy, BMW ci Cayeny parkující před nádražím, kdekoli v CR. Vůbec se médiím. Vždyť první třída Pendolina je super, Business od RJ taky celkem jde, každopádně nejlepší přepravu co se pohodlí tyče je Leo s kategorii 1+ a ta stojí od 600kc za cestu. Takze pro manažera, majitele firmy celkem nic podstatného, nicméně komfort k nezaplacení. Jezdil jsem vlakem na průmyslovou před patnácti lety a člověk mel při nalupu… Číst vice »

Olda
Host
Olda

Patriku, ten lístek na vlak do Ostravy u ČD bez jakékoli slevy stál skoro 700 Kč. Jinak naprostá pravda. Před nástupem konkurence ČD prodělávalo a za konkurence jezdí bez dotací za jednu třetinu a vydělávají. Konkurence na koleje měla přijít ještě dříve. Pokud by konkurence nebyla, v čem by jsme jezdili?

Krokous
Host
Krokous

Když ona železniční síť není jen Praha – Ostrava nebo Praha – Brno. Dnes to bohužel funguje tak, že to nejlepší jde přednostně na tyto dvě trati a zbytek má smůlu. Takže tam, kde se již začaly objevovat modernější vozy, tam se postupně vrací B (Praha – Plzeň, Praha – ČB apod.)

Anonym
Host
Anonym

Jen co vidím tohodle člověka, naskočí mi kopřivka.

JAN
Host
JAN

Toto transparentní oddělení našich aktivit je nezbytné zejména například z důvodu účasti ve výběrových řízeních na provozování dotovaných vlakových spojů, kde jsme již zaznamenali první úspěchy,“ řekl Ondrůj. Asi jsem hloupej, nebo tomu nerozumím, ale pamatuji si, jak na začátku všude vyřvával, že všem ukáže, jak se dá jezdit i bez „dotací“ a najednou se po létech cpe na „dotované“ tratě.

DPDP
Host
DPDP

Toto mlžení Jančury mě vadí, někde se člověk dočte že chtěl prodat část firmy spolu s Leo expresem, ale nabídka se mu zdála nízká, teď mlží i jeho mluvčí.
Podle mě dobu na prodej části firmy už propásl.
Konkurence Kiwi a dalších vyhledávačů je velká, z druhé strany tlačí Flixbus.
Pane Sůra nevíte jak se vyvíjí žaloba na ČD co podal RJ?
Neměli by už orgány ČR či EU k tomu zaujmout nějaké stanovisko?

petr.r
Host
petr.r

dobře udělal, tak by se mohla rozdělit i čd aby se nepletly dotace na státní linky s regionálníma a hlavně aby byl zřetelný tok peněz na pendolino.

Krokous
Host
Krokous

A čeho byste docílil? Že na Pha – Ostrava prodělávají všichni? Možná by se zjistilo, že pendolino prodělává nejvíc a že ho firma musí dotovat z jiných linek, zdrojů… zjistil byste asi toto, to je opravdu objevení Ameriky. Znovu opakuji – nebýt různých forem podpory státu, podvádění apod., na lince Praha – OVA prodělávají úplně všichni.

jan
Host
jan

A proč, kdo chce, ať si jezdí Jančurou, kdo chce ať si jezdí Pendolínem. To přece Jančura zvládne kvalitou:-)

Hanzí
Host
Hanzí

Když je zadlužená jedna firma, je potřeba založit druhou aby tok peněz zůstal nedotčen.

TrainDriver
Host
TrainDriver

Lépe bych to neřekl 🙂

Patrik
Host
Patrik

Podle tohoto Vašeho tvrzení by už ČD, oddlužené za naše daně v roce 2003, měli založených firem pár desítek.

petr766
Host
petr766

Já mu držím palce, díky němu nemusím jezdit jen autem, ale i s rodinou bez problémů využívat zase veřejnou dopravu. A prospělo to i ČD ke zlepšení, které by bez konkurence nebylo tak velké. Druhá věc jsou jeho některé (nejen) politické názory, ale kdybych měl vybírat firmy a služby podle toho, jaký tam kdo má názor, tak nemůžu využívat nebo kupovat prakticky nic….

Martin
Host
Martin

Zrovna ten RGJ osobně (naštěstí, neb taky nesouhlasím se spoustou věcí) používat nemusím, protože zatím vždy existovala alternativa. 🙂

petr.r
Host
petr.r

jaká alternativa byla před příchodem RJ?

JAN
Host
JAN

Vlak, autobus, auto.

petr.r
Host
petr.r

čsd, čsad, rvhp-štastný byls.

Patrik
Host
Patrik

Před příchodem RJ byla na železnici alternativa(kromě pár lokálek)?

Anonym
Host
Anonym

A jaký je jako důvod nejet s ČD? Protože jsou modří?

petr.r
Host
petr.r

někdo se tam bojí a už se to tady probíralo, že se jezdí ingognito atd.