Jančura: Pro Polsko jsme pořídili téměř 200 vozů, cílíme na 23 souprav
Modernizovaný vůz třídy Relax. Foto: RegioJet
                            
Desítky vozů čeká podle majitele RegioJetu rekonstrukce, část jich zůstane pro provoz v Česku.

Desítky vozů čeká podle majitele RegioJetu rekonstrukce, část jich zůstane pro provoz v Česku.
Chápu ojetý vagony, chápu Astry, ale při dnešní velikosti RegioJetu nechápu, že není v každé soupravě jeden doopravdy novej vagon a že všechny noční vlaky nemaj jeden novej lůžkovej a jeden novej kapslovej. Prostor pro to je, cestující by si to našlo, někdo by to zafinancoval a těch souprav zase tak moc nemá.
Možna bude dobré jezdit také na čas!🤔
Koukají na to optimisticky, ne jako vy. Prostě každý cestující dostane zdarma určitý počet minut (hodin) navíc!
ten nový RELAX nemá žádné rolety na oknech proti slunci .. to je velká chyba, až na cestující bude pražit slunko a nic není na zaclonění …
V Polsku toho slunka moc není..a těch pár slunečních dnů se nějak přežije..
Tak snad je zvládnou i udržovat čisté a ne jak u nás.
Osobne bych nejvice privital, kdyby se tam se svym zlutym cirkusem zcela presunul.
Ale zkusme prekonat animozity, necham se prekvapit, jak mu to v Polsku pujde. Mozna i vydela nejakou zlotowku, kterou posle domu, aby konecne umyl a uklidil nektere provozovane vozy
Konečně novinka, která vypadá dobře. Kdo bude vagóny opravovat?
ten komu bude včas platit faktury -u nás asi nikdo
Ja by som chcel nízkopodlažné spoje. Ale ostaní ľudia zjavne nie, keďže RJ má odbyt.
No zrovna na tyto vlaky v Polsku, které cestou skoro nestaví, není nízkopodlažnost tak důležitá. PKP IC má také ty Flirty a Darty vysokopodlažní, resp. pokud vím nemá nízkopodlažního vůbec nic.
V diaľkovej doprave má nízkopodlažnosť viac nevýhod než benefitov. Bolo by ideálne mať jeden čiastočne nízkopodlažný vozeň pre cestujúcich s kočíkmi, na vozíku a podobne, ale väčšina súpravy je vhodnejšia v klasickej stavbe.
Ve stylu Railjetu NG ÖBB, to by šlo. Ale ani ČD do toho nešly, když objednaly ComfortJety. U patrových jednotek to pak vyjde tak nějak samo: Stadler Kiss Railjet, zahlédl jsem tu jednotku před pár dny na Ferdinandce.
No potěš koště a pánbůh s námi .
Zase staré hujdy .
Jel jsem do Brna R8 ,katastrofa národní .
A jel jste tam i před nástupem RJ? 🙂
A to s tím souvisí přesně jak?
Tak že to bylo ještě horší. Tady se nějak zapomnělo na to co bylo před a řeší se co je teď 🤣🤣 ale dopravce před žlutým se taky moc nesnažil. A teď je kvalita o dost vyšší než byla.
No. Jezdím s tím teď a jezdil jsem i předtím. Jediné reálně zlepšení je klimatizace. Vozy ČD byly podstatně čistější. Člověk má teď trochu strach, jestli chytne svrab, žloutenku nebo oboje. Regiojet jsem měl rád, ale ten obrovský úpadek všeho je naprosto šílený.
Špalíkové brzdy, hnědá koženka, stojící voda v oknech a mohl bych pokračovat. B249 fakt nebyl a nikdy nebude lepší vagon. Kdyby ano, tak je ČD nasazují na EC/IC místo DE/AT ojetin.
Ke konci tam u ČD sice byly i B, ale převážně bývalé „piváky“, které mě ale také moc nenadchly. Bez klimy, špinavá okna, zlamovací dveře, bez wifi, infosystému a dalších služeb (aspoň myslím že minibar tam nebyl, omlouvám se pokud ano). Asi se budu muset svézt R8 i s Regiojetem, abych si mohl těch ČD zpětně více vážit.
To je jako svést se BMW aby jsi zavzpomínal na Trabanta 🙂
Minibar byl, když mohl projet uličkou. Piváky (Beer) pamatuju, byly od dob Moravana už hodně ošoupané, řazené jak dalo depo. Dvojka se služebákem pak ke konci jezdila i s klimatizací, v letním hicu to byl lepší vagon než Áčko. Dneska jsou z těch Aček B209.
zlamovací dveře, bez infosystému – na tom se toho tolik nezměnilo.
Vážený pane,vím kam jdu a umím číst a hlavně čím pravidelně cestuji .Klidně se můžeme domluvit,vybrat spoj a projet se společně i přestupy .Já cestuji výhradně 1.třídou,pro Vás udělám mile rád výjimku .
Ano, běžně několikrát do měsíce. RJ prvních pár měsíců relativně fungoval, pak zdražil na maximum možného a dopadlo to katastrofou. A o jeho NAD raději ani nemluvě.
Dneska jsem schválně sledoval přestup na NAD v Přerově. Klimatizované autobusy, na nástupním místě trvale přítomna informátorka, která každému cestujícímu zkontrolovala jízdenku a dle toho ho usadila do správného spoje. Cestující doprovázel jako průvodce od vlaku až k busům jeden ze stewardů. Před odjezdem opačného vlaku směr Bohumín začal temleader 10 min (!!!) před příjezdem NAD připravovat rampu pro vozíčkáře. Proč, říkal jsem si, nikde nikdo. Pak přijela NAD a ejhle, tam vozíčkář. Steward z busu ho doprovodil až k nachystané rampě a pomohli mu dovnitř. Žádné zdržení. Na ČD by jen koukali, co se to děje a teprve by… Číst vice »
Že tam opakovaně nechával lidi ve stanicích, protože se nevešli do dvou nebo třech autobusů, po tom co pro něj autobusoví dopravci přestali jezdit, když pro něj klasicky zdržoval platby.
Před RJ se v době nekonečných výluk dalo dokonce i dojet, protože autobusy nenechávali lidi ve stanici, když Radimek svým klasickým velmi pozdním placením naštval všechny přepravce a tak pro něj příště nechtěli jezdit.
Tak to jste tudy nejel Regiojetem, a nebo ještě před jeho nástupem. Nebo nejel jste spíše přes Olomouc a pak Bouzovem, to je národní katastrofa. R8 je nyní s RJ úplně v pohodě. Já pokaždé když jedu s R8, tak ne a a ne na ty katastrofální vozy narazit. Tak bych to rád zdokumentoval. Asi mám holt smůlu (nebo štěstí?).
Chápu, že tento segment podnikání je náročný a je vlastně obdivuhodný, že se chce česká firma v takovém měřítku prosadit v Polsku. Proč ale informacím z článku věřit? Je to už snad desátá „dlouhodobá strategie“, kterou pan Jančura představuje. Poslední verze byla, že už nikdy žádné ojeté vozy nekoupí (o to bylo uváděno myslím ještě letos). Proč tedy věřit tomuto?
Taky jsem si rikal…Na druhou stranu, jestli obnovi interier a sedacky ve stavajicich vlacich, tak jen dobre, dneska je to uz fakt spatny
Bohužel technické stáří vozů zůstane. Tomu nový interiér ani sedačky nepomůžou.
Technické stáří u železničního vozidla zas tolik nedělá. Ty vagony mají životnost desítky let, která se navíc modernizacemi dá slušně prodlužovat. I po Evropě pořád jezdí ještě mnohem starší vozy, než má RJ, a žádný zásadní problém v tom není.
Nějaký příklad nehistorické linky s vozy poválečnými či z 50. let by byl?
R Bouzov Brno – Šumperk, např.
Z 50. let ale asi těžko, to ale zdaleka nemá ani RGJ
Byla to reakce na
„I po Evropě pořád jezdí ještě mnohem starší vozy, než má RJ“
Přitom RJ má vozy ze 60. let. Jsou to kdysi Bcüm, Apümz, snad Avümz.
V Evropě Optima expres, v USA některé u Piedmont Service, v Evropě ale myslím byly nebo jsou i další z konce 50.let. Flixbus a Regiojet má ze 60.let.
Že vy jste ten nevěřící Tom-áš? 😄
Smazáno pro opakované lhaní
Nemusíte ho obdivovat, nemusíte mu věřit, nemusíte nic. Nejezděte s ním, nečtěte o něm články a neprožívejte to tak, když je to pro vás „žlutoohuba“. Prostě ho ignorujte. Mimochodem zajímavé a vtipné slovo ten „žlutoohuba“, to si musím poznamenat 😄
„nejezděte s ním“ je trochu nefér argument, když provozuje linky v závazku krajů a státu, ne?
Tam ale jezdí s tím, co mu určuje smlouva a zároveň dovolí tolerace, nebo nezájem objednatele (MD, kraje).
Člověk ho nemusí obdivovat ani zbožňovat. Ale měl by uznat, že něco dokázal. O dost víc, než většina těch, kteří by to uměli líp, kdyby…
Nevíte v jakém stádiu je to u souprav na R9? Na to že mají za rok jezdit, jsem stále neslyšel žádné aktuality.
Na jaře maji být na VÚZ. Tak budeme muset chvíli počkat. Třeba úředníci MD provedou v Polsku kontrolu a bude nějaké bližší info.
Jen doufám že budou vlaky v lepší kvalitě?Protože vlak Pardubice k Gdyně katastrofa?1 třída sedačky jak 20 let staré.Jidelni vůz až ve Vroclavi hrůza.Obsluha vážně.
Ale to je vlak ČD. Ten že by byl špatný, to nééé…
Zvláštností je, že dotykové obrazovky na sedačkách jsou ve třídě Standard, ale v Relaxu nejsou. A co se rekonstrukce týče, nevím nevím. Ale chápu, Jančura si nechce se svými hrůzovlaky udělat v zahraničí ostudu.
čiště teoreticky- k čemu tablety v sedačkách když dneska má prakticky každý vlastní smartfoun, připojí se na WiFi a nemusí prstem jezdit po zapatlané obrazovce po někým kdo tam jel před ním.
Třeba proto, že ne každý chce koukat na film na telefonu a ne vždycky nosí i tablet?
Já jsem popravdě vždycky rád, když jsem v letadle s IFE. Jednak proto, že nemusím vytahovat vlastní zařízení, a jednak často vidím filmy, ke kterým bych se jinak nedostal. Určitě bych to nebral jako zbytečnost.
Nejde o „ostudu“. Jde o byznys.
I ten lze dělat čistě…
Co je na Jančurově byznysu v Polsku nečistého?
Kdože to šel k soudu a dostal vysokou pokutu za kartelovou dohodu ohledně ojetých vozů? To rozhodně čisté nebylo.
Otázka je, jestli někomu chyběj. Já bych spíš než obrazovku ocenil, kdyby to nebylo obutý a šmucik…
U toho řazení mi nevychází ten počet kuchyněk
RJ bude mít do konce roku cca 37 kuchyní v Česku +
Pokud pro provoz v PL udělá další, stejně to vyjde jen na jednu pozici
Místo aby zkultivoval stavájicí linky se roztahuje v zahraničí a děla ostudu. Odproné radoby podníkaní tohoto pána
To vy jste odprodné žvanil.
Tak hluboko jako vy, jsem ještě neklesl 😀
Myslím, že žádnou ostudu nedělá. Zas někdo, kdo s ním nikdy nejel, a hodnotí…
Vzhledem k naplnění vlaků v Česku je roztažení do zahraničí logické. Lidi tím tady na komerčních spojích jezdí hojně a na objednávaných pokuty za nedodržení řazení nikdo neřeší (to je problém na MD ne RJ). Když se podíváte pohledem podnikatele – proč by investoval víc, když to lidi využívají teď a má z toho dostatečné příjmy?
Já to chápu. Vyzobavá hrozinky na nedotovaných spojích, nabízí nižší ceny objednatelům a generuje zisk. A ještě do zahraničí jezdi se svými vlaky na jeho obchodní riziko a mimo Maďarska na své osvědčení dopravce. Zatímco ČD za hranicemi neexistují.
Upřímně se divím ze se mu nevyplatí udělat něco z těch vozu z Belgie, přece jen na nějaký velkoprostorové by se taky hodily když se děla jejich reko
Jeden z důvodů může být, že jsou jen na rychlost 160 km/hod, ale možná spadnou do těch 25 vagónů předělaných do designu Astra.
na 160 (byly vyměněny nějaké díly které aktuálně 200 znemožňuji) je i poslední generace astry, taktéž druhá je schválena taky jen na 160 (ale může být na 200 jen je ti dražší)
A není u těch vozů z Belgie náhodou problém s azbestem?
Azbest se dá vyndat
Vozy na R8 měly taky původně azbest
Snad to i umyje. Na to, že má brzy vyjet na nové lince vnitro, tak roztočit to v Polsku, klobouk dolů
Tuší někdo jak moc obsáhlá bude „rekonstrukce“ v podání RJ ? Jestli to bude klasické natřeme to na žlutou a vyměníme sedačky nebo dojde k obnově CZE, toalet i klimatizace.
V prvním případě se totiž bojím klasicky tristní provozní spolehlivosti. 🙁
A co TB0 a NBÜ…???
Takové bezpečnostní prvky…
NBÜ vypadá s tou přehláskou dost německy. Asi by to měl ale řešit Drážní úřad, nikoliv Národní bezpečnostní úřad.
Automatické zavření dveří, to je téma už od doby, kdy se vlak rozjel a ony se samy zavřely – fungovalo jak má. Ale na některé to bylo jako rudý hadr na býka.
Proč se bojíte? To není ani vaše odpovědnost ani vaše starost. Je to čistě boj RJ, který se nikomu z nás tady nezpovídá.
Vy nechápete, že vrchní šotoušská rada má právo požadovat informace od kohokoli? 😀
Pokud bude Regiojet nasazovat v Polsku 23 souprav, znamená to nákup dalších lokomotiv Traxx MS3? Nebo dojde k pořízení lokomotiv od CRRC či jiné variantě (na R8 esa, pronájem Vectronů)?
R8 doklepe do konce s MS3. Nikdo nepředpokládá že do toho seriózně půjde znovu.
A čínské lokomotivy do Polska? Hodně štěstí u UTKu 😀
Proč by do toho nešel?
Jsou to pro něj peníze zadarmo
Ano díky kamaradům na MD kterym je provedení sluzby ukradené a ten jeho „vlak“ nikdy neviděli
A kde ma ČD hnízdo? Vyhrál v soutěži anebo jezdí za své. Jen ať se mu i nadále daří
S CRRC řešil Regiojet nákup až 100 lokomotiv. Pokud přesune MS3 do Polska, tak bude potřebovat nějaké v ČR.
Na druhou stranu je nereálné ji za rok a půl schválit
Pokud by se jednalo o nový typ tak nikoliv. Pokud o novou řadu, tak to lze stihnout za osm měsíců.