Doprava ve městě

Jančura opouští taxikářský byznys, jeho dvě značky kupuje největší firma na trhu

Škoda Octavia na zemní plyn v barvách taxislužby Green Prague. Foto: Green Prague
Škoda Octavia na zemní plyn v barvách taxislužby Green Prague. Foto: Green Prague

Radim Jančura opouští po čtyřech letech byznys s pražskou taxislužbou. Jeho společnost Tick Tack, která provozuje taxíky pod značkami Green Prague a TICK TACK, koupila největší pražská taxislužba Taxi Praha.

Obě firmy to oznámily v tiskové zprávě, změna je patrná i z notářského zápisu uloženého ve sbírce listin obchodního rejstříku. Tick Tack provozuje zhruba dvě stě vozů taxislužby.

Naší prioritou, na kterou se chceme dále soustředit, je vedle letenek či zájezdů veřejná hromadná doprava – především pak vlaky a autobusy. Taxislužba byla vždy doplňkovou nabídkou našich služeb a především oblastí, kde jsme chtěli být inspirací v kvalitě služeb pro zákazníky. A to se nám společně s našimi zaměstnanci a partnery – řidiči podařilo a tento trend bude TICK TACK rozvíjet i nadále,“ řekl Radim Jančura.

Pro Jančuru byl byznys s taxíky dlouho ztrátový, poslední zveřejněné výsledky za rok 2015 ukazují ztrátu 67 milionů korun. Novější data nejsou k dispozici. Podle mluvčího firmy Aleše Ondrůje prodávají společnost jako silnou stabilizovanou firmu, která je ve svých službách lídrem na trhu.

Jančura ale pro server Lidovky.cz přiznal, že nevydělával. „Nepodařilo se nám dostat do zisku. Taxislužba v Praze funguje zhruba u flotily čítající od šesti set vozů a více, my jsme stagnovali na dvou stech autech,“ popsal Jančura. Současně se ale chlubí tím, že se stal jedničkou v transparentnosti a kvalitě taxislužeb na českém trhu. „Dokázali jsme inspirovat ostatní provozovatele k zvýšení kvality vozového parku a zavedení jednotných standardů poskytovaných služeb. TICK TACK se stal jedním z největších poskytovatelů taxislužeb mezi korporátní klientelou v Praze a na ruzyňském letišti,“ dodal Jančura.

Jančura do taxikářského byznysu vstoupil na podzim roku 2013.  Přišel s novým modelem podnikání, tedy zaměstnávání řidičů přímo na pracovní smlouvu, nikoliv na živnostenský list. Později ale zjistil, že takový model není pro taxikáře dostatečně motivující.  Na trh vstoupil s novými vozy Audi, později přidal ještě flotilu zelených škodovek na CNG s názvem Green Prague.

Pro zákazníky se příchodem nového vlastníka nic nemění, obě značky zůstanou preferovanou značkou pro firmy ze skupiny Student Agency. Taxi Praha bude mít k dispozici nově celkem zhruba tisíc vozidel pod pěti různými značkami.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jan
Host
Jan

Audi asi nevycházelo dobře díky náhradním dílům nehodám a tak. Ale to green prague s Octávií si myslím, že mohlo.

Petr
Host
Petr

Taxikáře v Praze neporazí nikdo. Ani úředníci, ani konkurence, která to chce dělat poctivě, ani Uber apod. jak to tak vypadá. Osobně si myslím, že by to už mělo být součástí Prahy oficiálně, jako turistická atrakce, nejen jako varování pro turisty. K tomu ještě ty příšerní „veteráni“ s jejich řidiči – to je taky věc, která je jak z hororu ;-))))

Tom
Host
Tom

Uber poctivě 😀 😀 zaregistrujte se na jejich stránky ať vidíte jak se chluběj jízdou z Prahy 6 na Prahu 5 za 1200Kč apod :)))

Petr 766
Host
Petr 766

Pokud byste to četl pořádně, tak zjistíte, že spojení Uber poctivě jsem nenapsal. Jinak ano, Uber jsou sice obcházeči zákonů a levnější taky mnohdy nejsou díky jejich systému špiček, ale pořád je to lepší varianta než velká část taxikářů v Praze, minimálně pro turisty. A to mu nijak nefandím, spíše naopak, dokud se „nevejdou“ do platných zákonů a regulací, taky by tu neměl Uber být. Stejně tak, jako ovšem již desítky let prakticky neřešení nepoctiví taxikáři. S Uberem si poradit zjevně lze, viz Brno, na taxikáře nemá nikdo a běda, když přijde někdo, kdo to chce dělat třeba jina a… Číst vice »

Jančurobujci
Host
Jančurobujci

Z něčeho prázdný vlaky na (Praha) – Brno – Vídeň zaplatit musí.

petr.r
Host
petr.r

Ano, railjety čd jezdí za naše daně prázdný, i já jim platím.

coudy
Host
coudy

petr.r
Je to jejich chlouba a jediný vlak dopravce se třemi různými třídami. Přesto v railjetech Českých drah pravidelně nastává v dobách špičky situace, kdy ukázkou nové kvality cestování jednotky od Siemensu právě nejsou: všechny sedačky zaplněné a nad nimi stojící desítky i stovky dalších cestujících.
bych tedy neřekl že railjety jezdí prázdné…

petr.r
Host
petr.r

Já jsem reagoval na jančurobijce, tak jsem to možná trochu přehnal, ale ti stojící cestující jedou odkud kam? Když je tam moc cestujících tak at změní typ vozů. Třeba nejbližší spoj do vídně od jančury má ještě 9 volných místa a raijlet? Nebudu uvádět ted cenu. Nemáte nějaký odkaz na ty přeplněný railjety?

coudy
Host
coudy

http://zdopravy.cz/cd-opustily-myslenku-na-povinne-mistenky-v-railjetech-stat-je-odmitl-4502/
a cena z prahy do vídně jak u RJ a ČD vyjde na cca 750Kč zpáteční

Honza
Host
Honza

Petr: za vaše daně platíte akorát Praha – Břeclav, kde rj a EC zajišťují obslužnost. A prázdné ty vlaky rozhodně nejsou, pokud je např. railjet z Prahy před osmou poloprázdný, je to daň za to, že ti, kteří tam sedí jedou vlakem a ne jinak.

petr.r
Host
petr.r

moment-proč jenom do břeclavi, to jako za hranicama ten vlak se finacoval z rakouských daní.

petr.r
Host
petr.r

coudy- já jsem to vyhledal na zítřek v poledne brno-víden a mně vyjelo 175kč astra vůz nebo kupé u jančury a čd nejlevnější za 492kč nenapsal jste cenu třeba na režijku kde vám u jančury neplatí?

coudy
Host
coudy

petr.r
z prahy do vídně u ČD za 363Kč bez nějakého prukazu a u RJ za 375Kč a jelikož kupuji i zpáteční tak u ČD to vyjde levněji než zpáteční u RJ… jedu tam 24.2

petr.r
Host
petr.r

tak asi na moravě je jiný web nebo moraváci mají jiné ceny. Já jsem to ted vyhledal a u jančury 750kč a čd 984kč a to ještě na mně vyskočilo, jestli nechci místenku….. U jančury máte k dispozici tisk a časopisy, rájec, kávu zdarma. Co Vám nabídne čd když nemáte ani místenku za kterou chcou 156kč?

petr.r
Host
petr.r

hledal jsem zpáteční bez průkazu, tak cena je zpáteční.

Petr
Host
Petr

S cenama je to jednoduché – u ČD se jedná o akční ceny a nikdy nevíte, zda bude na daný vlak a když vás jede víc, tak jestli bude pro všechny (z Brna býval problém už u tří cestujcících, že eshop ukazoval třetímu běžnou mezinárodní jízdenku). U Jančury víceméně je jistota, že ta cena bude pokaždé stejná nebo se určitě nebude lišit o stovky korun na jednotlivých vlacích / dnech. Takže ano, může nastat situace, že ČD bude (hlavně z/do Prahy) o něco levnější, ale to jen při koupi hodně dopředu nebo při volné kapacitě. Ale když teď budu chtít… Číst vice »

Petr
Host
Petr

A teď se dívám, že jsem zapomněl, že u ČD je to bez místenek. Což se dá částečně obejít samostatným nákupem místenky je do Břeclavi, pak vyjde na 35 Kč myslím. Ale i tak je nutné to připočítat.

coudy
Host
coudy

„TICK TACK se stal jedničkou v transparentnosti a kvalitě taxislužeb na českém trhu. Dokázali jsme inspirovat ostatní provozovatele k zvýšení kvality vozového parku a zavedení jednotných standardů poskytovaných služeb. TICK TACK se stal jedním z největších poskytovatelů taxislužeb mezi korporátní klientelou v Praze a na ruzyňském letišti,“ dodal Jančura.
Tak byli nejlepší největší a ještě prodělával to je nějak divné…

Aslanex
Host

Píše se největší mezi korporátní klientelou, ale o odstavec výše vysvětluje, že do zisku by museli mít taxíků více.

Josef Mirwald
Host
Josef Mirwald

Jste robot a nebo jenom nepoužíváte hlavu a neumíte číst? Pro zákazníky se aktuálně příchodem nového vlastníka nic nemění.

AAA
Host
AAA

Tak aktuálně možná ne, ale určitě to nikdo nekoupil proto aby dál prodělával, takže jaké změny nastanou se teprve uvidí

Tom
Host
Tom

AAA – jaké změny netuším – nejsem z oboru,ale Jančurova dopověď Vám nestačí? 😉 „Nepodařilo se nám dostat do zisku. Taxislužba v Praze funguje zhruba u flotily čítající od šesti set vozů a více, my jsme stagnovali na dvou stech autech,“ a v závěru máte „Taxi Praha bude mít k dispozici nově celkem zhruba tisíc vozidel“

Jan
Host
Jan

Tak to mi bude v Praze celkem chybět.

Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

Mne ne, vždyť přímo v hale hlavního nádraží je metro, kterým se dostanu skoro všude, sice jízdenka stojí 24 Kč, což je ze všech měst absolutně nejdražší, ale proti zlodějským taxikům v podstatě pakatel. Ta na hodinu a půl za 32 Kč je už ale přijatelná. A za 90 min. dojedu v Praze metrem s návazností na autobusy téměř kamkoliv. A všechny RJ přijížději v čase, kdy je metro v provozu, tak tato věc je mne úplně ukradena. A když je něco ztrátové, tak nač v tom podnikat. Raději ať za ušetřené peníze koupí vozy – lowcosty, které chybí citelně… Číst vice »