Jančura opět otevírá kauzu prodeje majetku drah. Podle ČD je to nátlak na soud

Radim JančuraRadim Jančura

Šéf RegioJetu říká, že důvod žaloby je hlavně ten, aby se podobná transakce již neopakovala.

Odebírat
Upozornit na
guest
68 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek

Ten pán je mimo se svým soukromým investorem. Každému je jasné, že pozemek pod kolejemi má pro různé investory různou hodnotu. Nelze srovnávat např. investora Lidl a SŽ.

král Josef

Jak je t s pozemky na nádražích? Ty patří, předpokládám, Správě železnic.

vladki

Dost mě překvapilo že to nevadí EU. Jako nepovolený státní dosyp do a.s.

ČD neměly dostat žádnou nemovitost, s výjimkou dep, opraven, myček a kanceláří.

Joseph

Vše vzešlo z ČSD, pak z ČD s.o. a také ČD a.s. Tak proč ty kyselé hrozny?

vladki

Na Slovensku z ČSD vzešlo ŽSR od něj se pak oddělil dopravce (ZSSK) a ŽSR zůstala infraštruktúra. Ale i tam vznikly nějaké chyby jako že budovy/koleje má jeden a pozemky pod nimi druhý. (Myslím že na to dojelo trnavské depo)

Když se to dělí na infrastrukturu a dopravce, tak je chyba nechat část infrastruktury dopravci. Stejně jako by byla chyba nechat SŽDC třeba polovinu elefantů a pak chtít od ČD prachy za pronájem.

Berta354@centrum.cz

Tak ať žlutýmu taky dají pozemek..třeba nějakou rampu v Chrastavě a pod.když ČD závidí.

Fíra šukafonu

Upřednostnil bych nějaké servisní zařízení pro udržení aspoň třetiny žlutých WC ve funkčním stavu (optimálně tak, aby vydržely po celou trasu).

malý bobeš

Myslíte, že ji pak bude moci prodat za 1,3 miliardy, aby si vylepšil účetní uzávěrku?

xyz

Jedině když by to obratem koupila Dobrá správa – ať je to analogické s těmi postupnými odkupy takového majetku od ČD, a.s., do kterých to bylo nelogicky vloženo při jejich založení k 1. 1. 2003.

xyz

A bylo to s dovětkem „na nové vozy“ https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/poslanci-potvrdili-12-miliard-ceskym-draham-na-nove-vozy.A080514_141045_eko-doprava_pin

A že jich po roce 2008 bylo pořízeno hodně (zejména těch bez dotací), že…

Libor

Jeden velký podvod, a pak se nedivte, že SŽ nemá peníze, když si od dopravců musí zpátky kupovat koleje, budovy, pozemky…

Ivan_pha

Je vidět, že je tu hodně zhrzených ČD lidí. Jak jsem psal níže, souhlasím s vaším názorem a je vidět, že spousta lidí tu zlodějnu, co se tenkrát upekla nevidí.

A ne, nejsem fanda regiojetu ani ČD, je mu to jedno kdy jedu.

SYN

Jako sorry dát do majetku dopravci pozemky a zejména pozemky pod kolejema byl od samého počátku buď diletantizmus nebo touha jim „přilepšit“ ale jinak to ansolutně nedává logicky smysl (leda snad že by byl takový spěch že to „nikdo neměl čas řešit“).

xyz

… a/nebo ústupek odborům, které přinejmenším tehdy (ale mmch. totéž v roce 2011, kdy jeden z „rychlo-ministrů“ přišel s nápadem na ČD-Holding, shodou okolností v době, kdy se o 2 měs. odsunul přechod výpravčích pod SŽDC – nakonec od 1. 9. 2011 namísto 1. 7.) prosazovaly, aby ČD byly co nejsilnější, zato aby SŽDC byla (pokud už tehdy vznikla) jen „skořápkou“.

Jan

Tiskový ČD přísahal na holej pupík že to není pravda a ta částka nevíc nesouhlasí…

hor411

Ať si radši zamete před vlastním prahem a pak ať teprve prudí…

Michal Bartoníček

Kdyby se raději staral o svoje a ne o staré kauzy. Nevím, co si od toho slibuje.

Vincenc

Kdyby se p.Jančura radéj tak důkladně věnoval čistotě a technickemu.stavu svých vlaku udělal by lepe.

Herold

„Díky podání naší žaloby kauza ještě není promlčena a podvod lze napravit“

Zajímavý právní názor, vážně by mě zajímalo, o co se opírá…

Jan Hřebíček

Rozdělení Českých drah na SŽDC a ČD je jedním největších „privatizačních“ podvodů po roce 89. Záměrně nechali v ČD majetky s provozem dopravce nesouvisející, aby je potom mohli tunelovat ve prospěch dodavatelů, developerů a vlastní neefektivity. A aby tunelování nešlo zatavit, tak ČD vydaly dluhopisy – vyčlenění majetku z ČD poté nebylo právně možné.

Jzms

Přesně tak

noerf

V případě normálního rozdělení na část infrastrukturní a dopravce (po způsobu rozdělení O2 na O2 a Cetin) by Správa železnic měla větší prostředky na investice do tratí. Naopak ČD by o několik miliard byli chudší a museli by dřív řešit své náklady dříve, aby byli konkurenceschopní a měli finance na výdaje spojené s obnovou vozového parku. Stav, jakým byla oddělena činnost dopravce ČD a infrastruktury SŽ jednoznačně zvýhodnil dopravce. Jestli ten důvod byl podíl na budoucích prodejích z hlediska právních služeb či oceňování majetku nebo možný prodej nemovitostí do soukromých rukou a další důvody ví jen ti, co to vytvořili.… Číst vice »

Kamui

Původní ČD byly rozděleny až zbytečně důkladně. Mělo se to udělat jako ve většině jiných států, kde původní unitární dopravce (DB, ÖBB,…) ekonomicky vyčlenil tři divize – infrastrukturu, osobní dopravu a nákladní dopravu, ale pořád je to jeden holding. Díky tomu třeba právě v Rakousku na rozdíl od nás funguje sdílení lokomotivního parku mezi osobní a nákladní dopravou.

David

“Funguje sdílení lokomotivního parku”

…. Stylem, když nejsou, tak náklady stojí, aby se odjezdila osobka

Což taky není nejšťastnější

Mirek

Souhla a víme i kdy se ČD dělili, za odtržení je zodpovědná vláda, kde byl ministrem p. Milan Šimonovský (KDU-ČSL) a premiér Vladimír Špidla (ČSSD, dnes SOCDEM) a ČD Cargo bylo odtrženo během funkčního období Aleše Řebíčka (ODS) a premiéra Miroslava Topolánka (ODS), jak stabilí období jak ekonomický, tak politický bylo? Když se to sečte, divíme se výsledkům, já ne a jedním dechem dodávám, že to mohlo dnes s dopravci ČD a. s. a ČD Cargo a. s. stejně, jako dopadlo ČSA

Kubrt

Nevím, jestli to rozdělení bylo zbytečně důkladně, ale určitě to bylo nesmyslně v tom, že Správa železniční dopravní cesty nedostala komplet dopravní cestu.
Rozdělení osobky a carga proběhlo až s odstupem několika let jako vytvoření dceřiné akciové společnosti (z mateřské akciové společnosti). Ne/sdílení lokomotvního parku mezi těmito dvěma společnostmi nemá s dělením s.o. České dráhy nic společného.

Hask

Vidíme že rozdělení ČD a ČD Cargo byl holý nesmysl.. ČD se ke cargu chová jak k nevlastnímu decku.

Jan

Jdu si pustit Popelku s macechou…

Hask

Běž si pustit třeba vodu

vladki

ČD a ČD Cargo jsou spřízněné společnosti. Takže sdílení lokomotiv nic nebrání.

Ondra K.

Předpokládal bych, že to oddělení infra bylo tehdy vymyšlený hlavně tak, aby moc neřvali odboráři a další, kterým vyhovoval klídek a smrádek tehdejší unitární dráhy.

Kubrt

První etapa dělení byla provedeno naprosto minimalisticky, tehdejší modrá armáda samozřejmě měla k celé akci odpor (který přetrvává dodnes). Ovšem neřekl bych, že tehdy nikoho nenapadlo, že se to bude dát využít k dotování ČD a.s. Zkrátka dvě mouchy jednou ranou: založíme penězovod do budoucna a zaměstnanci budou spokojení, protože zůstanou pod matkou dráhou.

SYN

A pak se jakože „diví“ že je značná část obyvatelstva nemá ráda a že se „raději podporují autíčka“…
Jo přátelé, některé křivárny jsou natolik velkých rozměrů že zůstávají „zažrané pod kůží“ dlouhá desetiletí. Všechno má své následky milí (m.j.) odboráři…

Medvěd JihoČech

bože to jsou plky 😀 každému normální je todle úplně ukradený a jede tím, co je pro něj pohodlnější.

xyz

Taky tehdy v roce 2002 možná zainteresované osoby nepředpokládaly, že na trhu bude tolik nestátních dopravců, kterým by takové odprodeje mohly (pochopitelně) vadit.

Jan

Doufám, že se tak stará i o své zaměstnance jak o konkurenci. Polovina posádek IC vypadá, že nedojede do konce, jak jsou vyčerpaní.

pacicka

Přesně, případně vypomoct v PESe, aby měl vozidla na ty výkony, kde už má dávno jezdit….

Ústečan

Nestará

JendaVenda

Víte co o jeho přístupu vypovídá. Že někteří strojvedoucí, kteří k němu odešli už zase jezdí zpatky pod ČD.

Dave

Včetně techniky, kterou používá.

Petr

A az to bude vyresny, tak se muzeme zase zacit vrtat v cirkevnich restitucich…

Lysimachia

Však on si úplně na všechno posvítí všelidový prokurátor Šlachta.

Mirek

A zase pořád dokola, proč to neomlátí o hlavu p. Kupkovy? Protože by mu snížili dotace? Ať se jde zahrabat a nejdřív si udělá pořádek u sebe, nemůžu zapomenout na tu soupravu z pátku 7. srpna 2024, zrezlé vozy, bůh ví v jakém stavu rámy vozů a podvozky, už to není ten snaživej dopravce, kde bylo všechno podle pravidel a vozidla měla vše v pořádku, až si to zase srovná, tak možná jeho řeči budou relevantní a budu jim dávat nějakou váhu, ale teď chci podat proti žalobu za zanedbání údržby vozidlového parku, když si tak vyskakuje, to bych, ale… Číst vice »

OndraS

Na vaši proti žalobu podávám protižalobu

Mirek

Copak vy jste se stavem naší dopravní infrastruktury a vozidlového parku, který ji využívá, já ne a mrzí mne, když člověk vlastní firmu, která před 10 lety mohla být vzorem pro istatní dopravce v evropě a dnes jezdí se zrezlými soupravami a co 14 dní se mu podělá autobus na dálnici, přičemž mu během letoška asi 4 stroje chytli? Co to vypovídá o stavu vozidel a kvalitě jejich údržby?

pacicka

No to, že ta rakouská/neměcká údržba už došla a začíná se projevovat žlutá neúdržba a kašlání na všechno kromě marketingu.

Dfg

Přesně tak, a místo aby majitel řešil tristní stav své firmy tak se stará o druhé a zejména jen proto aby se zviditelnil.

Vlastimil Rudolf

To je tak dojemné, že se pan uplakánek tak dojímà nad ßkodou (případnou) stàtu…

Hask

Zase akorát Kali vody jouda

Kubrt

A proč ne? Je dobré tyhle věci připomínat.

Hask

Tak já bych mu připomenul ať si dá dohromady vozový park..

Kubrt

To mu klidně připomeň, proč ne.

Ivan_pha

To s tím přece nesouvisí? Jde o nesmyslnou podporu CD.
pakliže stát chce do CD jako vlastník nalít peníze, klidně. Mně to nevadí, ale ať si to zdůvodni a nedělá to přes SŽ.

Twix

Ono se dá přece dělat obojí zároveň. Péče o vozový park (ať už ji reálně provádí nebo ne) je věc která probíhá stále.

LetecJaromír

Ano ano a bylo by fajn také připomenout korunové dluhopisy :-)))

Jzms

Vy jste si je neporidil?

Ondra K.

Přesně tak. Tuhle kauzu je potřeba připomínat už kvůli tomu, jak si ČD často stěžují, že jsou oproti soukromníkům znevýhodněni. Už jenom kvůli tady té nelegální podpoře ze strany státu by mělo být vedení ČD potichu

Michal M

Dobře Jančura. O tom, že to soudně napadl, jsem ani nevěděl a je dobře, že tohle šmé nespadne pod stůl…
České Dráhy vlastní neuvěřitelné pozemky, např. propustek opuštěné trati u Ješetic… kdo a proč jim toto proboha převáděl…

Martin H.

Způsob rozdělení je otázka na politiky. Co si ale málokdo uvědomuje a řekl bych, že Jančura moc dobře ví a záměrně neprezentuje, je to, že kromě spousty lukrativního majetku, dostaly ČD také obrovské množství nepotřebného majetku, mnohdy s velkou ekologickou zátěží, který
v lepším případě jen nemá hodnotu, ale generuje náklady (ale někdo se o něj musí starat), v horším případě je nutné toto postupně likvidovat což stojí velké peníze.

Ivan_pha

Tady by se už mělo politicky rozhodnout a celý tento průser (omlouvám se za výraz) dotáhnout do konce. Stačilo by vydat zákon o vyrovnání a vše, co se týká infrastruktury dráhy bezplatně převést na SŽ.

bkv

> Stačilo by vydat zákon o vyrovnání
Nestačilo. Těžko budete převádět majetek akciové společnosti zákonem. To si musí rozhodnout orgány společnosti a určitě to nepůjde bezplatně

Jan Sova

jak vidíte, zde se případné účetní manipulace schvalují a jiný názor se mínusuje… Jako by to šlo z jejich…

pppqqq

Stačilo. A potom by ze strany státu už jenom stačilo uhradit náhradu škody v arbitrážích za zmařenou investici, ke kterým by ze strany zahraničních vlastníků dluhopisů ČD bezpochyby došlo.

Kubrt

K tomu by ovšem nedošlo, pokud by ČD s.o. byla odpočátku rozdělena věcně logicky, a ne účelově.

Kubrt

Pardon, blbě jsem ten předchozí příspěvek pochopil.

Ivan_pha

Jakou zmarenou investici? Dle dohody se o pozemky určené v rámci UMVZST stejně stará SŽ, protože jsou to zejména pozemky pod kolejemi. Za tohle by se přece ČD nemělo nic platit. Nemluvím o dalším majetku ČD, který jim má zůstat.

Že jsem dostal mínusy je mi jedno. Spíš by mne zajímal názor lidí, jak to chtějí řešit. Nebo vám přijde v pořádku, že ČD dostanou že státní kasy další miliardy za něco, co jim nemělo nikdy patřit?
a ano, jak píše kubrt, nebyla to chyba při vypořádání, bylo to takto účelně zamyšleno.

Jaaa

Ono by stačilo vypátrat, kdo to vymyslel a provedl. A po něm škodu vyžadovat. Ani jeden z nich není chudák, hodně peněz by přiteklo. Kdyby se chtělo.