Jako v Polsku. Kupka chce vytvořit silniční inspekci ke kontrole přetížených kamionů
Vážení kamionu. Pramen: Policie ČR
Pokud policisté musejí odjet k neodkladné události, nemohou pracovníci pokračovat v započaté kontrole.
Jak teda Babiše a celý ANOfert nesnáším, tak u Moravce byl Kupka dost neprofesionální, pokřikoval tam jak malý kluk a Havlíček byl oproti němu konstruktivní. S největším klidem to samozřejmě zvládl prof. Havránek. Jediný navíc dokázal přinést myšlenky out-of-the-box, třeba s možnostmi financování výstavby dopravních staveb.
Jo, tisknout si peníze, to je skutečně out of the box nápad.
Ona by stačila i jedna maličkosti. Přetíženemu kamionu odebrat technickou zpusobilost pokud došlo k překročení maximální zátěže deklarované vyrobcem a odeslat na STK, zda nedošlo k poškození nosných částí.
A už Vám tu některým došlo, že méně loženych kamionů bude muset jet víc? Kam se vejdou? Takže místo toho, aby se kontrolovalo dodržování pravidel sil provozu, přestávek řidičů, tak se tu vymýšlí jen zase další zbytečný úřad plný zbytečných lidí…
„aby se kontrolovalo dodržování pravidel sil. provozu, ale jen některých“.
Tak ono se tu hlavně motá překročení celkové váhy a přetížené nápravy , povětšinou první. Zvlášť váhy na hranicích dávno mají a i průměrné inteligentní zaměstnanec státní správy pozná naložený od prázdného. Bohužel ne až tak v Čechách. CDS Návrat pod čelní správu a je klid, policie byla slabá i na hranicích
Ano, i to je potřeba kontrolovat. Ale ty poškozené komunikace od přetížených vozidel – to chcete řešit jak? Buď budete vynakládat prostředky na opravu, nebo zajistíte, že se to nebude poškozovat. To první přihrává peníze do kapsy stavebním firmám, které ani neumí opravit silnici tak, aby byla rovná (zdravím fy. PORR) a opravy se kumulují. Nebo vynaložíte pár peněz na kontroly dodržování váhy vozidel. A u toho můžete zkontrolovat i ty bezpečnostní přestávky. Krásný příklad neschopnosti staveních firem vybudovat zastávku autobusu tak, aby nebyl okamžitě zničen asfalt, je Praha. Mohla by si objednat podloží tak, aby udrželo zátěž třeba 50… Číst vice »
Ještě by mě zajímalo kdy se začnou vážit i osobní auta, taková vypasena rodinka no a je problém na světě
Jo, potkat po strop naloženou Ovci v kombíku která svítí do nebe a zadní dorazy jí trpí pod tunou (doslova) krámů na dovolenou je vážně terno.
valaslibor@gmail.com
Další fízlování, ještě zřídit StB a jsme zpátky před rokem 1989. Já bych dopravní policii zrušil úplně!
Zavedete právo silnějšího? No, abyste se nedivil, že kamion nerozlišuje dle příjmu, ale je prostě těžší.
Potrefený točvolant?
Obyčejný troll, zkouší to tu ve více diskusích.
O dopravce si nemyslím nic dobrého ale řvát, že vážení kamionu je fizlovani může jen naprostý a totální mamlas
Máte pravdu. A taky STK, to je úplnej rudej teror!
Že jo. Ať se všichni třeba pozabíjejí…
Že policie nemá čas, není to spíše důvod k posílení policie?
Ne mít na okres jednu hlídku dopraváků, která jezdí od nehody k nehodě, ale třeba víc hlídek kdy nějaká je pod majákem u průšvihu a jiná má čas hlidkovat?
A filtrovat vysokorychlostní váhou, netipovat úplně náhodně.
No jde se jako vždy cestou úspor. Novým byrokratům dají méně peněz než policistům a nedají jim výsluhy. Navíc jednu organizaci, která má techniky ke kontrolnímu vážení již Ministerstvo dopravy má, jmenuje se Centrum služeb pro silniční dopravu (CSPSD) a ti technici mají zkoušky stejně jako technici STK.
To je ten směr co sledují a já se ptám, nešlo by to bez lidí? Přijde fotka s pokutou při opakování správko atd.??
Přesně tak. A když tam nebude muset policie asistovat, bude se moci věnovat něčemu užitečnějšímu. Krok správným směrem. 👍
A proč tuto práci neprebechat strojům ? Je to jen empericke a není třeba navíc lidské síly .. na váhy to jsou 3 lidi x 2 směny to je 6 lidi denně to je hodně korun měsíčně … zatímco stroj váží a informuje administrativu … kterou by museli informat i ti pracovníci PCR
a co celní správa, ta by to nemohla vzít na sebe (klidně jim přidat lidi i práci) 😉
to že v tom extrémním počtu kamionů zvářili cirka 8000 z nich za půl roku je dobrý výsměch. a ta pokuta by měla být tak desetkrát vyšší. ideální by byl postih pro dopravce, který to umožnil
Dopravce nebo přepravce nebo řidič.
Taky se stává, že přepravce(zákazník) objedná kapacitu xy tun a pak reálně do auta naloží víc než v papírech.
Take by bylo vhodné opustit praxi, kdy po zaplacení pokuty za přetížené vozidlo může přetížené (a tedy technicky nezpůsobilé a nebezpečné) vozidlo pokračovat v jízdě. Není nutné měnit legislativu, přetížené vozidlo je prostě nezpůsobilé. Je to stejné, jako nechat opilého řidiče po zaplacení pokuty pokračovat v jízdě.
Já myslím že pokračovat nemůže. Musí náklad přeložit. Spíš co mi vadí že vůbec existuje možnost vážení odmítnout. Tohle by policista měl dát řidiči rozkazem, že na váhu najede, a pokud nebude spolupracovat tak to by měl být důvod k zatčení. Prostě neexistuje odmítnout.
Pokud je skutečně pravdou to, co píšete (odmítnutí vážení), pak je nanejvýš překvapující, že na druhé straně občan je povinen uposlechnout pokynu policie, a jen v případě řidiče kamionu toto v tomto případě neplatí. To se mi nějak nepozdává…
Ano lze, policie v tom případě většinou ukládá maximální poktu 100 tis. Kč (donedávna to bylo max. 30 tis.)
pokyn k odběru krve taky může občan odmítnout
Pokuta za odmítnutí zvážení je menší, než pokuta za prokázané přetížení.
(U chlastu je to 1:1, stejné body i pokuty za odmítnutí zkoušky nebo za nadejchání, takže se s jedním pivem vyplatí spíše riskovat že už bude hodnota pod tolerancí)
U chlastu je to hlavně o vyhnutí se trestnímu stíhání když je jasné že by to bylo přes jedno promile. S jedním pivem se odmítačka fakt nevyplatí.
Důvod k zatčení? A kde bude pak držen a jak dlouho?
Ale on nemůže pokračovat v jízdě (pokud ho policista nenechá). Vozidlo se musí přeložit.
Opět, lze sice odmítnout vážení (dostanete až 100k pokutu), ale vozidlo, než ho policie pustí, tak musí projít váhami. Zpravidla se proto přeloží, aby to pak vycházelo.
Odmítnutí vážení tak má jen vliv na pokutu (buď se mu vyplatí odmítnout, protože je přeložen o moc nebo se zváží a zaplatí podle skutečnosti).
Vzhledem k silné organizovanosti a dokonalé vzájemné informovanosti kamionové dopravy by měla tato instituce pracovat konspiračně. Dokud nebude každý den na několika desítkách míst, nepravidelně obměňovaných, vyplatí se to dopravcům risknout. Další problém vidím ve vymahatelnosti pokut od zahraničních dopravců, zejména za zemí mimo EU…
Ano ale to je celkem reálné … MU jež by vyřizoval pokuty z stacionárních prujezdnych vah osloví dopravce aby zaplatil. A pokud dopravce nezaplatí , po nějakém termínu by se po vjezdu jiného jeho vozidla rozblikalo u poicie blikatko. Zadrželi by vozidlo a dokud by provozovatel nezaplatil pokutu za jiné jeho vozidlo , toto by nikam neodjelo ..
tak ono to (alespoň minimálně teoreticky) může fungovat – policie může zahraničnímu šoférovi uložit kauci ve výši max. pokuty, která mu hrozí (pokud nechce pokutu zaplatit příkazem na místě) – pokud by kauci uhradit nechtěl, pak mu může zabránit v další jízdě. Navíc, pokud dělá mrtvého brouka v případě příkazu v uhrazení pokuty, který mu zašle správní úřad, pak se dostane co centrání evidence nedoplatků, a pokud jej policie / celníci zastaví, pak musí vše uhradit, jinak mu zabaví RZ – což je celkem nepříjemná hrozba. Otázka pak samozřejmě je, jaká je pravděpodobnost zachycení – možností CS/policie jsou v tom… Číst vice »
Nebylo by lepší začít stavět pořádně silnice?Ty kamiony co tak pozoruji jsou přetížené maximálně do dvou tun.To by ty silnice měli vydržet ne.
tak ono je samo o sobě alarmující, že ve většině EU je limit 40 t, u nás pak max. 48 t – a i to se vesele překračuje
Mě by zajímalo jak jste přišli na 48t max je 40 t .To zase někdo chytrý koukal do technicaku.Pisete tu bludy.Hlavne ty pokuty by měl platit odesílatel a ne řidič.
vyhláška 209/2018 – § 5 odst. 2 písm. k) – Hodnoty hmotností vozidel a jízdních souprav včetně nákladu, jejichž překročení ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích nebo stav pozemní komunikace, činí u jízdních souprav 48,00 t
Je vidět že jste teoretik.Vemte si měsíc dovolenou a jděte si vyzkoušet práci řidiče .Pak mi napište své dojmy.Dekuji.
Jediný kdo tady píše dojmy jste Vy. Argumenty = 0
Vždy je vtipné, když evidentní retard argumentuje celkovou hmotností z paragrafů bez znalostí počtu náprav a jejich možným zatížením. Ono na konci může být i reálné zjištění , že dvounápravový bus plný lidí má horší nápravové tlaky než šestinápravová souprava na 48t. Nejrozšířenější souprava TN má 40t.
Když vezmu v úvahu, že poslední dobou vidím na komunikacích přes léto častěji celní správu než policii, tak by mne zajímalo, jestli by některé organizace nešli spojit (celní správa a silniční inspekce) v jednu efektivnější organizací.
Do dneška jsem netušil, že nějaká taková organizace existuje. K čemu vůbec slouží? To má nějaké jiné pravomoce než PČR a celníci? To by nezvládli právě třeba celníci?
Jsou to takové ty dodávky s červeným C. Většina řidičů osobních vozidel netuší o co jde, pro svůj výkon operátora točení volantu to nepotřebují znát. Pro řidiče je to ale nepříjemné setkání.
Centrum služeb pro silniční dopravu. Slouží k ruce Policii, Celní správě a dopravním úřadům. Nemají ovšem pravomoc zastavovat vozidla.
No a k čemu je to tedy dobré takto oddělené?
To rovnou můžeme mít Centrum měření rychlosti pro silniční dopravu, které bude mít radary, ale budou k pokutování potřebovat policii. Celníci obsluhují ty obrovské rentgeny a váhy by nezvládli?
Je to dobré (alespoň pro státní rozpočet 🙂 v tom, že zaměstnanci CSSP neberou služební příjem a nemají nárok na výsluhy a další benefity plynoucí ze služebního zákona…
“ Ministr zdůraznil, že přeměna centra na inspekci nepřinese státu nové náklady, protože nebude znamenat nabírání nových státních zaměstnanců.“
Ano, takže těm stávajícím zaměstnancům přidáme s pravomocemi i další práci a s prací i další administrativu.
Znuděných státních zaměstnanců jsem viděl nesčetně ale předřenýho nikdy ani jednoho 🙂
A víte, že já jo? Pokud tedy vezmeme v potaz, že státním zaměstnancem nejsou jen policisté, hasiči, zdravotníci atd. , ale rovněž třeba pracovníci v příspěvkových organizacích což jsou třeba pracovníci v sociálních službách. Takže není státní zaměstnanec jako státní zaměstnanec 😉
To jsou spíš příspěvkové organizace a neziskovky, v tomto ohledu to mohou být i důchodci ale sám jistě chápeš, že tímto směrem se na DS neubíráme 🙂 Polemika pro polemiku u mě evokuje potrefenou husu
A nestačilo by na dálniční vyjezdy a výjezdydo ČR , plus vytížené jedničky, dat automatické vážně systémy ? Pak by bylo potřeba změnit poměr , který dostane z pokut daný úřad co se stará o administrativu přestupku, na jehož území by váha byla ..pak by nebylo třeba dalšího úřadu
A jak to řeší přetížené kamiony na vnitrostátních relacích?
No nerozepisoval sem se .. ale vytížené jednicky jsou zpravidla ve vnitrozemí … základem je postupně rozvíjet co už tu je , jen ze to nikdo z obci nechce dělat , pze přerozdělení z pokuty znamená pro obec ztrátu . A tam kde to zkoušeli mají velký úspěch s výběrem i u cizinců
Aha, takže vy jste neměl na mysli „na vjezdech a výjezdech do/z ČR“, ale na dálničních nájezdech a na silnicích 1. třídy v ČR. Ok, a kolik těch automatickejch vah byste si teda po republice představoval?
Já mě na mysli vjezd a výjezd z ČR … a pak na vytížené jednicky … a u těch je už na zvážení kde by to bylo … a samosebou mít váhy i vnitrozemských místech …
Ok, díky za vysvětlení. Každopádně, nejsem si úplně jist, jestli k nám přetížené kamiony fakt jezděj ze zahraničí, kde mají vesměs nižší limity a přísnější kontroly. Spíš je to náš českej problém…
No zvláštní zažil jsem jak za hranici směrem z DE překládali po vážení kamion 🙂 a jsme přeci jen tranzitní země .. tak ze příjezd odjezd ze státu a nějaké to vazenicko po ČR plus mobilní hlídky .. tím ze by byla smysluplná síť stacionárních vah , by pro PČR nebylo tak složité identifikovat objízdne trasy a tam si počkat …