Jako v Petrohradu: V Týně bude první tuzemský zdvihací most přes řeku
Historický most v Týně má podjezdnou výšku pouhé tři metry. Autor: Zdopravy.cz
Ředitelství vodních cest našlo po letech jednání společnou řeč s jihočeským městem Týnem nad Vltavou ohledně osudu místního historického mostu.
Tak předně by to asi chtělo vyřešit nedostatek vody v krajině, než se zabejvat jak utopit peníze za nesmyslnej zvedací most, když za poslední roky bylo jen pár dní, kdy se k němu mohlo něco z Orlíku dostat. To je na palici. http://www.rozhlas.cz/cb/zpravodajstvi/_zprava/vltavska-vodni-cesta-stala-miliardy-ted-ale-neni-cela-splavna–1743653
Plavbu pod Kořenskem by měla alespoň částečně vyřešit prohrábka dna, kterou plánuje Povodí Vltavy. Orlík má (bohužel pro lodě) řadu jiných funkcí než zabezpečovat dostatečně vysokou hladinu pro lodě, především musí zajistit dost vody na naředění splašků v Praze.
Na druhou stranu most je stejně zchátralý a opravu potřebuje a město by potřebné peníze nikdy nedalo dohromady. Tak proč rekonstrukci nepřibalit k vodní cestě 🙂
A to celé bude mít i jiné využití než pro rekreační plavbu, tj. pro zábavu?
Dokud tam trčí Orlík a potažmo Slapy, tak bohužel ne, pokud se pamatuji dobře, tak je tam limit výtlaku asi 300t. To by se musel někde najít původní plán buď od původní slapské přehrady, nebo od té postavené, jaká tam měly být zdvihadla, nebo komory, ve 20. a 30. se stavělo s vizí nákladních lodí (viz Štěchovice) Později kdoví, dnes jenom výletní. Ale otázka je pro koho a co by se až do Budějovic vozilo, průplav sice možná ale tak složitý že do toho nikdo nepůjde, překladiště na dráhu nad, ale nebylo by pak lepší jezdit rovnou z Mělníka a… Číst vice »
To je vyhozených peněz.
Vyhozené peníze jsou v JČ kraji většinou magistrátů – vlivem téměř dokonaného zrušení veřejné krajské dopravy musely investovat veliké částky do zkapacitnění parkovišť, komunikací, přednostních pruhů MHD. V době nedávné se již začaly poněkud ofenzivněji bránit zhovadilostem obyvatelům naordinovaných krajskými úředníky – vznikají parkovací zóny a různé restrikce, poněkud bránící městské obyvatele před smradem a kraválem těch kteří se do JČ měst nemohou nijak jinak dostat, nežli os. automobilem. Doufám, že zároveň s tím připraví i vysvětlující kampaň, kde popíší, že za problém může Zimolovo vedení a překotně hloupá aplikace příliš liberálních ideí již naštěstí zesnulého Žemličky (hlavního ideologa veřejné… Číst vice »
Chachar Budvar: Otázka je jestli spíš vy to nevidíte trochu moc šotoušsky, ovšem pokud dojde k degradaci tratí při revitalizacích na naftové tramvaje, je to problém. Jihočeský kraj, opravte mne, má velmi nízkou hustotu obyvatelstva, takže dráha to bude mít těžké. Jak se dívám do mapy, tak navíc jsou i tratě poněkud nešťastně zapojené, mnohdy úvratí, to by se myslím muselo první napravit aby ten systém dával alespoň nějaký smysl, takže trojúhelník u Černého Kříže, obnovený u Volar, další u Číčenic (a jestli napojit Týnskou trať je otázka), vrchol by pak byla trať kolem Lipna. Pokud nebude splavný velmi dlouhý… Číst vice »
Hlavním problémem železniční dopravy v jižních Čechách jsou nádraží daleko od měst například Kaplice, Velesin, Nove Hrady nebo daleko od centra Český Krumlov a nepropojeni nekterych okresních měst (Prachatice) s krajským městem přímými kolejemi.
Co se týče řeky je problém Vltavy s nepropustnosti hlavně na velkých přehradách směrem na Labe a chybějící prekladiste. Naopak úsek z Vyššího Brodu do Borsova je bez dotací využíván vodaky dostatečně.
„Velmi nízká hustota obyvatelstva“ – další z žemličkovských bludů, který hluboce zapustil kořeny. Téměř polovina rozlohy Středočeského kraje má hustotu obdobnou, jako JČ kraj. Přičemž hustota spojů je i v těch nejodlehlejších výspách více než slušná, v porovnání s jihem. Výmluva, která dosáhla maxima v době, kdy Zimolovo vedení likvidovalo jeden bus, či vlak za druhým. A (zřejmě) kradlo peníze, které tím byly „uspořeny“.
Naštěstí se na žemličkovy voloviny pomalu zapomíná a ucpaná města os. automobily potvrzují, ža starý a „socdem“ hejtman zkrátka účelově lhali.
Chachar Budvar: Jihočeský kraj MÁ nízkou hustotu obyvatelstva, to že některá část jiného kraje ji má podobnou a vlak tam jezdí může být jenom důsledek vyšší hustoty v jiné části, prostě protažení vlaku může být výhodnější než nasazení autobusu na pár kilometrů. Ovšem pokud tak máte celý kraj, tak už to může být dost problém, ovšem to není jediný jak se tak dívám. Nezlobte se, ale v JčK je i poněkud pitomá železniční síť, na horách úvrati a větší sídla na tratích odbočujících z hlavní, tedy ve směru na Plzeň. Lepší je to ve směru na Prahu. Potřeboval byste třeba… Číst vice »