Jako v obýváku. Němci představili nový interiér rychlovlaků ICE

Nový interiérový design ICE, 2. třída. Pramen: Deutsche BahnNový interiérový design ICE, 2. třída. Pramen: Deutsche Bahn

Nový vzhled se týká jednotek ICE 3neo, které mohou jet rychlostí až 320 km/h.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Panoramix

Ta poznámka v textu o tom, že i klima bude spokojené, je poněkud nevhodná, resp. asi záleží, s čím to srovnávají. Ale rozpohybovat takovou soupravu na 300 km/h a trvalé udržení takové rychlosti stojí zatraceně hodně elektrické energie. Při konvenční rychlosti do 160 km/h bude ten ekologický přínos podstatně větší. Zase taková pěkná ukázka manipulace s fakty a emocemi.

Daniel Jablonecký

Ta věta sice trapná je, ale za „manipulaci s fakty a emocemi“ ji lze označit jen stěží.

původní Jakub P

Jenže při konvenční rychlosti do 160 km/h tím pojede pár nadšenců a drtivá většina použije jiný, oproti elektrickému vlaku na 300 km/h z pohledu životního prostředí ještě daleko horší dopravní prostředek… Chce to trochu uvažovat v souvislostech. To je jak oblíbený „šetření“ emisí automobilů tím, že se jim udělá rychlejší průjezd, kterej jim sice ušetří zastavování, takže každá jednotlivá jízda vygeneruje o 10 % emisí míň, zato to do aut naláká další lidi, kteří dosud jezdili jinak, takže těch jednotlivejch jízd bude najednou dvojnásobek (a v tu chvíli to zas ucpou tak, že i ta přechodná „úspora“ 10 % emisí… Číst vice »

medical examiner

Natož v Zemi kojenců.
Dostal obyvatelstvo do vlaků lze jedině 2 způsoby:
1. cenou – že je cena jízdenky nižší než projetá nafta
2. rychlostí – že než by se vymotal z města, tak už tam vlakem bude.

Karl Von Bahnhof

Jinými slovy: rozkopané dálnice jsou vlastně v pořádku, protože lidem stavební práce znepříjemní jezdit autem a tito přesednou na vlaky a busy?
ŘSD je vlastně plná vizionářů.

původní Jakub P

Ne, rozkopané dálnice jsou mrzutost, ale podnět přesednout na vlaky je pozitivním vedlejším účinkem té mrzutosti.

Ideální stav by byl takový, že vlaky budou tak rychlé a dobré, že většina lidí do nich přesedne i bez rozkopání dálnice. Ta bude volnější (pro ty, kdo zrovna opravdu potřebujou jet autem) a bude díky tomu taky méně namáhaná a nebude potřebovat rozkopání tak často…

Juraj

Ne, pěkná ukázka manipulace s fakty a emocemi je vytrhnout jediný parametr z kontextu a postavit na tom argument.

DB totiž neříká, že jedno ICE je energeticky úspornější než nějaký vlak S-Bahnu. Říká, že souprava optimalizovaná pro vysokou rychlost, která zároveň uveze několik stovek lidí, je na osobokilometr velmi efektivní. Tím víc, pokud tento produkt někoho vytáhne z auta, kde je ta efektivita naprosto tristní.

Dan

V nějakém TV dokumentu říkali, že rychlovlak (na záběrech bylo ICE) při 270 km/h má zhruba stejnou spotřebu jako klasický vlak při 160 km/h. Samozřejmě se do toho promítá i množství zastávek atd atd, ale neporovnatelné to není 😉

medical examiner

Ano…čím méně zastávek a změn rychlosti, tím lepší.

Y.K.

Je sice pravda, že jízda rychlostí 300 km/h vyžaduje hodně energie, ale aerodynamicky optimalizovaná jednotka může mít při 300 km/h odpor jako ESO a klasická souprava ve 160 km/h. Krytování, koeficient obou čel, hladkost povrchu, to vše se počítá. Vím že třeba Šinkanseny šly cestou zvyšování rychlosti z púvodně 210 km/h u staré řady 0, na 270 km/h u řady 300 a 300 km/h+ u modernějších řad N700(A,S) vždy potřeba energie vždy výrazně poklesla. Moderní jednotka má při 300 km/h menší spotřebu než starší ve 210 km/h. Kombinace aerodynamiky, krytování spodků a mezivozových mezer, SiC trakčních měničů atp. ICE3 není… Číst vice »

tarten

Ano. Také tu máme další jízdní odpory, který u jednoho vlaku záleží čistě na ujetých kilometrech, přičemž u ICE je díky vyšší kvalitě generuje podstatně nižší spotřebu energie na stejnou vzdálenost. A nakonec je tu ta věc se spotřebou, která záleží čistě na jízdní době, jako třeba klimačka. Tady poloviční jízdní doba dá poloviční spotřebu, i když ujetá vzdálenost je stejná.

Lukáš

Hezké, ale sedačky v 1 by měly být v koženém provedení. Bytostně nesnáším prach a různé vlasy a nitky v plyšových sedačkách. Navíc se plyš mnohem hůře udržuje.

dzejejc

Vidíte. Já cestuji preferenčně první třídou a kožené sedačky mám bytostně nerad, protože se vám na nich i v zimě potí všechna místa styku.

Lukáš

Takže je lepší, když se Váš pot vsákne do textilního potahu? Jéje…
Možná by to chtělo a) zhubnout b) shodit nějakou tu vrstvu oblečení… Každopádně Vás chápu, no takovou propocenou situaci při správné funkčnosti klimatizace neznám (a to cestuji hodně často), takže moje řešení berte jako orientační. Držím palce.

Daniel Jablonecký

Nepochybuji o tom, že DB údržbě a čistotě jednotek ICE věnují maximální pozornost a péči a že nějaké rady z Čech nepotřebuji. A pokud je někdo opravdu obdařen nadprůměrnými dovednostmi a schopnostmi, může se nechat u DB zaměstnat a posunout jejich stávající úroveň ještě o level výš.

Lukáš

Zrovna obtýden budu 5 dní jednat s kolegy mj. i od DB, takže se můžu zkusit zeptat 🙂 Každopádně k věci: nějak nevidím, že by interier ICE byl nějak čistší od našich vlaků srovnatelné kvality (SC, rj).

Martin

Při správné funkčnosti klimatizace…. A to hodně často cestujete prosím kde na české železnici a s Českými drahami? :-D:-D:-D

Lukáš

Pokud si vzpomenu na poslední období (řekněme 3 roky) v první třídě na kožených sedačkách (ČD Ampz, ZSSK Ampz, Viaggio Comfort a podobně), klima vždy fungovala správně. Nepamatuji si nějaké zásadní problémy. Ty někdy badám v klasické „dvojce“, například u některých Bmz. Takže ano, u ČD problém většinová nepozoruji. Naopak potil jsem se v RegioJetu, kde se prostředí v Relaxu dalo přirovnat ke skleníku. Nebo například u DB Regio z Mnichova do Alp.

Martin

Tak to potom ano, když vypíchnete jen výše uvedené a jezdíte jenom na trati Praha – Ostrava anebo do zahraničí. Podle fotky ale vypadáte jako o něco pravověrnější šotouš… Ale trochu reálně – rychlíky Brno – Česke Budějovice – Plzeň… klima žádná, první i druhá třída hrozná. Rychlíky Praha – Kolín – Havlíčkův Brod – Brno…. klima žádná, první třída otřes. Osobáky – Vysočina, jižní Čechy, jižní Morava … klima žádná…otřes… buď staré dvoupatráky, regionovy, nebo někdy i původní (kožená lavice) 810…. Jediné co je na jihu trochu modernější a s klimou jsou Stadlery, ale tam je to obyčejně tak,… Číst vice »

Lukáš

Pro upřesnění Vaší domněnky – jezdím do každého koutu země a bohužel někdy ve vozech Vámi zmíněnými vlaky a je to děs. To každopádně bez debaty. Fotka je z roku 2015 nebo 2016.. nahrál jsem novou, tak jsem zvědavý, jaký šotouš jsem pro Vás teď. hh. Napovím ale, že šotouš nejsem, být je železnice moje práce a také hobby. Uspokojování se nad Bobinou fakt není můj šálek kávy. Ale k tématu. Mícháte jablka s hruškami. Bavíme se o jedničce a to ještě navíc v kůži. Neřeším žádné Regíny, Šukafony a B-éčka na šrot-rychlících. To, že takový vozový park nemá co… Číst vice »

medical examiner

S7 Praha – Zadní Třebaň
Zatím klimatizace fungovala vždy (někdy až moc).

tarten

Je to prostě tak. Někomu koženka vyhovuje, někomu naopak ne. Já myslím, že by cestující měl mít na výběr i v rámci jednoho vlaku a jedné třídy. S tímhle není takový problém jako s kupéčkama, která znamenají méně sedaček ve vlaku.

Petr

Ale zato ta kupéčka taky můžou nalákat lidi do vlaku. Já třeba hrozně rád jezdil vlakem, ale v posledních letech už preferuju auto. Velkoprostorové vozy fakt nemám rád.

medical examiner

No to nevadí, existují i jiné tkaniny…

Webster

V úterý jsem jel vlakem ICE z Erfurtu do Mnichova. Nejelo to víc než 280 km/h a to ještě jenom na krátkém úseku trati. Dlouho jsme jeli jenom 215 km/h (i v úseku, kde podle mapy na wiki má být maximálka 300 km/h). Na příjezdu do Mnichova bylo zpoždění 45 minut. Je to běžné? Navíc mi ujel poslední Západní expres do Prahy, což znamenalo neplánovanou noc v Mnichově, za kterou pravděpodobně nic nedostanu, protože jízdenku na vlak do Prahy jsem měl samostatně od ČD. O kompenzaci jsem ale zkusil požádat DB i po neuvěřitelně nepřátelském a arogantním chování personálu v… Číst vice »

PetrV

Kompenzaci za 45 min na vnitro jízdenku? 🙄

***** Petr

Cena jako za letenku a služby MHD.

Webster

Kompenzaci za ten hotel a novou jízdenku do Prahy. V tom centru DB mi tvrdili, že na to nárok asi mám, ale nevypadali moc, že se v tom orientují. Tak jsem vyplnil žádost, přidal jízdenku od ČD a účet za hotel a dal jsem jim to tam, ať to na tu centrálu pošlou.. Ale moc nevěřím, že něco přijde.

PetrV

To jsem pochopil už z předchozího textu, jen nechápu na jakém základě máte pocit, že by vám to měli kompenzovat, když to nebylo na jednu přepravní smlouvu. Proto si myslím, že nevěříte oprávněně.

veli.k

Přesně tak. Kupovat jízdenky odděleně je výhodné, nicméně člověk musí počítat s tím, že pokud si vybere poslední spojení, tak případné strasti s tím spojené jsou na jeho triko…

Daniel Jablonecký

Při podobných cestách cestuju vždy maximálně předposledním spojem a už mnohokrát se mi to vyplatilo právě z uvedených důvodů.

Webster

Taky bych radši nejel posledním, ale v mém případě to nešlo. 41 minut na přestup jsem považoval za dostatečných, když jsem jel tím slavným ICE rychlovlakem. Chyba no 🙂. Vlak do Prahy jsem viděl projíždět opačným směrem z okna ICE asi minutu před naším příjezdem.

czhunter

Z mé (asi 3 roky staré několikanásobně opakované) zkušenosti je naopak výhodné si kupovat jednu jízdenku z DE až do ČR (a je jedno, kolik vlaků člověk v DE použuije), a to ještě přes portál ČD, ne přes DB.

Pokud teda pán nemá nějakou speciální DB slevu.

Ryk Mat

DB Centrum je osobní pokladna a nic víc. Tam vyřídíte nanejvýš potvrzení, že vázanou jízdenku smíte při zpoždění použít v jiném spoji. Mně se osvědčilo psát stížnosti e-mailem. Nic to nestojí, člověk tím zabije čas v dalším vlaku a kompenzace bývají často velkorysé. Naposled jsem za remcání na zimu ve dvou ICE dostal kód na 30 € slevu při dalším nákupu jízdenky od DB. Slevu mi uznali při nákupu Interrailu i když paní v DB Centru na Dresden Neustadt musela volat o pomoc, jak to počítači vnutit.

Mirek

Ano. Bohuzel to je normalni. Pri moji druhe jizde s ICE (Amsterdam – Frankfurt Letiste) melo ICE 4 hodiny zpozdeni a nakonec to v Koline vzdalo. Rozhlas oznamil at si cestu domu vyresime po svem (v techto pripadech lze cestovat na ICE jizdenku i jinym DB ICE vlakem). Muj problem byl, ze jiny vlak uz nejel. Pri mych dalsich trech jizdach zpozdeni. Pri me posledni jizde (Dresden – Kolin) mi palubni personal bez udani duvodu oznamil, ze vlak do cilove stanice nepojede. At si to vyresim po svem. Pri jizde zpet (Kolin – Dresden) mel vlak 1 hodinu zpozdeni a… Číst vice »

Ryk Mat

Ano. To je naprosto běžné. Neděje se to každý den, ale pokud je nějaký vlak opožděn, pak se kvůli němu nikdy nezpožďují jiné vlaky. Naopak, zpožděný vlak je dále zpožďován čekáním na uvolnění trati a jízdou za pomalejšími vlaky. Dispečink v takových případech často nařizuje jízdu nižší rychlostí, protože vlaky v civilizovaném světě mají elektroměry. Nejen v Česku jsou na železnici výluky. Každá výluka přidá zpožděnému vlaku další zpoždění, protože ve výlukovém jízdním řádu bývá velmi těžké najít mezeru. Obecně se v Německu a Rakousku můžete spolehnout na jedno pravidlo – vlak financovaný z veřejných prostředků (reionální doprava) není nikdy… Číst vice »

czhunter

No, řekl bych, že nárok na nic téměř jistě nemáte.

45 minut zpoždění nestačí.

Když jsem ale 2x (z asi 50 jízd) jel vlakem ICE s takovým zpožděním, že existoval nárok na kompenzace, tak průvodčí ty formuláře rozdávali už ve vlaku a radili lidem, jak je vyplnit.

V Česku při takovém zpoždění obvykle průvodčí zmizí a už ho nikdo nikde nevidí (však ono je lepší, když jede pár lidí na černo, než aby na něj někdo hulákal, no ni?)

Pitrys

Lavice jak v B, oddělené sedačky asi vypadají lépe…

Pitrys

…se omlouvám, kouk jsem na ostatní fotky, slečna tam překáží. Jsem se lekl…

medical examiner

Ale kam na ty sedačky chodí…nevypadají špatně…

tarten

Řekl bych, že do krámu s pracovními židlemi pro nižší management nebo tak něco.

rozinka

Proti ICE 1, nebo i obyčejným EC vozům DB neskutečný lowcost, na to, že to má být jakýsi nadvlak za nadjízdné.

Šejdr

Krásné rozestupy mezi sedačkami a stolky bez podpěry, aby nepřekážela nohám cestujících. Jsem zádumčivý při vzpomínce na to miniaturní místo na nohy, které jsem dnes musel 3 hodiny přetrpět v ARmpee…

HonzaH

Z me zkusenosti tohle vypada dost nepohodlne – kdyz ma clovek notebook na stolku takhle daleko pred sebou, musi bud sedet bez opirani, aby dosahl na klavesnici, nebo hodne natahovat ruce, coz je po chvili docela makacka.

Zatim nejlepsi mi v tomto prisly rozklapeci stolky v krajnich oddilech Panteru nebo vysunovaci stolky v RailJetech. V jinych vozech je casto docela utrpeni pracovat.

medical examiner

A co takhle Bpee nebo Amz – tedy stolek v loketní opěrce?

medical examiner

Starém nebo novém?

Felix

Škoda že takhle nebude vypadat interiér ComfortJetu, promarněná příležitost.

Erik85

Vy už jste viděl finální podobu?

Felix

Vizualizace interieru uz jsou davno zverejnene, predpokladam ze tam nebudou zasadni koncepcni odlisnosti od finalniho vysledku.

veli.k

Ano. InterJet i ComfortJet jsou super. Je to pokrok oproti tomu, co tu dnes máme. Ale současně, aktuální návrhy z Německa nebo Rakouska jsou prostě ještě o třídu výš. Jako například tento.

Daniel Jablonecký

Protože celá železnice je v těchto zemích ještě o třídu výš.

Vít Jůza

Výsostně osobní velkoprostor …

veli.k

Na tom něco je 🙂

Martin

Nejhezčí interiér je v 810…jako na záchodě…

medical examiner

Bmz245 se nelíbí?

Gajda

Nevím čím to je, nicméně obyčejný Desiro nebo 612 jsou uvnitř vždycky docela uklizený, zato v prémiovým ICE je všude miliony drobků, plný koše a vypadá to na pohled děsně.

rozinka

Protože expresní vrstva je v Německu komerční, narozdíl od nás, kde se přes expresní vrstvu nesmyslně bagrují dotace do ČD. A cestujícím to asi nevadí. Desira a 612 jezdí jako ZDO a musí splnit požadavky objednatele.

veli.k

Problém je v tom, že v Německu vzhledem k infrastruktuře nemá expresní vrstva problém konkurovat autobusové či automobilové či dokonce letecké dopravě. A přepravní proudy jsou takové, že se to dá komerčně dělat. Což u nás prostě neplatí. I soukromí dopravci Vám řeknou, že komerčně se v ČR uživí opravdu jednotky dálkových tratí, a to ještě většinou po dokončení nyní rozestavěných traťových úseků. Nelze srovnávat jablka s hruškami.

rozinka

Bavíme se o expresní vrstvě, ne o rychlíku eo Tanvaldu. A expresní vrstva u nás jezdí výhradně po tranzitních železničních koridorech, do jejichž modernizace jsme dali v součtu už stovky miliard korun. Není žádný důvod něco takového dotovat.

ProcessusXiphoideus

Vypadají pěkně, nebál bych se však říct, že interiér InterJetu se mi líbí o nemálo víc.