Jako v 80. letech. Na Brněnské přehradě končí rekordní sezona
Lodní doprava na Brněnské přehradě. Pramen: DPMB
Mezi nejoblíbenější zastávky patří tradičně hrad Veveří a Kozí horka.
Mezi nejoblíbenější zastávky patří tradičně hrad Veveří a Kozí horka.
Rekordní byl rok 1961, kdy se po brněnské přehradě přepravilo 780 tisíc lidí. V 70.letech pak došlo ale ke stagnaci počtu cestujících, což je přičítáno rozvoji automobilismu. Za sezonu se v 70.letech přepravilo „jen“ 300-350 tisíc cestujících.
Zdrpj: A. Střecha, P. Mrva, O. Fišáková, M. Mrvová a kol: Analýza a prognózy rozvoje dopravní soustavy města Brna 1980, Vydal Národní výbor města Brna, odbor dopravy. Brno, 1980.
Brňák NIKDY nezapomene zmínit úúúúžasné vyžití na Priglu. Ale v podstatě tam není moc co dělat, krom těch lodí.
Co je špatného na výletu do přírody, zchlazení v priglu a případné projížďce na lodi? V Praze jsem taky potkal hromady lidí ve Stromovce, kde z mého pohledu taky není co dělat. Ale hezky tam je taky.
Klasická příměstská rekreační přehrada. Nic víc, ale ani nic míň. Co by jste si tam představoval za atrakce?
Jako obyvatel Brna chodim na prehradu docela casto – a kupodivu lodi jsem tam nejel uz leta a do hospod tam taky nechodim (opit se muzu kousek od bydliste a za levnejsi peniz). Tak nejak nemohu s Vasim prispevkem souhlasit. Ano, u Olympie je asi komercni vyziti vetsi, ale porad existuje urcity pocet lidi, kteri jdou k prehrade jen tak na prochazku, jdou na hrad, na houby, maji tam zahradu, jdou se tam odreagovat a nebo tam jdou treba za ucelem romantickeho svadeni vyvolene divky (z vlastni zkusenosti vsak doporucuji prvne zjistit, zda ma divka rada romantiku).