Jako na Západě. Součástí nové tratě na Strahov bude ve stoupání i oddělený červený cyklopás

V klesání zde bude možnost jet ve vozovce či po legalizovaném chodníku.
V uplynulém týdnu pražský dopravní podnik vypsal miliardovou veřejnou zakázku na zhotovitele tramvajové tratě Malovanka – Strahov.
Výstavba 1,3 kilometru dlouhé trati by měla trvat 18 měsíců, DPP předpokládá zahájení stavebních prací na jaře 2026 a zprovoznění nové tratě na podzim 2027.
Tramvajový boom se valí na Strahov. DPP hledá stavitele nové trati z Malovanky
Součástí stavby bude i nové řešení cyklodopravy mezi Bělohorskou ulicí a Strahovem. V rámci loni proběhlého stavebního řízení dorazila na DESÚ připomínka, která namítala, že chystané úpravy nejsou pro cyklisty dostatečně atraktivní a neřeší oddělenou cyklistickou infrastrukturu na cyklostrase A142.
Podle DESÚ však existence zanesené cyklotrasy není automatickou garancí aplikace nejvelkorysejších možných řešení. „Pro cyklisty bylo v rámci akce učiněno maximum, zejména upozorňujeme na parametry odděleného provozu cyklistů ve stoupání Vaníčkovy ulice, kde je cyklistům umožněn provoz na společné stezce pro chodce a cyklisty v šířce tří metrů,“ uvádí stavební povolení.
Web Městem na kole však upozornil, že nakonec bude zvoleno lepší řešení, které poprvé v Praze odpovídá standardům západoevropských měst. Vznikne oddělený „dánský“ cyklopás.
Na přibližně 470 metrů dlouhém stoupání směrem na Strahov vznikne vyhrazený cyklopás o šířce 1,75 metru, který bude výškově oddělen od vozovky a zároveň oddělen od chodníku obrubníkem. Povrch cyklopásu bude z jemně zrněného asfaltobetonu. Ten bude na povrchu probarvený válcovaným posypem s červeným pigmentem.
Ve Vaníčkově ulici nyní už ve stoupání vyhrazený cyklopruh existuje, nové oddělené stavební řešení ale přinese podle cyklowebu výrazně vyšší úroveň bezpečnosti i komfortu. V klesání zde bude možnost jet ve vozovce či po legalizovaném chodníku s minimální frekvencí chodců (s max. rychlostí 20 km/h.)
Ve zbytku ulice bude ulice řešena duálním řešením. Ve vozovce budou cyklopruhy podobně jako dnes, nové chodníky budou legalizovány pro jízdu na kole. Lidé tak budou mít na výběr.