dkv_obrazok

Jako na Západě. Součástí nové tratě na Strahov bude ve stoupání i oddělený červený cyklopás

Vizualizace tramvajové trati z Malovanky na Strahov. Foto: DPPVizualizace tramvajové trati z Malovanky na Strahov. Foto: DPP

V klesání zde bude možnost jet ve vozovce či po legalizovaném chodníku.

V uplynulém týdnu pražský dopravní podnik vypsal miliardovou veřejnou zakázku na zhotovitele tramvajové tratě Malovanka – Strahov.

Výstavba 1,3 kilometru dlouhé trati by měla trvat 18 měsíců, DPP předpokládá zahájení stavebních prací na jaře 2026 a zprovoznění nové tratě na podzim 2027.

Tramvajový boom se valí na Strahov. DPP hledá stavitele nové trati z Malovanky

Součástí stavby bude i nové řešení cyklodopravy mezi Bělohorskou ulicí a Strahovem. V rámci loni proběhlého stavebního řízení dorazila na DESÚ připomínka, která namítala, že chystané úpravy nejsou pro cyklisty dostatečně atraktivní a neřeší oddělenou cyklistickou infrastrukturu na cyklostrase A142.

Podle DESÚ však existence zanesené cyklotrasy není automatickou garancí aplikace nejvelkorysejších možných řešení. „Pro cyklisty bylo v rámci akce učiněno maximum, zejména upozorňujeme na parametry odděleného provozu cyklistů ve stoupání Vaníčkovy ulice, kde je cyklistům umožněn provoz na společné stezce pro chodce a cyklisty v šířce tří metrů,“ uvádí stavební povolení.

Web Městem na kole však upozornil, že nakonec bude zvoleno lepší řešení, které poprvé v Praze odpovídá standardům západoevropských měst. Vznikne oddělený „dánský“ cyklopás.

Na přibližně 470 metrů dlouhém stoupání směrem na Strahov vznikne vyhrazený cyklopás o šířce 1,75 metru, který bude výškově oddělen od vozovky a zároveň oddělen od chodníku obrubníkem. Povrch cyklopásu bude z jemně zrněného asfaltobetonu. Ten bude na povrchu probarvený válcovaným posypem s červeným pigmentem.

Situační výkres stavby tramvajové trati Malovanka - Strahov včetně cyklo řešení ve Vaníčkově ulici. Zdroj: DPPSituační výkres stavby tramvajové trati Malovanka - Strahov včetně cyklo řešení ve Vaníčkově ulici. Zdroj: DPPBudoucí tramvajová trať Malovanka - Strahov. Pramen: DPP

Ve Vaníčkově ulici nyní už ve stoupání vyhrazený cyklopruh existuje, nové oddělené stavební řešení ale přinese podle cyklowebu výrazně vyšší úroveň bezpečnosti i komfortu. V klesání zde bude možnost jet ve vozovce či po legalizovaném chodníku s minimální frekvencí chodců (s max. rychlostí 20 km/h.)

Ve zbytku ulice bude ulice řešena duálním řešením. Ve vozovce budou cyklopruhy podobně jako dnes, nové chodníky budou legalizovány pro jízdu na kole. Lidé tak budou mít na výběr.

Tagy cyklodoprava Praha 5 Praha 6 Tramvajová trať Malovanka - Strahov
6 komentářů