Jako na Západě. Součástí nové tratě na Strahov bude ve stoupání i oddělený červený cyklopás
Vizualizace tramvajové trati z Malovanky na Strahov. Foto: DPP

V klesání zde bude možnost jet ve vozovce či po legalizovaném chodníku.
Aspoň něco, ale obecně by se hodilo všechny cyklopásy podbarovat červeně, aby bylo jasně vidět, kde začíná a končí a ne že to je jen takové divné pseudo parkování.
Tam jsem několikrát dostal pokutu za parkování, vůbec jsem nevěděl proč. Tam jak je bus zastávka, pod viaduktem (jednou jsem dostal že jsem parkoval na něm nahoře, ani jsem nevěděl že se nesmí stát na mostě – denně tam stojí hromada aut) a hlavně dole, stál jsem jak je pilíř viaduktu, ne kolmo na něj. Opět, stejně jako vždy další jedno auto denně. Je tam totiž značka parkoviště. A furt mě chodili pokuty, že jsem pod (tuším) 3 metry od křižovatky. Jednou jsem tam potkal měšťáka a stěžoval si na to, ještě jsem mu to krokoval, že je to aspoň… Číst vice »
Opravdu nebude mozne na novou trat odbocit ze smeru Vypich? Mohlo by se to hodit po dostavbe spojky v Kukulove ulici, aby se mohly zatahovat/vypravovat tramvaje do/z motolske vozovny.
Počítám, že k tomu existuje závažný důvod a nevychází to možná sklonově (byť to stoupání mi laickým pohledem přijde, že nezačíná tak rychle), ale vzhledem k tomu, že aktuálně je v místě případné odbočky široký betonový plácek kde jsou popelnice a autobusová zastávka, a rozhodně by se kvůli tomu nemusely bourat žádné domy, atd., mě to taky dost překvapilo. Ale to je věc, která se v poslední době objevuje častěji a přijde mi, že minimálně by si vždycky zasloužil hlubší vysvětlení, než to jen schovat do projektu – viz chybějící napojení trati z Habrové směrem na Ohradu, kde se přitom… Číst vice »
Na Strahov a do kopce? No to je překvapivé.
Jaký je rozdíl mezi stezkou pro chodce a cyklisty a chodníkem (stezkou pro chodce) s dodatkovou tabulkou „🚲 vjezd povolen“?
V zásadě se dá říct, že na tom prvním jsou oba rovnoprávní, na tom druhém je cyklista hostem a měl by se podle toho chovat (přizpůsobit rychlost jízdy chodcům apod.).
Na chodniku chodci nemaji povinnost chodit vlevo.
Na stezce pro pěší je rychlostní limit 20 km/h stejně jako v pěší či obytné zóně. A pak směrovost chůze/jízdy není tolik definována.
Což má docela zábavnou konsekvenci v tom, že na kole má tachometr jako schválené měřidlo přesně 0 kol, což vymahatelnosti moc neprospívá.
Když nemáte v autě schválený metr, tak nejde vymáhat zákaz stání X metrů před přechodem?
Hlavně ale prosím tenhle argument nepoužívejte – protože jinak úředníkovi dojde trpělivost a předepíšou nám povinné rychloměry (a autům metry).
mě to moc zábavné nepřipadá, jak na kole tak v autě jezdím podle GPS rychlosti a když si to srovnávám s tachometrem v autě ( schválené měřidlo) a s obyčejným cyklokomputerem Sigma který mám na každém kole i koloběžce, tak je ta odchylka v rychlosti okolo 20 km rozhodně méně než jeden km v hodině. Čili když už by na kole měla být nějaká “ zábavná konsekvence“ tak spíš u lidí, kteří žádné měřidlo rychlosti nemají …
Měřidlo nepotřebuješ. Stačí použít mozek. Jedeš tak, abys nedělal problém sobě nebo jiným.
Z pozice cyklisty to já osobně v praxi rozlišuju takto: Když vidím v dálce chodce, které/ho nemůžu bezpečně objet, tak: – na stezce pro chodce a cyklisty prvně použiju zvonek a až potom brzdy, pokud je třeba (většinou není, většina chodců nejsou ignoranti) – na stezce pro chodce s povoleným vjezdem kol nepoužívám zvonek vůbec a již z dálky brzdím, klidně na rychlost chůze nebo i úplně zastavím, když nejde bezpečně projet. Kromě toho jedu max. 20 km/h, jako v obytné či pěší zóně (nejsem si jist, zda to vyplývá ze zákona či nikoliv). Jako chodec to nerozlišuju. Chodím po… Číst vice »
Tipuju že tam bude rozdíl i v normách. Na chodníku můžou být ostré zatáčky, schody a jiné pasti.
Ostré zatáčky (dá se vůbec 90° zlom ještě označit jako zatáčka?) se bohužel zhusta stále budují i na cyklostezkách. Schody také nebývaly výjimkou, v poslední době jich naštěstí ubylo.
Tak snad je to takova prvni vlastovka (vlastne jeste Smetanovo nabrezi) a brzo to treba bude standardem… Doufejme
Kez by, ale skutecnost, ze nahore kolem stadionu je zas dual v ramci stejnyho projektu, moc nadeji nedava.
A to nemohly být ty červené cyklopásy v celém úseku?! Ideálně je zřídit i místo kostek v ulici Dlabačov a Pohořelec, kde je jízda na kole opravdu zážitek.
Mohlo to tak být. Auta jedou část Vaníčkové do kopce po kolejích. A holt by se do svého pruhu vracela o něco dál. Tím by vzniklo více místa pro kola
Ta ulice se jmenuje Vaníčkova, podle JUDr. Vaníčka, náčelníka Sokola, který inicioval výstavbu Strahovského stadionu, tak to nekomolte podle nejakých vaniček či kdo ví čeho. Vaníčkovy ulice.
Pan muze byt ze zatacky, tam se takto mluvi.
No já jsem viděl i „zastávka Myslíková“ na nějakých oficicálních DPP dokumentech venku,
Podle mě je to moravismus, z dětství v Praze to neznám, zato kámoši Brňáci takhle mluví. 🙂
Ano, Pražák by řekl „Vaníčkový“ 🤣
Konečně, Praha je v cykloinfrastruktuře fakt za opicemi. Už i Bratislava je na tom mnohem líp. Snad bude tenhle trend pokračovat.