Jako na Západě. Součástí nové tratě na Strahov bude ve stoupání i oddělený červený cyklopás
Vizualizace tramvajové trati z Malovanky na Strahov. Foto: DPP

V klesání zde bude možnost jet ve vozovce či po legalizovaném chodníku.
Na Strahov a do kopce? No to je překvapivé.
Jaký je rozdíl mezi stezkou pro chodce a cyklisty a chodníkem (stezkou pro chodce) s dodatkovou tabulkou „🚲 vjezd povolen“?
V zásadě se dá říct, že na tom prvním jsou oba rovnoprávní, na tom druhém je cyklista hostem a měl by se podle toho chovat (přizpůsobit rychlost jízdy chodcům apod.).
Na chodniku chodci nemaji povinnost chodit vlevo.
Na stezce pro pěší je rychlostní limit 20 km/h stejně jako v pěší či obytné zóně. A pak směrovost chůze/jízdy není tolik definována.
Tak snad je to takova prvni vlastovka (vlastne jeste Smetanovo nabrezi) a brzo to treba bude standardem… Doufejme
Kez by, ale skutecnost, ze nahore kolem stadionu je zas dual v ramci stejnyho projektu, moc nadeji nedava.
A to nemohly být ty červené cyklopásy v celém úseku?! Ideálně je zřídit i místo kostek v ulici Dlabačov a Pohořelec, kde je jízda na kole opravdu zážitek.
Mohlo to tak být. Auta jedou část Vaníčkové do kopce po kolejích. A holt by se do svého pruhu vracela o něco dál. Tím by vzniklo více místa pro kola
Ta ulice se jmenuje Vaníčkova, podle JUDr. Vaníčka, náčelníka Sokola, který inicioval výstavbu Strahovského stadionu, tak to nekomolte podle nejakých vaniček či kdo ví čeho. Vaníčkovy ulice.
Pan muze byt ze zatacky, tam se takto mluvi.
No já jsem viděl i „zastávka Myslíková“ na nějakých oficicálních DPP dokumentech venku,
Konečně, Praha je v cykloinfrastruktuře fakt za opicemi. Už i Bratislava je na tom mnohem líp. Snad bude tenhle trend pokračovat.