Jako na jaře. Po MHD začínají kvůli pandemii velké škrty i na železnici
Railjet. Foto: České dráhy
Dopravci reagují na velký pokles poptávky, omezení potrvají zatím nejméně tři týdny.
Dopravci reagují na velký pokles poptávky, omezení potrvají zatím nejméně tři týdny.
Na zrušení jsou třeba Ex Praha – Č. Budějovice, např. včerejší Ex 537 po dojezdu do ČB výstup tři cestující + vlak. četa. Místo téhle tragédie zruší R s přípoji ve většině stanic na trase. Fakt tragédie.
Zrušit rychlíky z Prahy na Hradec Králové v 17:11 a 19:11. Jak by řekl Topolánek. Kluci z ministerstva dopravy a univerzální ministr Havlíček. Jste fakt jedničky!!!
Totéž pak veškeré posilové (tzn. nad rámec 2h taktu) rychlíky z Prahy směr Roudnice – Ústí n/L. – Děčín.
Pravděpodobně bude zas halda kurzů na nový lokomotivní řady když klesají výkony a v létě a jindy na to většinou není čas..
Ještě že se pks už podepsala.. Při nebo po druhý vlně by to bylo leda +0% (národní dopravce)
On ten nárůst 2% je ve skutečnosti pokles, inflace ho předběhne. Jistě se ale dočteme, že jednání nebylo lehké a bylo dosaženo maximum možného.
Jo tákhle to bude. Koronavirové opatření je, že místo tří vozů, aby měl každý kolem sebe místo se narve 80 lidí do jedné 810. Takže už je jasné že se jde promořovat.
kde místo tří vozů jezdí 810 ?
A hybaj vsichni do auta, kteri jste to neudelali uz na jare. Vsak oni dostanou kompenzace ikdyz nejezdi…
Škoda jen, že na mnohé z proškrtaných vlaků jsou navázány přípojné vlaky, které nyní tedy budou „bez přípojů“ – což platí pro rychlíky z Prahy směr HK, směr Děčín, ale namátkou např. i zánik rychlého spojení typu „na 8. h do Jihlavy z Třebíče a okolí“ atd.
Přehled omezení vlaků v Pardubickém kraji od 19. 10. 2020 vlak odjezd výchozí stanice příjezd cílová stanice omezení Trať 010 Česká Třebová – Kolín 1752 13:44 Brno hl.n. 15:52 Choceň zrušen v úseku Česká Třebová – Choceň 4770 6:31 Letovice 7:34 Ústí nad Orlicí zrušen v úseku Česká Třebová – Ústí nad Orlicí 4771 16:10 Choceň 17:17 Březová nad Svitavou zrušen v úseku Choceň – Česká Třebová 5002 5:10 Česká Třebová 7:22 Kolín v úseku Česká Třebová – Pardubice hl. n. jede v pracovní dny 5033 6:06 Kolín 6:52 Pardubice hl.n. zrušen 5044 22:48 Pardubice hl.n. 23:30 Kolín jede v… Číst vice »
Nespamuj tady.
David: Kolik z jedné vteřiny ti zabere to přeskočit
Tak to vypadá, že stejně jako se snad žádného vlaku netýkala opatření vyplývající z přetáčení času koncem března tohoto roku, tak že to stejně/podobně dopadne i u té podzimní změny času – viz opatření ve Středočeském kraji, u noční Slovakie, nyní tedy i v Pardubickém kraji (mj. u nočního vlaku z Pardubic do České Třebové)…
Nebylo by lepší zrušit slevy pro osoby nad 65 a pro studenty nechat jen na dojíždění do školy?
Nebylo a nic by to neřešilo.
V dané situaci by to bylo nanejvýš vhodné.
Tyto slevy přispívají ke zhoršení epidemiologické situace tím, že motivují důchodce a (t. č. do školy nechodící) studenty/děti k cestování.
Kde jste získal informaci, že v aktuální době motivují důchodce k cestování? Ty spoje se ruší právě proto, že jezdí prázdné.
„Kde jste získal informaci, že v aktuální době motivují důchodce k cestování?“
Motivují je k tomu svojí existencí.
“ Ty spoje se ruší právě proto, že jezdí prázdné.“
A pak je mnoho dalších spojů, které se neruší, a v nich ta 75% sleva, nyní velmi nevhodně motivující k nežádoucímu cestování, nadále existuje.
Neodpovídáte kde jste získal tuto informaci. Kde je statistika, jaký je mezi cestujícími v aktuální době podíl důchodců.
Odpovídám existencí těchto slev (+ tím, co i v posledních dnech ve vlacích vidím).
Důkazní břemeno leží v první řadě na vaší straně, když jste napsal „Nebylo a nic by to neřešilo.“
Doložte statistiku, že ten podíl je (dle vašeho tvrzení) mizivý (což by mimochodem znamenalo, že ty slevy se skutečně mohou zrušit a nikomu to vadit nebude).
Včera ráno (v 08:25h) jsem jel autobusem z České Kamenice do Nového Boru. Obsazen zhruba ze ¾. A byl jsem jediný, kdo nejel na slevu pro seniory.
No jo, je čtvrtek, v Lidlu začínají nové slevy, to jsou spoje k nejbližší prodejně výrazně plnější.
Tím to nebylo. V Č. Kamenici je Lidl také. Jedině, že by jeli do Kauflandu.
Pak by se měly zrušit slevy i v obchodech. To aby nikdo nejel do obchodu 3 kilometry MHD, protože tam nakoupí levněji. A taky nízkopodlažní vozidla, zbytečně to motivuje vozíčkáře k cestování. Že se pak nedostanou tam, kam nutně musí?
„Pak by se měly zrušit slevy i v obchodech. To aby nikdo nejel do obchodu 3 kilometry MHD“ Ano, i to by bylo jedním z opatření zamezujícím nežádoucímu cestování (a mimochodem, na jaře bylo zvažováno). „A taky nízkopodlažní vozidla, zbytečně to motivuje vozíčkáře k cestování.“ Pominu-li skutečnost, že nízkopodlažní vozidla jsou vhodná z mnoha dalších důvodů (mj. rychlost výstupu/nástupu cestujících), tak samozřejmě jde o nesmysl mj. v situaci, kdy žádná vysokopodlažní vozidla již v daném provozu nejsou. „Že se pak nedostanou tam, kam nutně musí?“ Což je (rétorická) otázka, která NESOUVISÍ s tématem nynější velké nevhodnosti 75% slev (pokud lidi… Číst vice »
** Doplním, že (aby nedošlo k přílišné „polemizaci nad podsunutým jiným příkladem“) navzdory protiepidemiologickému přínosu obou opatření (zrušení 75% slev + zákaz slevových akcí pro prodejny), považuji první jmenované opatření za nesporné; u druhého naopak vnímám určitou spornost v zásazích do cenotvorby soukromých subjektů (v situaci, kdy ty slevy jsou poskytovány dobrovolně prodejcem; na rozdíl od 75% slev pro důchodce a studenty, kde tyto slevy jsou v oné 75% výši kompenzovány státem).
Prosím vás,kolik teď asi cestuje důchodců?Jenom proto, že je sleva???
Pan Kalina snad doloží přesné číslo (když tvrdí „Nebylo a nic by to neřešilo.“). Z mého pozorování jednoznačně jde o nenulové číslo (včetně remcání některých lidí z této věkové skupiny ve smyslu „mně žádný Prymula nebude rozkazovat, že mám být doma“. Ostatně, žádný zákaz volného pohybu nebyl dosud vyhlášen, a to ani pro tyto rizikové skupiny (vyjma tedy těch z ústavů).
Zrušení těch slev (přinejmenším dočasné) je každopádně vhodné, ať už důchodců cestuje jakékoliv % od 0 do 100 (či hypoteticky nad 100) vůči normálnímu stavu.
Plus ještě upozorním, že p. Kalina zúžil můj komentář týkající se cestování STUDENTŮ (t. č. do školy stejně nechodících) a důchodců pouze na ty důchodce (načež vy na toto navazujete) a začal s tímto polemizovat; přičemž nežádoucí v nynější době je i cestování (za jinými než nezbytnými účely, což se dá velmi dobře „vyfiltrovat“ právě zrušením slev) oněch lidí do 18 let, resp. studentů 18 – 26 let (v obou případech sice ne tzv. rizikových skupin, nicméně tak jako tak přenašečů viru mezi další osoby včetně těch rizikových).
kdy už všichni pochopí že virus tu byl je a bude a opatření nelze dělat donekonečna, dobrovolně z přílišné korektnosti se střílíme do nohy.
Teď jde hlavně o to nepřetížit naše zdravotnictví, aby každý dostal péči, kterou potřebuju. Necheme to přece mít jako v Itálii na jaře.
Oprava — potřebuje. (autokorekce)
i ředitel Motola řekl, že téměř polovina hospitalizovaných tam by být nemusela
Pokud se počet hospitalizovaných za několik týdnů zdvojnásobí, ta polovina nedělá zas tak velký rozdíl.
Ředitel Motola by měl vrátit diplom
Ředitel Motola navykládal v rámci své kampaně do senátu spoustu jiných nesmyslů. Například o tom, jak je Motol prázdný a nápor Covid19 pacientů zvládne, a přitom o dva týdny později začali rušit neakutní operace.
Ale jde snad především o to, aby ten nárůst nebyl exponenciální, což už teď stejně je. Pokud si obsadíte lůžka ležáky s Covidem, jak se pak chcete starat o ostatní případy, které to také budou potřebovat? A korektnost? Budete to Vy, kdo bude rozhodovat o tom, kdo už má umřít, nebo komu dáme ještě šanci?
já ne 🙂 ale příroda to rozhodne sama, vždy to tak bylo, někdo holt dříve, někdo později
OK, zrušme nemocnice, zrušme zdravotnictví. Musíme tam všichni a tohle nás akorát obírá o finance. Fakt nechápu.
Silácké kecy.
nikoli , jen konstatování běžné reality, nelze zachránit všechny
Lze, když budou respektovány základní přírodní zákony a opatření k zamezení šíření. Většinou se to šíří jen díky hlouposti, neznalosti a bezohlednosti infikovaných.
nejlepe jako v australii, ze?
On tu ještě před rokem nebyl. Teď je a jestli bude, to nikdo neví. Dělat nebo nedělat opatření je věc názoru, obvykle subjektivního. Nejvíc generálů se vyrojí po bitvě.
„Subjektivního“ myslím laiky, ne odborníky.
Ja se vyrojil a mam nazor uz ted. 🙂
A právě díky takovým, co takhle smýšlejí, jsme nejhorší ve srovnání s okolním světem. Bravo!
Očekávám snížení kompenzace a to ihned!
Jaké kompenzace?
Zřejmě za ty zrušené vlaky. Nicméně nepředpokládám snížení plateb, když se dotují i nejezdící autobusáci, nehrající klauni atp.
Fakt vážně škrtnout v odpolední špičce rychlík v 17:11 z Prahy do Hradce?
Má se ještě škrtat dopolední 948.
Jsou tam 3 páry, 13:11 OK, 19:11 OK, ale 17:11 by mohl zůstat (včetně obratového z HK)
Linka R 10 Praha – Hradec Králové – Trutnov/Letohrad Na této lince nepojedou od 19. října tři páry rychlíků Hradečan mezi Prahou a Hradcem Králové. Ve směru z Prahy půjde o odpolední vlaky R 947, 949 a 951 (odjezdy z Prahy hl.n. ve 13:11, 17:11 a 19:11), v opačném směru pak o vlaky R 948, 944 a 942 (odjezdy z Hradce Králové hl.n. v 9:08, 15:08 a 17:08).
No to je moc hezký.
To nebylo ani na jaře, asi se máme promořit namačkáni ve zbylých spojích, které určitě ještě patřičně zkrátí o pár vozů…
Do Hradce Králové (a trs) se lze z Prahy relativně snadno dostat i přes Pardubice – větším problémem bude zřejmě omezení spojení do / z Poděbrad a Chlumce nad Cidlinou a trs (Nymburk a trs zachrání příměstská doprava).
R 949 mohl zůstat aspoň z Prahy do Poděbrad, v tomhle úseku je pořád docela obstojně obsazený, protože tím jezdí lidi z práce (možná se to od kancelářského stolu nezdá, ale vážně je dost povolání, která nejdou dělat z home office). Takhle se lidi z Poděbrad nacpou do Ex 521 a pak budou půl hodiny tvrdnout v Kolíně. A lidi z Nymburka přijedou domů o hodinu později s přestupem v Lysé.
Frekvenci od 949 by mohla pobrat 933. Snad se to do sedmi vozů vejde i když nevím, jestli nedojde i k redukci souprav. Už jsem doma víc,jak týden.Jezdila z Prahy plná. 948/947 má logiku. Soprava hnije dvě hodiny na Jihu…A nejezdila plná. 942/951 taky….942 větší frekvence akorát z HK do Chlumce u 942…Sám jsem zvědav na změny..19týho jsem právě po návratu z karantény 944/949 měl mít.
933 to pobere, ale pro lidi, co jezdí z práce ve stejnou dobu (třeba proto, že mají pevnou pracovní dobu 8.00-16.30) to bude každý den znamenat o hodinu pozdější příjezd domů a tu hodinu buď budou zbytečně sedět v práci, nebo budou stát na nádraží.
No expres + přestup v Kolíně bych nečekal, spíše osobák jedoucí z Masaryčky o 20 minut dříve a milovický vlak s přestupem v Lysé na R z Ústí.
Kromě toho, že to přes Kolín je časově neefektivní tam také neplatí PID.
Máte pravdu, moje chyba, že mi to s PID nedošlo. Na druhou stranu bude dost záležet na tom, jestli to lidi stihnou o 20 minut dřív na Masaryčku a kolik jich na 949 přichází těsně před odjezdem, protože jim to tak akorát vychází.
V poloprazdnejch vlacich sedi lide ty dva proticovidove metry od sebe, tak je potreba je proskrtanim zase zahustit. To je skoro stejne dobre proticovidove opatreni jako zahusteni otviracich hodin na uradech do dvou dnu. Hlavne ze na odskodneni zajezdaku jsou miliardy, ale na udrzeni bezpecne dopravy ne.
A zvláda sa po redukcií dodržovať social distancing vo vlakoch? Tu v SE to funguje tak že rozsah dopravy zostal prakticky rovnaký, ale v povinne miestenkových vlakoch (= celá diaľková doprava) sa neobsadzuje sedadlo v uličke, čiže kapacita je dole o ~50% v dvojke a ~30 percent v jednotke. Robí to síce trochu problémy, dnes ráno som vychytal jedno z posledných miest vo vlaku ktorým som chcel ísť, ale tá vzdialenosť medzi ľuďmi je dostatočná a to sa dnes počíta.
Stejně je to i v Itálii. Tam jsou „zakazáná“ sedadla i v regionální dopravě a dokonce třeba i v metru/busech v Římě.
V regionálke a MHD mi to príde neaplikovateľné (v Poľsku to dopadlo tak že ľudia sa tlačili v uličke a pozerali na voľné sedadlá).
Ale v diaľkovke by momentálne určite mali byť povinné rezervácie + blokovanie sedadiel.
Pokusy dodržovat sociální distanc byly v Polsku. Tam je to snazší, protože dálkové vlaky jsou povinně místenkové, takže stačí prodávat méně místenek.
V regionální dopravě to ale v praxi ohlídat nejde.
Horší je, že už omezují i kraje, viz KOVED.
Zatím se to týká jen autobusové dopravy.
Na těch jejich naprosto katastrofálních stránkách byla ještě včera poznámka, že „u železniční dopravy je očekáváno podobné opatření, jako při první vlně koronaviru.“
Jak které a jak co.
Některé mají výlukový jízdní řád, ale jsou tam uvedeny všechny spoje, které v tu dobu jezdí normálně.
Pravý čas to trochu proškrtat. Ono se to ukáže samo až se to vše tak nějak přežene.
Dal jsem před pár minutami Hanzimu palec nahoru a teď jich má 0, slovy nula. Pozoruhodný způsob fungování…
Ilumináti…. 😀
Ono to hlasování dost blbne. Občas se to tváří, jako bych už hlasoval, takže můžu i hlas zrušit a dát jinam.
věřte tomu že i kdyby jsme byli všichni zavření měsíce doma, tak na Seznamu budou i tak čísla raketově narůstat 🙂
Nesmíte koukat jen na Seznam.
Dočasné redukce jsou v pořádku. Turistika je nyní naprosto nežádoucí, vysoké školy jsou zavřené, a cestovat do práce by se mělo jen tehdy, pokud není možné dělat práci na dálku.
Musíme to přežít. Poté bude čas k obnově.
Mám docela oprávněnou obavu, že k obnově dojdeme až za několik let, než se znovu najdou finanční prostředky, něco zrušit je jednoduché, ale postupně se k tomu dopracovat, to už nějakou dobu potrvá. A pokud se lidé nedostanou i v neděli na půl šestou do fabrik, tak je omezování zcetné a poškozuje veřejnou dopravu a zaměstnance.
Jisté vidím řešení i v nasazení mnohem menších motorových jednotek
Nafta: 6 kč/kWh, elektřina 2 Kč/kWh. Psal to sem pan Šimral, nemám důvod mu nevěřit.
To znamená že při třetinové hmotnosti se teprve dostáváte na 0 = 0 a až při pětinové hmotnosti motoráku bude úspora nákladů na trakční energii nějak významější. Tedy 1×842/843 namísto 163 + 3x Bxx je teprve znát v nákladech.
Náklady na jízdu vlaku nejsou jen v platbách za energie.
U dálkové dopravy nejsou redukce takový problém. Regionální dopravu je třeba omezovat minimálně, max. nějaké školní spoje, když školy jsou zavřené.
I tu dálkovku by měli redukovat jen mimo špičku a o víkendech. Zejména směrem do/z Prahy tím dost lidí jezdí denně do práce.
Řada zaměstnání na dálku dělat nejde, čili škrty by měly dost pečlivě rozlišovat mezi vlaky využívanými pro cesty do/z práce a těmi ostatními. A osobně si myslím, že třeba zrušení R 949 je hodně velký omyl.
Vždyť na R8 se jezdí víc náhradní dopravou než vlakem. To opravdu nejde konenčně opravit nějak funkčně, aby nebyly pořád výluky?
Holt nejvytíženější jednokolejka v ČR…
Už pomalu desítky let se počítá s tím, že těch pár roků do kompletní rekonstrukce to s tím flikováním nějak vydrží. Podle mapy https://www.stavby.szdc.cz/ by se mělo začít 2024 – jenže „za pět let stavíme“ platilo i cca před deseti lety, a kdo ví, jestli to za deset let bude lepší.
Ono se to opravuje tam a potom támhle. Příští rok pak tuhlentctu výhybku. Tahle ještě 4 roky vydrží. Dva mostky? Opravíme jeden, jeden si necháme na příště, jsou jen kilometr od sebe.
Bohužel se už 15 roků čeká na Godota, což má mimo jiné souvislost s vykolejním u Vyškova. Naštěstí to byly prázdné uhláky a ne natřískaný rychlík vezoucí 8 stovek lidí.
„Dopravce nadále prosí cestující, aby k nákupu jízdenek využívaly“
Ladies first? 😉
Není to sice přímo dálková doprava, ale v Ústeckém kraji by zatím (aspoň) regionální doprava (a nejen železniční a nejen dopravce ČD) měla fungovat „normálně“ až do konce sezóny = viz:
https://www.kr-ustecky.cz/zavrene-skoly-neomezi-skolni-spoje/d-1750244/p1=206489
a zatím mají podle příslušných původních termínů dojezdit sezónu i víkendové železniční „turistické linky“, i když třeba v Zubrnicích už jinak pro všechno ostatní sezóna předčasně skončila minulým víkendem.