Jako horký brambor. Stát přesunul územní řízení k D3 na pražský magistrát, ten se tomu bránil
Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD
Ministerstvo argumenty ředitele pražského magistrátu neuznalo, mimo jiné proto, že zmíněné úseky nesousedí s Prahou.
Jak inovativní! Vůbec mám pocit, že pražské záležitosti nejkvalifikovněji posoudí v Hradci, Olomouc převezme správu Jihlavy, zatímco Brno přejde pod Tábor. Každého 20. v druhém měsíci kvartálu se schéma přesune o jednu obec ve směru hodinových ručiček. To by bylo, abychom s tou podjatostí nezatočili. A zase jsme na to museli přijít jako první na světě…!!! Ach, to těžké břemeno geniálního národa…
Z logiky věci musí být Praha ještě podjatější, protože pražáci nechtějí poskakovat v kolonách okolo Benešova 🙂
Hodil bych si korunou: Zlín, Vary.
Dálnice D3 v trase od D0 okolo Jílového, přes Kamenný Přívoz směrem na Maršovice je naprostá nutnost, a je hrozné, že doposud nestojí. Současná 1/3 je přeplněná, a devastuje Posázaví u Ctyrkol, Čerčan, v Poříčí nad Sázavou a u Konopiště, a nejde předělat na dálnici, aniž by se muselo odstěhovat minimálně 10tis trvale žijících obyvatel. Planovana D3 ve stabilizované západní variantě nemůže vadit nikomu, protože se obydleným sídlům vyhýbá, a těch pár chatařů se musí podřídit zájmům většiny českého národa – mimoto D3 výrazně zlepší dopravní obslužnost jižní části středočeského kraje, kde chybí kvalitní komunikace. Novou D3 ve středočeském kraji… Číst vice »
Já bych tě chtěl vidět kdyby jsi tam měl 50let chatu jak by ses podrizoval. Ono když se to člověka přímo netýká rozhoduje se jednoduše.
Měl jsem chatu, pořád jezdil na stejné místo a celé víkendy a dovolené makal jak trouba. Pak přišla velká voda a chatu komplet odnesla. A mám klid. Nemusím se o nic pravidelně starat a jezdím si kam chci. Každý víkend a dovolenou někam jinam. I třeba jen pár km od bytu. Viděl jsem spoustu krásných míst v ČR a okolních státech, která bych jinak nepoznal. A jsem v pohodě.
Přesně tak. Nám povede most přímo nad chatou. Příroda zníčená, místní obyvatelé ,,bez,, vody (respektive ji budou muset začít draze platit), protože jim ji ten HNUS ,,stáhne,,… Prach a špína, lidé se kvůli tomu nevyspí, věčně popraskané zdi u baráků… Ten kdo tuto trasu vymyslel je ho…o, a potřeboval by přes h..u. A ti co s touto variantou trasy souhlasí jak by smet. By mě zajímalo, co by podporovatelé této sr…y říkali, kdyby tam v těsné blízkosti bydleli nebo měli chatu. A pražský magistrát??? To je sebranka sama o sobě. Ta za prachy udělá cokoliv. Klidně ,,prodají i svou matku,… Číst vice »
v podstatě máte pravdu, ale ta poslední věta je perla. Deset lidí by vybralo jako nejdůležitější deset jiných dopravních staveb a těžko třeba budeš vysvětlovat lidem s východní části Olomouce, Litomyšle atd, že jejich dálniční obchvat není až tak důležitý …
Ta zásadní chyba bylo setrvání na hvězdicovém uspořádání české dálniční sítě s centrem v Praze. Mnohem lepší varianta je dálniční propojení např. krajských měst, což by zároveň tvořilo i pražský okruh…
Vytížení silniční sítě jaksi vychází ze vztahu zdroj-cíl. Tvoří-li Praha 1/5 všech vnitrostátních cílů nebo zdrojů dopravy (v té české hvězdicovité části), pak je logické, že musí být tato vedena tímto směrem a ne po vašem obřím krajském veleokruhu.
Okruh kolem jakéhokoliv velkého města je tím účinnější, čím je veden blíže k tomuto městu. Okruh vedený přes Kotěhůlky nikdo používat nebude.
obecně máte samozřejmě pravdu. Právě ta Praha, ale není pro většinu ani zdroj, ani cíl. Už za první republiky v Baťově variantě byla D1 vedena zhruba od Berouna, Benešova, pak nad Brnem směrem na Uh. Hradiště a dál na SK. Tzn vyhýbala se větším aglomeracím a to jak Praze, tak i Brnu. Kromě základní obslužnosti není důvod do takových měst vůbec jezdit a stahovat tam dopravu. To pak změnili komunisti, protože propojení Prahy a Brna vypadá samozřejmě politicky dobře
Ta Baťova varianta byla úplně nesmyslná. A jedno město samozřejmě nevynechala: Zlín.
Samozřejmě, že je důvod jezdit do velkých měst a taky z nich, proto do nich dálnice všude na světě vedou. Nevím, proč jsou zrovna v Čechách stále populární takoví Brouci Pytlíci, kteří se vyjadřují k něčemu, o čem ví houby.
Jinak už 2. republika samozřejmě vedla dálnici z Prahy do Brna. Ta první toho moc nepostavila.
kdo má jinej názor jak vy, je teda brouk pytlík? Jste zajímavej – ale v Čechách jste v populární skupině… 🙂 Baťova varianta nebyla nesmyslná a důvody pro to byly hodně pádné. Za druhé rep. se toho teda přes zimu moc taky nepostavilo – navíc to začali stavět Němci jako spojnici jejich území viz. Mnichovská dohoda, tedy to nemělo nic s českým plánem dálnic. Začalo se v podstatě až za protektorátu. Nikde ve světě (čest vyjímkám) nevedou dálnice přímo do center měst, ale navazují na obchvaty, které se většinou taky staví jako první, popř. jsou směrované bokem. U nás by… Číst vice »
za druhé republiky začala příprava „Do konce roku 1938 byl vypracován podrobný projekt dálnice Praha–Brno–Slovensko.“ Ta německá dálnice je něco jiného, ovšem taky měla spojit Vratislav a Vídeň. První republika o dálnici jenom jako obvykle žvanila, do čehož patří i ten Baťa. Jaké měl důvody pro tohle trasování? Četl jste tu knihu doopravdy? Já se u toho dobře bavil. Jenom si namaloval dálnici od nejzápadnějšího konce republiky (Aš) do Zlína a dál na Podkarpatskou Rus. Taky o téhle trase dál nikdo soudný nepřemýšlel. A ano, zakončení dálnice na okruhu kolem města taky počítám jako že vede do něj. On totiž… Číst vice »
Baťa měl své důvody a zjevně nebyl prostor se k tomu dál oficiálně vyjadřovat kvůli okupaci a dalšímu vývoji. Jinak vzhledem k velikosti našeho státečku a Prahy, je úplně jedno, jestli by např. D1 vedla z Aše nebo Berouna, pokud by navazovala na pražský okruh. Pro pražskou dopravu by to bylo určitě přínosnější. Jak jsem psal – min. 3/4 dopravy je do Prahy nechtěný tranzit. To už samozřejmě dnes nikdo nezměnění a podle mě to stejně dopadne tak, že se min. o variantě Brno-ČB-PZ a LBC-Ústí – Vary, začne uvažovat.
Tranzitu jsou v Praze jednotky procent (nepočítám pražský okruh a městský okruh).
Drtivá většina automobilové dopravy v Praze je buď celá po Praze (většina) nebo má v Praze start nebo cíl.
V současné trase se dálnice začala budovat už v roce 1939, Vy „komunisto“.
myslíte jako od ledna do března, kdy pár km za Prahou začínala Říše?
Já bych Prahu cestou z Berlína do Vídně objel přes Mnichov. A vlakem raději taky. 😀
Ostatně vlakem z Berlína do Vídně je to přes Německo rychlejší než přímo skrz Česko.
A můžete mi nějdo vysvětlit podstatnou věc – když D3 je nutnost kolem Jílového od D0 u Jesenice, tak kudy se jako od/k té D3 dostanou do/z Prahy samotné, když rozšiřování Vídeňské ulice či jakákoliv jjná kapacitní silnice v Praze v tomto směru k D0/D3 není v plánu – resp. byl proti ní (tzv. Vestecké spojce) velký odpor? V neposlední řadě ještě – byli dle někoho naši předci tak blbí, že tzv. starou benešovskou nevedli kopcovitým (a navíc poddolovaným) územím kolem Jílového, ale východněji rovinatěším terénem přes Kamenici? Já narozdíl od oficiálních odpůrců středočeské D0 netvrdím, že není potřeba, ale… Číst vice »
Proc je tam tolik mimourovnovek? Prakticky co 4km, to jedna MUK…?
58,5 km / 9 = 6,5 km
Blíže ku Praze je kadence hustší, ale to je přesně ten důvod, že zde dálnice bude plnit funkci kapacitní komunikace, která zde nyní zoufale chybí. Aneb vedení D3 tudy jsou 2 mouchy jednou ranou a pokud by zde nebyla, tak by se tu muselo postavit něco jiného.
A kdyby to něco mělo jen 2 pruhy, tak už vidím zdejší diskuzi s výkřiky zarytých 4-pruhářů :o)
A všech těch NIMBY, jak cestou na chatu nemůžou předjet kamion.
Dávám tomu tak 20 let, než se vůbec začne. To už tu nejspíš nebudu a tady se bude jen kecat, Tak si to užijte:-D
Mám dojem, že nikdo nechce vynášet nepopulární rozhodnutí. Takto půjde odpovědnost za Piráty v Praze. Nechci předjímat výsledek řízení, ale všichni tady víme, že ONI byly od začátku proti emisím a autům a tohle je výsledek! 😉
Větší blbost jsem slyšel snad jen před volbou prezidenta, kde se hovořilo o všem co ten či onen kandidát zařídí a udělá po svém nástupu. Bez jakékoliv znalosti ústavy a práv a povinností prezidenta. Nyní tu opět vidím napsaný neskutečný blábol ve snaze Milana alias Skeptika strkat všude svou zamindrákovanou politickou zatrpklost vůči jedné straně.
Bez jakékoliv znalosti práv a povinností úředníka ze stavebního úřadu.
Smysl pro humor asi nebude Vaše nejsilnější stránka, ten komentář jsem napsal hlavně proto, že si dovedu představit, jak takovou politickou zkratku může snadno někdo využít, právě proto, že většina lidí nemá povědomí o právech a povinnostech úředníka ze stavebního úřadu.
tam musí bejt průserů, že to nikdo nechce, to za chvíli dají někam do hradce nbo kam případně na moravu…
Kdyby to někdo udělal pořádně a aspon se konečně začlo stavět, ikdyby každy usek zvlašť…
Žádný úsek nelze uvést do provozu zvlášť. Je to podmínkou EIA a zakotveno v dalších nepřekročitelných požadavcích na stavbu ze strany vyjadřujících se orgánů.
Tak to bude pražský magistrát určitě pospíchat a tlačit na zkracování lhůt, když ho donutili řešit kauzu kterou nechtěl. Dostavba D3 je v nedohlednu a myslím, že tam i zůstane.
Který stavební úřad to bude řešit nemá vůbec vliv na další uměle vyvolávané průtahy a kauzy kolem této stavby.
Kéž by to tak bylo. Bylo by to fajn, kdyby to ,,zmizelo v propadlišti dějin,,
Tyhle tanecky kolem tzv. podjatosti jsou obrovskym dilcim vitezstvim ekoteroru, který pouzije uplne všechno jen aby sypal pisek do soukoli a zdrzoval. Je videt jak je justice a statni sprava bezradna. Nicmene nakonec se v tom snad nauci chodit a lubrikovat tak aby to procházelo…
Tak hlavní problém je, pokud úřad rozhoduje dva roky, a je o podjatosti rozhodnuto poté. Kdyby se podobné žádosti hned následující pracovní den přiřadily úřadu v jiné části republiky, tak byt to zdržovací vliv mít vůbec nemuselo. A tento druh systémové podjatosti v zásadě může existovat buď všude, nebo nikde, takže pokud soud v několika případech námitkám teroristů (nic eko na nich nevidím) vyhověl, tak by mi to automatické přesouvání jinam co nejdříve přišlo logické.
Pokud citujete uredniky jako „kolegy“, pak by v tomto pripade stalo za to uvest jmena…
Proč?
V tomto konkrétním případě mnou lomcují totalitární tendence…
Stačila by funkční demokracie.
Nerozumím tomu. Proč zrovna pražský magistrát? Tam jako nebudou podjatí úředníci. Nemluvě o tom, že beztak úředníci pražského magistrátu nedosahují valných kvalit.
Když už se tak vyžíváme v té podjatosti, tak proč to nehodnotím třeba plzeňáci nebo ostraváci?
Protože například Plzeň není schopná vést řízení o novostavbě trati do Domažlic, tak ji nebudeme dávat další balík.
Z Ostravy jezdit na místní šetření?
Myslím, že stavební řízení by měli vést úředníci, co ten kraj znají. Pokud není nutné mít žádné místní znalosti a vše se jen řídí byrokraticky, tak to celé řízení můžeme klidně zprivatizovat (možná by pak fungovalo efektivněji).
Tím spíš i územní řízení.
Především zautomatizovat.
Je škoda, že tato dálnice nevede v trase I/3 podél Benešova a nenapojuje se na D1. Ubylo by spousta sporných problémů s trasováním, uspořilo by se zastavěné území, nemalé náklady a časově by trasa nevyšla o nic hůř. Pokud by se pak ještě dostavěla alespoň jižní část D0, byla by to výhra.
Účelem D3 není jenom zrychlit cestu od Tábora, ale i odlehčit D1 mezi Mirošovicemi a D0.
To je sice krásné, má to jeden problém. Už není ZÁKOS.
Takže D3 nám skončí na okruhu. A dál nic.
D3 zapadni i bez VS smysl samozrejme dava. Kdo jede po D3 přes Prahu cisty tranzit, tomu je VS ukradena. Kdo jede v Praze kamkoliv na levem brehu, VS taky nepotrebuje. Kdo jede v Praze kamkoliv na vychod od linie Prumyslova-Ceskobrodska-Spojovaci tak se bez VS taky obejde. Pro zbytek by absence VS asi byla problém ale snad jednou bude….
To končí i D6, D7, D11…
Mezi … a „D0“? Opravdu ne mezi … a „Prahou“? Neříkám, že někdo třeba nepojede z Budějovic do Liberce apod, ale drtivá většina bude mířit do/z Prahy, to se snad shodneme.
Takže D3 dává reálně smysl až s Vesteckou spojkou nebo jak se to kolem Šeberova má jmenovat. A jsme zase na Chodově, stejně jako přes ty Mirošovice.
Nebo je to ze strany aut jen salám, a následovat bude natvrdo snaha o Vídeňskou radiálu…?
Blbost, důležitý je obchvat, a pořádný
3+3
D3 bude mít mezinárodní význam, je to napojení na rakouskou dálniční síť, pro mnoho lidí se zkrátí a prolevní jejich cestování, včetně nákladní dopravy. Dostavba D3 a úsek 511 Běchovice – D1 je v tomto směru obrovský přínos a z napojení na exitu 4 (pole mezi Šeberovem a Újezdem) nejen, že není třeba dělat strašáka, ale naopak bude pro přínosem i pru tu uvedenou Vídeňskou radiálu. Já jsem se kdysi o Vesteckou spojku dost zajímal a zpočátku měl též nedůvěru k její atraktivitě, ale zajížďka to po ní ve výsledku vůbec žádná nebude. O něco delší trasu nahradí minimum zdržení… Číst vice »
máte pravdu, ale jen pozn.: dnes výstavba dálnic není až tak o zrychlení dopravy, ale o jejím odklonu mimo aglomerace
to je právě ten velký omyl. Doprava po D1 (i v podstatě všechny ostatní dálnice) už dávno není z/do Prahy, ale stal se zní většinově tranzit úplně jinam. Bohužel máme hvězdicový dálniční systém se středem v Praze, kam vlastně nikdo nechce, ale každý tam musí a navíc chybí pražcký okruh.
> Ubylo by spousta sporných problémů s trasováním
Podél I/3 je trasa dálnice někde stabilizovaná a bez problémů?
Přesně. Podél I/3 vůbec není možnost novostavbu dálnice protáhnout. Koncentrace NIMBY vlivů je zde mnohonásobně větší než v uvažované trase vedené zcela mimo obydlená území.
Navíc D3 v úseku vedeném mimo stávající I/3 bude obsluhovat rozsáhlou oblast příměstských satelitů, kde už dnes dojíždí desetitisíce lidí pravidelně do Prahy po klikatých a rozbitých okreskách. V tomto hustě osídleném území strašně moc chybí kvalitní komunikace a pokud by se zde nepostavila D3, dříve nebo později by tudy musela být vedena nová kapacitní komunikace. V podstatě kdyby tu už dnes pár let stála, tak je to pozdě.
Dvoupruhová D1, ze které se u Mirošovic stávají 3 pruhy, je už teď velmi vytížená, takže ty 3 pruhy snadno zaplní sama o sobě. Do toho se tam připojuje pretížená I/3, čímž zaplní zbytek místa na D1. Kam byste tam chtěl přidat provoz z plnohodnotné dálnice D3? Nebo byste z D1 chtěl udělat 5+5 pruhů?
A vse se sjsede na D0 kde nebudou stacit ani 4 pruhy v kazdym smeru…
Ona vubec D1 nemusela byt protazena prahou, ale jen jejim vychodnim koncek k D8… tim nerikam, ze okruh a napojeni na nej z ostatnich dalnic neni nutny… naopak,…
Pavle, velmi se pleteš. Zatímco plánovaná D3 ve stabilizované západní variantě povede mimo obydlená sídla, a výrazně zlepší dostupnost části středních Čech, stávající 1/3 předělat na dálnici nelze, neboť vede hustě zastavěnými obcemi Čtyřkoly, Čerčany, Poříčí nad Sázavou, Mrač, Benešov/Konopiště… Navíc – kdybys přestavoval 1/3 na dálnici, kudy by se těch několik let jezdilo? 1/3 na dálnici předělat nelze, a přitom plánovaná trasa D3 má samá pozitiva😉👍
I/3 dělí Mirošovice, to jste zapomněl…
Tak argumentace ředitele v Praze je snad na nějaké potrestání. Prostě se chtěl vyhnout práci. Argument tím, že tam má spousta obyvatelů Prahy chatu je snad i na vyhazov 😀
No nevím. Moje sestra tam tu chatu má a je samozřejmě rozhodnou odpůrkyní stavby. A pokud tam tu chatu bude mít úředník…
No vidíte a já mám zase několik známých, kteří v oblasti budoucí středočeské D3 bydlí a ti jí zase vítají. Tvrdí, že dopravní obslužnost je teď doslova šílená.
Protoze tam chybi vlak… cela jizni cast Prahy mezi Vltavou a trati na Budejovice nema zadne kolejove spojeni s Prahou a pritom generuje obri mnozstvi lidi ze satelitu…
Nejblize je stavba Decka, ktere ale skonci jeste v Praze…
NIMBY jako 🐮.
No a co čekáte? Mít za humny dálnici je to nejhorší co lze vyfasovat. Pak jsou zase chcací lidi „chci bez ohledu na kohokoliv a já bydlím v klídečku“. Tohle vybalancovat není nic snadného.
Jen tak pro zajímavost: byl jsem na několika jednáních s obcemi ohledně dálnice a převážná většina místních by už po těch letech nekonečných příprav dálnici uvítala. Problémy dělají spíše přespolní a pak samozřejmě hlavně různí aktivisti.
My ji tam máme také, most nám povede přímo nad chatou). Proto jsme též velcí odpůrci. Známe lidi, kteří mají v chatách na protějším břehu trvalý pobyt… Pak budou tím pádem (s nadsázkou) BYDLET POD MOSTEM
No…, viděl bych to spíše naopak. Vyhnutí se práci je jedna věc, možná však spíše s obavou, že to ještě nedělali a zbabrají proces, což je levná nahrávka na odvolací instituty. Zvláště v ping-pongu o čas. A ani si nemusejí hrát s nějakým chřástalem sázavským. Spíše se obávám, jak bylo naznačeno výše, že chalupa v Posázaví s nějakým jen trochu solidním provázáním na někoho kdo se bud motat kolem toho povolování a máme tu podjatost jak vystřiženou. A opět zdržení, ať již to vyjde jak chce.
Obávám se, že se jedná o tzv. argumentum ad absurdum. Z čeho se vychází, že jen obyvatelé Prahy mají chatu v plánované trase D3? To samé by mohli úředníci tvrdit v Českých Budějovicích, v Plzni, v Brně, atd. Kdo by pak o povolení té stavbě rozhodoval? Vypůjčíme si úředníky z Bruselu? Podjatost musí být posuzována z objektivního hlediska, nikoli subjektivního.
Třeba ta existence chalupy může být naopak plus, dostane-li se na ní o významný čas dříve.
Možná by bylo dobré si uvědomit, že dálnice nevede souběžně se Sázavou.
No pokud nebude mit ten hluk z dalnice prave za chatou…
Ano, točíme se kolem českého pořekadla „všichni chceme jezdit po dálnici, ale nikdo jí nechce mít za domem“. Hold jsme v Česku, které patří mezi nejhustěji obydlené území ve střední Evropě (zvláště ve Středočeském kraji). Ať už by tu dálnici plánovali kdekoliv, tak se vždy někdo ozve, tj. pokud by jí vedli v současné trase, věřím, že by okolní obce a města výrazně protestovala. Co z toho plyne? Jednotlivci by měli ustoupit veřejnému zájmu s tím, že by měli (a také mají) mít plné právo se účastnit správních řízení, aby vliv stavby na jejich pozemky/stavby byl minimální. Dnes se bohužel… Číst vice »
možná se chce podívat na mapu a zkonkretizovat co znamená „kousek“ za chalupou. Je to 5km 3 nebo 10 ?
V naší kotlině by se nemohlo postavit nic, co 3km tady máme nějakou obec. Všechno poškozuje žp a je v blízkosti aglomerací.
Samozřejmě vždycky platí to české, nejvíc škodí sousedova chalupa. Moje je v pořádku. Takže tady je to o kompromisu
Ta středočeská část je v tímto desetiletí naprosto bez šance na reálné zahájení stavby…
celkově ty stavby ve střč. kraji nějak nejdou…. D0, tunel Beroun
Praha a okolí má největší koncentraci NIMB v republice
Stejně na to všechno nejsou prachy.
Mínusáři, vy si vážně myslíte, že někde v SFDI nebo ve státním rozpočtu jsou někde odloženy stovky miliard na váš kompletní okruh D0, tunel do Berouna, dokončení D3? Nebo že se kvůli tomu ještě víc zadlužíme?
Povolování staveb je jedna věc, ale i kdyby to šlo rychleji, víc staveb se stavět nebude, maximálně se přesunou priorit odjinud, třeba z dálnic na Moravě.
Než bude D3 a D0 vypapírovaná, ikdyby to šlo jako na Moravě, tak bude D35 hotová a na Moravě bude chybět jen ten kousek přes Nové Mlýny a Břeclav-Bzenec.
Jasně, ale tady si lidé myslí asi, že by celé D0 a D3 už dávno stály, kdyby to nějaká povolení nebrzdila.
musíme jen doufat, že na magistrátu není žádný chatař z Posázaví . 😀 Jinak je to průser., dal bych to pro jistotu do Brna. Nebo ty Budějovice, je to dálnice tím směrem, mohli by se tam více snažit…
Úředníci mají být nestranní. Pokud tedy bude mít úředník rozhodující o D3 v plánované trase chatu, měli by mu věc vzít a přidělit to někomu jiného. Nevím co ředitel magistrátu tvrdil, ale podle článku nebyl nijak konkrétní, spíše se zdá, že obecně tvrdil “pražané mají na trase budoucí D3 chaty”. Což samo o sobě opravdu nestačí.
Sakra ať už se hlavně staví a ekoteror se vypořádá pak. Společně s vnitřním a vnějším okruhem to j nejdůležitější stavba v ČR vůbec!
Nejdůležitější – to je snad legrace. I když zůstanu u dálnic, tak taková D35 je o vesmír jinde, i v rámci D3 je mnohem významnější obchvat ČB, přinejmenším severní část D55, samozřejmě dokončení D1…
Tak obchvat CB se snad již buduje, ne? Tady jde o to, to konečně rozjet…
D1 u Přerova se již staví. Orgány činné ve stabením řízení se tím už zabývat moc nemusejí.
máte nějak moc mínusů, ale za mě naprostý souhlas 🙂