Jaká je budoucnost výroby autobusů ve Vysokém Mýtě. Ptejte se Karla Nováka z Iveca

Nový Iveco Crossway. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýNový Iveco Crossway. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

V loňském roce vyrobilo Iveco v České republice rekordních 4 767 autobusů.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Dobrý den, chci se zeptat jak moc se liší autobusy IVECO pro HASIČE, POLICII nebo pro vládní delegace. Je to jen ve výbavě nebo i v konstrukci? Jaký jste obdrželi nejzvláštnější požadavek na vůz od zákazníka?

Ivecoing

Dobrý den,

proč má nová verze Evadysu stejnou masku jako Crossway? V minulé generaci měl prototyp Evadysu masku Crosswaye, až později dostal svojí masku.
Na trzích Itálie, Švýcarska a Španělska je zajímavá poptávka po hybridních vozech pro meziměstský provoz. Uvažuje Iveco o mild hybridní jednotce pro středněpodlažního Crosswaye? Ve Španělsku to znamenalo, že dlouhodobý dopravce (Grupo Sagalés) musel koupit vozidlo od konkurence.
Připravuje se nějak Iveco na oživení prodejů do severských zemí (nově nabízen elektrický Crossway, stažení severských výrobců autobusů)?

Kevin

Dobrý den,

Jsou již nějaké první objednávky na nové elektrické Crosswaye ?

Kentaur

Nepřemýšleli jste o založení firemního muzea po vzoru jiných českých výrobců, kde by byly vystaveny i vyrobené autobusy?
Výroba autobusů ve Vysokém Mýtě má dlouhou tradici a pestrou historii, tak by stálo za to vidět celou tu evoluci na jednom místě, kde to všechno vznikalo. Navíc místní Regionální muzeum toto moc nepokrývá.

Handzidcek

Jaký je důvod prodeje vozů přes dealery (jako je např. Zliner)? Zvažujete v budoucnu i přímý prodej?

Mirek

Dobrý den, rád bych se pana Nováka zeptal, kolik lidí z bývalé karosy si do dnes udrželi, ptám se především na inženýry, kteří pracovali na projektech typu Karosa řada 700 a 900, či citybusů

Petr Drozda

Nechcete koupit traktorku z Libchav?

Miroslav

Je hezké , že vyrábí,ale měl by se také zajímat o to ,koho zaměstnává ,více prověřovat přijaté pracovníky ,přes pracovnicí agentury, hlavně jejich trestní rejstřík,kriminalita je už Vysokém Mytě neúnosná, hlavně díky zahraničnim dělníkum,nevím jestli to pan Novák nějak ovlivní.

Miroslav

QR

Jihočeský Krtek

1) Budete pokračovat i se zakázkovou výrobou hotelbusů pro jednu jihočeskou cestkovku?

2) Je vodík smysluplná cesta? Není v současném světě/trhu větší jistota vsadit na elektrobus?

3) Jste řidič? S čím rád jezdíte?

Eso363

Asi divná otázka, ale jako laika a žádného profesionála v tomto oboru se necítím privilegován ptát se na nějaké speciality, zeptám se tedy pouze; jaký podíl má ČR na vašich autobusech? Od vývoje, až po komponenty a jejich výrobu. Platí, že co se ve VM vyrobí se tam i vymyslí, nebo jen děláte z dovežených dílu podle plánu z centrály Iveca?

Dále by mě zajímalo, jestli plánujete rozšíření výroby modelových řad ve VM, nebo se chcete specializovat na jeden, byť tedy velmi důležitý, model?

Děkuji předem.

Fandík

Přeji hezký den. Rád bych se zeptal, jak dlouho budeme ještě čekat, kdy se na trhu objeví dálkový elektro-autobus, který na jeden zátah min. 700km denně??? Vodík je sice budoucnost, ale pořád je drahý na provoz. Děkuji

Škrpál

Podle mého názopru továrnu během pár let koupí zbrojaři.

Východočech

Jak to vypadá s 15m vozy? Bude Crossway LE jediný nebo se dočkáme i dlouhého vysokého Crosswaye.

Druhá otázka, jak je na tom s prodeji Evadys, uvažuje se o pokračování výroby?

jenki

Dobrý den,

nabízíte diesel, CNG, hybridy i vodík. A co trolejbus?

víta Klozík

makejte, mám vás kousek jako 4 akcie…

Jiří

Dobrý den,
Rád bych se zeptal, jestli neplánujete vyrábět tříosý Crossway (případně kratší 10,8m verzi) s pohonem na CNG?

Jediný výrobce, který cca 15m autobusy s tímto pohonem dodával byla Scania, po které pak zůstane v tomto segmentu díra na trhu.

Lukáš

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat zda-li se bude vyrábět i verze Streetwaye v konfiguraci 2-2-0 a délce 10-metrů (allá Urbanway) jako alternativa k příměstským vozům konkurence. Děkuji za odpověď.

Jaroslav

Dobrý deň,
mal by som viac otázok, úvidíme, ktoré vyberiete 🙂
1. Akým spôsobom plánujete prehĺbiť spoluprácu s tureckým výrobcom Otokar, ostáva to len pri jednom modeli Streetway alebo sa plánujú ďalšie spoločné modely?
2.Je aspoň NAJMENŠIA šanca , že sa dočkáme ešte raz autobusu, ktorý by niesol značku/logo Karosa ? 🙂
3.Akým spôsobom sa plánujete vysporiadať so stúpajúcou poruchovosťou vozidiel Iveco?
Ďakujem 🙂

Boža

Odpověď na otázku č. 3 – dokud razantně nezvýší mzdy, neseženou dostatek kvalitních pracovníků.

noerf

Plánuje se ve Vysokém Mýtě výroba jiných modelů? V ČR hodně prodáváte přes dealery (například Zliner, atd.), uvažujete o zvýšení přímého prodeje dopravcům nebo naopak řešit prodej přes dealery.

Božidar

Dobrý den, od kdy fakticky půjde objednat řadu Crosway a Urbanway po faceliftu? A budou vysoutěžené hybridní Urbanwaye pro DP Praha již ve variantě po Faceliftu?
Děkuji

Mystifying oracle

Tak tohle je celkem jasné i bez vyjádření. Po 01.07.2024 půjde současný Xway i Uway registrovat pouze omezenou dobu na základě výjimky, jelikož zjevně neplní nařízení GSRB..

Pospa

Zdravím,
zajímalo by mě, jaký je v dnešní době cenový rozdíl mezi diesel motorizacemi Tector a Cursor v modelu Crossway. Proč je na silnicích v ČR mnohem víc Crosswayů Euro 4, 5 s motorizací Cursor, zatímco Euro 6 modely se v ČR převážně prodávají se slabším Tectorem? Vyplatilo se tehdy dopravcům kupovat Cursor, protože mezi nimi nebyl takový cenový rozdíl?

Díky 😉

DonVinkrozzo

Dobrý den, zajímalo by mě proč Iveco narozdíl od konkurence nemá i 12m verzi s 4 dveřmi. Pro výměnu cestujících v městských autobusech je to výborné řešení, samozřejmě vůči míst k sezení. Je to kvůli konstrukci vozidla a nebo je ve světě po takových autobusech malá poptávka a nevyplatí se takový model nabízet? Děkuji.

Mufiko

Jaké konkurence?

DonVinkrozzo

Konkurence je třeba firma SOR a model se 4 dveřmi je NB12. Vím že NB nahradila verze NS se 3 dveřmi, ale stále to je třeba v Praze nejrozšířenější model.

Juraj

To vám řeknu i bez podcastu: nemá ji proto, že se to ukázalo jako blbost. I SOR byl nucen uznat, že to nevýhody převažují nad výhodami.

Ono to na papíře vypadá super, ale když je to za cenu horšího uspořádání interiéru, tak to reálně výměnu cestujících zpomaluje. Sorky kvůli tomu mají naprosté minimum sedadel na nízké podlaze (NB12 jen sklopné) a výrazně horší je to i pro kočárky a cestující na vozíku. Takže díkybohu je tato slepá větev vývoje už za námi.

Jan

Dobrý den, v minulosti jsem četl, že se Iveco VM, SOR Libchavy a Škoda Kvasiny docela dramaticky přetahovaly o některé kvalifikované pracovníky. Přetrvává stále tento problém?

Jan

Dobrý den pane Novák,

v dnešní době ekologizace veškeré dopravy se hodně tlačí na nízkoemisnost až bezemisnost.
Zajímalo by mne srovnání dieselové, elektrické a vodíkové verze autobusů. V čem je oproti ostatním verzím autobusu ta vodíková odlišná a co je příčinou skoro až trojnásobné ceny oproti elektrobusu či naftovému autobusu.

Děkuji za Vaši odpověď