Jaká je budoucnost ODIS v Moravskoslezském kraji. Ptejte se šéfa integrovaného systému Aleše Stejskala

Souprava push-pull dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýSouprava push-pull dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Aleš Stejskal je v čele Koordinátora IDS s malou přestávkou od roku 1998.

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luke16

Dotaz na p. Stejskala: „Dobrý den. Zajímalo by mně, proč si kraj dává do soutěží o železniční dopravce větu „nepotřebujeme nové vozy/jednotky“, s výjimkou PP, baterek a větších krajských tratí. Pak se z nás stává muzeum železnice a posílá se sem kde co z krajů, kde už to nechtějí/nepotřebují. Na lokálkách jezdí děs a hrůza s čísly 810/811 a k tomu RegioNova, která je aspoň z části nízkopodlažní a řídící pult už je moderní, ale klima všude je tam sprosté slovo. Je sice super, že je v plánu sem poslat ty Regíny, které už v KHK a PK nahradily Lišky… Číst vice »

a8n

Protože kraj má (či doufejme, že spíš měl) sen. Sen o vodíku. A jelikož je vodík k***a drahý, nějak se na něj ušetřit musí.

Hoermalmeister

MSK má mít od ČD k dispozici dohromady 15 RegioPanterů, ale v provozu jich nebylo nikdy zaráz víc než 8. K čemu je ten zbytek? Má nahradit například jednotky 471? Proč na Os Návsí – Ostrava v okrajových částech dne (2804, 2914) stále potkáváme lokomotivu 163 s vozy klasické stavby, když by RegioPanterů měl být přebytek?

HonzaZOpavy

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zdali je do budoucna v tarifu REGION dále pořítáno s kilometrickým jízdným, nebo je možno počítat s změnou k zónovému či zonově-rolačnímu jízdného jako např. v IDSJMK nebo IREDO, když už zóny máme definovány a používají se pro dlouhodobé časové jízdné? Takto je cestující například večerního spoje, který zajíždí do vesnice a nejede „napřímo“ do destinace penalizován nejen déle trvající dobou jízdy, ale ještě si připlatí. Druhý dotaz bych měl k nástupu všemi dveřmi i na regionálních linkách. Chtěl bych se zeptat, zdali po vzodu IDSK nebo IDSJMK plánuje alespoň testovací provoz nástupu všemi… Číst vice »

Maces

Vážený pane Stejskale, je v blízké budoucnosti v plánu integrace stanice Čadca a úseku k hranicím MS kraje do ODIS? Je v plánu i nějaká hlubší integrace se systémem IDZK? Tarif obou krajů je velmi podobný a dá se vzájemně platit Zetkou i ODISkou v obou krajích a kdyby existovala celodenní jízdenka pro oba kraje nebo i možnost koupit si dlouhodobé jízdné na zóny ve Zlínském kraji na ODISku, bylo by to super.

duch

Dobrý den, je v plánu integrovat přestupní jízdenky DPO do ODIS? Například při spojení Svinov mosty – Hlučín pomocí 48+75 bude zaúčtována 2x jízdenka za 30 kč, přitom je doba jízdy rozhodně méně než hodina.

Izvornjak

Uvažuje ODIS o integraci MHD s regionálními linkami (autobus, železnice) i při použití jednotlivého jízdného – např. při odbavení bankovní kartou?

Železničář David

Zdravím pana Stejskala a i také všechny čtenáře, měl bych dotaz ohledně budoucnosti ODIS, a to z hlediska toho, jestli jste pro zachování vlakových čet ve vlacích, nebo také máte v plánu se zbavit odborně způsobilých vlakvedoucích a nahradit je krajskými průvodčími? a také rozšíření systému o další města v jiných krajích (např. Šumperk pro autobus č.920, Glucholazy, Chalupki, či např. Čadci). Děkuji Vám za odpovědi. Zároveň bych rád vychválil Váš systém, jelikož, když Váš systém porovnám s ostatními, tak jste určitě v top 5. Vychvaluji především integraci expresů, příplatek OdisPrima, výhodné rodinné síťovky. Přeji ODISu skvělý rozvoj a snad… Číst vice »

Jan

Kdy, popř. zda vůbec bude v drážní dopravě v souboru Bruntálsko možné provést uvažované změny v provozním konceptu v oblasti, které jsou uvedeny v platném Plánu dopravní obslužnosti MSK? Mám tím na mysli zejména zrychlení linky R27 ve spolupráci s MD a přesunu křižování vlaků této linky z Dětřichova do Valšova se zachováním dosavadních vazeb v Olomouci.

Matt

Plánuje kraj zakoupení více pushpullů? protože chybí zálohové PP které by nahradili některé soupravy, když vypadne právě PP,tím pádem jsou vlaky nahrazené regínama nebo klasou

jenki

1. při platbě kartou ve spojích DPO se zastropuje projeté jízdné na úrovni 24h jízdenky (zjednodušeně řečeno). Při platbě ODISkou ne. Je nějaký horizont, kdy se to napraví? 2. Linka 293 tranzituje ze Šilheřovic do Bohumína přes polské Chalupki, ale nezastavuje tam. Zároveň je zajímavé, že má vnitrostátní číslo JŘ CIS, a tedy (pravděpodobně) vnitrostátní licenci, nikoliv mezistátní. Tato linka (samozřejmě pod jiným číslem) existovala ve stejném režimu už před rokem 1989. Z toho dedukuji, že tranzit přes Chalupki je upraven nějakou mezistátní smlouvou, zřejmě staršího data. Je to tak? 3. Podobně dedukuji, že pokud by linka 293 v Chalupkách… Číst vice »

a8n

5. V situaci, kdy má odhadem 80 % studentů SŠ školu v docházkové vzdálenosti od východního nádraží, případně k ní žádná použitelná MHD nejede (kolofíkáč), dává podle mě tato podivnost smysl.

Traveller

Dobrý den, mám dotaz ohledně aplikace ODISapka, a dále ohledně výdeje papírových jízdenek u pokladny ČD. Ohledně aplikace, kdo vyvíjel tak skvělou aplikaci? Ohledně papírových jízdenek ČD mám dotaz ohledně loga na jízdence. Nepocházím z MSK, a všiml jsem si: na jízdenkách v tarifu ČD je logo ČD, na jízdenkách OneTicket je logo OneTicket. Ale u nás v KHK je na jízdenkách IREDO logo ČD. Jaké logo je na jízdenkách ODIS prodávaných u pokladny ČD? Pokud je na nich logo ČD, máte v plánu, aby se tam používalo logo ODIS? Osobně si myslím, že by to bylo mnohem lepší pro… Číst vice »

Michael Cestr

Poptávková doprava začala pomalu proměňovat veřejnou dopravu v několika krajích. Zejména v okrajových částech Moravskoslezského kraje (např. na Osoblažsku) by se po všech stránkách jednalo o ideální model zajištění veřejné dopravy. Navíc by rychle pomohla zajistit dopravní obslužnost i při živelních katastrofách (jako jsou letošní povodně), a to i do míst, kde se klasický autobus nedostane. Kdy se této příležitosti k zefektivnění veřejné dopravy chopí Moravskoslezský kraj?

Autobusák

Zda se uvažuje o zavedení taktové dopravy v příměstské dopravě po vzoru PID, IDS JMK? Zatím jsou stále JŘ v PAD dost nahodilé a to i včetně jízdních dob.

Rei

Dobrý den, rád bych se pana Stejskala zeptal, jestli se plánuje v budoucnu zavedení zón pro jednotlivé jízdné, tak jako tomu je v případě předplatních jízdenek, pevně věřím, že zónové jízdné by společně s vylepšením přestupních vazeb vlak-bus přineslo zkvalitnění veřejné dopravy a příliv cestujících, jelikož mnohá města (Kopřivnice, Nový Jičín, …) svou MHD zcela či z části suplují obyčejnými linkami, kdy, pokud je to vůbec možné, při přestupu na bus, se cesta citelně prodražuje. Přitom tato politika dopravy je v jiné části republiky zcela běžná (IDS JMK, PID, IDSOK, …).

Martaus

Připojuji se k tomuto dotazu a možná bych zdůraznil, jak nesmyslný je současný kilometrický tarif (zejména u autobusů): jízda pomalejším a méně pohodlným spojem, který má po cestě různé zajížďky (ujede více km), je pro cestujícího v ODIS paradoxně dražší, než jízda rychlejším a pohodlnějším přímým spojem (ujede méně km).

Ostravaček

1. Jestli by nestálo za zvážení prodloužení stávajících spojů S3/S4 z Petrovic do Zebrzydowic, nebo případně zintegrovani spojů jedoucí mezi Bohumínem a Zebrzydowicemi a jejich případně zastavováni v Petrovicích? 2. Jestli ODIS počítá do budoucna jako Polská strana Koleje Slaskie (Slezské vojvodství) s možnosti zavedení přímých osobních vlaku mezi Chalupkami a Ostravou hlavní (nedávno o tom byla zmínka na Polských webech)? 3. Uvidíme v budoucnu opět spoje Svinov – Kunčice opět v půl hodinovém intervalu jako před pandemii, případně i s prodloužením do Havířova, které taky jednou dobu jezdili? 4. Počítá pořád kraj s vodikovými vlaky? 5. Počítá kraj i… Číst vice »

Hisymak

Dočkám se během svého života (je mi 34 let) elektrizace, zdvoukolejnění a modernizace trati Ostrava – Frýdlant nad Ostravicí? Slýchám o tom už od dětství, touto zastaralou, pomalou a nedostatečně kapacitní tratí jsem jezdil jako dítě za prarodiči, pak 5 let na vysokou školu, a nyní po ní dojíždím 10. rokem do zaměstnání. Proč např. v Olomouckém kraji to šlo provést na trati Olomouc – Uničov – Šumperk, ale u nás stále ne? Pokud by k tomu snad skutečně došlo, zvažovali jste o zavedení tzv. dělených spojů, kdy např. 2soupravová jednotka by jela z Ostravy do Frýdlantu a tam se… Číst vice »

jenki

Zůstaňte v klidu. Mi je 50, o zadrátování do Frýdlantu taky slyším od dětství, a jsem smířen s pravděpodobností 50/50, že se toho (ne)dočkám.
Poděkování zasílejte na Zkázu železnic s.o., ne na KODIS.

Hisymak

Jak moc se vyplatí (ušetří?) nasazením bateriových jednotek na trati Studénka – Veřovice ve srovnání s elektrizací trati a provozem běžných elektrických jednotek? Slyšel jsem, že pro provoz bateriových jednotek je nutno vybudovat potřebnou infrastrukturu, která bude stát nemalé náklady. Nevyjde to nakonec nastejno nebo snad i dráž? Z ekologického hlediska je samozřejmě mnohem lepší a výhodnější elektrizace trati, která je mnohem trvanlivější (a univerzálnější pro možnosti provozu) než životnost akumulátorů v jediném typu jednotek.

mlkrdan

Plánuje se rozšířit systém tap&ride i mimo DPO do vlaků a regionálních autobusů?

Hisymak

Je v plánu rozšíření tarifu ODIS i do Čadce, případně také Glucholaz nebo až Mikulovic pro možnost navázání na tarif IDSOK?

Železničář David

Jakožto cestujícího žijící v IDSOK by mě také zajímala integrace Glucholaz a Mikulovic pro navázání tarifu ODIS/IDSOK

Luke16

Nevím, jestli je při dotazech povolená běžná diskuze, ale trať do Glucholaz je po povodni v háji a pokud PL strana nezahájí opravu, tak tam vlaky dojezdily. A jakože se v drbech předpokládá, že oprava nezačne, protože pro poláky to nemá význam. Tam nikdo jiný kromě spojů ČD nejezdí, tak proč by za to PL měli utrácet. A určitě ČR nebude financovat opravu něčeho na území jiného státu. Tam je jediné řešení v podobě navrhovaného tunelu a do PL už se nebude zajíždět, ale to je vize budoucnosti

Hoermalmeister

Tak poláci revitalizují při hranicích s ČR kdejakou lokálku, tak by ten EU budget na opravu použít mohli

Rei

Tak to ani náhodou, stačí se podívat jak s staví k peáži Hrádek-Žitava, tam trať vede dokonce skrz obec a nová polská zastávka by určitě byla žádaná… Doteď se na ten úsek od války nešáhlo a to by to mělo celkem velký význam.

Pezos

+plánuje se prodloužení linky S2 do Čadce? Poslední dobou toto téma poněkud utichlo, ve srovnání s mediálními výstupy loni.

jen.haf

Dokud bude probíhat ta rádoby modernizace (komedie) trati směr Čadca, tak tam linku S2 nečekejte neboť právě z tohoto důvodu byl zrušen i ten jeden pár vlaků co tam jezdil.

Pavel Vavříček

Jaký bude platit tarif na meziměstské tramvajové trati z Ostravy do Karviné/Havířova až se postaví? Bude tam platit tarif DPO nebo ODIS, případně jak to bude s nákupem jízdenek na tuto trať? Jestli budou automaty na každém nástupišti či v samotných tramvajích?

Pavel Vavříček

Plánuje se v budoucnu nákup nových patrových jednotek jako případná náhrada za CityElefant nebo delší jednopodlažní jednotky? Třeba 3 až 4 vozové?

Šalina na Špilas

Bude možnost koupě tarifu ODIS i mimo OdisApku, tj. přes IDOS nebo Můj Vlak do všech zastávek v IDS?
Nechce se mi stahovat si na každý kraj aplikaci a v Plzni to umí, v MSK lze koupit jen do vlakových stanic. Bylo by to dobré zlepšení.

Jan

V r. 1998 jsem začínal v Ostravě studovat VŠ. Dodnes si pamatuji 4 zóny v MHD a papírové kupony na ně. Dnes má MHD Ostrava prakticky nejvyspělejší odbavovací systém…

Frantík

No vyspělost systému ukazuje příspěvek autora duch: „Například při spojení Svinov mosty – Hlučín pomocí 48+75 bude zaúčtována 2x jízdenka za 30 kč, přitom je doba jízdy rozhodně méně než hodina.“