Jaká je budoucnost ODIS v Moravskoslezském kraji. Ptejte se šéfa integrovaného systému Aleše Stejskala
Souprava push-pull dopravce České dráhy (ČD) ve stanici Ostrava hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Aleš Stejskal je v čele Koordinátora IDS s malou přestávkou od roku 1998.
1. Dobrý den, mám otázku ohledně implementace vhd do google map jako to dělají ve Středočeském nebo Jihomoravském kraji. Cestující sice můžou využít vyhledávače jako je idos, ty však slouží spíše pro přímé vyhledání spojení ze zastávky do zastávky a ne z práce domů. Zároveň nenabízí přímé porovnání různých druhů dopravy. Zajímalo by mě tedy jestli to do budoucna plánujete a v jaké míře? V Ostravě už něco takového začalo fungovat ale ve velmi omezeném režimu. 2. Zároveň by mě zajímala budoucnost ODIS apky. Osobně ji používám pouze k objednání jízdného a to protože se k tomu nenachází alternativní aplikace.… Číst vice »
Ad 3. Digitální ODISka v ODISapce funguje od počátku srpna už pro celý kraj. Používám ji, ve vlacích funguje bez problémů, v autobusech na některých typech pokladen (typicky v busech Z-Group Bus) to nějakou dobu trvá, než čtečka QR kód zachytí.
Díky za info. Nikde jsem neviděl že by ODIS tuto informaci zveřejnil a to sleduji většinu jejich sítí. Nicméně osobně používám především MHD v Opavě a tam to stále nefunguje. Dá se koupit pouze zóna 300 tedy Opava bez MHD. Nevím jestli jsou řidiči proškoleni pro akceptování zóny 352.
Díky za info. Nikde jsem neviděl že by ODIS tuto informaci zveřejnil a to sleduji většinu jejich sítí. Nicméně osobně používám především MHD v Opavě a tam to stále nefunguje. Dá se koupit pouze zóna 300 tedy Opava bez MHD. Nevím jestli jsou řidiči proškoleni pro akceptování zóny 352.
Dobrý den. Dánsko dle článku na tomto serveru zavedlo jeden IDS pro celé Dánsko. Chtěl bych vědět, jaký tento celonárodní systém má dle Vás výhody a nevýhody. Děkuji za odpověď.
dobrý den,
zajimalo by me, jestli nekdy dojde k integraci Havířovské MHD,
respektive proč k tomu ještě nedošlo?
Dobrý den,
Zajímalo by mě, co kraj vede k nápadu na okružní linku S7, která má spojit tratě s úplně odlišnými technickými parametry i poptávkou. Přijde mi to jako zbytečně složitý provozní koncept, proč jednoduše neposílit jednotlivé linky na daných tratích a využít tak různých typů vozidel? Je stále v plánu posílení přímého spojení Ostrava – Ostravice, aby jezdilo v denním provozu, ať už jako Os či Sp?
Jde především o posílení úseku Kunčice FM na tři spoje za hodinu. Také vazby Hnojník až FM bez přestupu ve FM z a do Ovy. A v neposlední řadě přímé spojení FM každých 60 minut na Vítkovice Zábřeh Svinov. Ostatní spoje jako S6. Či spěšné vlaky do FpR a VM. By měly jet každých 30 minut po FnO. Dále za FnO každých 60 minut. Neznám ještě detailně výsledky studie Beskydského kolečka. Je spíše možné že se pojede od FpR přes Veřovice do Studénky a Svinova i Hlavního bez přestupu v případě jako u okružní S7. Spoustě lidem tak v různých… Číst vice »
„Okružní“ linka S7 je jedna velká pitomost, míchající jabka s hruškami. Tří spojů za hodinu se dosáhne prokladem S6 Ova hl.n -Veřovice, S5 Svinov – Ostravice a Sp do Valmezu. Předpoklad ve špičce, při navýšení frekvence trvale. Nezapomenout na rychlé taktové spojení do F-M z plánu dálkových spojů. Dnes bohužel i při jen hodinovém taktu a zpraseném JŘ jezdí vlaky až na výjimky (školní nebo důchodcovský výlet či akce na Čeladné nebo Ostravici) poloprázdné, nadkapacitní push-pully jsou velkým omylem, který si ale nikdo nepřizná. 356 sedadel v P-P jde samo o sobě proti dalšímu zahuštění taktu na 3 spoje za… Číst vice »
Proč kraj koupil dvouvozové RegioPanthery místo třívozových, když mají nedostatečnou kapacitu? Minimálně na lince S3 jezdí v ranní a odpolední špičce přeplněné.
Dobrý den, chci se zeptat, kdy upravíte JŘ tak, aby nebyly některé spoje denně zpožděné, i když nemají výluku. Je to opravdu nesnesitelné a spoustě cestujících to velmi komplikuje jejich dojíždění.
V životě je jediná garance a všichni víme, jaká.
Dobrý den, rád bych se zde zeptal pana Ing. Aleše Stejskala na pár otázek. 1. Má kraj v plánu pokračovat s rozšiřováním „spojů na zavolání“ i na další autobusové linky? Jedná se především o koncové úseky linek jako např. 318, 351. Myslím si, že by to mohlo pomoct cestujícím v těchto úsecích, naopak by kraj mohl ušetřit na spojích, které by v těchto oblastech „vezly vzduch“. 2. Plánuje opět kraj návrat některých expresních autobusových spojů mezi F-M a Ostravou, které byly zrušeny během energetické krize? 3. Bylo by možné zřídit ve stanici Frýdek-Místek garantované přípoje na vlaky z Frýdlantu nad… Číst vice »
Uvažuje se o zavedení hromadných jízdenek? Já, když jedu s pěti dětmi, tak mě auto vyjde mnohonásobně levněji, než veřejná doprava. V Polsku jsem viděl i rodinné jízdné.
24h síťová pro 5 osob bez rodílu věku za 300 v MS kraji v síti ODIS + jedna osoba zvlášť (nejlépe, ta co vyjde nejlevněji). Kolik stojí v PL rodinné jízdné a pro kolik osob, když už se takto ptáte a porovnáváte?.
Za tu cenu ujedu autem 130km. Takže cokoliv pod 70km je výhodnější jet v mém případě autem. Dokonce, i když chceme jet JEN VE TŘECH například z Fulneku do Suchdolu nad Odrou na vlak směr mimo kraj (např. LE do Prahy), tak je výhodnější použít auto, než vlak. Pokud jedu celou trasu s ČD a jejich tarifem, tak to jde, ale svézt se jen kousek v tarifu ODIS ne.
Kolik teda stojí ta rodinná jízdenka v PL, jaké jsou podmínky, výhody, atd. To mě ve Vaší reakci chybí, když už padají argumenty. 😀
https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-karte-duzej-rodziny
Proč jsou zvýhodněny platby kartou v autobuse, když za ně musíte platit poplatky? Během povodní, kdy nebyl mobilní signál, tedy museli lidé platit hotově a dráž.
Protože práce s hotovostí taky není zdarma, i když se to různí daňoví „optimalizátoři“ snaží tak prezentovat. Kromě toho při bezhotovostní platbě odpadá možnost vzít peníze a nevydat jízdenku.
Chtěl bych se zeptat 1) Proč došlo k velkému protřídení mezikrajských autobusových linek – neco zaniklo úplně (např. Ostrava-Zlin přes Bílovec, Fulnek), nebo byly zkráceny na hranici kraje (Ostrava-Mohelnice přes Vitkov). Rychlé autobusové linky chybí. Proč některé linky nevyužívají D1? 2) Proč došlo k rozbití mezikrajských linek u osobních vlaků (Bohumín-Přerov). Jet z Jeseníku n. O. do Jistebníku je čiré utrpení – místo přímé linky jsou 2 přestupy. 3) Šlo by něco udělat s autobusy Fulnek-Studénka (linka 613), aby to nebyly couráky přes půl okresu a nebyla cestovní doba dvojnásobná oproti autu? Byly by možné návaznosti na vlaky? Totéž pro… Číst vice »
Kdo chce jezdit do Studénky z Ostravy může využít jiné dopravce pokud mu nevyhovuje stávající nabídka. Ty Vaše komenty na této stránce stojí za to. Urovnejte si své myšlenkové pochody. Ani v jednom příspěvku nevidím pozitiva, podle Vás je všechno špatně, takže jste buď bůh nebo a to si doplní každý sám. Co se týká zaměstnaneckých linek, tak nejlepší varianta je se ptát zaměstnavatele, proč nezavede svozový bus pro zaměstnance z oblastí, kde není taková poptávka ze strany cestujících. Spousta firem, i v Mošnově má svoje svozové autobusy. Je to také o přístupu zaměstnavatele ke svým zaměstnancům.
Víte, já jsem jezdíval léta do práce autobusem nebo vlakem. Teď je to pro mě nepoužitelné. A nejen pro mě. Celé osazenstvo, co jsme jezdili ve stejné časy, už jezdí autem. Ono jet do práce půl hodiny autem nebo hodinu a půl hromadnou dopravou s milionem přestupů je fakt rozdíl.
Plánuje MSK přímé spojení Ostravy s Malou Morávkou „rekreačními vlaky“ např. o víkendech během letní a zimní sezóny? Mám na mysli podobné spojení, jaké funguje mezi Olomoucí a Kouty nad Desnou.
Otázka je, v jakém je stavu po povodních stávající železniční trať mezi Bruntálem a Malou Morávkou. Aktuálně na tuto trať má řádnou smlouvu dopravce MBM rail, který tuto trať obsluhuje v letní sezónu – linka S18. A co je fajn, že přesto, že tam jezdí historický vlak, tak tam platí 24h síťová Odis jízdenka za 300Kč pro 5 osob bez rozdílu věku. 🙂 Ty povodně daly pořádně zabrat některým tratím nejen v našem kraji.
Podle dostupných informací chybí před Světlou Horou cca 1,5 metru štěrku, jinak by trať měla být bez významnějšího poškození.
Nemyslím plány na okamžité zavedení, ale perspektivní, po opravě poškozených tratí. Na přímé spojení se ptám proto, že přestupy s kolem nebo s lyžemi jsou nepříliš pohodlné.
Správná otázka, přímé vlaky z Ostravy či z Olomouce kdysi jezdily, tak proč to nezvážit teď.
Kdy konečně dojde k rozvoji regionalní dopravy do Polska? Linky 52 a 68 do Chalupek, stejně tak Osobní prodlouzit až do svinova. Jsme 15 let v Schengenu a nehli jste pro to prtem?
Totéž platí pro linku 293 Hlučín – Bohumín, která jede přes Chalupki, ale bus tam nestaví. Proč ?
V Karviné bylo spojení do Jastrzebia. Po necelem roce kvuli nezajmu zruseno.
Uvažuje se o přeshraničním autobusovém spojení do Polska? Případně peážní trasa pro rychlejší spojení Osoblažska s Krnovem?
Dobrý den, jako Ostravák se ztrácím v tom, co má na starosti DPO a ODIS. Můžete prosím vysvětlit co má na starosti Koordinátor ODIS a (obecně) dopravce? Příklady: Kdo objedná tramvaj 1 z Dubiny na hlavní nádraží, kdo ji platí a komu jdou peníze z „cvaknutých“ jízdenek v této tramvaji? Kdo objedná a platí „meziměstský“ autobus 34 z Ostravy do Hlučína a komu jde příjem z jízdného? Kdo objedná a platí vlak z Frýdku-Místku do Těšína a komu jde příjem z jízdného? S tím souvisí cena krátkodobých a dlouhodobých jízdenek, kdo určuje jejich cenu a kam jdou zaplacené peníze nebo… Číst vice »
Taky občas nevím, kdo má jaké kompetence. Dobrá otázka a doufám, že bude srozumitelně zodpovězena.
Dobrý den,
uvažujete o nasazení FairTIQ, jako dalšího možného způsobu platby jízdného?
Dobrý den,
ze zrušených zakázek je zřejmé, že se od vodíku (alespoň prozatím) ustupuje. Řešíte u nadcházejících soutěží nasazení elektrobusů/parciálních trolejbusů, popř. alespoň nějakou formu hybridního pohonu?
Můj další dotaz směřuje k tarifu: aktuální stav (tap&ride a KREDITní jízdenky) v oblasti XXL bohužel nefunguje jednotně. Je realistická situace, kdy bude moci cestující nastupovat všemi dveřmi (na regionální lince) a zároveň se odbavit s uznaným přestupem nezávisle na typu použité karty? Jak dopadl zkušební provoz autocappingu na Havířovsku?
Díky za Váš čas.
Hezký den, zajímalo by mě, kdy bude ODISappka náhradou za plastovou kartičku. Ještě v loňském roce, když bylo možné na regionálních vlacích využívat In-Karty, se šlo u průvodčích prokázat QR kódem z aplikace Českých drah. Nyní je třeba pokaždé vytahovat plastovou kartičku a to je upřímně řečeno krok zpět. Někde jsem četl, že tato funkce měla být zprovozněna už v roce 2022, ale místo toho aplikace pořád hlásí „Není to kopie Vaší fyzické karty – kupóny nelze přehrát!“
ODISku v mobilu už používám od poloviny srpna. Nefunguje to ale stejně jako u In Karty, není to její kopie. Musíte si vybrat – buď plastovou ODISku, nebo ODISku v mobilu. Takže musíte počkat, až Vám doběhnou kupóny na plastu a pak si je koupit do mobilu.
to víme, proč to popisuješ?
Jízdenku na linku S1 jsem koupil přes aplikaci Můj vlak, při koupi se nabízí možnost na osobní průkaz nebo na In-Kartu. Nezaznamenal jsem nějaký problém. https://screenshot.cz/QBFC1/
Dobrý den, zajímalo by mě, jak plánuje KODIS řešit zlepšení spojení mezi Opavou a Ostravou. Pro cestující z Opavy je poměrně neatraktivní jezdit zastávkovými osobními vlaky s dlouhou jízdní dobou, rychlíky jezdí jen co dvě hodiny (a v okrajových obdobích ne) a spěšné vlaky jezdí jen ve všední dny. Neplánujete alespoň některé spěšné vlaky vozit i o víkendech?
Vzhledem k náhradě 471 za 650.2 to s poptávkou po cestování Opava – Ostrava nebude tak žhavé. Otázka je, jestli je to následek nebo příčina.
Protože jednak nejsou vozy a druhak tu linku nesmyslně zlomili ve Svinově
Zlomení linky je stará záležitost, koukejte dopředu, kde jsou od poloviny prosince opět přímé vlaky Opava – Těšín (a vybrané vlaky takhle přímo jezdí už teď). Nedostatek vozů je třeba řešit s „Život je hořký Bohumín“.
Asi budu za kacíře, ale já bych spíše ocenil pravidelný proklad 30 min v pracovní dny a 40 o víkendech, byť by to byly zastávkové Os, než aktuální neproklad, kdy např. z R8 jsou za nepovodňového stavu půlhodinové přestupy na Os (nebo 3 min na Sp, ale ten není garantován).
Zdravím, už jste vyzkoušel 920? Tak mě přijde jako dobrá alternativa.
ČD zde plánovaly zavést rychlík Ostrava-Opava co 2 hodiny, tedy v prokladu s Krnovskými rychlíky. Platí to stále a jakou roli zde hraje ODIS – je objednatelem nebo jde o komerční spojení?
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-chystaji-nove-spoje-proti-rychlikum-regiojetu-uradu-oznamily-plany-na-ctyri-linky-209651/
Dobrý den, rád bych se pana Stejskala zeptal, proč ODIS souhlasil se zrušením možnosti nahrát zakoupenou jízdenku ODIS v e-shopu ČD na ODIS kartu? Dříve to šlo, nyní to není možné, tudíž aby cestující nemusel ukazovat dva doklady, tedy půl jízdenky na ODIS kartě a půl jízdenky na jiné kartě, nezbývá než znova kupovat jízdenku u pokladní přepážky na nádraží, kde ji na ODIS kartu nahrají (aby byly obě na jednom nosiči). Toto je krok zpět…
Zdravím, když si kupuji jakékoliv jízdenky u ČD, tak je mám nahrané na Odisce jako nosiči ČD jízdenky. Před cca 3 roky jsem si nechal nahrát IN25 na Odisku. Průvodčí v pohodě, nedávno jsem jezdil v rámci PID ČD, jízdenka na Odisce a bez mrknutí oka, přiložil a vše OK.
A jak se Vám to daří nahrávat na ODISku v e-shopu ČD? Mně se to tada nepodařilo ani jednou a když jsem vznesl dotaz na ČD i KODIS, tak napsali, že tato možnost byla zrušená. Před zavedením ODIS tarifu to šlo. U pokladny na nádraží to jde.
Mám Odisku nahranou v eshopu ČD v sekci IN karty. Když to chce číslo IN karty, tak tam mám vložené číslo Odisky. Takže, když kupuju lupen, tak místo osobní průkaz dám IN kartu a najede mě číslo Odisky. Mám IN25 na 3 roky.
Dobrý den,
Rád bych se zeptal zda se zabýváte otázkou nějakého sjednocení tarifních systémů jednotlivých krajů, aby přespolní nemusely studovat co jak a kde koupit a označit. Třeba nějakou aplikaci na úrovni ČAOVD, nebo možnost prodeje v Mém vlaku.
V Můj vlak se ODIS jízdenky normálně prodávají. Zvolte si vlakové stanice uvnitř kraje a přidá vám to pouze jízdenku ODIS.
Rozumný přístup, díky za něj! Ale vidíte že už ani já jako člověk z oboru se v tom ztrácím.
Ano, ale to funguje jen ve 2 IDS – v IDPK a ODIS. Dokud to takhle nepůjde u většiny krajů, je to jako kapka v moři.
I v IDS JMK
V IDS JMK to ale funguje jen na vlakové spoje. Rozhodně si tam nekoupím jízdenku např. z Brna hl.n. do Ostrova u Macochy. Což v IDPK jde, koupit si jízdenku i mimo vlakové stanice v aplikaci Můj vlak.
Vážený pane Stejskale, hodně mě zajímá jak to bude s tratí z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm. Jednak proč úsek z Frenštátu pod Radhoštěm do Valašského Meziříčí nebude elektrizován a také vozový park na této trati. Vzhledem ke zkapacitnění trati do Frýdku Místku bude asi potřeba víc vlaků než současných 5 PushPull souprav. Dále by mě zajímal osud některých vlaků (zejména 842) po jejich nahrazení bateriovými vlaky na spěšných vlacích do Štramberka.
Bude zavedena koňská dráha, s přepřahem čerstvých koní ve Frenštátu.
Vzniká díra na trhu – péče o použité koně. Máte to řešeno?
Kostelecké uzeniny?
Úsek Ostrava – FM bude zkapacitněn okružní linkou S7, kde budou jezdit BEMU.
A opravdu obě baterky vyjedou v prosinci ?
Dvě?
V prosinci určitě, zaleží na roku.
Jinak teď v prosinci je plán směr Studénka.
Zdravím. Položím také pár dotazů. 👍 1- Otázka na rušení některých tratí v Msk. Je to citlivé téma no ale kraj chce být zajisté dobrým hospodářem. Občas se toto téma dostává na povrch. Případně které tratě to mohou být. Některé destinace by jistě daleko lépe v daných oblastech obsloužil adresnější autobus. Zvlášť pokud by se to řešilo komplexněji i s jinými dalšími autobusovými linkami v oblasti. – Suchdol nad Odrou Fulnek. – Studénka Bílovec – Kravaře Chuchelná – Opava Hradec nad Moravicí. Některé tratě jsou i souběžné se silnicí. 2- Probíhají již jednání s Polskou stranou ohledně zajíždění vlaků z… Číst vice »
V Hradci už měl dávno stát terminál vlak – bus a ušetřenými busy rozšířit nabídku v okolí Hradce. A ne zahušťovat dalšími busy provoz na silnici Opava – Hradec a v Opavě.
Jóó. Takže cestující z Opavy kamkoliv za Hradec pojede v Opavě. MHD k nádraží. Pak počká na vlak. A v Terminálu HnM přestoupí na další autobus který ho doveze do nejbližší vesnice za Hradec. Kvůli takovým napadům jako jste popsal si lidé kupují auta. Neuvěřitelné… A ani v tom Hradci nebydlí každý u nádraží… Hradec má terminál mít. Ale hlavně pro přestup z páteřní 261 do okolí. Cestující z třeba za směru od Nového Jičína a obcí po trase přece nepřestoupí na vlak v HnM aby pak opět přistoupili na MHD v Opavě. Linky 261, 262 jsou dostatečnou a v… Číst vice »
A řidiči na silnici I/57 a obyvatelé Opavy mají bezdůvodné (protože trať existuje, pouze by byla z plezíru zrušena) zahuštění provozu snášet proč? Bude přece BEMU, tedy pokud je poptávka o přímou jízdu Ostrava – Hradec – dál tak obrovská, nechť je přímá linka Ostrava – Hradec. V případě přestupu na terminálu v Hradci je negativum (přestup) vyváženo pozitivem (vyšší nabídkou spojů mezi Hradcem a libovolnou vesnicí). Nutnost přestupovat přece nikoho nedonutí koupit si auto, navíc si ho v blízké budoucnosti kvůli drahé elektřině nebude moci dovolit každý. Jen ty přestupy musí navazovat a musí být dostatečná nabídka. Beru, že… Číst vice »
98% cestujícícím kteří ani nemusí mít auto by jste z nula přestupů udělal dva…
Přímý vlak Ostrava HnM je nesmysl…
Věřte si že bydlíte v Raduňi Vršovicích Chvalikovicích nebo na okraji Branky nebo na konci HnM. Tak Vás v případě linky kterou uvádím v příspěvku výše odveze bus z Komárova přímo ke dveřím s jedním přestupem ne třemi a déle…
Takto je podobné i po jiných trasách bus linek. Vyhnal by jste jen lidi z VHD kteří by měli možnost použít auto…
Nejsem zastáncem rušení vlaků.
Ale každé misto/oblast má svá specifika a to tady rozhodně zrovna je tento případ…
A k té cyklostezce, mezi Opavou a Hradcem jsou již dvě, jedna krásně trasovaná podél řeky (která by zasloužila nový povrch, protože kvůli prorostlým kořenům se z bicyklů stávají vytřásadla – což mimo jiné taky ukazuje, že na údržbu stávajících cyklostezek se zapomíná, a vy chcete budovat další), druhá mezi poli Opava – Otice – Branka. Nevím, kdo by chtěl jezdit podél rušné silnice I/57, když má tyto dvě alternativy. Čili vyhozené peníze za třetí cyklostezku a zbytečně koleje pryč. Nechte to tady na pokoji, uděláte tomu lepší službu.
Tu cyklostezku beru že už tam je. Hlavně že kolem ní občas jezdím že…👍 Napsal jsem to v obecné rovině. Že se rušení tratí spojuje s cykloszezkami…👍 Mnou výše popsané autobusové linky však udělají mnoho více ohledně nabídky v okolí HnM… Posílení 261 i 262 by bylo větším přínosem. Než dojíždět k nádraží v Opavě. A pak stejný problém v HnM když bydlíte v jedné z vesnic v okolí… Nová linka z centra po Těšinské přes Globus Komárov Raduň Vršovice Chvalíkovice Branku HnM by zabila dvě mouchy jednou ranou. Místním by přišla vhod ve spojení se všemi pojmenovanými destinacemi po… Číst vice »
Sklonově nenáročná trať do Hradce už měla dávno projít rekonstrukcí, vyšší rychlost, nová zastávka Rybníčky (kde se rozvíjí průmyslová zóna), půlhodinový takt. Časem tu z toho může být něco jako oblast Otrokovice – Zlín, tak by bylo škoda si zničit výhodu v podobě už položených kolejí, které by byly páteří toho všeho. Busy mají výhodu, že se dostanou tam, kde vlak s obtížemi nebo vůbec, takové ty různé Benkovice Vršovice, Jakubčovice. Nechť jsou využity tam a zbytečně nesuplují vlak. Lidé prý chtějí chránit planetu, což není jen o pořízení „ekologického“ dopravního prostředku, ale také o změně návyků, a to s… Číst vice »
Nezlobte se. Ale docela jste mě rozesmál. Otrokovice Zlín. Tak to ani náhodou a jednotky lidí v 81x to jednoznačně dokazují. Jako fanoušek a uživatel VHD zejména té železniční dokážu vnímat potřeby regionu a okolí Opavy a HnM. Proto systém autobusových linek je/bude v tomto případě pro všechny místní výhrou včetně mírného posílení intervalů na jednotlivých linkách. Žádná zastávka rybníčky a 30 ti minutový takt to nezachrání ani náhodou. Všechny obce jsou rozložené nevýhodně pro železnici. Lidem i přes pořízení ekologického dopravního prostředku není třeba škodit přidávat přestupy a prodlužovat dobu přepravy. Na to opravdu nikdo není zvědavý…. Už jsem… Číst vice »
Proč jsou dlouhodobé jízdenky v oblasti region tak drahé? Pokud bych jel z PZ Hrabová linkou 48 je to do Poruby asi 21 km. Přibližně stejná vzdálenost je linkou S8 ze Studénky do Štramberka. Na linku 48 mi stačí zakoupit roční jízdenka na malou Ostravu za 4400 Kč, na S8 potřebuji zóny 75,72,74,73 -> 4x 2 399 = 9596 s tím, že to nejezdí ani každých 10 minut jako 48, ale jednou za hodinu. Já žiju v takové menší obci a autobus projíždí oblastí o zhruba 1300 obyvatelích. Chtěli byste jet o víkendu autobusem někam na výlet? No jeďte o… Číst vice »
Dotaz na p. Stejskala: „Dobrý den. Zajímalo by mně, proč si kraj dává do soutěží o železniční dopravce větu „nepotřebujeme nové vozy/jednotky“, s výjimkou PP, baterek a větších krajských tratí. Pak se z nás stává muzeum železnice a posílá se sem kde co z krajů, kde už to nechtějí/nepotřebují. Na lokálkách jezdí děs a hrůza s čísly 810/811 a k tomu RegioNova, která je aspoň z části nízkopodlažní a řídící pult už je moderní, ale klima všude je tam sprosté slovo. Je sice super, že je v plánu sem poslat ty Regíny, které už v KHK a PK nahradily Lišky… Číst vice »
Protože kraj má (či doufejme, že spíš měl) sen. Sen o vodíku. A jelikož je vodík k***a drahý, nějak se na něj ušetřit musí.
Vodík bude nahrazen metanem,kterého je momentálně všude nadbytek.
MSK má mít od ČD k dispozici dohromady 15 RegioPanterů, ale v provozu jich nebylo nikdy zaráz víc než 8. K čemu je ten zbytek? Má nahradit například jednotky 471? Proč na Os Návsí – Ostrava v okrajových částech dne (2804, 2914) stále potkáváme lokomotivu 163 s vozy klasické stavby, když by RegioPanterů měl být přebytek?
kde jste vzal 15? Je 5 souprav 650.2, 2 soupravy 650, 2 soupravy 640.2, 2 soupravy 640 původně z Brna. Což mi vychází na 11 souprav. Z toho je 8 turnusovaných souprav a 2 záložní….kde vidíte problém?
No že 4 další stojí, a nikdo neví kde.
650.2 je 6 souprav (občas jezdí zdvojené 2 na Opavu).
Turnus je pak 9-10 souprav a občas něco jezdí místo slonů 2-3ks. Max je v oběhu 12 Pantheru.
Srandy kopec, 12 je víc, než těch 11, co uvádí Letec. Každopádně problém je následovný: MSK platí hodně, nevíme vlastně za co, a ani jestli je to vůbec poskytováno
12 jednotek je 11 „souprav“, ale furt chybí 3 jednotky… do 15.
A je to o 50 procent více jednotek než uvadí te v oběhu.
A těch 15 má být k dispozici k nějakému datu ne?
Za dva měsíce budou další 4 Pathneři v oběhu.
Nene, já jsem si to hezky propočítal a už je mi jasné, kde jsem udělal chybu. Jednotek je o čtyři méně, to jsou ty budoucí BEMU a o dvě navíc 640.0 z Brna, tudíž dohromady 13. 10 je turnusových a 3 záložní, je to v pořádku. I když by jedna záložní klidně mohla jezdit ty dva Os, stejně jede ráno jeden výkon z Návsí, stojí celý den v Ově a jede večer zpátky
Aha. Tak jsme se dopočitali.
Podle sledováčky ze začatku zaří je ta chybějící 640.008. Asi nejspíše na dílně na nějaké větší udržbě.
Ted ušetří pár strojů do Opavy. to by se mělo využit…
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zdali je do budoucna v tarifu REGION dále pořítáno s kilometrickým jízdným, nebo je možno počítat s změnou k zónovému či zonově-rolačnímu jízdného jako např. v IDSJMK nebo IREDO, když už zóny máme definovány a používají se pro dlouhodobé časové jízdné? Takto je cestující například večerního spoje, který zajíždí do vesnice a nejede „napřímo“ do destinace penalizován nejen déle trvající dobou jízdy, ale ještě si připlatí. Druhý dotaz bych měl k nástupu všemi dveřmi i na regionálních linkách. Chtěl bych se zeptat, zdali po vzodu IDSK nebo IDSJMK plánuje alespoň testovací provoz nástupu všemi… Číst vice »
Vážený pane Stejskale, je v blízké budoucnosti v plánu integrace stanice Čadca a úseku k hranicím MS kraje do ODIS? Je v plánu i nějaká hlubší integrace se systémem IDZK? Tarif obou krajů je velmi podobný a dá se vzájemně platit Zetkou i ODISkou v obou krajích a kdyby existovala celodenní jízdenka pro oba kraje nebo i možnost koupit si dlouhodobé jízdné na zóny ve Zlínském kraji na ODISku, bylo by to super.
Dobrý den, je v plánu integrovat přestupní jízdenky DPO do ODIS? Například při spojení Svinov mosty – Hlučín pomocí 48+75 bude zaúčtována 2x jízdenka za 30 kč, přitom je doba jízdy rozhodně méně než hodina.
Uvažuje ODIS o integraci MHD s regionálními linkami (autobus, železnice) i při použití jednotlivého jízdného – např. při odbavení bankovní kartou?
Zdravím pana Stejskala a i také všechny čtenáře, měl bych dotaz ohledně budoucnosti ODIS, a to z hlediska toho, jestli jste pro zachování vlakových čet ve vlacích, nebo také máte v plánu se zbavit odborně způsobilých vlakvedoucích a nahradit je krajskými průvodčími? a také rozšíření systému o další města v jiných krajích (např. Šumperk pro autobus č.920, Glucholazy, Chalupki, či např. Čadci). Děkuji Vám za odpovědi. Zároveň bych rád vychválil Váš systém, jelikož, když Váš systém porovnám s ostatními, tak jste určitě v top 5. Vychvaluji především integraci expresů, příplatek OdisPrima, výhodné rodinné síťovky. Přeji ODISu skvělý rozvoj a snad… Číst vice »
Kdy, popř. zda vůbec bude v drážní dopravě v souboru Bruntálsko možné provést uvažované změny v provozním konceptu v oblasti, které jsou uvedeny v platném Plánu dopravní obslužnosti MSK? Mám tím na mysli zejména zrychlení linky R27 ve spolupráci s MD a přesunu křižování vlaků této linky z Dětřichova do Valšova se zachováním dosavadních vazeb v Olomouci.
Trať bude pro její složitost zrušena a nahrazena cyklostezskou.
A pro líné nebo přetížené cyklisty, a dále pro babičky, co se nevyškrábou do 810 (ale nyní budou i s husou v nůši muset šlapat na bicyklu či trojkolce), bude k dispozici non stop cyklo postrková služba z obou stran kopce.
Plánuje kraj zakoupení více pushpullů? protože chybí zálohové PP které by nahradili některé soupravy, když vypadne právě PP,tím pádem jsou vlaky nahrazené regínama nebo klasou
Turnus je pro 5 souprav ve všední den, PP je přesně 5. Bez náhrad to jezdilo od příchodu PP v roce 2022 všehovšudy možná 2 dny.
Aby jezdilo v jeden den všech 5 PP je jenom sen…. reálně jezdí 3, někdy jenom 2. Zbytek oběhů se lepí tím, co zbylo v jiných krajích. Třeba Regionovy z Pardubického kraje, nebo Vysočiny.
K tomu navíc například dnes jezdí klasika Bdt se 754.
Žáden strach, v prosincu sou tu jak na koňu regionovy trio z Moravy.
Kdo ví jestli, není to tak dávno, co měla na tu trať zaručeně vyjet souprava se syslem, dokonce dva sysly dovezli do Bohumína, a nakonec z toho nic nebylo.
Dočkejte času, i fyfel bude (jen trochu jinde, než na 323).
No a fyfel 028 už jede, k tomu dva honekry a 162.066. Ještě dnes v Bohumíně.
Mohl bych poprosit o zdroj?
Zajděte se podívat.
1. při platbě kartou ve spojích DPO se zastropuje projeté jízdné na úrovni 24h jízdenky (zjednodušeně řečeno). Při platbě ODISkou ne. Je nějaký horizont, kdy se to napraví? 2. Linka 293 tranzituje ze Šilheřovic do Bohumína přes polské Chalupki, ale nezastavuje tam. Zároveň je zajímavé, že má vnitrostátní číslo JŘ CIS, a tedy (pravděpodobně) vnitrostátní licenci, nikoliv mezistátní. Tato linka (samozřejmě pod jiným číslem) existovala ve stejném režimu už před rokem 1989. Z toho dedukuji, že tranzit přes Chalupki je upraven nějakou mezistátní smlouvou, zřejmě staršího data. Je to tak? 3. Podobně dedukuji, že pokud by linka 293 v Chalupkách… Číst vice »
5. V situaci, kdy má odhadem 80 % studentů SŠ školu v docházkové vzdálenosti od východního nádraží, případně k ní žádná použitelná MHD nejede (kolofíkáč), dává podle mě tato podivnost smysl.
Dobrý den, mám dotaz ohledně aplikace ODISapka, a dále ohledně výdeje papírových jízdenek u pokladny ČD. Ohledně aplikace, kdo vyvíjel tak skvělou aplikaci? Ohledně papírových jízdenek ČD mám dotaz ohledně loga na jízdence. Nepocházím z MSK, a všiml jsem si: na jízdenkách v tarifu ČD je logo ČD, na jízdenkách OneTicket je logo OneTicket. Ale u nás v KHK je na jízdenkách IREDO logo ČD. Jaké logo je na jízdenkách ODIS prodávaných u pokladny ČD? Pokud je na nich logo ČD, máte v plánu, aby se tam používalo logo ODIS? Osobně si myslím, že by to bylo mnohem lepší pro… Číst vice »
Poptávková doprava začala pomalu proměňovat veřejnou dopravu v několika krajích. Zejména v okrajových částech Moravskoslezského kraje (např. na Osoblažsku) by se po všech stránkách jednalo o ideální model zajištění veřejné dopravy. Navíc by rychle pomohla zajistit dopravní obslužnost i při živelních katastrofách (jako jsou letošní povodně), a to i do míst, kde se klasický autobus nedostane. Kdy se této příležitosti k zefektivnění veřejné dopravy chopí Moravskoslezský kraj?
Bylo by to skvělé z uzlových železničních stanic do městeček a vesnic kolem.
Zda se uvažuje o zavedení taktové dopravy v příměstské dopravě po vzoru PID, IDS JMK? Zatím jsou stále JŘ v PAD dost nahodilé a to i včetně jízdních dob.
Dobrý den, rád bych se pana Stejskala zeptal, jestli se plánuje v budoucnu zavedení zón pro jednotlivé jízdné, tak jako tomu je v případě předplatních jízdenek, pevně věřím, že zónové jízdné by společně s vylepšením přestupních vazeb vlak-bus přineslo zkvalitnění veřejné dopravy a příliv cestujících, jelikož mnohá města (Kopřivnice, Nový Jičín, …) svou MHD zcela či z části suplují obyčejnými linkami, kdy, pokud je to vůbec možné, při přestupu na bus, se cesta citelně prodražuje. Přitom tato politika dopravy je v jiné části republiky zcela běžná (IDS JMK, PID, IDSOK, …).
Připojuji se k tomuto dotazu a možná bych zdůraznil, jak nesmyslný je současný kilometrický tarif (zejména u autobusů): jízda pomalejším a méně pohodlným spojem, který má po cestě různé zajížďky (ujede více km), je pro cestujícího v ODIS paradoxně dražší, než jízda rychlejším a pohodlnějším přímým spojem (ujede méně km).
U nás toto vyřešili tarifními výjimkami u zavleku, samozřejmě pořád je to delší než absolutně nejkratší trasa (po dálnici, 1. třídě…)
V ODISu to taky funguje, bohužel jen u zavleků typu „tam a zpátky“, kdy se vrací do stejné zastávky.
Není pravda, že jen u těchto typů závleků. Například Příbor – Kateřinice má linka 640 o 4km méně pro tranzitní cestující, kteří nevy/nenastupují na Hájově. Linka 670 stejný princip o 3km méně pro cestující mezi Sedlnicí a Petřvaldem pokud jede přes PZ.
1. Jestli by nestálo za zvážení prodloužení stávajících spojů S3/S4 z Petrovic do Zebrzydowic, nebo případně zintegrovani spojů jedoucí mezi Bohumínem a Zebrzydowicemi a jejich případně zastavováni v Petrovicích? 2. Jestli ODIS počítá do budoucna jako Polská strana Koleje Slaskie (Slezské vojvodství) s možnosti zavedení přímých osobních vlaku mezi Chalupkami a Ostravou hlavní (nedávno o tom byla zmínka na Polských webech)? 3. Uvidíme v budoucnu opět spoje Svinov – Kunčice opět v půl hodinovém intervalu jako před pandemii, případně i s prodloužením do Havířova, které taky jednou dobu jezdili? 4. Počítá pořád kraj s vodikovými vlaky? 5. Počítá kraj i… Číst vice »
3. Ono to snad nejezdí? Myslím že každý krátký spoj Svinov – Kunčice je přípoj na Sp do Havířova a tím vzniká Os/Sp každou půlhodinu.
5. Postupně odejdou nejspíš do Prahy a my budeme mít plno panterů.
6. K čemu takové nátěry jsou? Plno vyhozených peněz za? Nic? Nejlepší je když se dlouho třeba po nehodě rozbije nějaký vlak a dočasně přijede záskok z jiného kraje ideálně s jejich polepem (zdravím pardubické regíny). To to mají pořád malovat aby to sedělo? Nějaké logo na všech dveřích by udělalo stejnou službu za mnohem méně peněz a vyměnit se dá za chvilku.
Bod 3.
Úsek Svinov Zábřeh Vítkovice Kunčice bude mít v budoucnu 30 minutový interval celý den i celý týden.
S1 Opava východ HA Střed 60 minut
S7 okružní linka taky 60 minut.
Bod 6.
Stejné vlaky s regionálními autobusy jsou velmi dobré řešení. U vlaků navíc mohou polepy sloužit jako určitá ochrana proti sprejerům. Bus jsem tedy postříkaný ještě neviděl. Takže za mě jednoznačně ano.
Dočkám se během svého života (je mi 34 let) elektrizace, zdvoukolejnění a modernizace trati Ostrava – Frýdlant nad Ostravicí? Slýchám o tom už od dětství, touto zastaralou, pomalou a nedostatečně kapacitní tratí jsem jezdil jako dítě za prarodiči, pak 5 let na vysokou školu, a nyní po ní dojíždím 10. rokem do zaměstnání. Proč např. v Olomouckém kraji to šlo provést na trati Olomouc – Uničov – Šumperk, ale u nás stále ne? Pokud by k tomu snad skutečně došlo, zvažovali jste o zavedení tzv. dělených spojů, kdy např. 2soupravová jednotka by jela z Ostravy do Frýdlantu a tam se… Číst vice »
Zůstaňte v klidu. Mi je 50, o zadrátování do Frýdlantu taky slyším od dětství, a jsem smířen s pravděpodobností 50/50, že se toho (ne)dočkám.
Poděkování zasílejte na Zkázu železnic s.o., ne na KODIS.
A k tomu minimálně 1 za měsíc výluka, jiné jízdní řády a autobusy. V říjnu 14 dní výluka FM-Frýdlant ….. to opravdu nepřitáhne lidi do vlaku misto autem.
Ne,zadrátování nebude,váš kraj je příliš chudý a zaostalý, stejně jako Bruntálsko a Jesenicko.
Po velkých povodních v roce 1997, kdy kolem rybníků v oblasti Jistebník a Polanka a vylité Odry byla asi tak na 2 či 3 týdny paralyzována trať Ostrava-Praha, si vedení Moravskoslezského kraje uvědomilo důležitost náhradního spojení, tj. zdvojkolejnění a elektrifikace úseku Vratimov – FM- Frýdlant – Valašské Meziříčí a přes Hranice a Přerov na koridor na Prahu, jenže po hrůze vždy papalášům po čase otrne a na tu to náhradní spojku se kašlalo a kašle.
Se zdvojkolejněním – třeba alespoň částečným – a elektrizací tratě z Ostravy do Valmezu souhlasím, ale při letošních povodních by ta trať stejně nepomohla, protože byla poškozená také.
Uvažujete logicky a správně, ale tak daleko KODIS nevidí. Posílí raději autobusové linky 980 a 985 a lidi vyžene z vlaku zbytečnými přestupy ve Frýdlantě a F-M. A po nastoupení ve Frenštátě-městě je nechá sedět ve vlaku čtvrthodinu ve Frenštátě….
Jak moc se vyplatí (ušetří?) nasazením bateriových jednotek na trati Studénka – Veřovice ve srovnání s elektrizací trati a provozem běžných elektrických jednotek? Slyšel jsem, že pro provoz bateriových jednotek je nutno vybudovat potřebnou infrastrukturu, která bude stát nemalé náklady. Nevyjde to nakonec nastejno nebo snad i dráž? Z ekologického hlediska je samozřejmě mnohem lepší a výhodnější elektrizace trati, která je mnohem trvanlivější (a univerzálnější pro možnosti provozu) než životnost akumulátorů v jediném typu jednotek.
Nevyplatí se to ,je to jen pokus na lidech, co vydrží.Po pár odřeknutých vlacích bude trať zrušena, protože všichni budou jezdit raději auty.
Ta trat se elektrizuje uz 40 let… Za tu dobu bylo nejvetsim pokrokem nasazeni rady 842.
Reálně pochybuju že se něco ušetří, pokud vím všechny spoje mají být prodlouženy do Ostravy. Jde spíš o tu ekologii a především komfort.
Plánuje se rozšířit systém tap&ride i mimo DPO do vlaků a regionálních autobusů?
jestli myslíte caping, tak ten se nějak zkoušel v Havířově a teď už to nefunguje. Zajimalo by mě proč se caping zrušl?
Je v plánu rozšíření tarifu ODIS i do Čadce, případně také Glucholaz nebo až Mikulovic pro možnost navázání na tarif IDSOK?
Jakožto cestujícího žijící v IDSOK by mě také zajímala integrace Glucholaz a Mikulovic pro navázání tarifu ODIS/IDSOK
Nevím, jestli je při dotazech povolená běžná diskuze, ale trať do Glucholaz je po povodni v háji a pokud PL strana nezahájí opravu, tak tam vlaky dojezdily. A jakože se v drbech předpokládá, že oprava nezačne, protože pro poláky to nemá význam. Tam nikdo jiný kromě spojů ČD nejezdí, tak proč by za to PL měli utrácet. A určitě ČR nebude financovat opravu něčeho na území jiného státu. Tam je jediné řešení v podobě navrhovaného tunelu a do PL už se nebude zajíždět, ale to je vize budoucnosti
Tak poláci revitalizují při hranicích s ČR kdejakou lokálku, tak by ten EU budget na opravu použít mohli
Tak to ani náhodou, stačí se podívat jak s staví k peáži Hrádek-Žitava, tam trať vede dokonce skrz obec a nová polská zastávka by určitě byla žádaná… Doteď se na ten úsek od války nešáhlo a to by to mělo celkem velký význam.
V háji rozhodně není. Do samotných Glucholaz se začalo jezdit pár dní po povodni a povedlo se už projet sjizdný úsek směr Milulovice až někam k papírně. Most je nepoškozen a dále je akorát většinou vyplavené štěrkové lože. Je vtipné že spousta lidí nadává že to polaci nebudou opravovat, ale přitom bych se nedivil, kdyby to měli hotové dříve než u SŽ vůbec někdo vezme lopatu do ruky…
Zajištění dopravní cesty od stanice Głuchołazy k papírně není náhodné, papírenská kotelna totiž zásobuje uhlím město Głuchołazy. Úsek od papírny k Mikulovicím už takovou důležitost nemá, pokud se obnoví, budu rád, ale kdoví, jakou to má prioritu.
Pardon, nezásobuje město uhlím, ale teplem.
Už dnes přijel do Glucholaz pracovní vlak a vydal se směrem Mikulovice.
+plánuje se prodloužení linky S2 do Čadce? Poslední dobou toto téma poněkud utichlo, ve srovnání s mediálními výstupy loni.
Dokud bude probíhat ta rádoby modernizace (komedie) trati směr Čadca, tak tam linku S2 nečekejte neboť právě z tohoto důvodu byl zrušen i ten jeden pár vlaků co tam jezdil.
Dobrá práce se má šetřit. A tak modernizace trati do Čadce po Slovenském území pokračují v klidu a pohodě. Spěchat se má pomalu. Snad jednou se po té nové trati někteří i svezeme.
Jaký bude platit tarif na meziměstské tramvajové trati z Ostravy do Karviné/Havířova až se postaví? Bude tam platit tarif DPO nebo ODIS, případně jak to bude s nákupem jízdenek na tuto trať? Jestli budou automaty na každém nástupišti či v samotných tramvajích?
DP a ani ODIS tam žádnou tramvaj neplánují.
No, ona vlakotramvaj je spíše živení jedné projekční kanceláře….
Plánuje se v budoucnu nákup nových patrových jednotek jako případná náhrada za CityElefant nebo delší jednopodlažní jednotky? Třeba 3 až 4 vozové?
Bude možnost koupě tarifu ODIS i mimo OdisApku, tj. přes IDOS nebo Můj Vlak do všech zastávek v IDS?
Nechce se mi stahovat si na každý kraj aplikaci a v Plzni to umí, v MSK lze koupit jen do vlakových stanic. Bylo by to dobré zlepšení.
V r. 1998 jsem začínal v Ostravě studovat VŠ. Dodnes si pamatuji 4 zóny v MHD a papírové kupony na ně. Dnes má MHD Ostrava prakticky nejvyspělejší odbavovací systém…
No vyspělost systému ukazuje příspěvek autora duch: „Například při spojení Svinov mosty – Hlučín pomocí 48+75 bude zaúčtována 2x jízdenka za 30 kč, přitom je doba jízdy rozhodně méně než hodina.“