Jak za časů Františka Josefa. Sudetští Němci kritizují dopravní spojení Česka s Bavorskem
"Opravdová ostuda." Bernd Posselt zmínil i policejní vyklizení přeplněné linky do Prahy.
Sudetští Němci na svém sjezdu v bavorském Augšpurku tvrdě kritizovali stav dopravního spojení mezi Bavorskem a Českem. Nejvyšší politický představitel sudetských Němců Bernd Posselt uvedl, že spolkové vlády propojení s Českem dlouhodobě zanedbávají.
Stejně se vyjadřují i představitelé bavorské vlády včetně zemského premiéra Markuse Södera.
„Když jedu ze Štrasburku do Paříže, tak to vlak ujede za jednu hodinu a šestačtyřicet minut,“ řekl Posselt o trase dlouhé asi 440 kilometrů.
Pokud se lidé rozhodnou jet vlakem z Prahy do Mnichova, tak na 410kilometrovou cestu potřebují zhruba šest hodin. „Člověk potřebuje více trpělivosti než za časů císaře Františka Josefa,“ napsal k tématu sudetoněmecký deník Sudetendeutsche Zeitung.
Po 35 letech od pádu železné opony a 20 let od vstupu Česka do Evropské unie je podle Posselta neúnosné to, jak Berlín dopravní spojení s českými zeměmi zanedbává. „Potřebujeme okamžitě dopravní program středoevropského sjednocení a také častější a rychlejší vlakové spoje do Prahy,“ řekl. Zlepšení požaduje Posselt i na železnici do Chebu.
Posselt zmínil nedávné problémy na lince z Mnichova do Prahy, kdy policie musela vyklidit přeplněný vlak. „A to jen kvůli tomu, že se v Praze konaly tři koncerty,“ uvedl.
Německá policie musela vyklidit přeplněný expres do Prahy. Lidé odmítali vystoupit
O špatném železničním propojení Česka a Bavorska hovořil Posselt již v pátek na tiskové konferenci před začátkem sjezdu. „Je to ostuda, opravdová ostuda,“ řekl.
Na zrychlení elektrifikace a modernizace tratí v česko-německém příhraničí apelují také představitelé hospodářských komor a samospráv z obou stran hranic Česka, Bavorska a Saska.
Rychle do Bavorska v květnu 2030, úsek Stod – Domažlice je v procesu EIA
Na počátku května podepsali společnou deklaraci, ve které vybízejí české i německé spolkové ministerstvo k elektrifikaci tras mezi Drážďany a Zhořelcem a mezi Chebem a městem Marktredwitz a také k dokončení takzvané frankosaské magistrály mezi Norimberkem a Marktredwitzem.
Česko mezitím modernizuje trať z Plzně přes Domažlice k hranici s Bavorskem.