Jak tvořit záchrannou uličku? Řidičům na dálnicích poradí nový piktogram

Nová cedule "Záchranná ulička". Pramen: EltodoNová cedule "Záchranná ulička". Pramen: Eltodo

Na proměnlivých dálničních tabulích se v březnu začaly objevovat nové piktogramy, které ukazují řidičům správný způsob tvorby takzvané záchranné uličky.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

To by mě zajímalo, kolik lidí si piktogramu všimne, když se raději hrabou v mobilu.

L.K.

V článku píšou, že se ulička má dělat hned při vzniku kolony,to by na mnoha místech ta ulička musela být stále,tedy odstavný pruh by musel sloužit jako pravý jízdní pruh,navíc většinou nevíte z jakého důvodu auto před vámi zpomaluje, takže abyste vyhověli nařízení, tak byste asi museli při každém zpomalení provozu zajet do odstavného pruhu. Praktické provedení je hodně problematické! Logické a nejjednodušší by bylo,aby jako záchranná ulička sloužil odstavný pruh,tam totiž normálně nikdo nejezdí a tudíž obvykle bývá volný a nemusí se řešit kam máte zajet když auto před vámi zpomalí nebo zastaví!

náhodný kolemjdoucí

Jako když ve středověku nechápali, že může fungovat knihtisk. Ta ulička asi nebude nesmysl, když např. v Německu a Rakousku funguje celkem spolehlivě.
Předpokládá to ovšem, že se budou čeští řidiči chovat ukázněně. To je taky důvod, proč saniťáci přestali používat odstavňák – jakmile se to někde ucpe, už je plný předjížděčů.

BUSE

840 tisíc za nahrání jednoho (!) obrázku do všech zařízení, a ještě do každého zařízení zvlášť? 😯 Předpokládal jsem větší možnosti editace, a to přímo ŘSD… podobně jak panel BUSE, kde je možné v editačním programu gBUSE libovolně editovat text, fonty i obrázky…

Kolik by potom musel zaplatit např. ROPID za nahrání nedávno přidaného symbolu nádraží ,,S“ do každého autobusu jednotlivě 😀

náhodný kolemjdoucí

Asi se v takovém případě musíme ptát, kolik pracovních dní na to bude potřebovat maník, který se škodovkou objede všech těch asi 60 panelů po celé republice, aby to tam ručně nacvakal. Je taky dost dobře možné, že se kvůli tomu musí vylézt až nahoru, to máme výškové práce, třeba ten člověk musí mít i nějakou certifikaci, aby se v těch panelech vůbec mohl rejpat atd. atd. Ale to už jen fantazíruju, nevím, jak ten proces bude vypadat a dost by mě to zajímalo. V Česku bych se vůbec nedivil, kdyby se tam ten obrázek musel pokaždé pmocí nějaké klávesnice… Číst vice »

sladlu

Doprovodní nápis „Uvolni průjezd“ (viz. úvodní fotka) bude i v Angličtině/Němčině?

Yeti

„je přitom nutné jej do každého nahrát zvlášť“
To jako, že osobně? :-)))
Kolik ty proměnlivé tabule stály, že to tam nejde nahrát „jedním kliknutím“ jako další z řady obrázků, které už tam jsou?

Jiří Kocurek

Asi je to obrana proti hacknutí. Co nejdřevnější technologie. Znáte to, jak tam není počítač, tak tam trojského koně nedostanete. (Apríl)

Eduard

Dobrá věc, lidi to aspoň budou takto vědět. I když spousta si říká k čemu ulička, když je tam odstavný pruh.

Honza

Konečně nějaký piktogram. Když jí totiž začnete tvořit v prostředním pruhu, tak na Vás většina řidičů začne troubit a klepat si na čelo, že jste slepý a nevíte co znamenají pruhy.

Rahul

No konečně, že to někoho napadlo. V Německu mají plachty nabádající řidiče k vytvoření záchranné uličky, tzv. Rettungsgasse na každém mostě nad dálnicí skoro všude, kde je jen malé riziko tvorby kolon. Tohle nejen aktivně působí při tvorbě kolony, ale i preventivně informačně, kde by taková ulička měla být. A když taková situace nastane, tak si její polohu řidič podvědomě vybaví.

libcha

Já mám hlavně zkušenost, že v Německu hned při vzniku kolony řidiči tu uličku dělali, ještě než se to zastavilo úplně. Hned. To pak i když neznáte, tak vás to trkne, udělat to jako ostatní.

Osvěta je namístě, díky za dobrou iniciativu.

FlyingJ

Přesně. Hned, a ulička široká tak že auta vpravo stojí celá v odstavňáku. U nás jste pořád trochu za exota a v odstavnym pruhu vás vyblikávají auta která chtějí sjet na příštim exitu.

Leinad

Tp je prostě odezdikezdizmus (naštěstí Evropský)
Když zastavuju v koloně, rovnou zastavím tak aby ulička byla. Ale proč při tom blokovat odbočovák?

Josef

Myslim, ze mluvil o situaci, kdy zastavi na krajnici/odstavnym pruhem (nikoliv v odpojovacim pruhu), tak jak by se to melo delat, aby byl prostor pro zachranare co nejvetsi, ale pak se najdou pitomci, co se snazi dostat tim odstavnym pruhem/krajnici dostat na nejblizsi sjezd z dalnice a problikavaji ho, protoze tam nemuzou projet.

Vít Jůza

Je rozdíl odstavňák a odbočovák.

Martin Hanzal

Souhlas, civilizovaný svět to má na každém mostě a nevšimnout si prostě nejde. My na to sice použijeme tabule za miliardy, které jsou jinak v zásadě k ničemu, ale aspoň něco…

Josef

Ano, jak krasne to mohlo byt misto tech priblbych reklam na vsech mostech, tak jako to je v civilizovanem svete. Ale budme radi aspon za tohle, porad lepsi nez kdyz se na tech tabulich za ty prachy zobrazoval jen aktualni cas, nebo nejaka jina naprosto zbytecna informace.

Kodl

To je sice pravda ale jen do te doby, nez narazite na dalnici plnou polskych ridicu, at uz kamionu ci osobnich aut. Ti projizdeji vybudovanou zachranou ulickou jako VIP a prakticky jim nikdo nic nemuze. Absolutne jedni z nejhorsich ridicu v Evrope.

Jiří Kocurek

Ech, stalo se mi na čtyřproudovce, že přes dvojitou plnou, protisměrem, předjížděl řidič automobilu s českou SPZ.

náhodný kolemjdoucí

Na I/3 jsem viděl retarda předjíždět dokonce i skrz sloupky, které jsou mezi oběma čarami právě kvůli takovým hovadům.