Jak se vyvíjí jízdenka OneTicket či on-line prodej dálničních známek. Ptejte se šéfa CENDIS Jana Paroubka

Přestupní uzel Rakovník. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaPřestupní uzel Rakovník. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Jan Paroubek rozjížděl v Česku RegioJet a Leo Express, řídil také Odbor kolejových vozidel ČD.

Odebírat
Upozornit na
guest
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin S.

Už s Vámi Ministerstvo dopravy (jako s CENDISem) uzavřelo smlouvu o provozování systému od 1.1.2026 a dále? Pokud ano, tak kdy?

Dominic

Neplánuje se vytvoření jednotného systému (něco jako v Německu e-shop Deutsche Bahn) – aplikace, případně integrace do již fungující aplikace Můj Vlak – který by podle vyhledaného spojení nabídl všechny typy jízdenek dostupné pro dané spojení: OneTicket, jízdenky IDS, vázané a flexibilní jízdenky dopravců, a kde by si cestující mohl s jízdenkou zakoupit i doplňkové služby jako místenku nebo zavazadlo, s tím, že by v systému byli povinně všichni dopravci v závazku (a všechny IDS) a dobrovolně komerční dopravci? Vím, že existuje IDOS a že přes něj velká část cestujících vyhledává a kupuje jízdenky, ale nějaká státem garantovaná služba pro… Číst vice »

ngthrn

Je šance, že se dočkáme jednotného systému, přes který půjde nakupovat jízdenky za tarify dopravců (příp. IDS), typicky levnější než oneticket? (Ideálně, do kterého by se dopravci museli povinně připojit.) Spousta cestujících by jistě upřednostnila nižší cenu před flexibilitou OneTicketu, ale zároveň pro ně může být náročné kupovat jízdenky na pěti různých místech, zvlášť pro cestu kombinující více dopravců, či dokonce jen přijít na to, jak/kde jízdenku koupit.

Tomáš Záruba

Proč nejsou síťové jízdenky OT také pro děti (s příslušnou slevou)? Případně dokonce nějaká jízdenka „OneTicket-Family“ pro 2 dospělé a několik dětí? Nebo proč k dosti drahé síťovce OT není možné brát s sebou nějaký počet dětí zdarma?
Pokud by existovala perspektiva, že po zahrnutí autobusů a MHD bude za nějakých 70 tis. Kč/rok bude mít běžná rodina kompletně vyřešeno veškeré vnitrostátní cestování (s výjimkou taxi), byla by to slušná motivace proti pořizování auta.

Modré zábradlí

Uvažujete o celostátním řešení na platformě Fairtiq jako ve Zlínském kraji (a na mnoha dalších místech v Evropě)?

Beny

Dobrý den,

Rád bych se zeptal, proč na železnici nejde něco ve smyslu kiwi.com? Prostě na jednom místě koupit jízdenku na cokoliv za normální cenu.

Daniel Jablonecký

Ceny oneticket normální jsou a v podstatě kopírují původní tarif TR10. Na těch cenách není nic nenormálního.

Motolak

Normální jsou krajské ceny

Rosnička

Dobrý den, rád bych se zeptal zda neuvažujete One ticket pro drážní zaměstnance s nižší cenou. Děkuji

Vena

Kdy bude one ticket použitelná věc a ne jen držhubné? Proč nejsou jeho součástí věci jako věrnostní program, bezplatné místenky apod?

Samo

Celou pointou OneTicketu je „absencia vernosti“, nedáva teda veľmi zmysel aby to vernostný program malo. Bezplatné miestenky minimálne k sieťaku by sa hodili, ale ak to správne chápem, je to v kompetencii dopravcov.

Daniel Jablonecký

Až se bude soutěžit brutto, tržby půjdou za objednatelem, dopravci se prodejem jízdenek nebudou vůbec zabývat a jejich vlastní tarify zaniknou (tedy princip, jak funguje typický IDS v krajích).

Pomeranč

Dobrý den, zajímalo by mě, jestli se uvažuje o zavedení dynamických cen na způsob zvýhodněných jízdenek ČD. Děkuji

Twix

A jak by měly dynamické ceny fungovat u jízdenky, která je z principu flexibilní a můžu jet kdykoliv během dne?

Krakonoš

Flexi zvýhodněné jízdenky u ČD taky platí celý den. Cena tak může být rozdílná pro různé dny. Pátek/neděle vyšší když je špička a úterý/středa když je sedlo tak mohou být nižší…

Leinad

Pořád to naráží na souhlas všech dopravců. Pokud by cena lístku vycházela míň než kolik dopravce chce, tak to nemusí uznávat (a Oneticket rázem platí jen v závazkových spojích)

Krakonoš

Však já nic takového netvrdím, že by to muselo být pod cenou tarifu dopravců na dané trati.

Krakonoš

Neustále se oháníte tím, že OneTicket je tady z důvodu zajištění práv cestujících například při zpoždění nebo ujetí přípoje.

Proč tedy u tohoto (nejdražšího) tarifu stýle trváte na podmínce, že v případě zpoždění jako nárok na kompenzaci části ceny jízdenky se uznává jen, pokud je vyšší než ekvivalent 4 EUR? Stejně tak musí zpoždění zapřičínit dopravce. Soukromí dopravci i ČD od těchto podmínek (byť jsou dle legislativy přípustné) dávno ustoupili a nepodmiňují kompenzaci ani výší ceny jejich jízdenek, ani příčinou zpoždění.

Kdy tento nesmyslze SJT odstraníte?

Krakonoš

Proč sleva „OneTicket 25 Card“ neplatí i na nákup traťových jízdenek?

alpenflair

Mám pár (možná trošku agresivních) otázek. Jsou to zároveň i doporučení jak by to mělo jednou (dle mého skromného názoru) vypadat: Napřed napíši to pozitivní – je super, že se výkony na železnici soutěží a že tím stát ušetří a může třeba přidat spoje, zvýšit kvalitu cestování apod. a přitom na sebe spoje konkurenčních dopravců povětšinou čekají Teď to negativní – nákup jízdenek (na více dopravců) je neskutečný peklo. Oneticket je extremne drahej a vetsina lidi co si tuto jizdenku koupí vlastne vubec netusi ze sou nejake alternativy(proste na webu čd zadaji praha – Blatná a to že jedou do… Číst vice »

M19

Tak trochu si vzájemně odporujete, ne? 😉

alpenflair

Asi sem to trochu prekombinoval 😖 smysl meho prispevku byl aby oneticket nabizel to same jako eshop čd akorat pro vsechny dopravce. Amen

Ronaldo

Plánuje se do OneTicket integrovat i MHD a krajské autobusy? Neuvažuje se o něčem jako je Klimaticket? Nebo alespoň SJT50 ekvivalentem studentské slevy?

Ronaldo

Případně není cílem místo „jízdenky“ vytvořit doklad, který jen spojí ceny nastavené IDS a dopravci do jednoho dokladu?

Al de Baran

To existuje: jmenuje se to FairtiQ a úspěšně to funguje asi tak ve čtvrtině Evropy, včetně Zlínského kraje.

Lukáš

Šlo by integrovat kupóny na MHD v českých městech? Popř. časem i třeba parkovné. Taková jedná aplikace na všechno.

Antonín Pacík

Jak funguje proces začlenění nového dopravce do systému OneTicket a jak dlouho trvá a obnáší pro dopravce nějaké investice? Plánuje se rozšířit OneTicket i na silnice?

David

Existuje nějaký výhled toho, aby existovalo něco jako česká obdoba SwissPassu, tedy nosiče (byť virtuálního), který by byl akceptovaný všemi dopravními podniky a člověk by na něm mohl mít klidně kupóny dvou různých IDS.

David

Proč systém OneTicket neumožňuje zakoupení vázaných jízdenek jednotlivých dopravců?

David

Je OneTicket a jeho výhled spíš systém a nebo jen tarif? Tedy existuje nějaký výhled na zaintegrování IDS, dálkových autobusů, poskytovat otevřené API pro všechny dopravce s jejich vlastními aplikacemi, nebo to vnímáte jen jako tarif, který slouží čisté jako horní hranice toho co si mohou železniční dopravci účtovat za cestu.

Rei

Dobrý den, upřímně, rád bych se zeptal, jestli vidíte budoucnost OneTicketu v integraci veškeré hromadné dopravy (vlak, bus, MHD) v ČR. Jistě víte, že objednávání veřejné dopravy je rozloženo mezi kraje a stát (MD), což je podle mého nepřekonatelná překážka pro kompletní integraci. Nebylo by lepší, aby MD vytvořilo obecný rámec SPPO/tarifních podmínek pro všechny IDS v republice tak, aby sice objednávka stále zůstala v rukou objednatelů (krajů/MD), ale došlo ke sjednocení podmínek – př. zavedení celorepublikového zónového tarifu, ovšem cenová politika v rukou objednatelů?

Stráťa

Ta nepřekonatelná překážka je tak strašně nepřekonatelná že ve spojích objednávaných kraji platí one ticket a ve spojích objednávaných státem zase krajské tarify…

Rei

Nějak jsme si nevšiml, že by mi platil One Ticket do Pohořelic nebo se pletu? Vůbec jste nepochopil podstatu dotazu, který spočívá v tom, abych se dostal na jednu jízdenku odkudkoliv kamkoliv, čehož dosáhnete jedině zintegrováním veškeré objednávané dopravy a nejen vlaků.

Originální jméno

Je reálné zavedení studenských slev na dlouhodobé jízdné? Mě by se třeba roční jízdenka vyplatila, kdyby na ní byla studentská sleva. Takto je stále výhodnější mít každou jízdenku zvlášť

stan

Nesrozumitelné. Učí se ve školách ještě čeština?

Stráťa

Bohužel ano a ještě chvíli potrvá než se ji v ČR podaří nahradit nějakým více rozšířeným jazykem.

Petr

Možná na těch základních něco takového učí. Pak už jsou to jen dějiny literatury, i když se tomu říká čeština. Soudím podle sebe, je tomu mnoho let, co jsem opustil školu.

Ludanto

Už od začátku se mluvilo o možném rozšíření OneTicket na MHD a linkové autobusy, Smluvní přepravní podmínky SJT dokonce zmiňují zónové jízdní doklady. Je na toto rozšíření systém připraven? Případně je to v nějaké úrovni rozpracovanosti? Jsou nějaké překážky (ať už technické, nebo politické), které rozšíření OneTicket na autobusy a MHD brání?

Hoermalmeister

K této otázce by se připojil: v jakém časovém horizontu bychom takovou integraci mohli očekávat?

Ronaldo

Přidal bych obdobu Klimaticket nebo Deutchlands ticket. Tedy buď ceosíťovou jízdenku nebo jízdenku na integrované spoje. Neuvažuje se o něčem takovém?

Modré zábradlí

Před volbami to slibovaly všechny strany (možná kromě brm, brm party), takže již brzy😁

Pavel

Proč stále nejste plně jmenovaným ředitelem, ale jen „pověřen řízením“?

Zdeněk Bauer

Otázka pro pana Paroubka: Systém s krásným českým názvem One Ticket spustil stát s několikaletým zpožděním. Přesto i po pěti letech od startu funguje (jakž takž) jen pro vlaky – stále ne pro autobusy, natož pro MHD. Vnímáte to jako velkou ostudu, nebo jako obří ostudu? A kdy s tím konečně budete něco dělat?

David

Neda se zrozpoctu na provoz portalu na dalnicni znamky najit pak korun navic, aby ve vyhledavacich preskocil ruzne podvodne weby? Da se neco delat s nahlasovani tech podvodnych webu aspon vyhledavacim serverum?

Pripravuje se rozsireni portalu na znamky treba na primy nakup pomoci AI asistentu?

Modré zábradlí

Nestačilo by ho dát do domény gov.cz?

Milan Kasimír

Kdy jízdenka „One ticket“ dostane oficiální český název (nabizi se termin „Jednotná jizdenka“), který bude užíván v komunikaci k českým zákazníkům? Proč by měl mít produkt nabízený v Česku primárně českým zákazníkům anglický název? Název v angličtině muze byt používán menším písmem nebo v závorce pod názvem českým jako doplňkový, tak jako u jiných produktů, pro cestující, kteří nemluví česky a současně nejsou technicky schopni si název produktu z češtiny prelozit do svého jazyka např.pomocí funkce překlad webové stránky v prohlížeči telefonu či notebooku.

MiNo

Tohle mi taky vadí. Ale není to hlavní důvod, proč tuhle parodii na tarif nepoužívám.

Petr

Na druhou stranu, když se z červené kartičky open-krad udělala hezky česká lítačka (tím se to slovo vnutilo i pražákům, mimo prahu se tohle označení pro předplatné docela běžně používalo) tak se taky nic moc nezměnilo.
Holt tady máme módu, že se všechno musí jmenovat anglicky, tak jako za starých časů se všechno muselo jmenovat rusky, nebo to aspoň tak muselo znít.

Tomáš

V dnešní době vadí lidem už úplně všechno. I název jízdenky…

Šalina na Špilas

Doufám tedy, že máte zde zaregistrovaný účet skrze elektronickou poštovní adresu a ne emailovou!

Milan Kasimír

Vás jsem se na nic neptal. Dekuji za pochopení

Daniel Jablonecký

Pane Kasimíre, vy stále nechápete princip internetových diskusí a všechny v nich opakovaně okřikujete. Vemte prosím konečně na vědomí, že ve veřejných diskusích reaguje kdo chce a na co chce. Pokud vám to je nepříjemné, nediskutujte veřejně a ptejte se přímo toho, od koho (jediného) žádáte odpověď.

Frantisek X

Zaznamenaný, ne (za)registrovaný. 🙂 Já třeba zkratky e-pošta či e-dopis (pro jednotku té pošty) používám. 😀

Martas

Přijde mi brzo si dávat panáka, ale pane bože ty to vidíš 😀.

Stačí navšítivt web oneticket.cz a název zjistíte. Dokonce můžete navštívit i jednu z českých variant webů (mimochodem CENDIS má chybu s variantou www, gratuluji dalšímu státnímu úřadu v patlání IT) a tam v logu se ten název (jeden z použitých v url) vyskytuje.

jednajizdenka.cz
jednotnajizdenka.cz