Jak se vyvíjí jízdenka OneTicket či on-line prodej dálničních známek. Ptejte se šéfa CENDIS Jana Paroubka
Přestupní uzel Rakovník. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Jan Paroubek rozjížděl v Česku RegioJet a Leo Express, řídil také Odbor kolejových vozidel ČD.
Dobrý den.zajímalo by mne proč nejdou koupit dálniční známky u benzínovích pump jako dříve , jen přes internet nebo na poště. Přes internet to je samej podvodník. Chcete koupi dalničku na jeden den za 300 kč a podvodná stránka vám ji nabídne ale nedoručí že je známka platná a nejhorši je na tom že místo tři stovek strhne mnoho násobně víc .proč není na známky jen jeden veb od ministerstva dopravy a cpe se doprodej kdejakej zmetek ..
Dobrý den, bude se na OneTicket zavádět sleva 50 % jako mají ČD? Bude se OneTicket 25 Card, popřípadě 50 Card do budoucna rozšiřovat i na traťové jízdenky? V období, kdy soukromý dopravci střídají ČD by někteří cestující určitě přivítali vyšší slevu, která by se vztahovala i na traťové jízdenky na denní dojíždění. Děkuji
Nebude, protože by to bylo pod cenami dle vlastních ceníků dopravců a ti by prskali.
Dobrý den, uvažuje se o zlevnění celoroční jízdenky SJT? Stojí docela hodně, kor od nového vlakového grafikonu budou všechny Ostravany povinně místenkové, tudíž se omezí nabídka povinně místenkových vlaků. Případně se plánuje zavést nějakou cenově ,,výhodnější“ celosíťové jízdné třeba na 3 roky?
Dobrý den, neplánujete zlevnit celosíťovou roční jízdenku? Její cena je dost nešťastná, ještě pokud do každého spoje musíte kupovat místenku, pokud je povinně místenkový. Přál bych si levnější variantu, tak vysoká cena+ dokupování místenek mne od nákupu této varianty odradila. Škoda, že pro tak věrného pravidelného cestujícího není nějaká atraktivní nabídka.
Otazka: co jste dal / musel dat Kupkovi, ze vas tam pres vase prusvihy nechal?
Už s Vámi Ministerstvo dopravy (jako s CENDISem) uzavřelo smlouvu o provozování systému od 1.1.2026 a dále? Pokud ano, tak kdy?
Neplánuje se vytvoření jednotného systému (něco jako v Německu e-shop Deutsche Bahn) – aplikace, případně integrace do již fungující aplikace Můj Vlak – který by podle vyhledaného spojení nabídl všechny typy jízdenek dostupné pro dané spojení: OneTicket, jízdenky IDS, vázané a flexibilní jízdenky dopravců, a kde by si cestující mohl s jízdenkou zakoupit i doplňkové služby jako místenku nebo zavazadlo, s tím, že by v systému byli povinně všichni dopravci v závazku (a všechny IDS) a dobrovolně komerční dopravci? Vím, že existuje IDOS a že přes něj velká část cestujících vyhledává a kupuje jízdenky, ale nějaká státem garantovaná služba pro… Číst vice »
Dobrý den, plánuje CENDIS výhledově ve spolupráci s dopravci implementovat do systému OneTicket obchodní nabídky, které by kombinovaly akční nabídky dopravců (např. zvýhodnění s vazbou na vlak, dynamické ceny apod.)?
Děkuji.
Je šance, že se dočkáme jednotného systému, přes který půjde nakupovat jízdenky za tarify dopravců (příp. IDS), typicky levnější než oneticket? (Ideálně, do kterého by se dopravci museli povinně připojit.) Spousta cestujících by jistě upřednostnila nižší cenu před flexibilitou OneTicketu, ale zároveň pro ně může být náročné kupovat jízdenky na pěti různých místech, zvlášť pro cestu kombinující více dopravců, či dokonce jen přijít na to, jak/kde jízdenku koupit.
Sám si odpovídáte. Buď připlatím za pohodlí nebo ušetřím výměnou za osobní rozvoj. Co chtít více. Pečené holuby či koblihu?
Pletete dohromady nesouvisející. Připlatím si za jednotný _tarif_. Já nemluvím o jednotném tarifu, ale _prodejním kanálu_. Přeprodávání je věc naprosto běžná, i třeba v letecké dopravě (kde dokonce čekám, že si spíš menšina lidí kupuje letenku přímo od dané společnosti).
Samozřejmě můžete zastávat názor, že za zprostředkování prodeje by si člověk měl taky připlatit, ale běžná provize za přeprodej čistě virtuálního produktu typicky bývá v řádu jednotek procent, kdežto OT často bude stát pomalu dvojnásobek.
Proč nejsou síťové jízdenky OT také pro děti (s příslušnou slevou)? Případně dokonce nějaká jízdenka „OneTicket-Family“ pro 2 dospělé a několik dětí? Nebo proč k dosti drahé síťovce OT není možné brát s sebou nějaký počet dětí zdarma?
Pokud by existovala perspektiva, že po zahrnutí autobusů a MHD bude za nějakých 70 tis. Kč/rok bude mít běžná rodina kompletně vyřešeno veškeré vnitrostátní cestování (s výjimkou taxi), byla by to slušná motivace proti pořizování auta.
Uvažujete o celostátním řešení na platformě Fairtiq jako ve Zlínském kraji (a na mnoha dalších místech v Evropě)?
Dobrý den,
Rád bych se zeptal, proč na železnici nejde něco ve smyslu kiwi.com? Prostě na jednom místě koupit jízdenku na cokoliv za normální cenu.
Ceny oneticket normální jsou a v podstatě kopírují původní tarif TR10. Na těch cenách není nic nenormálního.
Normální jsou krajské ceny
Dobrý den, rád bych se zeptal zda neuvažujete One ticket pro drážní zaměstnance s nižší cenou. Děkuji
Kdo by to měl platit?
Kdy bude one ticket použitelná věc a ne jen držhubné? Proč nejsou jeho součástí věci jako věrnostní program, bezplatné místenky apod?
Celou pointou OneTicketu je „absencia vernosti“, nedáva teda veľmi zmysel aby to vernostný program malo. Bezplatné miestenky minimálne k sieťaku by sa hodili, ale ak to správne chápem, je to v kompetencii dopravcov.
Až se bude soutěžit brutto, tržby půjdou za objednatelem, dopravci se prodejem jízdenek nebudou vůbec zabývat a jejich vlastní tarify zaniknou (tedy princip, jak funguje typický IDS v krajích).
Jde i v netto režimu, stačí chtít.
Dobrý den, zajímalo by mě, jestli se uvažuje o zavedení dynamických cen na způsob zvýhodněných jízdenek ČD. Děkuji
A jak by měly dynamické ceny fungovat u jízdenky, která je z principu flexibilní a můžu jet kdykoliv během dne?
Flexi zvýhodněné jízdenky u ČD taky platí celý den. Cena tak může být rozdílná pro různé dny. Pátek/neděle vyšší když je špička a úterý/středa když je sedlo tak mohou být nižší…
Pořád to naráží na souhlas všech dopravců. Pokud by cena lístku vycházela míň než kolik dopravce chce, tak to nemusí uznávat (a Oneticket rázem platí jen v závazkových spojích)
Však já nic takového netvrdím, že by to muselo být pod cenou tarifu dopravců na dané trati.
Neustále se oháníte tím, že OneTicket je tady z důvodu zajištění práv cestujících například při zpoždění nebo ujetí přípoje.
Proč tedy u tohoto (nejdražšího) tarifu stýle trváte na podmínce, že v případě zpoždění jako nárok na kompenzaci části ceny jízdenky se uznává jen, pokud je vyšší než ekvivalent 4 EUR? Stejně tak musí zpoždění zapřičínit dopravce. Soukromí dopravci i ČD od těchto podmínek (byť jsou dle legislativy přípustné) dávno ustoupili a nepodmiňují kompenzaci ani výší ceny jejich jízdenek, ani příčinou zpoždění.
Kdy tento nesmyslze SJT odstraníte?
Proč sleva „OneTicket 25 Card“ neplatí i na nákup traťových jízdenek?
Mám pár (možná trošku agresivních) otázek. Jsou to zároveň i doporučení jak by to mělo jednou (dle mého skromného názoru) vypadat: Napřed napíši to pozitivní – je super, že se výkony na železnici soutěží a že tím stát ušetří a může třeba přidat spoje, zvýšit kvalitu cestování apod. a přitom na sebe spoje konkurenčních dopravců povětšinou čekají Teď to negativní – nákup jízdenek (na více dopravců) je neskutečný peklo. Oneticket je extremne drahej a vetsina lidi co si tuto jizdenku koupí vlastne vubec netusi ze sou nejake alternativy(proste na webu čd zadaji praha – Blatná a to že jedou do… Číst vice »
Tak trochu si vzájemně odporujete, ne? 😉
Asi sem to trochu prekombinoval 😖 smysl meho prispevku byl aby oneticket nabizel to same jako eshop čd akorat pro vsechny dopravce. Amen
Plánuje se do OneTicket integrovat i MHD a krajské autobusy? Neuvažuje se o něčem jako je Klimaticket? Nebo alespoň SJT50 ekvivalentem studentské slevy?
Případně není cílem místo „jízdenky“ vytvořit doklad, který jen spojí ceny nastavené IDS a dopravci do jednoho dokladu?
To existuje: jmenuje se to FairtiQ a úspěšně to funguje asi tak ve čtvrtině Evropy, včetně Zlínského kraje.
Tak on zpětně vybere nejvýhodnější jízdenku, ale to neříká, že tam musí být nějaká sleva.
Zkoušel jsem to nedávno na hlavní trati v Rakousku a nefunguje.
Šlo by integrovat kupóny na MHD v českých městech? Popř. časem i třeba parkovné. Taková jedná aplikace na všechno.
Jak funguje proces začlenění nového dopravce do systému OneTicket a jak dlouho trvá a obnáší pro dopravce nějaké investice? Plánuje se rozšířit OneTicket i na silnice?
Existuje nějaký výhled toho, aby existovalo něco jako česká obdoba SwissPassu, tedy nosiče (byť virtuálního), který by byl akceptovaný všemi dopravními podniky a člověk by na něm mohl mít klidně kupóny dvou různých IDS.
Proč systém OneTicket neumožňuje zakoupení vázaných jízdenek jednotlivých dopravců?
Je OneTicket a jeho výhled spíš systém a nebo jen tarif? Tedy existuje nějaký výhled na zaintegrování IDS, dálkových autobusů, poskytovat otevřené API pro všechny dopravce s jejich vlastními aplikacemi, nebo to vnímáte jen jako tarif, který slouží čisté jako horní hranice toho co si mohou železniční dopravci účtovat za cestu.
Dobrý den, upřímně, rád bych se zeptal, jestli vidíte budoucnost OneTicketu v integraci veškeré hromadné dopravy (vlak, bus, MHD) v ČR. Jistě víte, že objednávání veřejné dopravy je rozloženo mezi kraje a stát (MD), což je podle mého nepřekonatelná překážka pro kompletní integraci. Nebylo by lepší, aby MD vytvořilo obecný rámec SPPO/tarifních podmínek pro všechny IDS v republice tak, aby sice objednávka stále zůstala v rukou objednatelů (krajů/MD), ale došlo ke sjednocení podmínek – př. zavedení celorepublikového zónového tarifu, ovšem cenová politika v rukou objednatelů?
Ta nepřekonatelná překážka je tak strašně nepřekonatelná že ve spojích objednávaných kraji platí one ticket a ve spojích objednávaných státem zase krajské tarify…
Nějak jsme si nevšiml, že by mi platil One Ticket do Pohořelic nebo se pletu? Vůbec jste nepochopil podstatu dotazu, který spočívá v tom, abych se dostal na jednu jízdenku odkudkoliv kamkoliv, čehož dosáhnete jedině zintegrováním veškeré objednávané dopravy a nejen vlaků.
Je reálné zavedení studenských slev na dlouhodobé jízdné? Mě by se třeba roční jízdenka vyplatila, kdyby na ní byla studentská sleva. Takto je stále výhodnější mít každou jízdenku zvlášť
Nesrozumitelné. Učí se ve školách ještě čeština?
Bohužel ano a ještě chvíli potrvá než se ji v ČR podaří nahradit nějakým více rozšířeným jazykem.
Možná na těch základních něco takového učí. Pak už jsou to jen dějiny literatury, i když se tomu říká čeština. Soudím podle sebe, je tomu mnoho let, co jsem opustil školu.
Už od začátku se mluvilo o možném rozšíření OneTicket na MHD a linkové autobusy, Smluvní přepravní podmínky SJT dokonce zmiňují zónové jízdní doklady. Je na toto rozšíření systém připraven? Případně je to v nějaké úrovni rozpracovanosti? Jsou nějaké překážky (ať už technické, nebo politické), které rozšíření OneTicket na autobusy a MHD brání?
K této otázce by se připojil: v jakém časovém horizontu bychom takovou integraci mohli očekávat?
Přidal bych obdobu Klimaticket nebo Deutchlands ticket. Tedy buď ceosíťovou jízdenku nebo jízdenku na integrované spoje. Neuvažuje se o něčem takovém?
Před volbami to slibovaly všechny strany (možná kromě brm, brm party), takže již brzy😁
Proč stále nejste plně jmenovaným ředitelem, ale jen „pověřen řízením“?
Otázka pro pana Paroubka: Systém s krásným českým názvem One Ticket spustil stát s několikaletým zpožděním. Přesto i po pěti letech od startu funguje (jakž takž) jen pro vlaky – stále ne pro autobusy, natož pro MHD. Vnímáte to jako velkou ostudu, nebo jako obří ostudu? A kdy s tím konečně budete něco dělat?
Neda se zrozpoctu na provoz portalu na dalnicni znamky najit pak korun navic, aby ve vyhledavacich preskocil ruzne podvodne weby? Da se neco delat s nahlasovani tech podvodnych webu aspon vyhledavacim serverum?
Pripravuje se rozsireni portalu na znamky treba na primy nakup pomoci AI asistentu?
Nestačilo by ho dát do domény gov.cz?
Kdy jízdenka „One ticket“ dostane oficiální český název (nabizi se termin „Jednotná jizdenka“), který bude užíván v komunikaci k českým zákazníkům? Proč by měl mít produkt nabízený v Česku primárně českým zákazníkům anglický název? Název v angličtině muze byt používán menším písmem nebo v závorce pod názvem českým jako doplňkový, tak jako u jiných produktů, pro cestující, kteří nemluví česky a současně nejsou technicky schopni si název produktu z češtiny prelozit do svého jazyka např.pomocí funkce překlad webové stránky v prohlížeči telefonu či notebooku.
Tohle mi taky vadí. Ale není to hlavní důvod, proč tuhle parodii na tarif nepoužívám.
Na druhou stranu, když se z červené kartičky open-krad udělala hezky česká lítačka (tím se to slovo vnutilo i pražákům, mimo prahu se tohle označení pro předplatné docela běžně používalo) tak se taky nic moc nezměnilo.
Holt tady máme módu, že se všechno musí jmenovat anglicky, tak jako za starých časů se všechno muselo jmenovat rusky, nebo to aspoň tak muselo znít.
V dnešní době vadí lidem už úplně všechno. I název jízdenky…
Doufám tedy, že máte zde zaregistrovaný účet skrze elektronickou poštovní adresu a ne emailovou!
Vás jsem se na nic neptal. Dekuji za pochopení
Pane Kasimíre, vy stále nechápete princip internetových diskusí a všechny v nich opakovaně okřikujete. Vemte prosím konečně na vědomí, že ve veřejných diskusích reaguje kdo chce a na co chce. Pokud vám to je nepříjemné, nediskutujte veřejně a ptejte se přímo toho, od koho (jediného) žádáte odpověď.
Zaznamenaný, ne (za)registrovaný. 🙂 Já třeba zkratky e-pošta či e-dopis (pro jednotku té pošty) používám. 😀
Přijde mi brzo si dávat panáka, ale pane bože ty to vidíš 😀.
Stačí navšítivt web oneticket.cz a název zjistíte. Dokonce můžete navštívit i jednu z českých variant webů (mimochodem CENDIS má chybu s variantou www, gratuluji dalšímu státnímu úřadu v patlání IT) a tam v logu se ten název (jeden z použitých v url) vyskytuje.
jednajizdenka.cz
jednotnajizdenka.cz
Je fakt že je to blbej název, když cizinec u pokladny chce „one ticket to Prague“, tak není poznat, jestli chce one ticket, nebo OneTicket.