Jak se řídí provoz nákladních vlaků. Ptejte se Martina Svojanovského z vedení ČD Cargo

Laminátka ČD Cargo. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLaminátka ČD Cargo. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Od píky do vrcholové vedení. Provoz musí prostě fungovat, říká Martin Svojanovský.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Fanda

Pane Svojanovský, jste ve funkci třetí rok. Chtěl bych se zeptat na vaší vizi s čím jste do funkce šel, co jste obhájil, zavedl a má nebo bude mít pro ČD Cargo hmatatelné přínosy. Prosím alespoň dva příklady. Dále mám otázky: 1) Když jste rušili šest PJ a zřídili tři OPŘ, proč jste se nezamysleli nad sofistikovanou změnou hranic nových obvodů, odpovídající smysluplnějšímu technologickému řešení, a šli lacinou cestou prostého sloučení dvou PJ? Nebo zrušením tohoto „neproduktivního článku“ a strukturu jste neuzpůsobili na přímé řízení provozních pracovišť z GŘ? Zavání to účelovým gestem pro sebeprezentaci ať to stojí, co to… Číst vice »

Martin.dilli

Dobrý den,
Zeptám se, co má být projekt superstrojvedoucí? Doslechl jsem se, že jste koukli k soukromým dopravcům co dělají strojvedoucí běžně a k tomu přidali předponu super. A nyní už plánujete level 2. Co to obnáší, vzít si ssebou velkou tašku šatstva a jídla?

šotouš

Dobrý den, chtěl/a jsem se zeptat, jaký máte názor na dceřiné společnosti. Celý život jsme pracoval/a na dráze, poslední léta u ČDC a byl/a jsem donucen/a odejít k jiné firmě právě kvůli postojům a povyšování dceřiných společností, kdy se na nás jako zaměstnance mateřské společnosti z vysoka kašlalo. Neustálé šetření, utahování opasků, přehlížení chyb dceřiných společností, zato ale házení špíny a strhávání peněz nám řadovým zaměstnancům, pokud se něco nepovedlo. Ptám se, protože jsem zažil/a vašeho předchůdce pana Š., který dopravě absolutně nerozuměl, klidem se choval jako hulvát a prostě je propouštěl. Ve Vás, spousta zaměstnanců viděla naději jak kvůli… Číst vice »

Qwazi

Dobrý večer. I já bych tedy využil možnost položit otázku. Zajímala by mě situace, jak bude vypadat řízení provozu DA ČD Carga v situaci, že nebudou již existovat jednotlivé zásilky v podobě, jako je známe dneska. Stane se z ČD Carga jen další “ Cargo „, přepravující ucelené vlaky, kterých se po kolejích SŽ prohání desítky? A jen na okraj, p. Nekola z OSŽ ČD Cargo zmínil číslo asi 2 700 pracovníků, kteří by byli nadbyteční při opuštění přepravy JVZ. Co si o tom myslíte. Děkuji.

cargo10

Dobrý den,na klesající poptávku v segmentu jednotlivých vozových zásilek vaše firma reaguje dalším zdražováním pro vaše zákazníky a to i v momentě, kdy máte meziročně levnější silovou energii. Uvádím to proto, že jste v minulosti zdražování tímto odůvodňovali. Také jste zdražili dovozné z menších nádraží. Jak se vám tato strategie vyplácí a co je jejím cílem?

tarten

Nesouvisející námět pro redakci: Je to už skoro 5 let, co jste měli rozhovor s panem Hájkem ze Škodovky. Přijde mi, že už by zase bylo, na co se Škodovky zeptat. 🙂

Téměř vyhořelý strojvedoucí

Rád bych touto cestou požádal p. Svojanovského o vyjádření k následujícím dvěma situacím. Podotýkám, že jsem zaměstnanec ČDC na pozici strojvedoucího a věci mnou uvedené se základají na mé osobní zkušenosti z jednání s dispečerským aparátem v Č. Třebové. Situace č.1: Vracel jsem se strojně s vícesystémovým HV do domovské stanice XY s výrazně velkým zbývajícím časem před koncem směny. Ve stanici XY v trase, po které jsem jel, stál vlak čekající na v tu dobu neexistující HV určené na přepřah. Vlak měl být za 6 hodin předán zákazníkovi. Položen dotaz dispečerovi příslušného obvodu, proč mě na přepřah nevyužije a… Číst vice »

Berta354@centrum.cz

Ano, ssv1 a ssv2 je náplast neschopného řízení provozu. Problém je v tom, že nejsou jiní kvalitní lidi, takže se na posty dispečerů dostávaji i ex posunovači a jiní s nižší mírou myšlení. Obecně Problém nejen ČDC.

Hasak

Co řídí? ČD Cargo jde do háje ..manipulaky končí je . Zaměstnanci jsou Násrani a je jich.. málo.. řídit budete tak kočárek

Karl vB.

Už je vám lépe?

Berta354@centrum.cz

Donuťte stát, ať jvz dotuje nebo ať dobytkum na silnici udělají poplatky i za to, že svý kamiony nastartuji.

Radek 363

Dobrý den. Chtěl jsem se vás zeptat, jestli a případně kdy se bude u ČD Cargo rozšiřovat skupina superstrojvedoucich. Děkuji

Jirka63

Od Nového roku,můžeš jít dělat poskoka dispečerům.Jestli nevíš co s volnem,tak se přihlas.Nástupy + – 5 hodin.To se vyplatí.Proto se jim tam žene tolik lidí.

Uuu

Už jen ten název superstrojvedoucí budí údiv a přesně vystihuje co asi takový „otrok“ bude dělat a jak s ním bude jednáno, Level2 si nedokážu už ani představovat….

Upřímně se divím že do toho někdo jde dobrovolně.

Franta Holeček

Dobrý den Segment JVZ je segment, který je českému zákazníkovi bližší, protože s útlumem plánovaného hospodářství je čím dál těžší naplnit ucelený vlak. Dnes se bohužel JVZ často nahrazují kamiony. Není však funkční systém JVZ právě budoucnost české železnice, protože se dopravuje spotřební zboží po malém množství? Jak by se dal systém JVZ podpořit aby byl konkurenceschopný? Je pravda, že často o zakázce rozhoduje, zda má počáteční i koncový uživatel vlečku? Není trochu kontraproduktivní rušení manipulačních míst, které by se daly použít pro integrovaný systém JVZ. A pokud by měl být platný zákon dopravní indukce, nepodpořilo by denní zavedení manipulačních… Číst vice »

Franta Holeček

Dobrý den Rád bych se zeptal, jaké jsou z vašeho pohledu největší překážky pro růst nákladní železniční dopravy.

Junker von Sturm

Dobrý den,
rád bych se pana Svojanovského zeptal, zda existuje u ČD Cargo strategie svozu komunálního odpadu k vybraným zpracovatelům a zda se v těchto přepravách dá uvažovat celosíťově s využitím manipulačních vlaků a jednotlivých vozvých zásilek? Pokud ano, uvažuje se o pořízení speciálních vozů, nebo se využije některý z již existujících systémů výměny nástaveb/kontejnerů?
Děkuji a hezký den.

Viktor Nárožný

Jsem zákazníkem ČDC. Kdysi dávno mi kolega z firmy LogServ Linz říkal, že rakouské dráhy testovaly systém, kdy někteří provozní zaměstnanci (party zaměstnanců) měli k dispozici osobní auto a přesouvali se ze stanice do stanice v rámci dne tak, kde jich bylo zrovna třeba. Neuvažujete o něčem podobném v rámci ČDC ?

Mirek

Dobrý den, v rámci profese vozmistra ČDC už to u nás funguje 10 let. Máme k dispozici 24 h denně technologické služební vozidlo, které používáme k přesunům za různými provozními výkony v rámci provozního obvodu( prohlídky vlaků, vozů, přejímka vozů po nakládce přepravcem, zkoušky brzd, soupis vlaku, indikace INJ, rozvoz a svoz zaměstnanců z a na směny).

Viktor Nárožný

Dobrý den , nemyslel jsem zrovna vozmistry. Ale třeba posunovače. Kteří by například v jedné stanici rozposunovali vlak a poté by se přesunuli jinam, kde by jiný vlak sestavili…

Mirek

Dobrý den, v našem OPŘ jsem o takovém technologickém postup neslyšel a přesah do dalších OPŘ nemám, takže to nemůžu vyloučit ani potvrdit.

Berta354@centrum.cz

I VP dnes jezdí autem, ale je to dle lokality. Odborně jako vozmistři. A jinde se jim za stejný peníze smějí a nikdo s nimi nehne.

Viktor Nárožný

Ideální by bylo, kdyby se tento systém aplikoval na všechny zásilky. Aby odesílatel věděl, že když podá zásilku například v pondělí ve 13:00, že zásilka bude v s pravděpodobností 80% v cíli například ve středu 13:00 hod. Na základě toho by mohli zákazníci lépe plánovat nakládky/vykládky i svoji výrobu. Jenže tak daleko ještě železnice nedospěla. Vzhledem k velikosti naší země toto není pouze o ČDC, ale o dalších evropských dopravcích. A jak někdo zmínil níže, i o kapacitách tratí.

kokodak8

K tomu už železnice samozřejmě dospěla. Dokonce zrovna ČDC provozuje i vyhledavač spojení, kdy se stejně jako u osobní zadá počáteční a cílová destinace a aplikace ukáže za jak dlouho a jakými vlaky to tam doputuje.

Dále ČD Cargo myslím stále provozuje službu Premium, kdy na hlavní trasách mezi uzlovými stanicemi provozuje rychlé pravidelné vlaky jezdící pravidelně dle jízdního řádu.

Viktor Nárožný

Nedospěla. Věřte, že vím o čem píšu. A to že má ČDC aplikaci, tak ji má. Pravděpodobnost, že se všechny časy z aplikace budou dodrženy je příliš nízká. A to se nezmiňuji o mezinárodních vlacích, kde je to navíc o cizích dopravcích. Kdy je například dohodnutý nějaký jízdní řád, že vlak vyjede někde z Německa v 8:00 do stanice v Čechách přijede večer ve 22:00.. A teď vlak nedojede, přijde automatický mail z DB, že vlak bude mít zpoždění, protože není lokomotiva. Někdy zase není strojvedoucí. Někdy jej někde cestou odstaví z blíže neurčených důvodů. Sranda je, když vlak, který… Číst vice »

Roman

Ne nedal, nedovolí to nedostatečná kapacita trati.

David Peca

Dal, jen je potřeba s tím počítat při přidělení kapacity v úzkých hrdlech. 80%kapacity tratí je nevyužitá.

noerf

Dobrý den, chci se zeptat zda uvažujete a rozšíření počtu dep. Nebo je pro Vas efektivnější využívat depa ČD a externí firmy?

Rejpal

Vaše dotazy by spíše měly být směřovány na ministra dopravy a generálního ředitele SŽ.

noerf

Například Smichovské nádraží vlastní či vlastnili ČD a prodali developerovi. Stejně jako několik dalších nádraží, které neodkoupila SŽ.

Dispečer

…ČD vlastnily a prodaly.. ach ta čeština…

Franta Holeček

Jaké dotazy? To není moc smysluplný příspěvek.

Severus

Dobrý den,
zajímalo by mne, zdali je větším problémem snižujícího se trendu vlakové přepravy nedostatek přepravní poptávky, nebo samotná kapacita železniční dráhy a infrastrukturní otázky, či prostá rozhodnutí objednavatelů.
Dále pak, proč tradiční zákazník Česká pošta již prakticky svou železniční dopravu zcela utlumil a poštovní i balíkové zásilky mezi velkými třídírnami cestují po silnicích.
Přeji Vám hezký den.

Most

U pošty nejde o to, že by jim ČDC nemělo co nabídnout, ale že prostě končí. Dopisy už nikdo neposílá, není po tom poptávka a balíky zajistí konkurence lépe a flexibilněji. Na zbylý a stále klesající objem se prostě objednávat vlak nevyplatí.

Viktor Nárožný

To by se musely společnosti jako ČP, PPL, Top Trans, DHL a další domluvit a ten vlak organizovat jako společný produkt. Což pravděpodobnost takové dohody je nízká, vzhledem k tomu, že jsou konkurenty. Ale třeba k tomu budoucnost jednou dospěje.

none

Pokud je to autem rychlejší a levnější, není důvod nic měnit.

Majkii

Já bych se chtěl pana Svojanovského zeptat, kde se dá sehnat bombová nálepka, co je na dveřích jeho kanceláře? 🙂

Jirka 1963

Opravdu dotaz na úrovni.

Premek

Takový starosti bych chtěl taky…

Petr Šimral

A co je špatně, když se na to někdo zeptá? Až půjdu okolo kanceláře pana Svojanovského, speciálně se na jeho nálepku zaměřím 🙂