Jak se podniká v autobusové dopravě. Do podcastu přijde Martin Uher a syn. Ptejte se
Iveco Crossway v barvách PID dopravce Martin Uher. Foto: Martin Uher
Martin Uher začal v autobusovém podnikání po revoluci úplně od nuly. Dnes má firmu s desítkami autobusů.
Od začátku září provozujete noční linku 961 z Mníšku do Prahy a zpátky až na Dobříš. Jako obyvatel jedné vesnice u Příbrami jsem zaznamenal diskuzi občanů, proč není linka prodloužená až do Příbrami. Někteří lidé by to určitě uvítali, když neexistuje žádné spojení v tuto dobu. Zajímal by mě Váš názor, zda by toto prodloužení mělo smysl. A dodatečná otázka, mělo by smysl vést tuto linku mezi Dobříší a Příbrami po trase současné linky 517, aby bylo obslouženo co nejvíce obcí?
Dobrý den ,zajímalo by mě zajímalo na linku 319 jste nakoupili nové vozy . Budou se tyto vozy vyskytovat i od prosince i na štěchovicku? Děkuji.
Chtěl bych především pana Uhra a jeho firmu pochválit. I když z jiného konce republiky tak do Mníšku jsem jezdil poměrně často a ježdění s nima bylo vždycky na jedničku. Takže děkuji a přeji ať se daří dál.
Dobrý den, co by jste poradil začínajícím podnikatelům v autobusové dopravě? Jednou z činností na kterou se chceme zaměřit je provoz subdodávek na linkách PID. Děkuji za odpověď a přeji hodně úspěchů nejen v podnikání.
Zaslechl jsem, že bude Martin Uher vypomáhat v oblasti Mníšecka formou subdodávky firmě ČSAD Benešov. Je to pravda? Případně byla to nabídka od Vás nebo žádost od ČSAD Benešov? Kolik pořadí (standardních, kloubových)? Předem děkuji.
Je to pravda
Jestli to byla nabídl nebo žádost mě též zajímá.
Dobrý den, Chtěl jsem se zeptat kolik u Vás dostane řidič mých kvalit na hodinu. Dále ještě jaké máte příplatky za neděle, svátky apod. Mám řidičský průkaz všech skupin včetně profesního průkazu, průkaz na přepravu nebezpečného nákladu ADR, najeto více jak 2,5mil km bez zaviněné nehody. S patrovým busem s natáčecí nápravou mám praxi 400tis km. Mám slušné vystupování, flexibilitu, technicky znalý jak používat všechny systémy které mají vliv na spotřebu a servisní náklady, mám všechny zuby a nezkažené, nekouřím a nepiju alkohol, nemám dluhy ani exekuce, angličtina na úrovni B2. Z důvodu nízkých mezd a rizika které jako řidič… Číst vice »
Dostanete uplny prd,protoze nerozeznavaji profi ridice od amatera.
Neuvažoval jste spíš nad MKD, zvlášť když máte ADR?
ADR si udržuji neustále, tam je to pouze po 5 letech. Ale po té době za koláčem už nechci být týdny v boudě jak ten pes a stát dlouhé hodiny v kolonách. To je strašný otrocký život. To jsem si už užil až až. Proto jsem pak přeskočil na ADR cisternu abych spal každý den v mém domě v mojí posteli a žil rodinný život. Později jsem šel na autobus abych byl s rodinou. Bohužel pokud člověk nejezdí ven kde je výplata vyhnaná dietama, tak jako skladník mám na hodinu víc jak třeba řidič MHD v Praze nebo řidič Regiojetu… Číst vice »
Kolik byste si vlastně vůbec představoval? Docela by mne to zajímalo…
Jednoduchý dotaz. Zhoršilo se chování pasažérů v posledním roce – dvou, třeba co do hlučnosti, tagování, nepořádku anebo to nejhorší už je za námi?
Chtěl bych se zeptat jak je možné že v ČR vyhraje někdo kdo nemá vlastní zázemí? Zda se mi že výběrová řízení jsou dělaná pro cizí firmy, jezdím v Německu a tady jezdí vyloženě lokální firmy X desítek let s vlastním zázemím a to si ještě musí kupovat autobusy za své a nikdo jim nenarizuje že má být WiFi v autobuse a že mají jezdit třeba na plyn, přeji Vám spousty úspěchů
Jaký máte názor na rozšiřování PID i na linky, které fungovali na volném trhu? V jakém stavu je vaše zajezdová doprava a uvažujete o linkách mimo zakázkové spoje (vnitro, mezinárodní)?
Jak se řeší, když má autodopravce víc, jak 50 vozidel, tudíž nemůže podle zákona být samostatným odpovědným zástupcem? Kolik stojí provoz vozidla na zelených veteránských značkách?
Ja bych chtel jen podekovat, jediny normalni a slusny dopravce
Myslíte si, že by pokuty za nedodržení kvality měly být vyšší?
Co by mohl stát/ministerstvo udělat pro to, aby se vám v Čechách podnikalo lépe?
Šel byste do toho znova?
Jediným kritériem na nové kontrakty byla cena. Jak se dá fungovat v konkurenci dopravců, které mají s dodržováním standardů PID dlouhodobě problémy? Pokuty jsou spíše symbolické a Vám za plnění nenáleží prakticky žádný benefit. Zároveň mám domněnku, že vyhovět všem standardům a mít služby na určité úrovni je určitě nákladnější. Vychází mi tedy, že kvalitní služba nemůže bez jakýchkoliv kompromisů nikdy uspět, pokud je cena jediným kritériem. Nebo se pletu?
Bohužel vše jsou podstrelene ceny a v tomto prostředí slušnost a kvalita neobstoji, bohužel je v tom korupce
Je vám jasné, že korupční náklady pro dopravce celkovou cenu služby naopak zvedají?
Na volném trhu (bez paragrafů, čistě komerce) tou kvalitou uspět může, ale jak v PID, to je otázka.
Pro mladší generaci není profese řidiče sutobusu moc atraktivní i z důvodu brzkých začátku směn, dělených směn a pozdních konců směn. Čím se jim daří získávat pro profesi řidiče autobusu i mladší generaci. Aby nahradila ty co odchází do důchodu?
Blbost, to není kvůli těmto kravinám, které jste vyjmenoval, ale kvůli tomu, že je prostě platí málo. Kdyby měli řidiči aspoň 60 hrubého, tak by nikomu nevadilo vstávat v půl třetí, končit v jednu nebo mít dělenou směnu. Ale za 35-40 to fakt dělat „nikdo“ nebude
Jsou firmy, kde nabízí víc než požadujete a řidiče stejně nemají.
Řidiče autobusu? Nebo spíš kamionu, čtrnáct dnů pryč a ta částka jsou z půlky diety?
Řidiči autobusu nemají 60 hrubého troufám si říct u nás (jako základ) nikde. Asi myslí MKD, tam by to chtělo tak >80. Ale zase znám chlapy (pravda, jenom dva), kteří jsou radši 14 dní pryč, nemusí být doma s manželkou a štvát se s děckama 😀
Ani za 60 bych to nedělal
Rád bych se zeptal, jak chtějí obstát v bojí, jestli kvůli konkurenci půjdou cestou jako většina dopravců, nebo budou radši upřednostňovat kvalitu a jestli ještě jako cestující můžeme zvrátit výsledek na Mníšecku, kde lidé jsou na ně zvyklí a někteří i ví, že ČSAD Benešov jako součást skupiny ICOM Transport a upřímně poté co jsem to zjistil, tak mi bylo smutno, protože vás považuji za druhého nejlepšího dopravce v systému PID po dopravním podniku ho. m. Prahy, tedy vás beru jako nejlepšího soukromého dopravce v Praze a středních čechách a přeji vám, aby jste se do své „domoviny“ v okolí… Číst vice »
Hlavně ale Uher je česká firma, takže zisk zůstává, pokud se nepletu, zde a firma Uher je používá zase pro další rozvoj zde. No a Arriva či ICOM jsou cizí, peníze shrábnou a ty utrácí někde jinde. Hlavně že se ICOM soudně brání o prohrané provozování dopravy na Pelřimovsku,( ve výběrovém řízení vyhrál ČSAD České Budějovice), protože nabídli cenu o 50hal. na km nižší, ale to samé udělal ICOM tady u nás firmě Uher.Nemají tady řidiče, nemají tu zázemí (myslím tím okolí Mníšku pod Brdy). Ještě taková podivnost, firmě ICOM, která dala nejnižší nabídku a vyhrála, bude formou subdodávek pomáhat… Číst vice »
ICOM je taky česká firma… (jiné souvislosti nekomentuju)
Chtěl bych se zeptat, jak osobně vnitřně nesli ztrátu zakázek ve svých tradičních oblastech. Zda je to vnitřně zasáhlo, či to berou pragmaticky, že vyhráli naopak jiné oblasti a budoucnost firmy je na další čas zajištěna. Přec jen jde o oblasti, se kterou byly svázáni po mnoho let a s mnohými osobními vazbami.
Rád bych se zeptal na to samé. Zajímavá cenová válka s Arrivou vedla k tomu, že si navzájem přebrali svá tradiční místa.
Mníšek a okolí přebírá ICOM ne Arriva.
I co bude přebírat hlavně linky směřující na Mníško ne v okolí Mníšku pod Brdy.
oprava i co- ICOM