Jak se podniká v autobusové dopravě. Do podcastu přijde Martin Uher a syn. Ptejte se

Iveco Crossway v barvách PID dopravce Martin Uher. Foto: Martin UherIveco Crossway v barvách PID dopravce Martin Uher. Foto: Martin Uher

Martin Uher začal v autobusovém podnikání po revoluci úplně od nuly. Dnes má firmu s desítkami autobusů.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr N.

Zaslechl jsem, že bude Martin Uher vypomáhat v oblasti Mníšecka formou subdodávky firmě ČSAD Benešov. Je to pravda? Případně byla to nabídka od Vás nebo žádost od ČSAD Benešov? Kolik pořadí (standardních, kloubových)? Předem děkuji.

Marťas

Dobrý den, Chtěl jsem se zeptat kolik u Vás dostane řidič mých kvalit na hodinu. Dále ještě jaké máte příplatky za neděle, svátky apod. Mám řidičský průkaz všech skupin včetně profesního průkazu, průkaz na přepravu nebezpečného nákladu ADR, najeto více jak 2,5mil km bez zaviněné nehody. S patrovým busem s natáčecí nápravou mám praxi 400tis km. Mám slušné vystupování, flexibilitu, technicky znalý jak používat všechny systémy které mají vliv na spotřebu a servisní náklady, mám všechny zuby a nezkažené, nekouřím a nepiju alkohol, nemám dluhy ani exekuce, angličtina na úrovni B2. Z důvodu nízkých mezd a rizika které jako řidič… Číst vice »

Lukas

Dostanete uplny prd,protoze nerozeznavaji profi ridice od amatera.

Karel Mio

Neuvažoval jste spíš nad MKD, zvlášť když máte ADR?

Marťas

ADR si udržuji neustále, tam je to pouze po 5 letech. Ale po té době za koláčem už nechci být týdny v boudě jak ten pes a stát dlouhé hodiny v kolonách. To je strašný otrocký život. To jsem si už užil až až. Proto jsem pak přeskočil na ADR cisternu abych spal každý den v mém domě v mojí posteli a žil rodinný život. Později jsem šel na autobus abych byl s rodinou. Bohužel pokud člověk nejezdí ven kde je výplata vyhnaná dietama, tak jako skladník mám na hodinu víc jak třeba řidič MHD v Praze nebo řidič Regiojetu… Číst vice »

Intrus

Jednoduchý dotaz. Zhoršilo se chování pasažérů v posledním roce – dvou, třeba co do hlučnosti, tagování, nepořádku anebo to nejhorší už je za námi?

Zdeněk Skrabalek

Chtěl bych se zeptat jak je možné že v ČR vyhraje někdo kdo nemá vlastní zázemí? Zda se mi že výběrová řízení jsou dělaná pro cizí firmy, jezdím v Německu a tady jezdí vyloženě lokální firmy X desítek let s vlastním zázemím a to si ještě musí kupovat autobusy za své a nikdo jim nenarizuje že má být WiFi v autobuse a že mají jezdit třeba na plyn, přeji Vám spousty úspěchů

noerf

Jaký máte názor na rozšiřování PID i na linky, které fungovali na volném trhu? V jakém stavu je vaše zajezdová doprava a uvažujete o linkách mimo zakázkové spoje (vnitro, mezinárodní)?

Antonín Pacík

Jak se řeší, když má autodopravce víc, jak 50 vozidel, tudíž nemůže podle zákona být samostatným odpovědným zástupcem? Kolik stojí provoz vozidla na zelených veteránských značkách?

Pohoda tv

Ja bych chtel jen podekovat, jediny normalni a slusny dopravce

Adam Ř

Myslíte si, že by pokuty za nedodržení kvality měly být vyšší?

Kryštof

Co by mohl stát/ministerstvo udělat pro to, aby se vám v Čechách podnikalo lépe?

Petr

Šel byste do toho znova?

jaroslav.dohnalik

Jediným kritériem na nové kontrakty byla cena. Jak se dá fungovat v konkurenci dopravců, které mají s dodržováním standardů PID dlouhodobě problémy? Pokuty jsou spíše symbolické a Vám za plnění nenáleží prakticky žádný benefit. Zároveň mám domněnku, že vyhovět všem standardům a mít služby na určité úrovni je určitě nákladnější. Vychází mi tedy, že kvalitní služba nemůže bez jakýchkoliv kompromisů nikdy uspět, pokud je cena jediným kritériem. Nebo se pletu?

Zdeněk Skrabalek

Bohužel vše jsou podstrelene ceny a v tomto prostředí slušnost a kvalita neobstoji, bohužel je v tom korupce

Frantík

Na volném trhu (bez paragrafů, čistě komerce) tou kvalitou uspět může, ale jak v PID, to je otázka.

LiborV

Pro mladší generaci není profese řidiče sutobusu moc atraktivní i z důvodu brzkých začátku směn, dělených směn a pozdních konců směn. Čím se jim daří získávat pro profesi řidiče autobusu i mladší generaci. Aby nahradila ty co odchází do důchodu?

Mirek

Rád bych se zeptal, jak chtějí obstát v bojí, jestli kvůli konkurenci půjdou cestou jako většina dopravců, nebo budou radši upřednostňovat kvalitu a jestli ještě jako cestující můžeme zvrátit výsledek na Mníšecku, kde lidé jsou na ně zvyklí a někteří i ví, že ČSAD Benešov jako součást skupiny ICOM Transport a upřímně poté co jsem to zjistil, tak mi bylo smutno, protože vás považuji za druhého nejlepšího dopravce v systému PID po dopravním podniku ho. m. Prahy, tedy vás beru jako nejlepšího soukromého dopravce v Praze a středních čechách a přeji vám, aby jste se do své „domoviny“ v okolí… Číst vice »

Jiří Kohout

Chtěl bych se zeptat, jak osobně vnitřně nesli ztrátu zakázek ve svých tradičních oblastech. Zda je to vnitřně zasáhlo, či to berou pragmaticky, že vyhráli naopak jiné oblasti a budoucnost firmy je na další čas zajištěna. Přec jen jde o oblasti, se kterou byly svázáni po mnoho let a s mnohými osobními vazbami.

Ferda

Rád bych se zeptal na to samé. Zajímavá cenová válka s Arrivou vedla k tomu, že si navzájem přebrali svá tradiční místa.

LiborV

Mníšek a okolí přebírá ICOM ne Arriva.

Někdo

I co bude přebírat hlavně linky směřující na Mníško ne v okolí Mníšku pod Brdy.

Někdo

oprava i co- ICOM