Jak s dál s penězi na dopravní stavby. Stanjura slibuje desítky miliard navíc, svaz varuje před škrty

Podle ministra financí nehrozí zastavování staveb.
Resort dopravy zatím stále neví, jak velkou částku může příští rok použít na investice do nových silnic, dálnic a železnic. Po kritice prvního návrhu rozpočtu se ale zdá, že peněz by nakonec nemělo být tak málo, aby se musely například některé stavby zastavit nebo plánované nezahájit.
V diskuzním pořadu Otázky Václava Moravce uvedl ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS), že v návrhu rozpočtu budou nakonec o desítky miliard vyšší výdaje na dopravní infrastrukturu. Konkrétní částku neuvedl. Zdůraznil, že zastavování dopravních staveb nehrozí.
Původní návrh z konce srpna počítal s poklesem peněz na dopravní stavby o 33 miliard korun v porovnání s letošním rokem. Ministr Martin Kupka (ODS) uváděl, že mu v kapitole chybí až 60 miliard korun. Minulý týden ale po jednání kabinetu uvedl, že řešení nedostatku peněz je na dobré cestě.
O 33 miliard méně než letos. Vláda řeší, kde vzít peníze na dopravní stavby
Ke kritice možných škrtů se minulý týden připojil také Svaz dopravy. Dosud jediný veřejný představený návrh považuje za nepřijatelný.
„Pokud by byl návrh v této podobě schválen, přinesl by neblahé důsledky pro celý dopravní sektor – zpomalení stavební činnosti, destabilizaci dodavatelského prostředí, ohrožení pracovních míst i snížení konkurenceschopnosti české ekonomiky,“ uvedl Svaz dopravy ve svém vyjádření. „Investice do dopravy nejsou pouze výdajem, ale strategickou investicí do rozvoje celé země,“ doplnil svaz.