Jak poznat na nástupišti sebevraha. Varovné signály jsou čtyři, pomůže obyčejný pozdrav
Kampaň proti sebevraždám na železnici na pražském hlavním nádraží. Foto: SŽ
“Možná nepřišel pozorovat vlaky.” Železnice v Česku sebevrahy přitahuje více než jinde, ukazuje srovnání.
Asi budu kamenován jako cynik, ale chtělo by si to především ujasnit, co je to ta „potřeba pomoci“.
Přiznejme si, že jde především o zabránění tomu incidentu – tedy pomoc spočívá v tom, že mu prostě zabráníme v sebevraždě, se kterou souvisí významná nepříjemnost pro spoustu lidí okolo (zapojení IZS, Policie, zpoždění vlaků, trauma přihlížejících).
Skutečná pomoc tomu člověku ale spočívá v řešení problémů, které ho k takovému kroku vedou. Ona to nemusí být jen „deprese“.
Stoji na konci a nenastupuje? Já bych tam radši skočil když přijíždí a je rozjetej než když se teprve rozjíždí a věci bych si nechal po kapsách však už je to jedno proč by je odkládal zas nakej expert vymyslel a napsal nesmyslný článek
Ty čtyři signály sedí i na některé železničáře ve službě 😃.
Také to sedí šotouše.
Skvělé! Jestli mě něco po těžkém dnz neíce uklidňuje, tak pozorování běžného provozního ruchu na nádraží, kdy kolikrát jen mlčky stojím a třídím si své myšlenky…
Takže teď mě na perónech bude otravovat mimo už tak podivných přicáklých individuí z řad bezďáků a ochlastů, navíc banda sluníčkářských pošuků, kteří mají neustále potřebu „zachaňovat“ všechny ostatní od problémů, jen sami sebe ne od těch svých. A „pozdravem“ to začíná vždycky…
To už se pak vidím spíše na vraha než sebevraha. Ať ČD přestanou řešit kraviny a starají se o to co mají! Mají toho sami dost co dělat…
Skokanů je dost, dopad na provoz je při té četnosti značný, někde tedy vypučela myšlenka „něco s tím udělat“ nebo spíše „předvést, že se něco dělá“. Možná se předlohou stala kampaň pražského DP „Neskákej mi pod kola“.
Jaká bude úspěšnost, by se snad dalo odhadnout podle nepřesvědčivých účinků osvětové činnosti na téma železničních přejezdů, i když se motivy skokanů a přejezdových závodníků značně liší.
K četnosti sebevražd: uvádí se, že třetina zdejší populace trpí depresemi. Navíc se v médiích objevují takové zprávy, jako např. o Japonci, jenž hlásá teorii o euthanasii starších osob jako o ekonomickém řešení.
https://cnn.iprima.cz/drsne-reseni-zateze-starnouci-japonske-spolecnosti-profesor-promluvil-o-sebevrazdach-200616
Co dodat?
kdaž mám zapnutý ETCS, nemám čas čumět po nástupišti
A když poznám sebevraha, měl bych jít radši na autobus, vlak jen tak nepojede… Kdysi když jsem jezdil na VŠ vlakem, potkali jsme v jednom měsíci sebevraha dokonce dvakrát.
U nás je více sebevrahů, protože se v naší zemi má převážná většina občanů bohužel mnohem hůře, než v ostatních státech EU. Díky naší vládě a zákonodárcům. Moc bych naší vládě a zákonodárcům přála, aby měli po celoživotní práci příjem na měsíc takový, jaký mám já: Tedy 13 670 Kč. Jak by se jim z toho žilo, kdyby se jim sebralo všechno, co si nezákonně přivlastnili a nakradli. Fiala tvrdí, že se za jeho vlády přidalo na důchodech 6000 Kč – to myslí za 10 let, ne? Od nového roku další „velké přidávání“, prý budu mít dokonce 13 988 Kč,… Číst vice »
Počet sebevražd moc nekoreluje s ekonomickou úrovní.
Jde spíš o psychiku národa
Touto logikou, takoví Japonci musí být žebráci.
Toto je diskuze k tématům o provozu na železnici a ne čekárna u doktora.
Ten článek je o sebevrazích a ne o politice a o tom kdo kolik bere apod.
Pokud máte tak nízký příjem tak je to jen a jen vaše chyba. Že jste se během života nesnažila o větší. Za to fakt nikdo jiný než vy nemůže. Je mi líto.
Jednou jsem tak strojvedoucího asi hodně vystrašil. Stál jsem na malé zastávce na znamení a koukám, aha už mi jede, tak se přibližuju na konec nástupiště, že nastoupím a on to byl rychlík, který jen projížděl. Strojvedoucí jak mě viděl, tak zatáhl brzdu a po cca 300m zastavil. Pak si asi oddychl a jel dál. Za 5 min přijel osobák a já mohl konečně po celodenním výletě nasednout.
Ve středu údajně nějaký máčo naháněli policajti a drážní hasiči v Budějovicích, takže hodinu a půl se nehnulo ani kolo, nás zastavili ve výhybně Nemanice na okraji Budějovic, ale hádejte kdo byl nejvíc nas… samozřejmě ti lidé, co chtěli v Budějovicích vystupovat, když trčíte pár stovek metrů od prvních zastávek MHD, teprve po půl hodině čekání mě říkala paní, že přes známého teprve PČR a hasiči rozbalují drony na hledání sebevraha…. Samozřejmě že místní už začali po hodině z vlaku utíkat přes pole na MHD/ cukání jsem měl už i já. Poslední vylezl starší pán, ale všiml si, že už… Číst vice »
Ta reklama k tomu článku je supr. Já četl, že 77 čechů chce po rozhovoru se Švancarou “skočit” (asi pod vlak).
No nevím, ten v Brně splňuje všecky podmínky a už celé roky tam houká na lokomotivy a hlásí odjezdy.
Akvěle, na mě sedí všechno, i když takové myšlenky nemám a upřímně si myslím, že nejčastější věkovou skupinou jsou lidé ve věku 13-20 let a lidé v tíživé životní a finanční situaci
Nejvíc sebevrahů je ve středním věku, 45-50. Potom je ve statistikách další nárůst v důchodovém věku. O těch mladých se jen víc píše. Starší páchají 3 sebevraždy denně, to už není tak zajímavé, aby se to dostalo do novin.
Jako posunovač splňují hned 3 body 😂😀.
A sakra, občas chodím jen tak na konec nástupiště sledovat vlaky. Ani je nefotím, prostě jen sleduju. Ale na pozdrav odpovídat umím, tak snad v pohodě.
(Teď beze srandy, jestli to zachrání život třeba jen jedinému člověku, podle mě to stojí za to a přijde mi to jako fajn program.)
Člověk zaujatě sledující vlaky nevypadá jako sebevrah. To opravdu bude někdo váhající, uzavřený ve své hlavě se svou depresí. Proto je asi slovní kontakt může vytrhnout ze smyčky.
Mi teda přijde, že všechny čtyři body pasují na šotouše. Aspoň teda na ty, které vidím oblézat bánhofy na jihozápadní Moravě. 😀
Když někdo chce dobrovolně ze světa odejít, nemělo by mu být bráněno.
Je mnoho lepších způsobů, jak odejít, a nikdo tomu bránit nebude.
Žádný způsob není dobrý. Pokud by byla nějaká „oficiální“ možnost nechat se „uspat“, nemuseli by lidé vymýšlet, který způsob je ten nejméně špatný. Prakticky u jakéhokoliv způsobu najdete důvody, proč by byl lepší jiný způsob.
Diskuze o legální euthanasii probíhají parlamentem minimálně 20 let, bohužel neúspěšně. Všem jejím odpůrcům bych přál aspoň na pár dní zažít to, co zažívají týdny a měsíce lidé v terminální fázi rakoviny. Zažil jsem to v rodině a od té doby plně chápu, proč lidé páchají sebevraždy. A proč jsou mentálně v takovém stavu, že si vybírají nejspolehlivější způsob, což je bohužel pro železnici hlava položena na koleji.
Radši bych se střelil do hlavy mrtvej než dopadnou na zem co může být humánnější četl sem o popravách pomocí injekce špatně namíchané pichnute to svalů místo do žili dlouhé utrpení do toho bych nešel však je jedno jak budu potom vypadat hlavně netrpět
Taky názor, ale jak k tomu přijde ten strojvedoucí, lidé od IZS, případně cestující v daném vlaku? Budeme místo kampaně prevence sebevražd raději rozdávat plakáty, ať lidé neskáčou pod vlaky, ale raději zvolí jinou metodu?
To je strašně banální vnímání světa.
Není to tak, že tito lidé a priori „chtějí odejít“, velké procento neúspěšných pokusů už se následně znovu o sebevraždu nepokusí. V mnoha případech jsou impulsem aktuální okolnosti, momentální psychické rozpoložení nebo proměnné, které se výrazně mění v čase.
To se vám to hezky povídá, když vás něco takového osobně nejspíš nezasáhlo. Když budu pokračovat ve vašem morbidním narativu, co kdyby vám hypoteticky někdo z vašich blízkých oznámil, že si chce vzít život? Co mu na to řeknete? Nějak vám došla slova, že?
Když si to půjde hodit do lesa, je to jeho věc.
Ale nechat se rozmašírovat vlakem, aby to, co z něj zbyde, museli uklízet, čistit lokomotivu, aby strojvůdce žil s pocitem, že někoho zabil a v neposlední řadě, aby ten sebevrah zbytečně způsobil zdržení desítkám až stovkám cestujících, to fakt není úplně jeho věc.
Takový způsob sebevraždy je krajně sobecký.
Navíc když dvě hodiny stojí koridor a vyčíslitelné škody sahají do stamiliónů Kč, pak tu je ta druhá věc, že lidský život má nevyčíslitelnou hodnotu a drážní zaměstnanci, ale i další kteří musí přihlížet mají po čase pokud se to stane vícekrát vážně narušené psychycké zdraví a náhle spadají do ohrožené skupiny obyvatelstva, která může pomýšlet na sebevraždu, tím se dostáváme do spirály
Ti lidé si BEROU ŽIVOT, něco jako sobecké uvažování v téhle situaci je opravdu absurdní úvaha. Ono totiž není jednoduché vzít si život, i když psychika na to tlačí a oni prostě jen hledají funkční způsob překonávající pud sebezáchovy. A lidi co myslí na smrt jaksi nerozvádí úvahy na to co bude po tom. Po tom nebude nic.
Otázka je ve způsobu. Například mašinfírové, správci střelnic i lesníci si o tom jistě myslí svoje.
Nemělo, ale ať do toho nezatahuje ostatní lidi.
To by ale znamenalo dojít až na kraj světa, tam přelézt zábradlí a skočit do vesmíru. A to než tam dojdete, tak vás to přejde…
Řekněte to těm lidem od dráhy a hlavně nasr… cestujícím co jsou dvě nebo tři hodiny někde ve vlaku nebo na nádraží než se udělá to co kolem je….
Měl jste čekat v souvislosti vloni na zimě skoro večer v Beřkovicích v tom sněžení s dětmi na NAD, asi by jste mluvil taky jinak.
Na nástupištích a v kolejišti se courá kde kdo, možná s tím by měla SŽ začít a nedělat z toho normální stav.
Jednou jsem se také stal zcela neočekávaně ,,sebevrahem,, Dneska je ta historka vlastně docela vtipná, ale tenkrát jsem nevěděl která bije. Měl jsem jsem nějaké pochůzky po Plzni a dostal jsem se do lokality, která je známá jako křižovatka na Belánce. Je to živá křižovatka v širším centru města a v těsné blízkosti je městský most přes čtyřkolejnou trať. Po mostě jezdí kromě aut i tramvaj a chodí tam i dost chodců. Prostě je tam furt živo. Stalo se však to, že zrovna tady na mě přišlo…. no prostě nutně jsem potřeboval na velkou, ale fakt nutně. Navíc mi něco… Číst vice »
Čekal bych veselejší závěr příběhu.
Super, ale měly by se řešit příčiny: a) větší psychlogická pomoc, při psychckých potížích; b) drahé všechno, … Alespoň to a) by mohlo jít!
Cvicite? Máte pestrou stravu? Chodíte do přírody? Netravite zbytečně moc času na sociálních sítích, kde se jen srovnáváte s ostatními?
Draho není, to jen vy máte nízký plat. Možná načase s tím něco začít dělat.
Pro začátek třeba jít někam, kde se nebere plat, ale mzda.
Jakozto clovek zijici v bavorskem prihranici si dovoluji tvrdit, ze v CR mame ceny veskrze nemecke, pricemz je rada oblasti (velmi zevrubne – s vyjimkou sluzeb a PHM asi tak zhruba vsechno, a to vcetne nemovitosti a energii), kde clovek v Nemecku poridi vyrazne levneji. Obzvlaste pozoruhodne jsou stitky v obchodech spotrebniho zbozi, ktere retezec prodava v ruznych evropskych zemi. Prikladmo kabat v „podnikove prodejne“. Cenovka pro D, A, NL 249 EUR, cenovka pro SK, SLO 270 EUR, cenovka pro CR krasnych batovskych 7999 CZK. Ale co, vsak my na to mame! Hlavne, ze clovek slysi o tom, jaky zlo… Číst vice »
Ostatně to už nám ukázal i premiér, že má ve své zemi draho a bohužel se to týká nejen Moravy, ale i Čech.
Zatím jsem neviděl důkaz, že „větší psychologická pomoc“ vede ke zlepšení mentálního stavu populace. Naopak mi přijde, že v zemích, kde je více „psych-“ služeb, je jenom o to více „psych“ pacientů. Nejhorší je to v zemích, kde už do malých dětí non-stop lijí postmoderní bláboly o „mentální hygieně“ a žvásty jako „je v pořádku být mentálně nemocný“. Má to, zdá se, přesně opačný efekt, než si vy představujete.
Jediná prokázaná prevence mentální problémů je kvalitní společenské prostředí, a normální výchova vyplývající z biologických daností.
Že vám to tak přijde, na realitě nic nemění.
To je jako když za socialismu neexistovala žádná inkluze pro fyzická postižení a všichni končili v ústavech, ale pak se říkalo: „na tom prohnilém západě je ve městech tolik postižených!“
Ano, když existuje potřebné zázemí pro systémovou psychologickou pomoc, pak se logicky zachytí i víc pacientů, kteří tuto pomoc potřebují. Naopak když v Česku čekáte půl roku na termín u dětského psychologa, pak holt jaksi nejde nikoho diagnostikovat, ani poskytnout potřebnou oporu.
Psychologie není věda a nikdy neprokázala efektivitu svých terapeutických metod. Statistické a metodické standardy jejich „studií“ jsou absolutně směšné.
To je diametrálně odlišné od medicíny, která vědou je. Psychiatrie je někde na půli cesty, a ještě dlouho na půli cesty bude.
Zcela logicky je s větším počtem kapacit psychologické péče i více pacientů. Co je to proboha za logiku?
Tohle tváření se, že když se něco neléči, tak to neexistuje, je akorát cesta k alkoholismu, jiným závislostem a mezigeneračnímu předávání traumatu. Rozumný člověk si své problémy snaží řešit, tím se odlišujeme od pštrosů strkajících hlavu do písku.
Tak ukažte dvojtě-slepé studie prokazující, že zvýšení počtu psych- ordinací a „terapeutů“ zlepší mentální stav populace. Čekám.
Mezitím možná začnete číst studie z oboru, a velmi rychle si uvědomíte, že většina z nich je asi tak na úrovni vykládání karet a čtení z křišťálové koule.
A mimochodem, pokud zvýšíte počet lékařů, taky čekáte, že se vám zvýší počet pacientů? Asi těžko, že? Naopak čekáte, že nemocní budou vyléčeni dříve. Psych- obory ale vyléčit neumí, a proto čekáte, že při zvýšení počtu pacientů. To je naopak důkaz, že jde o totálně bezzubý obor. Pacienti jsou pacienty navždy, nejlépe platící pacienti. Tyto obory se za 200 let nepohly nikam. Já jsem ale mluvil o něčem jiném, nikoliv o formálním počtu přihlášených pacientů, ale o počtu mentálně nemocných. Pokud budete na zdravé lidi používat terapeutické metody, garantuju, že mnoho z nich si mentální nemoc autosugestivně vyvine. A přesně… Číst vice »
Mimochodem, buď zcela nechápete, nebo záměrně dezinterpretujete ono „je v pořádku být mentálně nemocný“.
Nikdo tím neříká, že je to žádoucí stav. Naopak se tím říká, že není ostuda, pokud si člověk problémy připustí a chce vyhledat pomoc. Odstranění stigmatu není to samé, jako někoho podporovat v depresi nebo jiné psychické nemoci.
Zbytek už výstižněji řekl Zdrasa.
Vy si možná myslíte, že jde o „odstranění stigmatu“, Ale pokud to ordinujete dětem, ty si z toho samozřejmě vezmou něco jiného. Pak vidíte skupiny mladistvých, které glorifikují mentální nemoci, a trpí smyšlenými social contagion syndromy. A psych- „experti“ to velmi vesele diagnostikují jako „onemocnění“, a rýžují z toho peníze.
Práce 16 hodin denně a nemáš čas na blbosti, že? 🙂
Ne, já za 30 hodin týdně udělám více práce, než váš by váš typ udělal za 60. A pak mám spoustu volného času, který díky tomu, že nemám mozek vymytý sebelitujícími ideologiemi, používám ku svému prospěchu, nikoliv brečením v koutě u „terapeuta“, jak chcete vy.
V Pardubicích na hlavním nádraží jsou na konci nástupiště kuřácké mini-zóny. Takže bod 1 splněn. Většinou si odloží i kabelu na zem. A kuřáci jsou stejně sebevrazi.
Ano. Kuřáci jsou taky sebevrazi. Akorát bůhví proč zvolili tak extrémně dlouhotrvající způsob.
Aby si to víc užili, přece. Každý se nepotřebuje zabít tak rychle.
Protoze si to chteji vychutnat a pomoci statnimu rozpoctu. Nejsou to zadni sobci.
No léčba rakoviny ten rozpočet spíš zatěžuje, zaplacená spotřební daň na to stačit úplně nebude. To nemluvě o tom bordelu a smradu, který po sobě zanechají a otravují s tím ostatní.
Podle všech ukazatelů jsem teda sebevrah 🙂 Se divim, že mě ještě nesebrali
Nejste sám, to nás čekají hezké věci… ale osobní věci neodkládám!
Já také.
Akorát ten „dobrý den“ mě teda nerozhodí. Ale to je podle mě jen omyl autora studie. Prostě při výzkumu narazil na samé jedince, kteří „dobrý den“ neznají a jsou jím zaskočeni. Takových je dneska spousta.
Varovný signál č.4: „na nádraží se vyskytuje opakovaně“
Já bohužel tenhle problém mívám také. Naštěstí v tom nejsem sám a mám se s kým podělit. Se mnou se tam totiž vyskytuje i paní na kase. Stále ta samá. Opakovaně.
Někteří lidé jsou tak obsedantní, že se v průběhu pracovního týdne na nádraží vyskytují nejen opakovaně, ale i pokaždé v přesně stejný čas.
Já si normálně požádám o grant na výzkum.
„Dobrý den“ je ještě fajn, ale nic mě nedokáže tak vytočit, jako když mi někdo řekne „Dobré ráno“, hlavně v práci, první den po volnu. Jak může být takové ráno dobré?
Jinak jedna zkušenost s všímavými lidmi cca 10 let zpět: sychravo, nevlídno, čekám si takhle na stromě na kraji města na příjezd dvou bobin a kde se vzala tu se vzala, pod strom došla z asi 50 metrů vzdálené cesty nějaká slečna, prý jestli jsem v pořádku a nepotřebuji pomoc. Od té doby jsem se s ničím takovým nesetkal.
Tyto pozdravy nejsou konstatováními, nýbrž přáními.
Točí mě to i tak. Přerušení spánku nejapným zvukem budíku je dost šok a vzpamatovat se z toho trvá celé dopoledne. To fakt nemám chuť na nějaké zdvořilosti.
Tak to už je pak jen váš subjektivnípostoj k pozitivně myšlenému přání. Za to ten „přející“ nemůže.
To nepopírám. Ale takové „přání“, to je škoda slov, ráno se tím nijak nezlepší. A týká se to i jiných: dobrou noc, dobrou chuť … balast.
S vámi musí být fajn život.
Ale i jo, nikdo si nestěžuje.
Tak teď přemýšlím, jak mám, když vlezu do kupé mezi cestující, vůbec začít? Ale pořád si tak říkám, že vás „nerudů“ je menšina, takže budu pokračovat dále v tom samém…. „Dobré ráno …. Hezké ráno …. Dobrý den“.
Špaček by vám řekl, že máte pozdravit, protože jste vstoupil do místnosti. 🙂
Ahoj, čus, helou, … hned bude přátelská atmosféra. Já vím, zaměstnavatele by to asi nepotěšilo.
Mno pokud vás naštve pozdrav „Dobré ráno“, tak si slečna všimla správně.
Pomoc opravdu potřebujete a vyhledejte ji dřív, než to praskně a dotyčného v nepříčetnosti fyzicky napadnete.
Však šikula to byla, má můj obdiv.
V práci se, zejména v pondělí, zdravíme např.
Zas ráno
Scheiss Morgen
Dobré předčasné
Ráno
Pochválen buď kávovník arabský
Jinak je ale.pozdrav přáním, nikoliv konstatováním faktu 😁
Na to jsme měli v jednom předchozích zaměstnání dvě zkratky KZP 1 (k*Eva zase pondělí) a KZP 2 ( konečně zase pátek). Pravda, při práci na dráze postrádá toto smyslu .. 😁
Z filmu Ať žijí duchové-Fuj tajbl vespolek.Taky pěkný pozdrav.
Ale to je jen odpověď. Nejdřív někdo musí říct jen „Fujtajbl“.
Význam slova „vespolek“ je něco jako „nápodobně“, ve smyslu „vzájemně“. Spousta lidí si ale myslí, že je to něco jako „vám všem“ a používá to tak. 🙂
Pochválen buď kávovník arabský je velmi poetické, díky, to začnu používat.
No, to je přesně ono!
A co teprv lidi, kteri prave prisli na nocni smenu a kolegove z ranni se s nimi louci, „hezkej vecer“!
Provokateri jedni, zejo.
Jeden by jim hned rekl „nojo, ten budete mit mozna vy, ja budu makat“ namisto poprani tehoz 🙂
Předpokládám, že když přijdete pozdě a kolega vám z legrace řekne „dobré poledne“, tak už ani nestihne uhnout hlavou, co?
To mu něco předchází. Nedostupné bydlení, ztráta hokny atd. I blbé zuby mohou spustit reakci. Také chybějící podchody či nadchody na hlavním koridoru mohou za přejetí. Třeba v Rájci-Jestřebí. Tam přejely více než 20 lidí od stavby koridoru.
Že o někdo řeší. Pokud se chce sebevrah zabít tak ať skočí. Jediné, co by se mělo zrychlit je odklízení jeho zbytků z kolejiště, aby se zbytečně nezdržovala doprava.
To se vám to hezky povídá, když vás něco takového osobně nejspíš nezasáhlo. Když budu pokračovat ve vašem morbidním narativu, co kdyby vám hypoteticky někdo z vašich blízkých oznámil, že si chce vzít život? Co mu na to řeknete? Nějak vám došla slova, že?
Jsou země, kde sebevraždy prakticky neexistují. Nebylo by lepší se zabývat otázkou, proč je u nás (myšleno v EU), tolik sebevrahů? Blbá otázka, jasně že nebylo, studie a opatření proti pár sebevrahům na stanicích je výhodný byznys. Nic to nevyřeší (bude se moct řešit do nekonečna), ale pár vyvolených si na tom dobře vydělá.
Tak podle wiki to jsou jižanské země – v EU Itálie, Španělsko, pak Turecko, arabské země, střední Amerika… Nevím, jak spolehlivá je statistika mimo Evropu (což je taly faktor).
V Řecku a Itálii – silné komunity a společenský život, nejspíš nižší tlak na výkon, slunce. Se dvěma posledními nic neuděláte, s tím prvním ano a stejně tak to za vás nikdo neudělá.
Ano, bylo by lepší řešit příčinu a ne následek. To ale zrovna SŽ dělat nemůže.
Tedy.. trochu nepřímo může. Řada jejich kroků, rozhodnutí a činností jsou pěkně na hlavu (a otravují život lidem okolo natolik, že přidají třeba tu předposlední kapku k takovémuto rozhodnutí).
SŽ může udělat jednu věc a to dát dopořádku tu depresivní špínu a padající omítku.
A vláčkofilové přestat vyhrožovat zcela neznámým lidem uřezáním elekřiny, když Borecký neobjedná vlaky do Mochova…
Všimněte si, že sebevrahů je statisticky výrazně méně v zemích se silně věřícím obyvatelstvem, kde je sebevražda označována za hřích a sebevrah posmrtně exkomunikován. Kdo ví, v kolika případech tam rodiny zakamuflují sebevraždu jako nešťastnou náhodu, aby nebyly odsuzovány, že si jejich člen vzal život. V Česku sebevraha nikdo neodsuzuje a pozůstalým kondolujeme úplně stejně jako při jiných úmrtích. Shodou okolností před nedávnem známému zemřel otec – v terminálním stadiu rakoviny si jednoho večera vzal všechny léky na spaní, které měl. V Česku to považujeme za krok, na který má každý právo. Ale zkuste s tímhle názorem přijít k ortodoxním… Číst vice »
Je to mnohem komplexnější otázka, než to malujete. V první řadě nemůžete předpokládat, že vyšší míra sebevražd je problém pro společnost. Lidé, kteří jsou v existenčních problémech, existují všude, a otázka je, jaké řešení volí. Pokud volí sebevraždu, není to nutně pro společnost horší, než pokud desítky let škodí (úmyslně nebo neúmyslně) mnoha dalším lidem. Je to otázka kultury a osobní filozofie – individualismu, svobodné vůle, podřízenosti prospěchu společnosti, atd.
Na dráze dělám 35let a ještě jsem se ve stanici z žádným sebevrahem nesetkal a ani o žádném neslyšel (leda že by do statistik počítali i sebevrahy v metru). Zato sebevrahů skákajících pod vlak na širé trati je tolik, že byste s nima mohli dláždit náměstí. Identifikovat sebevraha na širé trati je jednoduché, ale jak mu v tom zabráním, když tam nejsem?
V Praze hl.n., v Pardubicích hl.n., na zastávce Pardubice-Pardubičky už je to skoro pravidelně a jednou si pamatuju ve stanici Moravany.
V Praze na hl.n.? Tam skočí jen blb, z jedné strany 40 a z druhé 50.
Dokonce jeden blb tam skočil pod lokomotivu, která objíždela soupravu.
Tak to Vám přeji, ať Vám to zůstane. Sestra jednoho viděla a měla pak ještě dlouho po tom noční můry.
Já osobně viděl jednoho sebevraha s rozjetou hlavou a byl to bratr mého spolužáka ze základky. Já ho našel, když jsem šel po kolejích do práce a vidím to dodnes i když už je to víc než 30 let. On to dokázal udělat tak, že si ani fíra nevšiml, že někoho přejel. Týden po něm na stejném místě skočila pod vlak jeho babička, která ho příliš moc milovala, ale to už jsem naštěstí neviděl. Od té doby jsem se s tím nikdy nesetkal a jen to slýchávám od fírů.
Ten popis se hodí na každého druhého šotouše 😀
No jasně, každého šotouše chovajícího se podezřele šoupneme rovnou do Dobřan 🙂 A možná mezi těma desítkama odchycených exemplářů bude nějaký sebevrah, kterýmu tím zachráníme život. A to se vyplatí.
Ty deprese (že stavu dráhy) tam asi taky budou…
Asi jo, stačí kouknout na k-report do topicu Brejlovci a vavit se, jak ti exoti poslední měsíc nespí z toho, že mašiny dostaly ledková světla. 😀
Můžou to být i deprese ze stavu silnic. On totiž řidič by asi stihl zabrzdit, tak volí železnici.
A co když si člověk po hádce s manželkou chce pro uklidnění jen plivnout na osmičku? 😁
Tak si má lehnout na koleje rovnou a nepostávat na peronu, přece 😀
V plno stanicích už nikdo není, anebo je počet zredukován na takové minimum, že zkontrolovat „šotouše“ na konci perónu nemá kdo. A tam kde ještě lidi jsou tak nechávají chodit lidi přímo pod kola vlaku a dělají z nich nechtěné sebevrahy, protože to není jejich starost. Takže, co se stane, když si AI bude myslet, že ten člověk na konci perónu je sebevrah a ve stanici nikdo nebude ? Zastavíte provoz, anebo to jako obvykle hodíte na strojvedoucího ?
No nevím, když chce někdo skočit pod vlak rozhodně to nebude dělat na nástupišti před svědky, kteří tomu můžou zabránit a kde vlak jede nízkou rychlostí. A proč se vlastně o to zajímá? Vždyť ve vlaku bez klimatizace jde taky o zdraví a nikoho to nikdy nezajímalo.
Ale jo, někdy to tak udělají. Ale jak by chtěli poznat sebevraha z Ostravy hlavního, který se před léty zvedl z lavičky a hupsnul pod projíždějící vlak. Tak to fakt netuším.
Tak když ten vlak pouze projíždí, tak jo, ale i tak jede sníženou rychlostí. Ale hlavně proč by chtěl někdo svědky?
Třeba o tom nepřemýšlí.
A třeba je naštvaný na celou společnost a tak jako poslední krok dopřeje lidem zážitek vidět nehodu.
Jsou různé druhy sebevražd. V některých případech se nepřemýšlí až tak sofistikovaně…
No zrovna dva týdny zpátky takto v Zábřehu na Moravě skočil debil v peroně pod Pendolino…
Ano, stačí být zoufalý a nešťastný a hned jste označen za debila…
🤷♂️
Není divu.
Pokud správce infrastruktury dávkuje prodlužující se délku zpoždění vlaku po 5 minutách, místo toho, aby ihned
uvedl celkovou známou dobu zpoždění, tak se lze velmi snadno dostat do stavu deprese.
Vizuální „krása“ a čistota nástupišť k popisovanému stavu může leckdy také efektivně přispět…
Aha.
má kolem pasu výbušniny
a na hlavě černou masku
brouká si něco o Aláhovi
má obvykle výrazný pohled
Tobě v tom SPD už taky Savem dobře vybělili mozek.
Ty signály spíš sedí na pravověrného šotouše. 😁
Přesně tak, stačí se podívat na fotící Němce z konce peronu nebo na takové ty šotouše, co si na mobil natáčí vlaky.
Nakonec důkaz je jasný, stačí si zjistit, kolik sebevrahů se vrhne z nástupiště pod vlak, zvláště pokud tam vlak má stavět, tak dílo nelze dokonat.
Až na to, že sebevrazi neskáčou pod vlak z nástupiště a ani mezi ostatními cestujícími. To se na mně nezlobte, ale tohle je nesmysl.
Ale skáčou, já to bohužel viděl kdysi v Radotíně a v Řeži …
Je rozdíl skočit pod vlak úmyslně a nechat se vlakem strhnout třeba proto, že někdo vleze do kolejí a nečumí.
Ne, opravdu nikdo pod vlak nikdy nikdo neskočí. Zpravidla tam ten člověk stoupne nebo už je na koleji a čeká. Po 30 letech na dráze mi netvrďte opak.
Tak zrovna dva týdny zpátky takto kolegovi přímo z peronu skočil týpek pod Pendolino v Zábřehu na Moravě, dalších 30 lidí na peroně to mělo jako „divadlo“… Před pár lety pod 471 ve Svinově, tam to ale byl debil, skočil pod zastavující vlak, takže po srážce byl ještě živý… Takže ano, debilové opravdu skáčou i v peronech.
No jo, já jsem na dráze 30 let tak to tak bude a nikdy jinak. By bylo fajn se odtrhnout od sedačky a sledovat dění kolem. To by mě zajímalo co teda dělal ten frajer, co na hlaváku v Praze hopnul přímo pod šibujícího Bastarda. Incident cca půl roku zpátky. A ne, opravdu v klidu neslezl do kolejiště ani mu tam nikdo nepomohl. Ten tam prostě skočil rovnou z peronu hezky na kamerový záznam.
Dejte na Youtube do vyhledávání „sebevrah na hlavním nádraží v Praze“ a uvidíte sám.
Projděte si videa třebas na youtube.com a budete mluvit jinak. Já to za Vás dělat nebudu.
Po třiceti osmi letech na dráze, kdy se u mě posledních 21 let sbíhají všechny MU jedné firmy včetně zahraničních Vám tvrdím opak. Sebevrazi se vyskytují všude. Na nástupištích, kde pak skočí přímo před jedoucí vlak, pokud možno před zraky cestujících čekajících na vlak, na liduprázdných nástupištích, kam klidně přijdou a počkají si, až to do nich praští, čekají na mostě a skočí přímo na čelní okna lokomotivy, dokonce jsme měli případ, kdy ležící sebevrah byl schován za koncovou hranou nástupiště a když byl vlak dostatečně blízko, tak se jen naplazil břichem na kolejnici, dále osoby čekající za nějakým baráčkem… Číst vice »
Ale skáčou. Ne tak často, ale stoprocentně říct, že se tak neděje nelze.
Dalo by se to uplatnit tak v metru. Tam se ani nestane, že nenastupujete do vlaku, protože jedete jinam.
Až na případ „vlak končí jízdu ve stanici… Kačerov“. Pokud tedy dám přednost minimalizaci přesunů před pocitem, že aspoň část cesty dojedu, kdyby náhodou další spoj nejel. 🙂
Spousta lidí nechává metro ujet když jede jen po Kaceřov a oni chtějí dál.
Jo, tohle jsem zapomněl, přitom jsem to sám měl na druhé straně Cčka s Ládvím běžné. Často, když u přijíždějícího metra navážu oční kontakt se strojvedoucím a vidím, jak si prohlíží lidi, tak si říkám, jestli on už napohled předem pozná, že někdo plánuje skočit.
Jinak ke Kačerovu ještě musím přidat historku kamarádky, která do Prahy dojížděla na VŠ. Když poprvé jela na Chodov metrem, které končilo na Kačerově, tak tam vystoupila a docela složitě pokračovala v cestě po povrchu, protože si myslela, že tam to metro kvůli nějaké výluce nejezdí vůbec.
To se sice na Vás nezlobím, ale naše videa z incidentů hovoří jinak. Takových sebevražd je pokud ne většina, tak polovina…
Zrovna ve středu k večeru Bratislava Lamač.
To je zajímavé. Na železnici by mě asi nenapadlo využít stanici. I když je pravda, že zrovna u nákladního vlaku je to celkem jedno. Zajímalo by mě, jestli se v tomto liší statistika nákladních a osobních vlaků.
Bratislava Lamač souvisí se Správou železnic jak přesně?
Nijak. Souvisí s diskuzí o tom, že ve stanicích se sebevrazi nevyskytují. Ale můžete si to třeba vyměnit za Prahu Podbabu nebo Ústí nad Orlicí.