Dopravci Železnice

Jak pojedou vlaky v Česku od prosince? Hledejte v Německu

IDOS, vyhledávání vlaků, foto: Zdopravy.cz
IDOS, vyhledávání vlaků, foto: Zdopravy.cz

V paradoxní situaci jsou cestující, kteří si chtějí naplánovat jízdu vlakem po české železnici po 9. prosinci, kdy se změní jízdní řád. On-line vyhledávač spojení je na tuto dobu už k dispozici, ale ne česky.

Jako první spustila pro nový grafikon vyhledávač na české železnici Deutsche Bahn. V nabídce jsou už spojení na všechny tratě, u dálkových vlaků z Německa do Česka je možné si už jízdenku koupit. Ve vyhledávači Českých drah i nejrozšířenějším tuzemském vyhledávači spojení IDOS zatím cesty po 9. prosinci nenajdete.

Službu IDOS provozuje společnost Chaps, která od loňského roku patří přes společnost ČD-Informační systémy do skupiny České dráhy. Podle mluvčího Českých drah Radka Joklíka je nedostupnost spojení pro nový jízdní řád způsobena tím, že zatím nemají finální verzi jízdního řádu od SŽDC. „Podle toho, co víme, tak DB a OBB mají ve vyhledávačích jen návrh jízdního řádu, tedy předběžná data a až bude konečný jízdní řád, tak si to opraví. U nás se pracuje až s finálními daty,“ vysvětlil Joklík.

Vyhledávač spojení například u DB ale není bez chyb. Ukazuje například nové spěšné vlaky z Hradce Králové do Svobody nad Úpou, jako dopravce uvádí GW Train Regio. Ve skutečnosti vlaky zajišťují České dráhy.

Podle mluvčího Českých drah se už pro nový jízdní řád prodávají jízdenky, od 1. října i rezervace na railjety do Rakouska, 16. října ČD spustily prodej místenek pro vlaky do Berlína. Od 1. listopadu se spustí i předprodej rezervací na Slovensko, postupně se uvolní do prodeje všechny spoje. Všechny zatím jen u pokladen, na e-shopu se objeví až po uvolnění finálního jízdního řádu. V Česku zatím jízdenky na nový jízdní řád prodává jen Leo Express.

14 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Vyhledávač, který pracuje s nefinálními daty je úplně k ničemu. Nechápu, o čem článek je. Má to zřejmě evokovat situaci, jak v SRN jsou o krok napřed, ale ve skutečnosti jsou úplně mimo. Na nejistý spoj si jízdenku koupí jen blb.

    • „Na nejistý spoj si jízdenku koupí jen blb.“
      Pokud ovšem má vůbec důvod předpokládat, že ta data nejsou spolehlivě platná – a nemyslím, že by i současní Němci očekávali, že jejich instituce jim nabízí něco, na co se nemohou spolehnout: data o vlastních (vnitroněmeckých) spojeních (jejichž poskytování je jejím primárním a hlavním úkolem) předkládá ve spolehlivé podobě a za cizí data (jejichž nabídka je navíc svým způsobem určitým „nadstandardem“) neodpovídá. A pokud zahraničním zájemcům nejde o data „vnitroněmecká“, ale jen o ta zahraniční, mohou být té instituci lhostejní (což ostatně platí obdobně třeba i pro CHAPS).

  • > On-line vyhledávač spojení je na tuto dobu už k dispozici, ale ne česky.

    Je česky. Stránky DB se dají přepnout do češtiny, včetně vyhledávače spojení.

    > Vyhledávač spojení například u DB ale není bez chyb.

    Ano. Rovněž například vlakey Praha-Michov tam mají špatný čas odjezdu.
    Což je asi i důvod proč to Chaps nezveřeňujuje. Němcům pár chyb v datech v ČR nevadí, ovšem v ČR by si lidi stěžovat mohli.

  • I dnes (28.10.) je na stránkách SŽDC pouze návrh jízdního řádu, pokud by ho do IDOSu použily tak se zvedne vlna kritiky že se používá něco co není oficiálně schválené.
    P.S.a trať 045 Trutnov – Svoboda v tom návrhu vůbec není.

    • „P.S.a trať 045 Trutnov – Svoboda v tom návrhu vůbec není.“
      A nedělá pro ni jízdní řád GWTR?

        • Tak se zkuste zeptat třeba „mladého“ Bosáčka, proč to tam nemají, když ostatní tratě tam mají …
          Ta trať nebyla ani v prvním návrhu, a tak je klidně možné, že toho, kdo sestavoval „konečný návrh“, ani nenapadlo, že tam vlastně chybí – a „kraj“ (resp. OREDO) ten jízdní řád třeba dostal jinou cestou přímo, takže mu pro jeho potřeby nechybí.

    • Jak jste na to přišel? Ten obrázek pochází z doby kdy byla v úseku Křižanov – Brno výluka a jezdilo se autobusem.

Newsletter

Partneři


Výběr editora