Jak na kolony v Brně. Původní plán nevyšel, město doufá v co nejrychlejší zasypání šachty

Plán na přemostění jízdního pruhu by znamenal větší zdržení, zjistilo město.
Brno ustoupilo od plánu překrýt během rekonstrukce Baueorovy ulice rozkopanou silnici mostní konstrukcí. Neuvolní se tedy ani jeden jízdní pruh pro osobní auta, což mělo zmírnit komplikovanou dopravní situaci v části velkého městského okruhu. Místo toho je snahou šachtu co nejdříve zasypat a pracovat ve štole v podzemí. ČTK to řekla Zdeňka Obalilová z tiskového oddělení brněnského magistrátu.
Komplikace způsobila rekonstrukce vodovodního řadu v Bauerově a Žabovřeské, kterou mají na starost Brněnské vodárny a kanalizace. Práce začaly koncem července a mají trvat do 25. září. Už v první den stavby se v úseku tvořily kilometrové kolony.
Radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS) v reakci na to uvedl, že by se měl jeden pruh pro osobní auta v tomto týdnu uvolnit. Umožnila by to instalace konstrukce, která by rozbouranou vozovku překryla a řidiči by po ní jezdil sníženou rychlostí.
Brno řeší velké kolony u Žabovřeské. Pomoci má „deštník“ a snížená rychlost
Podle magistrátu se prověřovala možnost přemostění šachty v Bauerově, ale také úprava harmonogramu prací tak, aby byla co nejdříve zasypaná. Nakonec vyhrála druhá možnost. „Urychlením prací v šachtě a jejím zasypáním docílíme toho, že budou oba pruhy plně průjezdné a řidiči nebudou déle omezováni. Předpoklad ukončení je 19. nebo 20. srpna. Pokud by na šachtu dělníci instalovali přemostění, byla by tam snížená rychlost, což by průjezd zpomalovalo. Zároveň by práce kvůli bezpečnosti pokračovaly v šachtě pomaleji. Omezení by trvalo delší dobu, než je nutné,“ sdělila Obalilová.
Podle policejního mluvčího Pavla Švába není dopravní situace v oblasti stále ideální. Zároveň je však lepší než v prvních dnech stavby. „Řidiči si obvykle po dvou třech dnech najdou způsob, jak se místu vyhnout,“ doplnil.