obnoveny

Jaká je budoucnost plzeňské MHD? Ptejte se ředitele PMDP Jiřího Ptáčka

První jízda tramvaje po opravené trati na křižovatce U Jána. Foto: PMDPPrvní jízda tramvaje po opravené trati na křižovatce U Jána. Foto: PMDP

Ptát se můžete i vy, pokládat otázky je možné do úterního podvečera.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor Hájek

Dobrý den, ještě jednou, postřehl jsem, že ve Francii se začíná rozvíjet jako veřejná městská doprava Lanovka. Jeví se to jako provozně levná a hlavně ekologická doprava. Možná by tahle forma byla místo tramvaje na Vinice zajímavější. Co si o tom myslíte? Dekuji, Libor Hájek.

krteček

Škoda, že se bývalý pivovar nesrovnal se zemí a nerozšířila se vozovna. Někdo tu psal o rozšiřování tramvají do dalších částí Plzně, což bez nové vozovny neklapne.
Mám otázku: V dobách mých studentských let se mluvilo o prodloužení linky 1 z Náměstí Milady Horákové na dnešní konečnou trolejbusů v Čechurově, je to stále v plánu nebo ne?

Paul

Dobrý den, má v plánu PMDP řešit nějak komplexněji dopravu s nějakou vizí, zejména s ohledem na tramvajovou síť. Kterou by chtělo mít do každé části Plzně. Tzn. začít opravdu řešit trať na Doubravku, kde to výkonově dává smysl (dokonce i více než do některých míst, kde momentálně tramvaj je), s tím souvisí veškeré rekonstrukce dělat v souladu se stavbou trati, nesmyslně navržená lávka na Rokycanské, která bude blokovat trasu a bude potřeba pak předělat. Dále řešit další propojku skrze centrum, už teď je jasné (a minimálně v posledních letech se to každý rok prokazuje), že trasa pouze skrze náměstí… Číst vice »

Honzík

Á, hejtr z Káčka se ozval 😁

Jirka

Myslím že má pravdu ohledně té nedostatečné koncepce. Za koncepční nepovažuji protlačování tramvaje na Vinice s nevhodným ukončením v centru a zkomplikováním dostupnosti dopravy v části Vinic.

Klas

V tomto je nutné odkazovat na Útvar koncepce a rozvoje města Plzně, ten je ta hlavní instituce pro projednávání a schvalování vizí rozvoje hlavní dopravní infrastruktury města.

Paul

Přesně tak, to je jeden z důsledků té rádoby koncepce, kdy ohledně tramvaje na Vinice nikdo nezpochybňuje, že tam má vést, ale problém je, že vzhledem ke špatné koncepci, se ukázalo, jak se reálně blíží výstavba, že to tratě v centru nepoberou (protože už teď je to na hraně kapacity). Ale kdyby se plánovala další trasa v centru, tak to hned působí jinak, když se to nějakou dobu holt bude točit v Sadech a až se něco dalšího postaví, tak to může jet dále a bude se s tím počítat. Nikdo neříká, že to má být hned, ale je potřeba… Číst vice »

Paul

Problém je, že jako „hejtr“ se projevujete vy, buď automaticky vše zamítnete anebo nenapíšete vůbec nic a druhého osočíte. Člověk, který vám dá jasné otázky, které i zdůvodní a podpoří reálným argumentem, není „hejtr“, ale ten, co chce věci racionálně řešit a posouvat dopředu. Zatím bohužel pro Vás nezazněl argument, který by něco z tvrzeného vyvracel. A minimálně ohledně trati na Doubravku je vidět, že podobného názoru je daleko více lidi, což je vidět i z dalších příspěvků.

Honzík

Podobného názoru jsou výhradně šotouši, nikdo jiný. A k tramvaji na Doubravku jsem se vyjadřoval mnohokrát a nehodlám krmit trolla znovu, na to tady není prostor. Osobně si myslím, že by tramvaj z Vinic měla jezdit na Bory, už kvůli přestupu na trolejbusy U Práce, a o dané spoje snížit vypravenost na Košutecké větvi, která je slabší, než Borská.

Martin S.

Jak dopadlo testování elektrobusů? Je nějaká linka, kde dávají smysl a nebudou stačit parciální trolejbusy a přemýšlí se nad pořízením čistých elektrobusů?

A ještě snad ne příliš osobní: Jak se dopravní podnik vyrovnal se smrtí pana doktora Kohouta?

majkl

DD, přežijí papírové jízdenky další dekádu?

Jirka

Dobrý den pane Ptáčku – tramvaj na Vinice zřejmě sníží dopravní komfort oproti současnému stavu z důvodu přestupů. Dnes lze z konečné na Vinicích dojet dojet do Husovy bez přestupu- nově se dvěma komplikovanými přestupy. Přestup v centru – ukončení linky v sadech v Jízdecké = přejít přes další semafory navíc k jiným zastavkám. Přestup na Vinicích na navrhovaný trolejbus zajišťující část dnešní trasy = přechod přes semafory, vzdálenost, časové návaznosti. Celkově výrazné zhoršení > pojedu autem…

Luboš Beneš

Oprava kolejí na Skvrňany byla nutná. Dnes na stavbě nikdo. Opravdu nasypání štěrku a položení nových kolejí bude trvat 4 měsíce?

Klas

To je otázka spíše na odbor investic Magistrátu Plzně…V Plzni tratě dopravnímu podniku nepatří, má je jen pronajaté.

bkv

> Opravdu nasypání štěrku a položení nových kolejí
Můžou kompletně uzavřít Přemyslovu, Skvrňanskou a Palackého náměstí od křižovatky Tylova x Vejprnická po sady Pětatřicátníků na měsíc aby mohli to nasypání štěrku a položení nových kolejí včetně vynucených přeložek inženýrských sítí a úprav komunikací udělat v jedné etapě?

Václav Nygrín

Domnívám se, že v Sadech Pětatřicátníků jsou cestující nuceni k zbytečným přestupům. Pokud by polovina spojů linky 4 jela z Košutky přes nám. Republiky do Sladkovského a polovina spojů z Bor (Univerzity) tamtéž nebo dále přes Slovany na Světovar (nebo spolu s linkou 2 na Světovar), ubylo by přestupů. Lidé by tak získali přímá spojení do centra a na Hlavní nádraží.

Michal

Na Plzni se mi vždy líbilo, že je tu naprosto minimální množství linek, které jezdí v tak krátkých intervalech, že nemusím zkoumat jizdni řády. Váš navrh by znamenal, ze pro cestu z Bor na Košutku bude nově použitelná jen polovina spojů, což znamená o víkendu prodloužení intervalu až na 20 minut. Kde je tam to zlepšení? Dál to zkomplikuje proklady, návaznosti, přestupy a třeba i možnost předjíždění na konečných.

Míla

Dobrý den, mně schází znovu funkční podchod a nějaký kulturnější přestupní terminál na křižovatce pod nádražím.
Elektrifikace linky 30 už tady v otázkách je, ale jak vychází nebo nevychází (kapacitně, nákladově) tramvaj na Doubravku?
Jak jsou a budou plánovaný P+R kapacitní parkoviště v blízkosti MHD?

Klas

Aktuálně naplánované P+R v blízkosti MHD jsou k nalezení na webu Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně, sekce doprava…

Pavlína R.

Dobrý den, mám pár dotazů / návrhů ke zkvalitnění cestování těch, kteří MHD využívají celoročně několikrát denně a chtějí lepší kulturu cestování. 1) Je možné si nechat vyrobit vozy MHD, kde se kromě sedaček počítá s místem pro odložení si nákupu? Lidé, co jezdí MHD (tedy nejezdí autem), tahají nákupy sami, a když taškami zaberete sedadlo pro lidi, je to špatně. To samé aktovky školáků. Po malých dětech nemůžete chtít, aby si sundalo aktovku, dalo ji na zem a balancovalo u ní ve stoje. Je to sice v přepravním řádu, ale toto pravidlo nezohledňuje skutečnost, jak se lidé potřebují po… Číst vice »

Frantisek X

Já nevím, ale coby dítě školou povinné jsem neměl problém si dát aktovku na klín, totéž dělám s batohem s nákupy; nemusím zabírat další místo k sezení. A ve stoje je halt držím v ruce, zaberou prostor pod rukama a nepřekážejí tak, jako kdybych je měl na zádech, nehledě k lepší kontrole.
Ohledně čistoty by bylo možná lepší naučit dělníky, že špinavé montérky si po práci svléknou, nebo si v nich v MHD nesedají, než začínat s kastováním.

Libor Hájek

Dobrý den, vždy když jedu v Plzni MHD je to pro mě příjemný zážitek. Doopravdy vozy jsou čisté, jezdí dle jízdního řádu. Fakt palec nahoru a velké díky. Nešlo by číselně rozlišit linku číslo 4, která má na Borech dvě konečné. S pravidelností se spletu.Jak jsem zjistil tak se tohle děje mnohým jiným cestujícím a rovněž opakovaně. Každý spletený si řekne jsem „trouba“ nečtu. Ale myslím, že kdyby byly dvě čísla na tomhle směru již předem vím kdy tramvaj jede a kterou potřebuji jet. Druhým dotazem je, neuvažujete i přes zrušení záměru zavést tramvaj do Doubravky ? Původně tam prý… Číst vice »

Klas

Dobrý den. Ohledně nákladů na provoz, počet zaměstnanců a další údaje stačí zabrousit do výročních zpráv PMDP, které jsou k prohlédnutí na webu PMDP.

Radim

Dobrý den. Zajímalo by mě jak to vypadá s projektem „Koridor 16“. Šel projekt k ledu po náhlém odchodu pana Kohouta? Nový kruháč v Těšínské ulici postavený kvůli obchodnímu centru linku 16 zpomaluje a tak to vypadá, že město koncepci opustilo. Jakékoliv šance protáhnout na Doubravku tramvaje budou zároveň pohřbeny přípravovanou lávkou, která středový pás zablokuje pilířem ve tvaru V. Druhý dotaz se týká trolejbusů na Severní předměstí – konkrétně zda se mohu spolehnout, že skrz památkovou rezervaci a po Rooseveltově mostě budou nakonec skutečně jezdit na baterie. Zajímalo by mě také, zda bude možné v případě vybudování „silničního systému… Číst vice »

Klas

Proč spolehnout? Obnova trolejbusové trati přes náměstí má územní rozhodnutí a odborná památková péče se k její obnově vyjádřila kladně. Bylo by poněkud nelogické a problematické na páteřní trase MHD mít takovou anomálii, jako úsek bez napájení.

Honzík

Naprostý souhlas 👍

MP22

Dobrý den, protáhne se někdy tramvajová trať ze Slovan Nepomuckou ulicí až k Olympii?

Klas

To je otázka spíše na Útvar koncepce a rozvoje města Plzně. PMDP je jen dopravce.

Jiří Moravec

Dobry den,co jsem koukal tak by mela vest jen do byvalych kasaren na Slovanech, tam ma vzniknout nova ctvrt,majitel toho arealu je APB.

Luboš Beneš

Dobrý den, rád bych se zeptal zda se neuvažuje o elektrifikaci linky 30? Alespoň Bory-Doubravka by se dal dořešit snadno, chybí vždy jen pár propojovacích úseků. Kdy se konečně začne stavět trať na Vinice? Neuvažuje se o koupi kapacitnějších – delších tramvají pro 4?

Martin S.

Uvažuje, je v plán PUMP. 🙂

Martin S.

Konkrétně 29/30 specifikuje opatření 106 Elektrifikace tangenciálních linek MHD:
úsek Dlouhá x Sokolská – Dlouhá – Revoluăní – Rolnické nám.
– Lobezská – Částkova – Francouzská – Slovanská alej – náměstí M. Horákové a na Borech chybějcí úseky a zbytek ve směru do kopce (na způsob Severního předměstí).

Klas

Elektrifikace linky 30 je v plánu PUMP již od roku 2022 (je veřejně dostupný na webu Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně). Trolejové vedení by se mělo objevit v celém úseku od terminálu Bory po Doubravka a na Studentské. Termín realizace je však nejistý, má to celou řadu ale – zejména v úseku Slovany -Doubravka. Určitě to nelze označit jako snadný úsek 🙂

J.K.

Dobrý den, plánuje se nějaký větší rozvoj tramvajových tratí, kromě linky na Vinice? Má v této otázce PMDP nějakou roli, nebo to řeší město samo? (např. Koridor 16 je podle webové prezentace iniciovaný PMDP, ale nevím jestli je to výjimka nebo pravidlo)

Klas

V tomto je vhodnější se ptát spíše na Útvaru koncepce a rozvoje Plzně. PMDP je jen dopravce, který samozřejmě nějaké řešení může navrhnout či podpořit. Kromě Vinic je v územním plánu zahrnuta i trať do Kasárna Slovany. Jiné bohužel nejsou. Nedávno se projednávalo možné budoucí prodloužení až na nákupnímu centru Černice, zde je stanovisko ÚKRMP ale značně negativní.

Vvvt

Zdravím, měl bych dvě otázky.

1. Bude v budoucnu existovat přímý spoj Hl.n. – Bory? Koleje na to jsou

2. Bude se do budoucna řešit prodloužení nových 40T, jako v případě tramvají v Tampere? (ze 3 článků na 4) více zahustit interval není moc reálné a některé spoje jsou přeplněné už teď

Prvek

V trase Hl.n. – Bory jezdí trolejbus 16.
U tramvají byla vždy snaha o co nejméně linek s co nejkratším intervalem. Jen přidávat nelze a pokud někde přidáte musíte někde ubrat. A než aby z každé konečné jezdila linka na každou konečnou, ale třeba jen po půl hodině, raději pojedu kdykoliv s přestupem, než sice bez přestupu, ale hledat si jen pár konkrétních spojů za hodinu.

Lukáš

Zdravím. Myslíte si že by se někdy v budoucnu mohla karkulka vrátit?

Ares

Vzhledem ke konkurenčnímu Anytime které má po městě podstatně víc vozů by to byla ekonomická sebevražda.

Tomáš K

Dobrý den pane Ptáčku,
Já mám několik otázek:
Je v Plzni plánován další rozvoj tramvajové sítě a trolejbusové sítě kromě těch plánů, kterých se ví (tramvaje na Vinice a do kasáren, trolejbusy na Severní předměstí). V minulosti se objevovaly návrhy zadrátovat trasu linky 30. Jsou už nějaké bližší plány linkového vedení nových trolejbusů na Severní předměstí?
A poslední otázka: Přijde mi, že v Plzni chybí přímé spojení mezi hl.n. a terminálem na Borech. Bude někdy možné mezi těmito velkými uzly cestovat MHD přímo?

Martin S.
Alex

Ke spojení mezi terminály lze využít i VLD 🙂