Jak dostat do dreamlineru o 45 % více lidí. Japonské ANA nasadily 787-10 s rekordním počtem sedaček
Dreamlinery postupně nahradí Boeingy 777 na vnitrostátních linkách.
Na první pohled to jsou dvě stejná letadla. S Boeingy 787-10 létají japonské All Nippon Airways (ANA) přes čtyři roky na dálkových linkách. Když ale do některých nastoupí nyní, čeká je zcela jiný interiér.
Aerolinky nasadily v těchto dnech do provozu úplně nová letadla 787-10 v konfiguraci pro vnitrostátní lety. Letadla se stala unikátem v provozu: žádný jiný dopravce dosud do dreamlineru nedostal tolik sedaček.
Zatímco ve verzi pro dálkové lety nabízí ANA ve stejně velkém letadle 294 sedaček, pro vnitrostátní lety 429 míst. Rekord v počtu míst v jednom dreamlineru držela dosud singapurská nízkonákladová společnost Scoot s 385 místy v Boeingu 787-9.
ANA postupně nahradí na některých vnitrostátních linkách těmito dreamlinery starší Boeingy 777, do kterých se vejde ještě více cestujících: 510.
Letadlo létá v konfiguraci s 28 sedačkami v byznys třídě a 401 v ekonomické třídě, kde je uspořádání 3+3+3. Každá sedačka je vybavena displejem pro palubní zábavní terminál od Panasonicu. Rozteč mezi sedačkami je 31 palců.
První linkou s novými letadly je spojení mezi tokijským letištěm Haneda a Sapporem, postupně se tyto stroje objeví na dalších vnitrostátních linkách. Dreamlinery se mají postupně stát základem vnitrostátní flotily.