Jak bude vypadat rychlejší trať do Mladé Boleslavi. Lidé mohou plány připomínkovat na speciálním portálu
Vizualizace trati mezi Mladou Boleslaví a Nymburkem u Nepřevázky. Foto: Správa železnic
Jde o první konvenční trať, kde Správa železnic využije GIS portál.
Škoda že v tom nejsou i vrstvy směrového a výškového popisu, popř. navržené rychlosti (a typy výhybek).
Je třeba znát názor veřejnosti.
Tenhle GIS portál je super. Ještě dokonalejší by bylo, kdyby všechny plánované infrastrukturní stavby v ČR byly dohromady na jedné mapě. 🙂
Bude, připravuje se.
Nějak jsem přehlédnul vizualizaci, jak chtějí do miniprostoru stanice MB město vklínit normální nádraží.
Asi rozšířením do okolního prostoru, ne? 🙂
Byli jste tam někdo? Tam se není kam rozšiřovat
Stačí si to rozkliknout a přiblížit. Bude to částečně překryté.
Jediné snad poddolovat Bondy nebo tangent a skodovku😂😂😂
Zajímavé je srovnat kvalitu železničního spojení Prahy s okresnimi městy Středočeského kraje. Kolín nebo Benešov bez debat. Tratě na Kladno, Beroun i Nymburk v rekonstrukci. Problém je nejen Mladá Boleslav, ale i Mělník. A otázka je, jaké zlepšení přinese budoucí elektrifikace na Příbram.
Do Příbrami nemá cenu něco vymýšlet, vede přes Brdy, Berounsko, to je za miliardy zase, jsou desítky přednějších staveb. Dálnici do Prahy má. A SŽ teď chlácholí veřejnost Berounským tunelem, ten cestu zrychlí.
Osa Dobříš – Příbram – Písek budou poslední větší města, kam z Prahy nebude existovat ani náznakem kvalitní železniční spojení. Myslím si, že by si to vzhledem ke své velikosti zasloužily.
Bohužel tam je potřeba nová trať a tu přeci kvůli „alpskému terénu“ neumíme postavit. Chudáci Švýcaři, zřejmě jezdí na Milkách anebo musí pěšky, když je tam ten terén.
Jo super, tak všeho nechme a začněme stavět za padesát miliard další tunel pod Brdy.
Nějaká šotománie?
Anebo pochopení, že není jen Praha. Možná Brdománie viz https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-ptam-se-ja-co-stat-chysta-na-dalnicich-a-zeleznici-267667
To jako kdo tvrdí, že tunel pod Brdy do Příbrami je hovadina, vidí jen Prahu?
No a kudy chcete cpát tu dopravu? Brdy máte od Zbraslavi až ke Starému Smolivci. A když kouknete vlevo od D5 máte budoucí národní park Křivoklátsko. Takže kudy tudy pane, horem přes Brdy? to Vám teda nepřeju ten řev ochranářů i když je to jen CHKO. V prosinci ten pokus proběhl a měl jste to slyšet prskali obce a ochranáři až se blýskalo nad Brdy.
Proč Křivoklátsko, když trať do Prahy. To se stáčíte úplně jiným směrem. Podle vás není jen Praha, teď už do ní tedy chcete. CHKO Brdy je západně vedle Příbrami, nejsou to celé Brdy. Samozřejmě i ve zbytku Brd jsou různá menší chráněná území. A pak je ještě CHKO Český kras. Jak by horem přes Brdy přineslo vylepšení oproti dnešku. Probíraná věc je terén a finanční náročnost, Brdy jsou kopce, Křivoklátsko jsou kopce, proč tedy nabízení alternativy jiných kopců. (btw NP Křivoklátsko bude malá část úplně ve středu stávajícího CHKO Křivoklátsko, které zůstane kolem NP. Jste místní jo)
Tady jde o celou síť komunikací. Ať železničních trať 200 a berounský tunel, tak plánovaná hlavní trať Plzeň-Brno, nebo zde zmíněná nová trať podél Hřebenů a D4, nebo propojení Dobříš-Příbram.
A také silniční projekty rekonstrukce II/118, obchvat Příbrami, spojka D5-D4, nebo dnes ministrem zmíněná dálnice v trase baťova návrhu Plzeň – Brno.To co zmiňuji o CHKO je problém bývalé I/30 dnešní II/118 a II/114, je zde článek o petici obcí.Jednání probíhalo na základě požadavků změny ÚPD SK.
Ano jsem z Příbrami.
Křivoklátsko proto, že máte hodně málo místa kudy protáhnout infrastrukturu, jak silniční, tak železniční. Ještě si k tomu připočtěte Český Kras a přírodní park Hřebeny.
Má smysl něco opravit tak, aby se to potkalo s dostavbou berounského tunelu.
„Velikost“ Dobříše, Příbrami a Písku, nota bene všechno na dálnici? Mno…
Tak u Dobříše, Příbrami i Písku je dálnice asi plusmínus cajk. Problém je jaksi s toutéž dálnicí a navazujícími silnicemi v Praze, že.
Zatím. Ještě se jih neotrkal. D4 je pro ně novinka, zatík probíhají jen takové výletní jízdy.
Řekl bych, že jim bude zdatně sekundovat osa Rakovník – Jesenice, Slaný – Louny a Jesenice – Jílové.
Propojka Dobříš – Příbram je nesmysl. Potřeba je rychlejší elektrifikovaná dvoukolejka Zdice – Příbram.
Ještě jsem zapomněl Rakovník. Ten silnici také nemůže konkurovat. Jedině budoucí modernizace úseku Kladno-Rakovník.
Tam se udělá jen prostá elektrizace, což je málo, ale velkou rekonstrukci nikdo nezaplatí.
A je to poněkud paradoxně horší na sever, kde je polabská nížina a tudíž v podstatě rovina.
To se taky divím, že Všetaty a MB nebyla dvojkolejka už z první republiky…
Nebyla nákladní doprava. Osobních vlaků jezdilo tehdy obecně mnohem méně než dnes.
No tak bych nevymýšlel kraviny s tunelem pod Brdama, ale co ten Mělník? U Beřkovic účkem přes Labe a jsme doma.
Za čtyři jardy připojeno okresní město. Tohle nikoho nenapadlo? Kde je Záruba, když ho člověk potřebuje?
Chystá se modernizace a zdvoukolejnění trati Odb. Skály – Neratovice – Všetaty a zetříkolejnění a modernizace Všetaty – Mělník. Cílový stav je 15 min. takt Sp Praha – Mělník.
To se chystá strašlivě dlouho a nevím jestli se už vyřešila ranvej letiště… Účko je quick win. 🙂
Kdyby nebyl cílem Liberec a dále trasy: na Zawidów (PL) a Zittau (D) tak by se pravděpodobně ještě ani nediskutovalo. Liberec by si zasloužil plně spojení s Prahou. 5. nejlidnatější město ČR, 3. nejlidnatější město Čech, krajské a univerzitní město, blízko Jizerky, Lužické h. a Krkonoše – a železniční spojení na „pendrek“.
Stále nechápu smysl této varianty. Zahltí se tím stávající trasa z Prahy do Nymburka, kde se počítá s posílením na Hradec a Náchod a propojením na Polsko a kde by se tím pádem měla zvýšit doprava na stávající lince. Stávající trasa přes Všetaty je přitom pro zdvoukolejnění a lepší trasování ideální s výjímkou viaduktu v Krnsku.
Kdyby se navíc udělal sjzed z VRT u Líbeznic, tak by to vyřešilo i kapacitní problém v příměstě.
Jednak je problém s tím stoupáním v Krnsku. Trať do Boleslavi se staví především pro nákladní dopravu, ta by s tím měla velký prolém (repektive by jí nová trať nijak nepomohla). Další věc je napojení Lysé n. Labem, Milovic a dalších měst na Mladou Boleslav, což je po Praze 2. nejvýznamnější destnace pro celý region. Navíc by přes Všetaty ani po modernizaci tratě nebylo možné dosáhnout tak krátké jízdní doby, jako přes Lysou. Úplně nejlepší by bylo potom postavit ještě jednu trať, přes Brandýs n. L. a benátky nad Jizerou jako nejrychlejší spojení, které navíc obslouží tyhle města, ale to… Číst vice »
Myslel jsem že lidé tady se vyznají, že chtějí rychlejší železnici atd. Hlavní věcí je geografie, stávající trať vede přes kopečky, samý oblouk, je pomalá, zdvoukolejnění neřeší nic. Nová trasa vede rovinatou krajinou Pojizeří, je tam snadno možné mít trať rychlou a přímou, na +200 km/h. Ta trať rychle spojí hl. město s Boleslaví, kam je vlakové spojení v 21. stol. takový kousek od Prahy strašné. Zrychlí cestu i do Liberce atd. Dnes se do Prahy dá pořádně dojet pouze po D10. Trať do Liberce byla i kvůli tomu zařazena do TEN-T, protože se věří, že se to železniční spojení… Číst vice »
Trať přes Všetaty by šla napřímit ve většině trasy také relativně jednoduše.
Do Hradce a Náchoda přece nepojedete přes Čelákovice a Lysou.
O to zvláštnější bude, když vlaky směr Liberec pojedou přes Lysou. .-)
trasa přes všetaty je na rychlou trať nesmysl..ideální by byla novostavba podél D10, která by obsloužila Brandýs/Starou Boleslav a Benátky, což jsou sídla, kde je potřeba vyřešit silnou přímšstkou dopravu, takže by se to zfouklo jednou tratí..bohužel tato trasa je tak velká novostavba, že je to prostě u nás nemyslitelné..tak se postaví kočkopes přes Lysou a kočkopes do Brandýsa..Stará Boleslav a Benátky budou odsouzeny na D10 navěky,..
Nebylo by lepší pro směr Liberec udělat obchvat MB z Bezděčínské spojky rovně směr Bakov?
Další nedořešení spojení do Prahy vidím z Lysé, kde dojde ke spojení s tratí 231.
Proč nepropojit úsek od sjezdu k Lysé na terminál Praha-Východ…
Obchvat MB by nebyl dobrý nápad, protože tahle trať se bude především stavět pro regionální a rychlíkovou dopravu a její úspěšnost stojí na tom aby vlaky stavěly ve stanici Mladá Boleslav město a v ostatních městech blízko zástavby. VRT bude napojena skrz úsek Všejany-Nymburk a sjezd Nymburk z VRT
To by pak nemohly jezdit přímé vlaky Praha – MB – Liberec, respektive šlo by to pouze s úvratí, případně vedením závlekem přes současné hlavní nádraží. Pokud bude úsek z Debře na sever podél Jizery řešení v tunelu (což teď nevím, jestli v plánu je), pak to není špatná varianta.
Prošel jsem připomínky lidí v mapě a pro mě překvapivě až na výjimky celkem konstruktivní. Skoro by se nabízela myšlenka, jestli za pomalou přípravou staveb nestojí arogance a neschopnost SŽ a nikoliv ten často proklínaný nimby a eko terorismus…
Tohle je fakt. V Thajsku například existuje pilotní projekt, kdy se dělají online ankety a diskuse k připravovaným zákonům. Každý má právo nezávazně hlasovat a napsat komentář.
Nedivil bych se, kdyby tyhle projekty fungovaly starým způsobem zvrchu dolů – stát přijde a řekne „tudy to povede! A ten pozemek nám prodáš!“.
Přitom si to děláme sami pro sebe, a je potřeba najít dohodu, tam kde je možná. Bohužel minulý režim na zapojení lidí do vládnutí moc nehleděl. Takže tento počin chválím.
To je dost složité. Víme jak dopadají internet polls. Kdyby to nebylo takto anonymní, ale skrz např. bankovní identitu, tak bych byl za. Aby nedocházelo k záplavě boty. Ale zase, kdo by chtěl takto oficiálně ventilovat svůj názor. To by dost lidí odradilo.
Je dobre ze by to nektere lidi odradilo. Svepravny clovek se nemusi stydet za svuj konstruktivni komentar/nazor/pripominku. A ostatni maji plne pravo ze sebe udelat debila. Nerikam podminovat identifikaci kompletne cely pristup k interentu, pouze vyjadrovani se k rizenim typu EIA nebo zde planovane trati na sever. Napr. ta hysterka z Cachovic by si svuj vylev o rozdeleni vesnice mohla odpustit
Zkušenost z mého bydliště potvrzuje nabízenou myšlenku …
Ono totiž kdo umí zapisovat do internetové mapy není strejc, co vykřikuje na veřejných setkáních.
Za pomalou přípravou staveb stojí jejich velký počet, nedostatečné finanční prostředky (peníze si SŽ netiskne) a nevalné interní kapacity na inženýrskou přípravu (to můžeš nazvat neschopnost).
Problém je v tom, že:
– Většina odpůrců o tomto portále zatím neví. Není jednoduše dohledatelný ani z webovek SŽ.
– Nejsveřepější odpůrci to nebudou řešit přes tento portál, ale po linii státní správy nebo samosprávy.
Tím netvrdím, že toto není záslužný počin. Je a velký.
Pokud centrální nádraží v Mladé Boleslavi bude Mladá Boleslav město, tak by se asi mělo přejmenovat, resp pro domek město bych odstranil a přejmenoval bych Mladá Boleslav hlavní nádraží např. na Mladou Boleslav západ. Vzhledem k tomu, že asi nebude možné rozšiřovat kolejiště Mladé Boleslavi město, tak vlaky tam nebudou moci ani začínat, ani končit. Vlaky z východu by asi nejspíš končíly na MB hln, a kde budou končit vlaky ze západu? V Repove anebo na nové vybudovaném nádraží u automobilky?
Podívejte se na ten GIS. Na městě bude nově 5 kolejí s nástupní hranou.
Nedovedu si představit, jak se do toho stísněného prostoru vejde 5 kolejí a 3 nástupiště
Od baráku k baráku je tam nejmíň asi 70 m. zbytek jsou jen komunikace, které půjde vykopat a pak zas postavit na střeše nádraží.
Bude se kopat pod tangentu
To si nedovedete představit správně, protože do stávajícího prostoru se to skutečně nevejde a okolí bude nutné poněkud přeorat. (I v té mapě je ostatně vidět, že bude půlka stanice překrytá.)
Nejsem si jistý, zda by přejmenování stanic po více než sto letech neudělalo více zmatku než užitku.
Tady by to bylo logické, protože přes dnešní MB hl. n. bude jezdit maximálně osobák směr Všetaty.
Čejetičky by si po tolika letech zasloužily vlastní nádraží! :o)
Název stanice by o ní měl něco vypovídat. Názvy stanic se měnily zpravidla k lepšímu, i když třeba zastávka Dolní Březany-Jarov to bylo k horšímu, protože samotná obec Dolní Březany je od zastávky hodně daleko. Pokud opravdu bude centrální železniční uzel ve stanici Mladá Boleslav město a vlaky z Prahy ve směru na Bakov nad Jizerou povedou přes ní, zatímco současná stanice MBhln bude prakticky jenom pro spojení mezi Vsetaty a Mladou Boleslavi, tak je hloupé, aby měla přidomek hlavní nádraží.
Tak minimálně MB hl.n. by se přejmenovat měla, když už funkci hl.n. mít nebude. Bylo by bizarní jet expresem Liberec – Praha a mít možnost přestoupit na vlak do MB hl.n., ve skutečnosti kamsi na periferii.
A v případě MB město by se stanice mohla jmenovat jednoduše MB. Pak bude zcela jasné že jde o to jediné důležité nádraží v MB, a když si člověk bude vyhledávat spojení do MB, dojede vlakem i busem na stejné místo.
Tak hlavně ať se to už konečně postaví, propojení přirozené vazby Milovic s Mladou Boleslaví, což přinese i vice a lepší spojení i na Prahu, bude velice přínosné a fajn. Nicméně by bylo dobré a žádoucí, aby zároveň začaly i seriozní přípravy a plánování zcela nové rychlé přímé trati a spojení Praha – Brandýs n. L/Stará Boleslav – Benátky n. Jizerou – Mladá Boleslav. Ano, bude to běh na dlouhou trať ale kvůli růstu pražské aglomerace a nutnosti vhodného a ekologického řešení dopravní situace do budoucna to bude stejně potřeba a jednoduše to dává a bude dávat smysl.
Více spojení na Prahu bude až s další kolejí Skály-Balabenka, zatím je už teď ze Skal vyčerpáno. Přestavba jen přinesla drobné zlepšení pro výlukové trasy a navýšení kapacity autoblokem (přeloženo- obnovením původních historických hradel).
Tak a teď GIS portál na druhou větev s tímto nepřímo související, tedy trať 070.
Bylo by to krásné, ale z toho co jsem zatím viděl je modernizace 070 těžkým scifi
Vzhledem k tomu, že už je v přípravě ztrojkolejnění mezi Mělníkem a Všetatama, tak nevím, proč by to dělali bez nějakého většího zásahu(později) do 070 z Pray do Všetat.
Na té mapce mě překvapuje, že tam modernizaci (de facto kompletní novostavbu) Lysá – Milovice zahrnuli do stavby Lysá – Nymburk. Opravdu je to tak v plánu?
Ano, Všejanská spojka začíná v km 5,5. zbytek je součástí Lysé nad Labem. je to vidět i zde: https://mapy.spravazeleznic.cz/
Fajn a kdy bude připomínkování pro trať do Příbrami?
Až se bude připravovat nějaká stavba? 😀
Až to vezme do ruky Radek a ŘSD.
Dálnice k Příbrami už je. Rozhoduje nejprve politická vůle, pak až úředník.
Jo , ale tu postavili už před rokem 89. Teď není ŘSD schopné postavit obchvat ani nový most na I/18.
Politiky je potřeba nějak zrušit. Kdyby se Premiér raději zabýval digitalizací politiky, místo jejího dělání. Je politolog ne politik.
Voláte tedy po diktatuře a vládě pevné ruky? Být vámi si to ještě rozmyslím.
Nikdo nevolá po diktatuře i diktátor je bohužel politik a někdy i demokraticky zvolený. Volám po snížení počtu politiků, protože nás stojí mnoho peněa spoustu věcí, které dělají může dělat nějaký software. Lidská síla je ohromě drahá, abychom s ní takto plýtvali, na to prostě není.Víte kolik je v ČR politiků, přes 60 tísíc, tedy o 20 tisíc víc než policistů.
Wow, 60 tisíc politiků… A to je včetně starostů a místostarostů, nebo tam je i vedení všech rybářských, hasičských, mysliveckých a fotbalových spolků?
Spolky tam nebudou. Jen volené mandáty. Ještě horší bylo číslo uchazečů těch bylo přes 300 tisíc. Jde to najít přesně na ČSU. Když jsem to číslo uviděl, tak jsem si myslel, že budou tak stejně početní jako policisté a ke své hrůze jsem zjistil, že policitů je míň a pokud se podíváte kolik je profi hasičů, tak zapláčete, pprotože bez dobráků by nejspíš shořela půlka republiky. 🙁
Když už to tu plevelíme každý 1700 občan je starosta https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6822497
Takže vy chcete slučování obcí, tím pádem méně starostů a zastupitelstev. Tak to pište rovnou.
To by samozřejmě bylo správně.
Přidám se k Františkovi.
Když bude mít podporu točvolantů na stavbu železnic, tak klidně. Jen pochybuji, že tu podporu točvolantů dostane.
Kdy to bude?
Říkali něco o (s)prosté elektrizaci, ale to zrovna tam nemá moc smysl.
Má, jimak donekonečna budete přesedat v Berouně a navíc je problím sehnat vozidla v nezávislé trakci. Uvidíme jak si povedou v rychlosti na 200 Lišky, ale moc naděje jim nedávám. „Tramvaj“ má prostě lepší odpich, to už věděl Křižík.
Hm, to nevím.
– Bus 393 (52 km) jede k příbramskému nádraží 52 minut
– Elektrický vlak (65 km) by to s berounským tunelem a pouze elektrizací zajel řekněme za 50 minut (Beroun-Příbram dnes Arriva 40 minut).
Je potřeba tam minimálně dalších 5 minut mezi Zdicemi a Příbramí sundat…
V130.
Jste tu brzo, dejte si šlofika a my vás za 20 let vzbudíme 😁
Mám rád optimisty. 😀