Jak bude vypadat dálniční most přes Vltavu? V NTM vystavují pětici nejlepších návrhů, rozhodnuto stále není
Výstava nejlepších návrhů na most přes Vltavu. Foto: Národní technické muzeum

O výběru rozhodnou i náklady na stavbu. Výstava v Národním technickém muzeu potrvá měsíc.
Již teď je to poddimenzované. Do roku 2050 má být v Praze o 1mil lidí více. Ten most by měl mít 4 a 4 pruhy a uvnitř tramvaj z Kobylis. MHD ze severu na stranu P6 není. Prodloužit trať Kobylisy Bohnice Čimice a na stranu Suchdolu. Nebo Zdiby na Suchdol
Tramvaj vedená tudy je nesmysl – tady žádné silné tangenciální vztahy nejsou a ani nikdy nebudou, rozhodně ne tak velké, aby nq to v případě potřeby nestačil autobus. Pro MHD je ten most od centra příliš daleko a ometeně přístupný, naopak je (bohužel) příliš blízko k centru pro tu tranzitní kamionovou dopravu, kterou logicky nasaje. Ale co už naděláme, když si mocní nedali říci – snad se povede aspoň postavit plnohodnotný most v Podbabě a komunikace i pro auta na okraj Bohnic s nějakou tunelovou ochranou ZOO, což by pro vlastní Prahu mělo mnohem větší význam.
Málokdy ze soutěže vyjde tak jasný vítěz, o kterém je jen málo pochybností. Doufám, že bude mít Ministerstvo dopravy koule a vybere opravdu ten nejlepší návrh.
Ještěže nestojí na trase nějaký starý, rezivějící most…
Jestli vyhraje ta hrůza, tak je to na obvinění ze zpronevěry za uspořádání soutěže a vyhození obřích prostředků
Který návrh je pro vás hrůzou?
To je docela jednoduché…. Valbek.