egoe-plus
Doprava ve městě Tramvaje

Jablonec zaplatil poprvé letos za tramvaje, provoz by měl zůstat zachován

Tramvaje v Proseči nad Nisou. Foto: Jan Sůra
Tramvaje v Proseči nad Nisou. Foto: Jan Sůra

(Doplněno o vyjádření DPMLJ) Vyostřené vztahy mezi Dopravním podnikem měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) a vedením Jablonce nad Nisou dál trvají, spory by ale zatím neměly ohrozit provoz tramvajové trati.

Jablonec včera odeslal na účty Liberce částku tři miliony korun, která odpovídá provozu na tři měsíce podle loňské, už neplatné smlouvy. Částku Jablonec poslal i přes to, že nemá dosud na provoz tramvaje žádnou smlouvu, desetiletá loni vypršela.

Chtěli jsme vyjádřit, že máme zájem o další provoz,“ řekl tajemník jablonecké radnice Marek Řeháček. Deník Zdopravy.cz minulý týden uvedl, že kvůli neplacení za provoz hrozí přerušení provozu meziměstské linky.

Jablonec svolal na dnešní den tiskovou konferenci, kde prezentoval svůj postoj k celé kauze. „Nemáme důvěru k současnému vedení DPMLJ,“ řekl primátor Jablonce nad Nisou Milan Kroupa (ANO), který uvedl, že nechápe, jak například předseda představenstva Michal Zděnek může být v čele takové firmy. Vztahy mezi Kroupou a předsedou představenstva Michalem Zděnkem jsou značně vyhrocené, Kroupa podle svých slov neuvažuje o tom, že by jednání o spolupráci nechal na jiném radní kvůli vzájemné animozitě. Kroupa například uvedl, že si myslí, že DPMLJ má zaplacené výstupy v médiích.

DPMLJ už loni v listopadu představil nový požadavek na rozdělení plateb za provoz tramvají mezi oběma městy, který měl znamet téměř zdvojnásobení nákladů pro Jablonec nad Nisou. Ten s návrhem nesouhlasí. Po čtyřech měsících včera radní schválili zadání zakázky společnosti Pro Cedop, která má prověřit rozdělení nákladů navržené DPMLJ.

„Nakládáme s veřejnými prostředky. Proto je nepřípustné, aby město vyplatilo požadovanou částku bez jakéhokoliv právního základu a bez přesného položkového rozpočtu. Jablonec byl a je připravený se na provozu tramvajové linky podílet. Musíme ale vědět, za co platíme,“ dodal Kroupa.

Podle Kroupy má Jablonec zájem na zachování provozu tramvají a situaci chce co nejrychleji vyřešit. „Do poloviny dubna chceme mít jasno,“ řekl Kroupa Kroupa. Obě města tlačí čas: do 3. května musí podat žádost o evropské dotace na prodloužení tramvajové trati do centra Jablonce. „Náš zájem o tuto stavbu trvá,“ dodal Kroupa.

Reakce DPMLJ na slova primátora Milana Kroupy:

Vyjádření Bc. Kroupy je třeba brát obecně s rezervou. Představenstvo DPMLJ je složeno ze zkušených manažerů s vysokým odborným kreditem a osobní útoky nemají a nebudou mít žádný vliv na postup a rozhodování představenstva jako celku. Představenstvo se nenechá zastrašit osobními útoky kontroverzních osob z řad politiků. Věříme, že zvítězí rozum na egem jednotlivce a tramvajová trať č. 11 bude i nadále sloužit občanům obou měst.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym

Co to znamená „znamet“ a „Kroupa Kroupa“? Nějaké nové slovo z češtiny 2.0?

Jindra

Moje vnitřní tušení mi napovídá,že primátor Jablonce,pan Milan Kroupa má dost pravdu.Současné vedeni DPMLJ bylo dosazeno ještě před ustavením nové koalice Starostů,ANO a ODS.Tedy za doby neblaze proslulého vládnutí na liberecké radnici pod taktovkou Změny pro…..A to,nejen dle mého mínění,dost živelně. Nic se neděje,jen se přešlapuje na místě a hořekuje.Jablonečáci alespoň pracují na přípravách prodloužení trati do středu města,k čemuž asi nedojde,neboť další pokračovaní modernizace trati ,zahrnující přerozchodování ,je pravděpodobně uloženo u ledu,nebo vedeni DPMLJ neví,jak na to….Výhodná koupě jedenácti ojetých autobusů asi vše nevyřeší…… P.S.Výstavba řadu let slibovaně tratě do Rochlice je utopie v oblasti sci-fi

Jindra

Pokud na trat do Rochlice nejsou peníze,je zapotřebí,aby na toto téma před dalšími volbami již žádná strana či politické seskupeni nevedly svoje předvolební sliby.

Jindra

Skutečně by měl někdo kompetentní z vedeni města a hlavně DPMLJ vydat prohlášení,že realizace tramvajové trati do Rochlice je definitivně zastavena a že i nadále bude tato lokalita obsluhována autobusy.

KLKL

Oni na severu svého času uvažovali o kočkopsech, proto je asi v popisku to „křížení“. Měli byste ještě upřesnit co s čím se kříží a co si DP od nového hybridu slibuje. Jinak bych takový popisek na tomto serveru musel hodnotit oblíbeným školním souslovím: „základní neznalost“ a to je vždy ostuda…

VS

Vážený pane KLKL,

neodolal jsme též na humornou notu (a ostatním se omlouvám, že píši lehce od tématu): Je otázkou, jde-li o základní neznalost zaužívaného slova v dané oblasti (mimochodem, křižování se, myslím, používá i u lodí při plachtění), anebo šlo o základní neznalost (českého jazyka) u těch, kdo takovéto slovo (kombinující měkkou souhlásku s minimálně neobvyklou koncovkou) začali v historii používat a neustálým opakováním dosáhli dnešního stavu. Co myslíte? 🙂

Přeji pěkný den!

Vlastimil

K popisu fotografie:
Tramvaje se spolu nekříží (nejsou to plemena živočichů), ale křižují.