Jablonec si stěžuje na nezvládnutí MHD novým dopravcem. ICOM nasadí i osobní auta

Autobus Rošero v Jablonci. Foto: mestojablonec.czAutobus Rošero v Jablonci. Foto: mestojablonec.cz

Polovina minibusů Rošero je po týdnu mimo provoz.

85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vlado

Navíc řidiči neznají pořádně ani trasu linky kudy jedou. Vodítkem jim je GPS, a ani tu neumí poslouchat. Příklad: Včera 101 od gymnázia cca -10 min. Za kruhovým objezdem u Zeleného stromu mu GPS hlásí „Za 450m odbočte vlevo“. řidič po 100m odbočil vlevo, rovnou do Kamenné ulice. Když lidé nastupovali, říká že jede ještě na autobusové nádraží. Lidé opět vystoupili. Odjel na autobusové nádraží, najel si blbě, takže musel couvat mezi lidmi aby se otočil. Při výjezdu z AN místo odbočení na ulici 5.května , projel ulicí Lipanskou do Kamenné. Na křižovatce asi minutku postál a zkontroloval jestli vlevo… Číst vice »

kix

a kdo by mi to seznání zaplatil, když výběrko bylo o nejnižší ceně..jen pozor za pravdivé informace se tu rozdávají mínusy

vlado

Jel bych tam jel sám klidně i bezplatně ve vlastním zájmu, abych před lidma nevypadal jako blbec.

Leinad

Ten kdo by objednavateli mohl platit neprovedené spoje/neobsloužené zastávky, případně i řešit bezdůvodné sjetí z trasy na kterou má linka licenci.
A ty pokuty za neprovedené spoje by promítl do kalkulace, co dá do výběrka.

Martin

Osobne nemam moc rad tyhle typy autobusu, neco podobneho jezdilo v trase Praha-Varnsdorf a uz v puli ceste vam bylo blbe z otresu (mala kola a nerovnosti), hluku a zatacek…

Martin

Slovensky vyrobce autobusu Rosero… ?

Mirek Zv.

Nevěděl by někdo, v jakém režimu budou ta osobní auta provozována? Podle jakého zákona? Pojištění sedadel? Řidičské oprávnění? Odpovědnost? Atp. Prostě co nejvíc informací, jak lze takovou věc v českém legislativním světě provést.

kix

Jsem zvědavý kolik zase dostanu minusů, ale nyní opět linka 101 zpoždění 29 minut a jedou dva spoje za sebou místy i na dohled

Lenka

Když nám přišlo u Icomu v Náchodě první a jediné Rošero, četli jsme si návod na obsluhu, kde se píše, že tento typ busu se nehodí do městského provozu. Po týdnu provozu jsme tomu uvěřili. Každou chvíli musel autobus do nemocnice. Takže nic nového pod sluncem.

Jan Sova

Ví někdo co se na tom Ivecu kazí ?? Mezi dodávkami to má docela jméno, takže by mohl být problém spíš v nástavbě nebo vybavení.

Han van Meegeren

Kdyby byl celý Iveco, budou výsledky jiné.
Když budeš vyrábět léta dobré pastičky na myši, potrvá nějaký čas než se naučíš dělat dobré busy. A teď jde o to, kdo „schytá“ ty pastičky, než se naučíš dělat busy.

Martin

Tak…

Han van Meegeren

Tak jsem dnes vyzkoušel na 126. Skoro na každé zastávce chcípne motor (že by start/stop?), řidič to chvíli přemlouvá, pak se to rozjede. Jiná a postatně horší věc je jízdní řád. Omlouvám se předem za termín, ale tohle mohl vymyslet pouze kre.tén! Semerink potraviny – Kaplička a zpět jízdní doba 12 minut. To neudělám při dodržení předpisů osobákem ani v červenci, natož touhle bednou z zimě. Řidič bydlí na Semerinku, takže to tam dobře zná. Zkusil jsem též 101. Z výchozího Rychnova +3, řidič v minutě odjezdu dojídal sváču, dovnitř nás nepustil. Takže staré dobré „až to sežeru, pojedu“. Pak… Číst vice »

Han van Meegeren

Opr.: znamení
Pozn.: 126 Rošero, 101 Evobus, tedy Mercedes

Frantík

No už se děsím, jak to bude příští rok vypadat v Uherském Hradišti… (Ale zajímavé je že jízdní řády jsou navrženy tak, že některé spoje začínají/končí u garáží ČSAD 😀 )

Sch

Jak se tu psalo, začátek provozu na celkem obtížných trasách v únoru, tedy za nejhoršího počasí asi není nejšťastnější. Noví řidiči se učí nové trasy v nejobtížnějších podmínkách. Autobusy se zajíždí v horách a navíc v zimě.
Protiargument, že Umbrella to zvládla, je ale relevantní. Možná vzala řidiče od předchozího dopravce a sázka na Mercedesy je asi taky jistota. Jenže to si do zadávacích podmínek nenapíšete, takže zpět na začátek, začít v létě, aby byl čas vše vyladit za hezkého počasí, kdy cestující nemrznou.

kix

dejme tomu že první dva dny nebyly úplně ideální podmínky, ale už několik dní jsou tu v podstatě suché silnice, max někde rozsolené a stejně nejsou schopni vyjet včas ani z konečné na které už nějaký čas stojí..jezdilo tu mhd čsad jbc, pak busline, pak busline externe pro dpmlj a když bylo zpoždění nad 2-3 minuty, tak to byla většinou vyjímka..teď je vyjímka když je to jenom 2-3 minuty..to není o žádných podmínkách v zimě, pod ty se to jenom na začátku dařilo úspěšně zametat pod koberec

kix

samozřejmě na umbrellu zapomněl, ta byla z vyjmenovaných asi nejlepší dopravce, hlavně vozový park významně pozvedla

Vasut

Umbrella začínala 1.2.2021 v mrazu – 18 a plno sněhu

panda

Slyšel jste někdo pořekadlo „Každá změna je vždy k horšímu“?

Facepalm

Jo. I spoustu jinejch naprostecjh kravin.

Han van Meegeren

Změna k Umbrelle byla k lepšímu.

percula

Pokud je podmínkou vítězství ve VR nejnižší cena musi použt kazdy soutěžící ty nejlevnější materiály jinak neuspěje, otazkou je pak kvalita, to neplatí jen v dopravě ale prakticky všude. Pokud by bylo jine kritérium např. kvalita použitých vyrobku bylo by to jiné, ale málokdo by to umel hodnotit i to hodnocení je spornéa určitě by bylo napadnutelne. Cena jako jriterium je pro vyberko nejjednodušší. Státní správa snad ani nemůže jinak. Jen to odskacou obyčejní lidé.

kubisek

přesně, vemte si, jak neúspěšně soutěží DSÚK (příspěvková organizace) autobusy s cílem eliminovat traktorbusy z Libchav.

Leinad

To jsou ti, co si chtěli koupit cisterny? (Místo požadavku na dojezd dali požadavek na kapacitu nádrže)

Profesor

Až se porouchaj ty auta, nasadíme motorky. Řídit bude nějakej Venca… Pojďte teta, já vás svezu a pak se vrátím pro Milunu :)))

ABC

Jak se do toho vlastně leze? Jako za kulomet paní, přikrčit a mírně zaklonit!

MirekP

A stejná tragédie nás patrně čeká v PID na Mníšecku, kde nejlépe hodnoceného dopravce nejspíše nahradí ICOM /ČSAD Benešov (soutěž ještě není ukončena, ale nabídli o směšný peníz nižší cenu, která je jediným kritériem).

Tom

Jak byste to hodnotil?

Facepalm

Hele, vy když si kupujete něco domu, vybíráte to jak? Nehledíte na značku a osobní zkušenosti, nečtete reference kupujících, ale koukáte je na cenu?
V tom případě byste asi měl chodit v botkách z tržnice, jíst kuřecí pařáty a bydlet v unimobuňce.

MartinS.

A teď tu značku, osobní zkušenosti a reference kupujících dostaňte do veřejné zakázky…
U zajištění dopravní obslužnosti je to tak, že definujete standardy, můžete hodnotit reference, ale ve smyslu spíše kvantity a schopnosti zakázku zvládnout než kvality a soutěžíte na cenu….

ABC

Vy když si kupujete něco domu, tak to platíte z veřejných peněz?

Tommy

A jak do té zakázky zadáte tu osobní zkušenost? Pak by všude musel zůstat současný dodavatel. S nikým jiným v místě nemáte zkušenost.

mauriicio

Bohužel, úředníci nejsou placení za to že udělají něco navíc, jako například napíšou do výběrového řízení podmínky a do smlouvy pokuty tak, aby se žádné firmě nevyplatilo podstřelit cenu pokud nedokážou zajistit kvalitu služby.
Ono se lehce směje ICOMům a podobným nepovedeným startům, ale pokud to chtěli vyhrát tak do toho prostě musejí dát nezbytné minimum, a pokud je zaplatit pokuty levnější než mít připravené extra řidiče a záložní autobusy, tak bohužel jediným poraženým bude vždy „pitomec“ co nemá vlastní auto…

kix

tohle je bohužel smutná realita..nakonec arriva to na kolejích dokazuje už několik let..do dnešního dne není schopna nasadit všude to co má jezdit a to už to nějaký pátek provozuje, takže nejde jen o start..ale někde i bohužel o stabilní stav..v jbc mi přijde, že ta mhd taky už bude na vždy v háji

Jarda

Když to někomu stálo za pár ušetřených korun….

Bkbvjbb

Jak jsou ty osobní vozy pro přepravu osob jsou pojištěny?

Tom

Povinné ručení- hradí se i škody osobám ve vozidle.

Otakar

To sice ano, ale taxíky, autoškoly a další mají jinou výši povinného ručení, než běžné soukromé auto.

Bkbvjbb

Přesně tak…

Tommy

To ale nebude taxi, do žádné navýšené kategorie se převoz osob v případě vzniku potřeby přepravy nehodí.. Autobus v MHD také nemá vyšší povinné ručení než zájezdový. Povinné ručení bude OK.

Petr Nick

Nene. . vůbec, když jde o formu „taxi“

Tom

Nejedná se o taxi. Linkova doprava se v Povinném ručení neřeší.

Facepalm

Slovenské autobusy ROŠAMBO?

Zlámalík

„… Jde o výsledek veřejné soutěže, ve které ČSAD Slaný nabídlo nejnižší cenu.“

Takže k čemu ta debata? 😉

Karlos

Za ty dva roky nasadila Umbrella laťku hodně vysoko. Uvidíme co ICOM předvede….

Han van Meegeren

Zlatá Umbrella!
Po letech v Tedomech, které mizerně topily a jejich handlování za tragické Soráče tady byly Medvědi v podstatně lepším stavu, nikdy tam zima nebyla a nevzpomenu si, že by za celou dobu byly takové problémy a to kolikrát vyjet do Maxova bylo na smeknutí klobouku, jak se s tím řidič popasoval. Teď, když od známých slyším, co ICOM předvádí, nenalezl jsem ještě odvahu vylézt z auta.
A to ještě nebyla pořádná zima.

kix

tedomy byly ještě to lepší a problémém s topením jsem si nikdy nevšiml..jaký byl vždy šok přestup z tedomu do toho rozvrzaneho zemedelskeho stroje sileneho zjevu s hrbem, ale umbrella a jeji vozovy park byl top a celkove sluzby v pohode, ale spolehlivost tu měly snad všichni dopravci podobnou, to co teď předvádí čsad slaný je neskutečný

Han van Meegeren

V Tedomech bývalo chladno, lidi nadávali, tak se v zimě daly do Liberce a liberecké Soráče do Jablonce. Bylo tam přecejen trochu tepleji. Na Medvědy to samozřejmě nemělo, ač to byly už starší, ale v lepším stavu.
Kam se poděli řidiči netuším, ale když začínala Umbrella, řadu stávajících vzala.

Josef Švejk

Já to říkám pořád – takovéhle „škatulata, hýbejte se“ (rozuměj výměna jednoho dopravce za druhý) většinou k ničemu dobrému nevede!

David

Ta smlouva musí být napsaná tak, že ojedinělé výpadky jsou tolerované (za menší pokutu) a systematické výpadky jsou za takovou pokutu, že se dopravci vyplatí si narychlo koupi jiný autobus. On by si pak dopravce rozmyslel kupovat nespolehlivé stroje.

Profesor

Přesně, pokuty až se z toho potento! Takže si strachy koupí radši dvakrát dražší stroj hned do začátku a když by se náhodou rozbil radši vezme další dva tři do rezervy. A zaplatí to z vlastní kapsy, jen aby moh jezdit a vyhrál tu soutěž na cenu

MartinS.

Nemůžete nastavit pokuty, že se z toho dopravce potento… to vám žádný soud nevezme… pokuty a sankce musí odpovídat tomu, co za službu platíte…
Např. platíte 300 Kč denně za to, že vám někdo přiveze něco, co nutně potřebujete k práci. Když to nepřiveze a vy nemůžete dělat, stojí vás to třeba 50 tisíc, které nevyděláte. Ale dopravci nemůžete dát pokutu 50 tisíc, ale jen těch 300 Kč, které mu platíte… ještě by prošlo asi 3000, ale 30 tisíc už ne… je to smutné, ale je to tak.

Leinad

Ok, nicméně není zakázáno aby pokuta (+nezaplacení za nedodanou službu) stála trošku víc, než náhradní řešení, v tomto případě výjezd zálohy/výjezd taxiku.

ABC

Ferrero Rošero

Jenda

Osobní auta se jako náhrada MHD běžně používají v severní Africe – dva pasažéři na sedadle spolujezdce, čtyři pasažéři vzadu 🙂 Samozřejmě s částečným vzájemným sezením na klíně.

Staňa

Toliko legrace si ani neumím představit. Z okna vidím jen velké autobusy a v nich marně pátrám po cestujících. A již desetiletí se podílím na platbách za tento luxus.

Martin Hroch

Doporučuji návštěvu oční ordinace;)

Luboš Beneš

Jablonec je evidentně místo prokleté MHD. Tramvaje končí na předměstí, provozovatele busů mění jako ponožky a stejně to nefunguje….

oja

Za tramvaje končící na předměstí si magistrát může sám.
S těmi busy nevím, „naštěstí“ tam už hodně dlouho nebydlím.
A dokud jsem bydlel, tak autobusy k jizerské magistrále jsem si nemohl vynachválit, tehdy fungovaly spolehlivě. A ty tramvaje konec konců taky, byť pravda, mě osobně netrápilo, že končí na předměstí, když jsem bydlel nedaleko trati.
Spíš mi přijde, že Jablonec je prokletý jako takový. Za posledních 20 let se jako místo pro život moc neposunul.

Paolo

CO si lide v Jabloni voli to maji, chteji skanzen .. maji z mesta skanzen – je zapotrebi to respektovat..

Han van Meegeren

Tramvajový skanzen je Liberce, nesmyslné přerozchodování sežralo (a ještě sežere) tolik, že na nová vozidla můžeme (navždy) zapomenout.

kix

problémy jsou bohužel i jinde..neustálé zpoždění

Původní Aleš

Evidentně nikdo na radnici nechápe, že když něco funguje, nemá se do toho sahat.

oja

Jako třeba Č(S)D na začátku 90. let?

X 1

🙂

Paolo

Bohuzel zakony , Jablonec netvori a musel to vysoutezit.

Miroslav

Čím dál více se ukazuje, že ty zákony jsou velice špatně napsány a veřejná doprava to odnáší.

TrBus

Ale, mohl jít cestou poptávkového řízení nebo jako Teplice si zřídit vlastní dopravní podnik.

Leinad

Zákony nezakazují dávat smlouvní pokuty. Za neprovedený spoj o něco málo víc než stojí výjezd zálohy

Kernteriér

Očekával jsem, že ICOM koupí tradiční Mercedesy. Problémy s Rošery mě rozhodně nepřekvapují.

Mufiklo

Taky už je asi jentak nekoupí si myslím. Spíš se divim, že nepořídil malý ISUZU, kterýma jezdí v Pelhřimově a bude i v Benešově. O nich sem slyšel, že jsou celkem spolehlivé.

jas

To asi ano. Taky jsem docela očekával ty ISUZU

Kernteriér

Tak ICOM těch Rošer po republice provozuje docela dost, takže na jednu stranu ta volba nebyla až tak překvapivá. Ale tady jsem pro náročnost provozu spíše čekal nějaké deriváty s hvězdou na čele.

Miroslav Potkan

Každé ráno mešká spoj číslo 101. Minimálně 12až15 minut. Takže nemají problém jen malé autobusy. A když jedou na Bedřichov a nebo spět.Tak zastaví v každé zatáčce. Je zřejmé že nemají praxi v ježdění na horách.

Mufiklo

Tak jim to běž ukázat jak se jezdí v horách do zatáček. Autobusama to asi nebude hele.

Michal

Je někde místo, kde by nástup ICOMu nezpůsobil potíže?

Mufiklo

Třeba když tenkrát jezdil u nás. Za celou dobu provozu sem nezaznamenal žádný problém.

kubisek

na Slánsku jezdil odjakživa (takže to vlastně nejde porovnat) a nějaké významné problémy nejsou. Teď dokonce už mají nové odbavovací zařízení, tak už člověk může jen pípnout a jet 🙂

Pavel

Neříkej nikomu, že pracuješ v ICOMU 😀

Mystifying oracle

Tady spíš Iveco – nejezdi daleko…

Mates

Ja sa divím ešte tým firmám, že tie krámy kupujú. Kde to jazdí, tam je to posrané.

Jan

Asi rozhodoval manažer z kanceláře podle tabulky, cena měla 100% váhu. Koho zajímají nějaké provozní vlastnosti…

Leinad

Toho, kdo bude muset vysvětlovat svým nadřízeným(nebo akcionářům) proč neplní zakázky a platí smluvní pokuty.

Karel

Idiot company 😂😂😂