v čem nedává smysl? Autobus jede tak jak jsem psal a vlak přes Kolín vychází také jak jsem psal, přes Pardubice je to samozřejmě časově delší, píšu tam jasně, přes Kolín.
Z rodiny vím, že jsou lidi, pro které je prostě důležité,že nastoupí ve své vesnici, zaplatí v hotovosti u řidiče a doba jízdy je jim buřt.
David
23 hodin
Kdyby byla vůle, tak by bylo ideální protáhnout linku R14A, až ji převezme Jančura, do Brna. Jízdní doba Liberec – Brno by se vešla do 4,5h. A zvýšilo by to atraktivitu linky R14a a Pardubický kraj by získal hodinový takt do Brna pro města ve východní části kraje, jak dlouhodobě požaduje. Jen by se musely kraje a MD dohodnout na financování.
Co třeba kdyby Os na 010 jezdily celý týden po 2h? Tyto rychlíky by mohly zastavovat Pardubičky – Moravany – Choceň – Brandýs – Ústí. Poté by to neznamenalo prakticky žádnou kapacitu navíc. Spíše by to bylo pro kapacitu přínosem.
To nevešla. 2 a 3/4 hodiny to jede jen z Liberce do Pardubic a těžko čekat, že dotovaný spoj regionálního typu bude zastavovat jen v ČT z Pardubic, nehledě na to, že 160 to s čím bude jezdit Jančura asi jet nepůjde.
sice to je v návrhu, ale ono to má dost trhliny, tak bůhví, kdy tomu tak bude, zároveň se změní časy, takže je otázkou na co to pak ve skutečnosti bude v Pardubicích navazovat, nabízí se na comfortjety, to by pak mohlo být zajímavé spojení
Uvědomte si, že přímé spojení Liberec – Brno by byl spíše takový bonus. Ta vazba R14 a R19 je důležitá, protože řeší spoustu relací mezi sídly s 10-20 tis. obyvateli a atraktivními turistickými lokalitami. Zrušení této vazby bez adekvátní náhrady je nesmysl.
Třeba proto, aby východní část Pardubického kraje měla konečně 1h takt do Brna. Svitavy 1h takt do Pardubic. Spojení bez přestupu do HK a mnoho dalších na první pohled ne úplně viditelných zlepšení. Přímé spojení bez přestupu je vždy lepší, i když je mírně delší.
východní část Pardubického kraje má spojení do Brna každou hodinu, Svitavy na Pardubice také. Kolik cestujících jede ve směru od Brna na Prahu a kolik na Hradec a dále na Liberec? Krom toho, spojení Liberec-Brno je pořád aktuálně rychlejší přes Kolín, jen bohužel díky tomu neduhu dlouhých přímých vlaků, to směrem na Liberec není spolehlivé, což je právě ten problém dlouhých tras, kde se nabaluje zpoždění. Směrem na Brno to vychází hezky a je to bez rizika.
Jaroslav
1 den
Určitě se nejedná o nejrychlejší spojení, jak je mylně v článku uvedeno, to je z Liberce přes Prahu do Brna.
M 474 003
1 den
Liberec a Brno přímé spojení měly. Tahala to 754. Pak udělali z ekologických důvodů přepřah v Třebové a Hradci.
proč? ten vlak by byl rychlejší, nelze srovnávat tehdejší dobu. Liberec-Pardubice 2:45 Pardubice-Brno 1:40, takže suma sumárum jízdní doba 4:25, to je oproti autobusu s jízdní dobou 5:38 a 5:57 ještě super výsledek Ale nevidím důvod něco takového zavádět.
Přepřah. No vidíte a to by měli všihcni přestupovat v Lichkově, aby nejel diesel pod dráty.
Petr Nick
1 den
Lepší by byl Flix se zastávkou v Pardubicích u vlaku pro možnost využít spoj na cestě do Olomouce
Matfyzák
1 den
Rad bych se zeptal autoru jizdniho radu, proc je ten stejny spoj (jede v identickych casech) JnN -> Brno uveden dvakrat, jednou s poznamkou, ze jede v pracovnich dnech a podruhe, ze jede v sobotu a nedeli? Nedalo by se misto toho napsat jeden spoj jedouci kazdy den?
Koukněte třeba na trať 096 či 236. Spoj z Roudnice (2024/25) ve 22:38 do Břízy je tam dokonce 3x.
Caracas
1 den
Nechápu, proč autobus nezastavuje v Jičíně. Za chybu také považuji uspíšený nedělní odjezd z Brna. V neděli by byl podle mého názoru vhodnější pozdější čas.
Kubrt
1 den
Vzpomínám na rychlík Nisa, tomu to trvalo 6 hodin, ale měl víc zastávek 🙂
H_T
1 den
Ty spoje všude prostojej hroznýho času, např. půl hodiny v Hradci … to mi přijde trochu marný
V Hradci to bude pravděpodobně bezpečnostní přestávka, linka bude obsluhována jedním řidičem a časově už by se do limitu nevešel.
Mne spíš zaráží skutečnost, že linka je vedena JN-LB-BM a ne logičtěji LB-JN-BM.
Na dálkových trasách jsou pauzy obvyklé, z důvodů jako WC, možnost zakoupit občerstvení, někdo nikotin… Ale tady je asi myšleno, že sotva vyjede, už má čtvrthodinovou pauzu. Pro Jablonečáka, co chce do Brna, to moc není. Ty čekačky jsou asi na vyvažování zpoždění, ale jestli to pojede dle itineráře, tak kdo zkusí a zjistí, že co chvíli docela velké prostoje, příště s tím nepojede. Nezastavování v Jičíně se jeví z pozorovacího pohledu (bez znalosti důvodu) jako chyba. A vůbec linky v režimu jeden náhodný výstřel za den nikdy atraktivní nebudou.
nikoliv 5, ale bez tří minut 6 hodin, jedním směrem závratných 5:39. Nejrychlejší spojení je přes Kolín Jablonec-Brno za 4:12, Liberec-Brno za 4:19
by mě zajímalo, proč za uvedení čistých faktů, dostávám mínusy
nejspis proto, ze ten vas prispevek nedava smysl .
pres ty pardubice je to 4:57.
v čem nedává smysl? Autobus jede tak jak jsem psal a vlak přes Kolín vychází také jak jsem psal, přes Pardubice je to samozřejmě časově delší, píšu tam jasně, přes Kolín.
se domnívám, že řidič autobusu má po čtyřech hodinách přestávku…. tedy, když jsem tou linkou jezdil do Brna, tak jí měl…
a jakou to má souvislost? Já nikde netvrdím, že nemá mít pauzu, já napsal jen čistá fakta. Jak to trvá a kolik je nejrychlejší možnost, toť vše.
Na tomhle je strašný, že to za téměř 6 (!!!) hodin dojede z jednoho místa do druhého, které je vzdálené 200 km vzdušnou čarou…
na tomhle je strašný, že to vůbec někdo spouští
na tomhle je strašný, že to liberecký kraj dotuje.
tak to je ještě horší, než jsem si myslel
když jsem s tou linkou jezdil, tak dává velký smysl…obslužnost po trase byla velmi využívaná…
Z rodiny vím, že jsou lidi, pro které je prostě důležité,že nastoupí ve své vesnici, zaplatí v hotovosti u řidiče a doba jízdy je jim buřt.
Kdyby byla vůle, tak by bylo ideální protáhnout linku R14A, až ji převezme Jančura, do Brna. Jízdní doba Liberec – Brno by se vešla do 4,5h. A zvýšilo by to atraktivitu linky R14a a Pardubický kraj by získal hodinový takt do Brna pro města ve východní části kraje, jak dlouhodobě požaduje. Jen by se musely kraje a MD dohodnout na financování.
A vešlo by se to kapacitně do úseku Pardubice – Česká Třebová?
Co třeba kdyby Os na 010 jezdily celý týden po 2h? Tyto rychlíky by mohly zastavovat Pardubičky – Moravany – Choceň – Brandýs – Ústí. Poté by to neznamenalo prakticky žádnou kapacitu navíc. Spíše by to bylo pro kapacitu přínosem.
Bude to pak ještě rychlík? Aby se nevyplatilo počkat na EC, které ho pak někde předjede.
Takový Sp1491/R861 může být dobrý příkladem.
To nevešla. 2 a 3/4 hodiny to jede jen z Liberce do Pardubic a těžko čekat, že dotovaný spoj regionálního typu bude zastavovat jen v ČT z Pardubic, nehledě na to, že 160 to s čím bude jezdit Jančura asi jet nepůjde.
BEDMU pro RJ by při napájení z troleje mělo jet 160, je to variace na pantera.
Stále těžko čekat, že by to nikde nezastavovalo. Takže to hodinu a půl nepojede. A hlavně. Nebude mít dost souprav na takovou srandu.
160 to umět musí, je to požadavek výběrka a taky bude, když to bude klasický panter. Ale je to nesmysl, přes Kolín je to rychlejší.
Jízdní doba z Liberce do Pardubic se má o půl hodiny zkrátit.
sice to je v návrhu, ale ono to má dost trhliny, tak bůhví, kdy tomu tak bude, zároveň se změní časy, takže je otázkou na co to pak ve skutečnosti bude v Pardubicích navazovat, nabízí se na comfortjety, to by pak mohlo být zajímavé spojení
Právě proto, že není jasné jak to bude navazovat, tak je to další argument pro prodloužení do Brna.
nesmysl, ta poptávka není tak vysoká a přestup nikoho nezabije, z Pardubic to na Brno jezdí každou půl hodinu, jen jeden z 4 spojů je pomalá Svitava
Uvědomte si, že přímé spojení Liberec – Brno by byl spíše takový bonus. Ta vazba R14 a R19 je důležitá, protože řeší spoustu relací mezi sídly s 10-20 tis. obyvateli a atraktivními turistickými lokalitami. Zrušení této vazby bez adekvátní náhrady je nesmysl.
takže to chcete do Brna protáhnout jako vymeták a dělat z toho bonus? To kdejaký EX pak na trase někde předjede, takže k čemu to protahovat.
Třeba proto, aby východní část Pardubického kraje měla konečně 1h takt do Brna. Svitavy 1h takt do Pardubic. Spojení bez přestupu do HK a mnoho dalších na první pohled ne úplně viditelných zlepšení. Přímé spojení bez přestupu je vždy lepší, i když je mírně delší.
východní část Pardubického kraje má spojení do Brna každou hodinu, Svitavy na Pardubice také. Kolik cestujících jede ve směru od Brna na Prahu a kolik na Hradec a dále na Liberec? Krom toho, spojení Liberec-Brno je pořád aktuálně rychlejší přes Kolín, jen bohužel díky tomu neduhu dlouhých přímých vlaků, to směrem na Liberec není spolehlivé, což je právě ten problém dlouhých tras, kde se nabaluje zpoždění. Směrem na Brno to vychází hezky a je to bez rizika.
Určitě se nejedná o nejrychlejší spojení, jak je mylně v článku uvedeno, to je z Liberce přes Prahu do Brna.
Liberec a Brno přímé spojení měly. Tahala to 754. Pak udělali z ekologických důvodů přepřah v Třebové a Hradci.
Ten vlak byla ještě větší ztráta času než tahle autobusová linka.
Hlavně to jelo z Brna v 5 ráno…
proč? ten vlak by byl rychlejší, nelze srovnávat tehdejší dobu. Liberec-Pardubice 2:45 Pardubice-Brno 1:40, takže suma sumárum jízdní doba 4:25, to je oproti autobusu s jízdní dobou 5:38 a 5:57 ještě super výsledek Ale nevidím důvod něco takového zavádět.
Tehdy se řešila cena nafty, ne životní prostředí.
Přepřah. No vidíte a to by měli všihcni přestupovat v Lichkově, aby nejel diesel pod dráty.
Lepší by byl Flix se zastávkou v Pardubicích u vlaku pro možnost využít spoj na cestě do Olomouce
Rad bych se zeptal autoru jizdniho radu, proc je ten stejny spoj (jede v identickych casech) JnN -> Brno uveden dvakrat, jednou s poznamkou, ze jede v pracovnich dnech a podruhe, ze jede v sobotu a nedeli? Nedalo by se misto toho napsat jeden spoj jedouci kazdy den?
Koukněte třeba na trať 096 či 236. Spoj z Roudnice (2024/25) ve 22:38 do Břízy je tam dokonce 3x.
Nechápu, proč autobus nezastavuje v Jičíně. Za chybu také považuji uspíšený nedělní odjezd z Brna. V neděli by byl podle mého názoru vhodnější pozdější čas.
Vzpomínám na rychlík Nisa, tomu to trvalo 6 hodin, ale měl víc zastávek 🙂
Ty spoje všude prostojej hroznýho času, např. půl hodiny v Hradci … to mi přijde trochu marný
V Hradci to bude pravděpodobně bezpečnostní přestávka, linka bude obsluhována jedním řidičem a časově už by se do limitu nevešel.
Mne spíš zaráží skutečnost, že linka je vedena JN-LB-BM a ne logičtěji LB-JN-BM.
JN-LB-BM je to vedené protože má ICOM v Jablonci garáže
Tam stát musí. Pauza pro šoféra.
Na dálkových trasách jsou pauzy obvyklé, z důvodů jako WC, možnost zakoupit občerstvení, někdo nikotin… Ale tady je asi myšleno, že sotva vyjede, už má čtvrthodinovou pauzu. Pro Jablonečáka, co chce do Brna, to moc není. Ty čekačky jsou asi na vyvažování zpoždění, ale jestli to pojede dle itineráře, tak kdo zkusí a zjistí, že co chvíli docela velké prostoje, příště s tím nepojede. Nezastavování v Jičíně se jeví z pozorovacího pohledu (bez znalosti důvodu) jako chyba. A vůbec linky v režimu jeden náhodný výstřel za den nikdy atraktivní nebudou.
Autobusáci musejí respektovat vyhlášku.