kmax

Jablonec s Libercem získají nové spojení s Brnem, přímá linka pojede jednou denně

Autobus Setra dopravce ICOM transport. Foto: ICOM transportAutobus Setra dopravce ICOM transport. Foto: ICOM transport

Doba jízdy je přes pět hodin.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

nikoliv 5, ale bez tří minut 6 hodin, jedním směrem závratných 5:39. Nejrychlejší spojení je přes Kolín Jablonec-Brno za 4:12, Liberec-Brno za 4:19

Jarda

by mě zajímalo, proč za uvedení čistých faktů, dostávám mínusy

Pav

nejspis proto, ze ten vas prispevek nedava smysl .

pres ty pardubice je to 4:57.

Jarda

v čem nedává smysl? Autobus jede tak jak jsem psal a vlak přes Kolín vychází také jak jsem psal, přes Pardubice je to samozřejmě časově delší, píšu tam jasně, přes Kolín.

Milan

se domnívám, že řidič autobusu má po čtyřech hodinách přestávku…. tedy, když jsem tou linkou jezdil do Brna, tak jí měl…

Jarda

a jakou to má souvislost? Já nikde netvrdím, že nemá mít pauzu, já napsal jen čistá fakta. Jak to trvá a kolik je nejrychlejší možnost, toť vše.

Nose Peak

Na tomhle je strašný, že to za téměř 6 (!!!) hodin dojede z jednoho místa do druhého, které je vzdálené 200 km vzdušnou čarou…

Jarda

na tomhle je strašný, že to vůbec někdo spouští

DOPRAVAK01

na tomhle je strašný, že to liberecký kraj dotuje.

Jarda

tak to je ještě horší, než jsem si myslel

Milan

když jsem s tou linkou jezdil, tak dává velký smysl…obslužnost po trase byla velmi využívaná…

Jan Šlezingr

Z rodiny vím, že jsou lidi, pro které je prostě důležité,že nastoupí ve své vesnici, zaplatí v hotovosti u řidiče a doba jízdy je jim buřt.

David

Kdyby byla vůle, tak by bylo ideální protáhnout linku R14A, až ji převezme Jančura, do Brna. Jízdní doba Liberec – Brno by se vešla do 4,5h. A zvýšilo by to atraktivitu linky R14a a Pardubický kraj by získal hodinový takt do Brna pro města ve východní části kraje, jak dlouhodobě požaduje. Jen by se musely kraje a MD dohodnout na financování.

Kubrt

A vešlo by se to kapacitně do úseku Pardubice – Česká Třebová?

David

Co třeba kdyby Os na 010 jezdily celý týden po 2h? Tyto rychlíky by mohly zastavovat Pardubičky – Moravany – Choceň – Brandýs – Ústí. Poté by to neznamenalo prakticky žádnou kapacitu navíc. Spíše by to bylo pro kapacitu přínosem.

N.N.

Bude to pak ještě rychlík? Aby se nevyplatilo počkat na EC, které ho pak někde předjede.

David

Takový Sp1491/R861 může být dobrý příkladem.

M19

To nevešla. 2 a 3/4 hodiny to jede jen z Liberce do Pardubic a těžko čekat, že dotovaný spoj regionálního typu bude zastavovat jen v ČT z Pardubic, nehledě na to, že 160 to s čím bude jezdit Jančura asi jet nepůjde.

Kubrt

BEDMU pro RJ by při napájení z troleje mělo jet 160, je to variace na pantera.

M19

Stále těžko čekat, že by to nikde nezastavovalo. Takže to hodinu a půl nepojede. A hlavně. Nebude mít dost souprav na takovou srandu.

Jarda

160 to umět musí, je to požadavek výběrka a taky bude, když to bude klasický panter. Ale je to nesmysl, přes Kolín je to rychlejší.

David

Jízdní doba z Liberce do Pardubic se má o půl hodiny zkrátit.

Jarda

sice to je v návrhu, ale ono to má dost trhliny, tak bůhví, kdy tomu tak bude, zároveň se změní časy, takže je otázkou na co to pak ve skutečnosti bude v Pardubicích navazovat, nabízí se na comfortjety, to by pak mohlo být zajímavé spojení

David

Právě proto, že není jasné jak to bude navazovat, tak je to další argument pro prodloužení do Brna.

Jarda

nesmysl, ta poptávka není tak vysoká a přestup nikoho nezabije, z Pardubic to na Brno jezdí každou půl hodinu, jen jeden z 4 spojů je pomalá Svitava

David

Uvědomte si, že přímé spojení Liberec – Brno by byl spíše takový bonus. Ta vazba R14 a R19 je důležitá, protože řeší spoustu relací mezi sídly s 10-20 tis. obyvateli a atraktivními turistickými lokalitami. Zrušení této vazby bez adekvátní náhrady je nesmysl.

Jarda

takže to chcete do Brna protáhnout jako vymeták a dělat z toho bonus? To kdejaký EX pak na trase někde předjede, takže k čemu to protahovat.

David

Třeba proto, aby východní část Pardubického kraje měla konečně 1h takt do Brna. Svitavy 1h takt do Pardubic. Spojení bez přestupu do HK a mnoho dalších na první pohled ne úplně viditelných zlepšení. Přímé spojení bez přestupu je vždy lepší, i když je mírně delší.

Jarda

východní část Pardubického kraje má spojení do Brna každou hodinu, Svitavy na Pardubice také. Kolik cestujících jede ve směru od Brna na Prahu a kolik na Hradec a dále na Liberec? Krom toho, spojení Liberec-Brno je pořád aktuálně rychlejší přes Kolín, jen bohužel díky tomu neduhu dlouhých přímých vlaků, to směrem na Liberec není spolehlivé, což je právě ten problém dlouhých tras, kde se nabaluje zpoždění. Směrem na Brno to vychází hezky a je to bez rizika.

Jaroslav

Určitě se nejedná o nejrychlejší spojení, jak je mylně v článku uvedeno, to je z Liberce přes Prahu do Brna.

M 474 003

Liberec a Brno přímé spojení měly. Tahala to 754. Pak udělali z ekologických důvodů přepřah v Třebové a Hradci.

rogo01

Ten vlak byla ještě větší ztráta času než tahle autobusová linka.

Nose Peak

Hlavně to jelo z Brna v 5 ráno…

Jarda

proč? ten vlak by byl rychlejší, nelze srovnávat tehdejší dobu. Liberec-Pardubice 2:45 Pardubice-Brno 1:40, takže suma sumárum jízdní doba 4:25, to je oproti autobusu s jízdní dobou 5:38 a 5:57 ještě super výsledek Ale nevidím důvod něco takového zavádět.

Kubrt

Tehdy se řešila cena nafty, ne životní prostředí.

N.N.

Přepřah. No vidíte a to by měli všihcni přestupovat v Lichkově, aby nejel diesel pod dráty.

Petr Nick

Lepší by byl Flix se zastávkou v Pardubicích u vlaku pro možnost využít spoj na cestě do Olomouce

Matfyzák

Rad bych se zeptal autoru jizdniho radu, proc je ten stejny spoj (jede v identickych casech) JnN -> Brno uveden dvakrat, jednou s poznamkou, ze jede v pracovnich dnech a podruhe, ze jede v sobotu a nedeli? Nedalo by se misto toho napsat jeden spoj jedouci kazdy den?

babilon

Koukněte třeba na trať 096 či 236. Spoj z Roudnice (2024/25) ve 22:38 do Břízy je tam dokonce 3x.

Caracas

Nechápu, proč autobus nezastavuje v Jičíně. Za chybu také považuji uspíšený nedělní odjezd z Brna. V neděli by byl podle mého názoru vhodnější pozdější čas.

Kubrt

Vzpomínám na rychlík Nisa, tomu to trvalo 6 hodin, ale měl víc zastávek 🙂

H_T

Ty spoje všude prostojej hroznýho času, např. půl hodiny v Hradci … to mi přijde trochu marný

Miroslav

V Hradci to bude pravděpodobně bezpečnostní přestávka, linka bude obsluhována jedním řidičem a časově už by se do limitu nevešel.
Mne spíš zaráží skutečnost, že linka je vedena JN-LB-BM a ne logičtěji LB-JN-BM.

Michal²

JN-LB-BM je to vedené protože má ICOM v Jablonci garáže

Jiří Šrámek

Tam stát musí. Pauza pro šoféra.

Dachs

Na dálkových trasách jsou pauzy obvyklé, z důvodů jako WC, možnost zakoupit občerstvení, někdo nikotin… Ale tady je asi myšleno, že sotva vyjede, už má čtvrthodinovou pauzu. Pro Jablonečáka, co chce do Brna, to moc není. Ty čekačky jsou asi na vyvažování zpoždění, ale jestli to pojede dle itineráře, tak kdo zkusí a zjistí, že co chvíli docela velké prostoje, příště s tím nepojede. Nezastavování v Jičíně se jeví z pozorovacího pohledu (bez znalosti důvodu) jako chyba. A vůbec linky v režimu jeden náhodný výstřel za den nikdy atraktivní nebudou.

Michael

Autobusáci musejí respektovat vyhlášku.