Izraelci na nákupech. Ve své historicky největší akvizici objednává El Al až 31 Boeingů 737 MAX
Výroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: Boeing
Letadla přispějí k obnově flotily Boeingů 737NG.
Letadla přispějí k obnově flotily Boeingů 737NG.
…prý některá civilní letadla El Al mají instalované výmetnice klamných cílů. Je to pravda?
Ano, kvůli tomu nemůžou parkovat přímo u terminálu, protože ty výmetnice obsahují výbušniny.
Díky!
Jak nemohou parkovat u terminálu? EL AL v PRG parkuje u terminálu u nástupního mostu. Možná jste to myslel tak, že nemůže parkovat tak aby byl viděn např. z veřejně přístupných míst v okolí terminálu. Z bezpečnostních důvodů musí být v “zálivu”
Záleží jak které letadlo a možná i na jak kterém letišti.
Výmetnice klamných cílů byly nainstalované na některých starších letadlech El Al. Ty musely typicky na letištích parkovat někde na ploše, protože kdyby fléry samovolně vystřelily, nechcete, aby se to stalo hned u hořlavého terminálu. Nově se používá laserový systém, který funguje na bázi oslepení infračerveného senzoru naváděných raket, tam tohle nebezpeční nehrozí, takže takové letadlo může i k terminálu k nástupnímu rukávu.
https://www.airwaysmag.com/legacy-posts/el-al-anti-missile-defense-systems
A taky je velmi často přítomen letecký maršál na palubě.
Politicky je to velice špatně a současně je to nebezpečné (a teď nemyslím ze strany letadla jako takového), ale asi nemohli jinak.
Je mi vas velice lito. Asi jste mel tezky zivot.
A nebo ta dalsi moznost…
Opravdu a proč jako?
Pro mínusáře, opravdu jste pochopili proč jsem to napsal, anebo jste si jen dosadili prvoplánově Boeing a plác to tam? Docela by mě to zajímalo.
Jako že by nedali vydělat Američanům přesto, že jim cpou obrovské množství peněz a techniky, díky které se můžou bránit proti svým sousedům?! Pokud si prostě vyhodnotí že např. Airbus nabízí obdobně kvalitní / ekonomicky výhodný stroj, pak prostě ten politický rozměr u nich zvítězí na plné čáře a raději podpoří průmysl v USA… naopak mi to dává politicky smysl.
Vždyť píšu, že asi nemohli jinak. Bohužel to asi skoro nikdo nepochopil.
Mohli jinak, vždy je možnost volby, jen ty další nedávaly smysl nebo prostě výrazně méně.
Proč by nemohli, to přece není armádní zakázka. Navíc ve flotile B737 mají, takže pokračovat v tom se nabízí i čistě prakticky bez dalších spekulací, zůstane type ratingy posádek, údržby a vůbec. A ještě ta letadla dostanou o mnoho let dříve.
Objednávat 737 Max je vzhledem k nedávným událostem docela odvaha.
Snad už u Boeingu tu kontrolu kvality (+ školení obsluhy) nepodcení a dodají opravdu kvalitní stroje.
Izraelci dostávají od Američanů tučné šeky a spoustu vybavení na obranu země, takže dává smysl, že si budou objednávat v rámci dobrých vztahů právě Boeing a ne Airbus.
Bude dobrá cena.
idealni doba na objednani.
velka sleva, a dodani za 4-5 let… co vic chtit?
To jo, na Airbus by cekali 10 let, coz taky neni reseni. Nektere jejich letadla uz neco pamatuji.
Maxy se dodávají každý den i teď. Oni ta letadla navíc dostanou v době, když už (snad) bude mít Boeing výrobní problémy jak své tak Spiritu dávno vyřešené (jak všichni doufáme).
Myslím, že nebudou, přibudou totiž další problémy.