Iveco představilo pět nových modelů autobusů, některé vyjedou z české linky
Autobusový výrobce Iveco na veletrhu Busworld představil pět nových modelů ze své produkce. Největší pozornost dostali Crossway LE s pohonem
Autobusový výrobce Iveco na veletrhu Busworld představil pět nových modelů ze své produkce. Největší pozornost dostali Crossway LE s pohonem na CNG a prodloužený třínápravový Crossway LE. Inovace se dočkal také Evadys, který Iveco prezentuje v nové úpravě pro zájezdovou dopravu. Některé nové modely vyjedou z české výrobní linky ve Vysokém Mýtě.
Třínápravový Crossway LE je novinkou v produktové řadě, které se prodalo už přes 30.000 kusů. Výrobce prodloužil skříň o pouhý 1,5 metru proti dvounápravové verzi s délkou 12,96 metru, ale dosáhl 40procentního zvýšení kapacity vozidla (61 sedaček, celkově 104 míst ve vozidle v případě linkové úpravy). Zvětšila se i rozteč sedaček na minimálně 71 cm. Další změny zasáhly šasi a podlahovou konstrukci. Navzdory délce výrobce prohlašuje, že vozidlo má nejmenší poloměr otočení – 11,9 metru.
Crossway LE ve své klasické podobě se zároveň stal vítězem letošní International Bus and Coach Competition 2017, která vyhodnocovala vozidla s nízkopodlažním nástupem.
Představení se dočkal také Crossway LE NP s pohonem na CNG i biometan. Nádrže na stlačený plyn jsou uložené v boxech na střeše tak, aby byly dobře dostupné pro údržbu. Prostor interiéru přitom nebyl nijak zmenšen proti modelu se standardním pohonem. Kapacita 1.260 litrů plynu nabízí dojezd 500 až 600 kilometrů. Celková výška vozidla 3,21 metru je podle Iveca nejnižší na trhu mezi ekvivalentními modely. Model také vyhrál anketu Sustainable Bus Award Intercity 2018.
Nové prodeje modelu Evadys míří na zájezdovou dopravu, především na exkurze s mnoha zastávkami. Pro svůj účel dostal do výbavy výkonnější motor Cursor 9, o tři krychlové metry větší zavazadlový prostor v porovnání s vysokopodlažním Crosswayem, nebo volitelně kvalitnější sedadla Spacio.
Kromě těchto novinek představil výrobce nové modely minibusu Daily Smart pro letištní dopravu či velké taxi, Daily Blue-Power s elektrickým pohonem, Daily NP s pohonem na CNG slibující až 35 procentní úsporu nákladů v porovnání s dieselovým pohonem.
Bez povšimnutí nezůstaly ani trolejbusy Crealis, kde pohony dodává Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation.