Iveco dodá šest naftových autobusů pro pardubickou MHD
Autobusy Iveco Urbanway. Foto: Dopravní podnik města Pardubic
Dodávka nových vozidel má proběhnout do června příštího roku.
Dodávka nových vozidel má proběhnout do června příštího roku.
zase nafta? nemachrovali že už budou brát jenom vodík? cha cha vzdušný zámky
Jsem zvědavý, jestli město někdy zase zasmluvní třídveřové Crosswaye LE. Naposledy dopravní podnik odkoupil od Iveca předváděcí kousek. Je to sice atyp, ale pořád je to městský vůz z Vysokého Mýta, z našeho kraje. Nic proti Crosswayům, ale aspoň by byl vozový park ještě více pestrý, a pořád v rukou Iveca (busy) / Škody (trolejbusy). Mám na Crossway LE trochu slabost, mají zajímavě řešený interiér. 🙂
Když Crossway splní požadavky a bude levnější než ostatní. Ale do města je to silně nevhodnej vůz..
Ale zase pojme více sedících cestujících, což ocení především zaměstnanci v průmyslových zónách, co jedou na směnu.
Škoda jen, že v Ivecu ještě nezačali dělat nějaký pěkný design autobusů a stále chrlí jen ohavné krabice.
Autobud bude ze své podstaty krabice vždycky.
nevím tak zkus něco vymyslet. Jinak mě se líbí a jak tu je napsáno. Autobus je krabice s okny
Proč kupují autobusy od francouzského výrobce? Proč nekupují od nás. V krají mají dvě firmy. Doprava z Francie se zbytečně prodraží.
T oto máte trochu popleténé , Iveco sídlí právě v Pardubickém kraji sice si vybrali bus který vyrábí jiná pobočka , tentokrát ve Francii ale příště si zase město ve francii koupí model který se dělá ve Vysokém Mýtě.
Francouzské? Pardon Iveco je italská značka
Iveco je italská značka, ale ty Urbanwaye jsou skrz naskrz francouzské, už v několikáté generaci. Ale s panem Králem toto nemá smysl řešit.
Jak se to vezme. Ne čistě Italská, ale spíše Evropská když vznikla sloučením Fiat, OM, Lancia, Unic a Magirus. První tři Itálie a ty poslední dva Francie a Německo.
To třeba Scania.O ní se dá říci, že je čistě Švédská i přes pozdější sloučení s další Švédskou firmou Vabis.
Ještě to chce připomenout že součatné Iveco bus bylo předtím Irisbus kde byly sločené autobusové značky více firem. Kromě zmiňovaných ještě třeba Renault který vlastnil Karosu z V.M a i Ikarus. A když pak francouzi svuj podíl italum prodali vznikl Iveco Bus
jasně, auta na naftu a benzín pomalu zakazují a do placatého města na MHD koupí naftový busy… ubohá doba 😉
Nejspíš zase mají nejsnadnější údržbu ze všech MHD.
Hlavně se nalije a jede se.
Ne, to není ubohá doba. Je dobře, že se ještě přemýšlí. Však ony vám ty diesly budou jednou ještě dobré. Stejně jako byly dobré staré dieslové stroje 679.1 Sergej a 669 Čmelák aktuálně zajišťují (23.6-26.8.2023) vozbu po dobu napěťové výluky na trati Kadaň Prunéřov- Klášterec nad. Ohří
Oprava: 23.8- 26.8.2023
Sám jsi ubohy a nerozumíš tomu
a jinak zrovna Pardubice mají hlavní páteř trolejbusouvou a autobusy na doplnění
Na šlapací autobusy si jdi na kolotoč..
Pardubický kraj, resp. okres Ústí nad Orlicí vyrábí asi nejvíce autobusů v přepočtu na obyvatele na světě. Proč dováží busy MHD z Francie?
Protože třeba chtějí mít pokud možno ucelený vozový park? Tedy i levnější a snazší údržbu?
Každý závod IVECO BUS vyrábí nějaké modely. Ve Vysokém Mýtě se dělají meziměstské autobusy Crossway a ve Francii v Annonay se dělají městské autobusy Urbanway. Takže když v CZ chtějí městský autobus, tak jim ho vyrobí IVECO ve Francii a když ve Francii chtějí meziměstský autobus, tak jim ho IVECO vyrobí v České Republice. To je klasická dělba práce, takže žádný konflikt zájmů.
Ve zkratce: Protoze myslenkove nezamrzli v 17. stoleti.
Proč zrovna v 17. století?
Protože v 18. století se už objevuje nauka zvaná ekonomie.
protože nejsou hloupy jako ty.