Iveco dodá do Prahy posledních 17 standardních dieselových autobusů. Problémy se vyřešily
První autobus Iveco Streetway 12M pro Prahu. Foto: Ondřej Kubát / DPP
Iveco dosud čelilo zpožděním v dodávkách, za které muselo platit smluvní pokuty.
Garáže Vršovice budou mít těch Streetwayů málo. Ale je pravda, že oni nemají ty busy tak staré. Nejstarší jsou u nich ty 8,9 metrové Urbina.
V krátkém provedení se to do Prahy na frekventované linky moc nehodí. Menší obsaditelnost a ty jedny dveře oproti Sorkám chybí. Nasazování na příměstské třístovky bych označil jako výsměch cestujícím.
Asi máme rozdílný pohled na svět. Teď nově jezdí v Letňanech na 351 místo hrbáčů a je to značný pokrok v kvalitě. Když někdy místo hrbáče jede klasická SORka, tak ta se na příměsto také nehodí dík absenci odpružení vhodného na Středočeské silnice.
S hybridnymi Urbanwaymi je teda v ramci moznosti spokojnost?
Ja tam vnitrne trpim z te hromady zabitych prostor v interieru. Kdyz uz se to aspon kovove netrese jak merkur padajici do popelnice (asi v dilnach provedli mensi zazrak), tak jizdne je to jinak v pohode. K avizovanemu hybridu to ma hodne daleko, je to spis jen takova uboha obezlicka s elektromoturkem a miniakumulatorem, ale jestli to DPP jinak vyhovuje a pres dotace za nizkoemisni vozidlo to koupej za malo, tak proc ne. Ale rozhodne nebudou stacit na vytizenych linkach a cestujici se spis nevejdou (system „n+1“ proste selze driv nez u sorky nebo streetwaye), to vozidlo ma objektivne mensi… Číst vice »
Jen bych dodal, že problém s funkčností dveří se řeší každý den provozu.
A problemy typu nereaguji na prikazy/nedoviraji se/signalizace dveri/senzory? Dik.
(Ja jsem to zatim v podani Streetwayu sam nevidel a zatim jsem o tom slysel vzdy stylem agentury JPP, cimz to nechci jakkoli zpochybnovat.)
Často nereagují na stisknutí tlačítka pro otevření ( tlačítko u řidiče), nebo se naopak některé z již otevřených dveří nezavřou. Mechanicky by snad měly být v pořádku. Počáteční problémy s omezovači jsou asi již také vyřešeny.
Část závad se projeví již před výjezdem z garáží, takže v samotném provozu už to tolik není vidět. Je to kus od kusu.
Jel jsem streetwayem DPP zatím asi třikrát (nemám na ně moc štěstí) a popsané problémy s dveřmi byly pokaždé:d
Jsem zvědav, jak bude vypadat výběrové řízení na další autobusy DPP i jestli z této zakázky ještě podnik koupí další opční kloubáky. Jejich číslo se zastavilo na 41 a dále u DPP objednávají pouze mild-hybridní 18m Urbanway z jiné rámcovky.
Jj., hlavne ze se problemy sami vyresily…
No jo, jenom stačilo tam začít řádně upevňovat nepraskající hadice.