Italský ministr čelí výzvám k rezignaci, zastavil mimořádně vlak v jiné stanici, aby stihl otevření parku

Vysokorychlostní jednotka Frecciarossa 1000 v Miláně. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraVysokorychlostní jednotka Frecciarossa 1000 v Miláně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Podle dopravce nevznikla žádná škoda.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
oja

Ono je to těžké, ministr zaslouží pochvalu za to, že jel vlakem, místo aby letěl nebo se celou cestu vezl autem. Za to velké zpoždění nemohl a pak už neměl možnost, jak situaci řešit tak, aby ho opozice nemohla zkritizovat. Alternativou bylo na danou akci vůbec nedorazit.

Pavel Q

Pokud si pamatuji, u ČD existovala možnost nechat si mimořádně zastavit vlak za poplatek.

Ruzian1

Ta furt je, ovsem se to musi resit dostatecne dopredu.

libor

to jde pořád, ne ? ruční brda, platí se až po zastavení. kolik to vlastně dělá?

Karel

Ruční brzdou vlak nzastavíte

Petr

Nejsmutnější je, že nad dvouhodinovým zpožděním se mávne rukou (protože zpoždění k cestování prostě patří), ale jedna extra zastávka pro ministra je katastrofa.

Michal Dobrovský

Mě spíš přijde vtipný, že pan ministr si prostě řekne „tak a tady mi zastavte“ a oni tam fakt zastaví 🤣

Gajda

Myslím si, že u nás a dál na východ od nás, kdyby už náhodou nějakej ministr jel vlakem, zastavilo by se taky, kdyby o to stál.
A jelikož se to stalo v Itálii – tak je s podivem, že se o tom vůbec někde píše.

nowas

Když měl domluvené auto na pokračování, tak to asi nebylo „teď a tady“

nowas

Ministr musí brát průměrný plat, musí být špičkový manažer(mít výsledky), jezdit všude VHD, ale nesmí být nikde pozdě. 😀

Jan

Vychází mi z toho švýcarský ministr…

Jaaa

Jistě, protože ministerská pozice má být čest a ne pašalík.

Jiří Kocurek

… a služební cestu z daní neodečítat, to dělají jenom zlí soukromníci.
Jeden dokonce razil tezi, že přepravní firmy mají dopravní prostředky kupovat až ze zdaněného zisku.

nowas

Kdyby dojel pozdě na tu akci, tak mu to opozičníci dali sežrat taky. Stejně tam byl celkový rozklad v tu chvíli na železnici, tak o noc nejde.

Jiří Kocurek

A pak se tady nadává, že se tam ten panák vůbec ukázal.

Panda

Takové btw. otázky – rychlovlaky teď jezdí pravidelně přes Ciampino nebo zpoždění bylo způsobeno právě problémy na VRT? A pokud pak najel vlak na VRT (Sgurgola?), vyplatilo se ministrovi vystoupit v Ciampinu (a ne třeba v Afragole)?

Pražec

Z hlediska zaalpského pozorovatele to vypadá jako prkotina, tak bych jen doplnil politické souvislosti.
a) Od opozice se kritika očekává jaksi automaticky.
b) Ministr patří do nejvyššího vedení vládnoucí (neofašistické) strany. Nadto je pan Lollobrigida švagrem premiérky Meloniové.

Každá paralela pokulhává, ale jen pro představu:
Pozicí ve straně ministr cca odpovídá našemu Karlu Havlíčkovi (prostě oficiální oblíbenec vůdce). A u něj by naše minulá opozice kritikou taky neskrblila.

Pokud se pletu, tak mě prosím opravte/doplňte.

Klabavátor

Dokonce obdobná situace už nastala, když jel během lockdownu vlakem venčit psa na Lipno.

kix

tohle by se u nás stát nemohlo, tak to je v klidu 😀

Simon

Alespoň vidí že jezdit rychlovlakem není žádná sranda..Nám se to stát nemůže, my žádný rychlovkak nemáme…

Jiří Kocurek

No vidíte, nám se může stát 2h zpoždění i bez toho. Ale pomohli jsme si, když stojíme před Bezprávím a čekáme až bude přetížená trať zase průjezdná…

Jaaa

(To byla parafráze Švejka…)

Granja

Škoda nevznikla (rozjezd vlaku je v Itálii zadarmo) a zpoždění se nenavýšilo zastavením (což ale platí u vlaku, který v té stanici zastavuje dle platného JŘ). Z toho plyne, že kdyby to takto hloupě nekomentovali, udělali by lépe.

Leinad

Kdyby nezastavil, měl by zelenou ulici až do místa pravidelného zastavení? Pokud ne, nejsem si úplně jistý, že zastavení papalášovi ve stanici navyšuje zpoždění víc, než na autobloku v polích.

nowas

To je víc rovnější a šoto-třídně uvědomělé, když stojíš v poli. 🙂

Granja

Kdyby? Takto lze okecat úplně vše.

Vlastik

Za dvouhodinové zpoždění mohl dostat slušnou kompenzaci, takže vlastně dopravní společnosti ukončením jízdy zvedl zisk

mgr.pavel

Asi klíčová je věta dopravce, že „Zastávka v Ciampinu nezpůsobila cestujícím další zpoždění, ani tím nevznikly dodatečné náklady pro společnost,“.

Pokud je toto pravda, pak nikomu nevznikla žádná újma a nevidím moc problém (leda jen.. dosáhl by stejného výsledku řadový cestující..?). Zda se vlak víc zpozdil, to těžko říct, nějaké náklady pro dopravce to asi byly (minimálně nějaké drobnější za energie na extra zastavení vlaku, extra dispečink apod.)

P_V

Pokud už měl vlak 2h zpoždění, tak jakékoliv zastavení způsobí další nárůst zpoždění proti situaci bez zastavení. Leda že by byl schopen to do příští zastávky celé dohnat. 🙂

Jaaa

Ledaže by na tom nádraží stejně musel zastavit z dopravních důvodů. Což teda asi nemusel…

Leinad

Na tom nádraží zastavit nebo kdekoli dál zpomalit (jet na blok za něčím pomalejším, zastavit v další stanici).
Asi nemusel.

Tom

Jedná se o ministra. Domnívám se, že je fajn, že cestuje vlakem. Vzhledem k tomuto problému, to budou v Itálii vědět úplně všichni. I negativní reklama je reklamou. A pokud má vlak nečekané zpoždění, tak vlak někde mimořádně zastaví. Kdyby vlak je načas, ministr by vše stíhal z řádných stanic. Pokud ministr funguje, jak má, a pracuje pro blaho Itálie, tak jestli mu někde zastavil vlak, je úplně nezajímavý problém.

Jiří Kocurek

Otázkou je, jak moc je důležitá jeho přítomnost při otvírání zrenovovaného městského parku. Kdyby jel na jednání se zahraničním kolegou nebo tak něco, tak neřeknu ani popel. Ale zemědělství na městském parku?

Jan Schmidt

„Domnívám se, že je fajn, že cestuje vlakem.“

No v některých zemích jako AT, CH, FR, IT, ES kde jsou vlaky použitelné pro dálkovou dopravu není jet vlakem pro ministra ekologická/šoto póza jako když se Havlíček nebo Kupka ukážou ve vlaku, ale je to volba rychlejšího dopr. prostřědku i proti autu s modrým světlem

Vesper

Nevím jak to mají v Itálii, ale u ČD si jde objednat mimořádné zastavení vlaku. Při rychlém vystoupení během minuty cena pár stovek. Bouře ve sklenici vody.

Fsp

jak se to objednávám, záchrannou brzdou? 🙂 nebo písemnou žádostí 14 dní předem?

Samo

Štandardne žiadosťou vopred. Ale môžete aj osloviť vlakvedúceho a pokiaľ to dispečing schváli, nie je problém. V POPke ten poplatok majú nahodený tiež, takže tú platbu vedia prijať.

Samo

Keby to bola normálne zaplatená komerčná služba tak nie je čo namietať. Pokiaľ to bolo len preto že je to minister, a totožná služba za rovnakých podmienok by nebola dostupná náhodnému cestujúcemu, je to papaláštvo.

Jiří Kocurek

Cena pár stovek, takže s tím nějaké náklady navíc jsou a ne že škoda je nula. Ostatně co ta koza, co si zastavila vlak? Tam se k mimořádnému zastavení sjel ansámbl, jak by to byla kamikaze koza s batohem výbušniny a mečela u toho satanovo jméno.

Jan Horák

Poplatek za povolené zastavení nebo zdržení vlaku.
osobního a spěšného 200,-od 4. i jen započaté minuty zdržení, nejméně 500 Kč za první 3 minuty
rychlíku 300,- od 4. i jen započaté minuty zdržení, nejméně 1 000 Kč za první 3 minuty
vyšší kvality 500,- od 4. i jen započaté minuty zdržení, nejméně 2 000 Kč za první 3 minuty

Jan Horák

A lze i u Regiojetu:
Pro skupiny nad 25 osob je možné zastavit vlak RegioJetu i na některé z více jak 150 zastávek mimo jízdní řád, které se nachází na tratích jednotlivých vlakových linek RegioJetu, a to na území celé České republiky i na Slovensku. Mimořádnou zastávku je potřeba objednat minimálně 10 dnů před plánovaným odjezdem a nesmí jí bránit žádné provozní důvody. Poplatek za mimořádné zastavení činí 1000 Kč.

Jiří Kocurek

Na tohle je krásné české slovo „papaláš“.

Jan

Zastávka na znamení, to je toho…

mgr.pavel

nezastavujeme, máme zpoždění.. 🙂

Jan

Ministru obrany by stačilo přibrzdit, umí parakotoul…

Ten Ten Ten

Měli ho v zatáčce vysypat i s krámama. 😆

SaulGoodman

Papaláš by tam letěl vrtulníkem.

Já nevím, na jednu stranu tu všichni chtějí, aby politici jezdili vlakem, na druhou stranu je pak hrozná kauza toto. Samozřejmě pokud by měl někde přestupovat a jet třeba autobusem, nebo jak by se dopravoval běžný cestující, tak radši pojede autem s řidičem. Zcela logicky, ministr je v zásadě vrcholový manažer a čas na těchto pozicích je velmi drahý.

Fsp

všichni chtějí, aby politici jezdili vlakem

ano, ovšem za stejných podmínek jako běžný občan, aby taky poznal tyto slasti a strasti. Jinak to poněkud ztrácí smysl…