Italské dráhy věří rychlovlakům, kupují dalších 14 nových souprav
Vysokorychlostní jednotka Freciarossa 1000. Foto: Hitachi
Konsorcium Hitachi a Bombardier dodá italským státním drahám Trenitalia dalších 14 vysokorychlostních jednotek FrecciaRossa 1000 pro provoz na italských vysokorychlostních
Na jakou rychlost je schváleno AGV (Italo treno)? V technických specifikacích jsem četl právě 360 km/h (když začínalo), ale teď se všude píše, že tento vlak je v Evropě jediný. Tak jak to je?
41 milionů za kus včetně údržby na 10 let. Bez údržby to může být odhadem 35 milionů. Běžná souprava s podobnou kapacitou na 200 km/h – lokomotiva 4 miliony, 8 vagonů 2*8 milionů, celkem 20 milionů.
Doba jízdy Milán-Neapol: rychlovlak 4,5 hodiny, běžná souprava 8,5 hodiny.
Ještě náklady na provoz a obrázek je kompletní.
ale je vážně pěkná a rychlá, no ne? to stojí za ty penízky
Těch rychlých jednotek vám ale stačí polovina na stejný interval, navíc si určitě můžete říci o lepší cenu jízdenky za takový expres.
co to melete za nesmysly? pan zeleznicar v duchodu a dalsi Vam velmi rychle vysvetli, ze takhle rychle se jezdit nesmi, protoze oni se potrebuji kochat krajinou, dale maji lupen ze 75% slevou, takze by si jej dostatecne neuzili, dale lide nemaji co jezdit na jednodenni sluzebky pres pul republiky, dale se takhle rychle nikdy v Cechach nejezdilo a neni to potreba a hlavne, jizda vlakem rychleji nez 42 km/h zpusobi proudenim vzduchu kolem vagonu uplne odcerpani vzduchu z vagonu a cestujici nasledne ve vzniklem vakuu zemrou krutou smrti zpuchrely a modri…
Parádní krok od Trenitalia. Snad se jednotky podívají i do Německa.
Doufám, že se tento dopravce zaměří také na své InterCity vlaky, jejichž kvalita pokulhává. 🙂
tak to doufejte dal… trenitalia jsou ceske drahy pred jancurou…
No nevím, na VRT má Trenitalia konkurenci silnější než je Jančura a na konvenčních dálkových tratích jezdí v průměru kvalitnější a rychlejší FB/EC/IC/RV než jsou u nás EC/Ex/R/Sp. Nemůžete furt všechno porovnávat jenom s Railjetem a dalšími vlaky na „VIP“ relacích (s častým nahrazováním/doplňováním z kopřiv), ale třeba taky s rychlíky Brno-Šumperk, Praha-ČB nebo Plzeň-ČB-Brno, které jsou horší než cokoliv v Itálii… Ale samozřejmě i ne-VRT vlaky by si v Itálii zasloužily konkurenci, minimálně frekvence spojení na některých dálkových trasách není optimální, i přestože je vlak rychlejší než auto (např. Řím-Livorno/Pisa)…
57,5 milionů € za jednu soupravu? To se mi nějak nezdá
575 / 14 = 41 mil. € na jednotku. Tj cca miliarda Kč na soupravu neboli 131 mega na vůz. Nutno říci, že se jedná jednotku s nejlepšími parametry v Evropě, takže cena asi bude adekvátní užitné hodnotě.
A hlavně je to vč. desetiletého servisu. To nebude zanedbatelná část celkové sumy. Při těch rychlostech najezdí vlak za stejnou dobu podstatně větší porci kilometrů než běžná vozidla. Tomu bude jistě odpovídat i potřeba častějšího a důkladnějšího servisu.
Nestály nakonec stejně (bez započítání inflace, takže dne ještě víc) i naše Pendolina? Jen sedmivozové a bez servisu? 😀 Ano, vím, že spoustu peněz vyletělo luftem jinudy, ale nakonec ta částka 7mld za 7 souprav sedí, ne?
Navíc byly zastaralé už v době objednání. A že nikdy nevyužijí konstrukční rychlost 230km/h je už jen smutná perlička.
na to by se chudak pinda rozjizdel pekne dlouho…
Konečně to někdo zasadil do českého kontextu…