Italské dráhy věří rychlovlakům, kupují dalších 14 nových souprav

Konsorcium Hitachi a Bombardier dodá italským státním drahám Trenitalia dalších 14 vysokorychlostních jednotek FrecciaRossa 1000 pro provoz na italských vysokorychlostních
Konsorcium Hitachi a Bombardier dodá italským státním drahám Trenitalia dalších 14 vysokorychlostních jednotek FrecciaRossa 1000 pro provoz na italských vysokorychlostních tratích
Obě společnosti oznámily nový kontrakt, který počítá i s desetiletým servisem, v tiskové zprávě. Hodnota zakázky je 575 milionů eur (14,875 miliardy korun). Společnost Trenitalia dosud má 50 těchto jednotek.
Hitachi Rail má v konsorciu 60 %, japonský výrobce převzal podíl po AnsaldoBreda. Bombardier má zbývajících 40 %. „Frecciarossa 1000 je ukázkovým příkladem toho, jak může posunout kvalitu cestování spolupráce dopravce a drah. Tato jednotka zásadně zlepšila výkon italské sítě vysokorychlostní železnice,“ řekl Maurizio Manfelotto, šéf italské pobočky Hitachi Rail. Zakázka na další soupravy přichází v době, kdy stejné sdružení soutěží o dodávku vlaků pro projekt vysokorychlostní železnice HS2 ve Velké Británii.
Každý vlak je dlouhý zhruba 200 metrů, kapacitu má 460 cestujících. Umožňuje jízdu až 360 kilometrů v hodině. Osmivozové jednotky jsou nejrychlejší v běžném provozu v Evropě, žádný jiný rychlovlak nemá v Evropě schválen provoz na rychlost 360 km/h.
Vlaky jsou kompletně italské, vyrábí se v závodě Hitachi v toskánském městě Pistoia a přístavu Vado Ligure u Janova, kde má závod Bombardier.