Italské dráhy testují autonomní „drezínu“ pro kontrolu vysokorychlostních tratí

Autonomní vozidlo pro diagnostiku vysokorychlostních tratí v Itálii. Foto: RFIAutonomní vozidlo pro diagnostiku vysokorychlostních tratí v Itálii. Foto: RFI

Vozidlo má zvládnout rychlost 200 km/h a 4 hodiny jízdy na baterii.

Prototyp autonomního vozidla pro kontrolu a diagnostiku stavu vysokorychlostních tratí začal testovat italský správce železniční infrastruktury RFI. Zvládnout má kontrolu při rychlosti až 200 km/h.

Posun ve vývoji nového stroje URV (Unmanned Railway Vehicle) oznámil správce infrastruktury v tiskové zprávě. Zkušební provoz automatické kontroly trati probíhá mezi Boloňou a San Donatem.

Dvounápravové vozidlo je 7,5 metru dlouhé a 2 metry vysoké. Vyrobila ho společnost SNIAP. Správce infrastruktury spolupracoval na vývoji dálkového ovládání autonomního řízení s výzkumným centrem Fondazione Bruno Kessler a společností Embedded Systems. Baterie ve vozidle má umožnit provoz čtyři hodiny, vyvíjela ji vysoká škola Politecnico di Milano.

Provoz vozidla má začít na konci letošního roku.

Autonomní vozidlo pro diagnostiku vysokorychlostních tratí v Itálii. Foto: RFIAutonomní vozidlo pro diagnostiku vysokorychlostních tratí v Itálii. Foto: RFIAutonomní vozidlo pro diagnostiku vysokorychlostních tratí v Itálii. Foto: RFIAutonomní vozidlo pro diagnostiku vysokorychlostních tratí v Itálii. Foto: RFI
Tagy autonomní vlaky Itálie RFI vysokorychlostní železnice v Itálii
16 komentářů