Italské dráhy testují autonomní „drezínu“ pro kontrolu vysokorychlostních tratí
Vozidlo má zvládnout rychlost 200 km/h a 4 hodiny jízdy na baterii.
Prototyp autonomního vozidla pro kontrolu a diagnostiku stavu vysokorychlostních tratí začal testovat italský správce železniční infrastruktury RFI. Zvládnout má kontrolu při rychlosti až 200 km/h.
Posun ve vývoji nového stroje URV (Unmanned Railway Vehicle) oznámil správce infrastruktury v tiskové zprávě. Zkušební provoz automatické kontroly trati probíhá mezi Boloňou a San Donatem.
Dvounápravové vozidlo je 7,5 metru dlouhé a 2 metry vysoké. Vyrobila ho společnost SNIAP. Správce infrastruktury spolupracoval na vývoji dálkového ovládání autonomního řízení s výzkumným centrem Fondazione Bruno Kessler a společností Embedded Systems. Baterie ve vozidle má umožnit provoz čtyři hodiny, vyvíjela ji vysoká škola Politecnico di Milano.
Provoz vozidla má začít na konci letošního roku.