Italská dálniční společnost se stala druhým největším železničním dopravcem v zemi

Propojení silniční a železniční dopravy je podle společnosti Autostrada del Brennero budoucností mobility.
Italská společnost Autostrada del Brennero, která postavila a spravuje dálnici A22 od brennerského průsmyku k Modeně, se v říjnu stala druhým největším nákladním dopravcem na italské železnici. Stalo se tak díky akvizici železničního dopravce InRail. Informovala o tom italská média.
Skupina, kterou z 85 procent vlastní samosprávy z okolí dálnice, vstoupila na železnici už koncem 90. let. Kvůli rostoucímu provozu nákladní dopravy na dálnici se zaměřila na kombinovanou přepravu a získala železniční firmy Brennero Trasporto Rotaia, Rail Traction Company a německou Lokomotion. Akvizicí InRailu se v Itálii zařadila na druhé místo za státní společnost Mercitalia Logistics ze skupiny Ferrovie dello Stato.
„Jde o klíčovou transakci. Propojení silniční a železniční dopravy je budoucností mobility, na které se chceme podílet. Chceme posilovat nejdůležitější spojení Itálie s Evropou, kterým je brennerský koridor,“ uvedl výkonný ředitel Autostrady del Brennero Diego Cattoni.
Skupina podle něj vypravuje 12 tisíc nákladních vlaků ročně, přes Brenner převeze po železnici 800 kamionů denně.